Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead by Daylight

75
12 hodnocení Platformy
Žánr:
online > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
14.06.2016 PC
20.06.2017 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.deadbydaylight.com/
Jedná se o asymetrickou multiplayerovou hru pro 5 hráčů. Jeden z hráčů se ujme role zabijáka, který má za cíl pochytat a zabít čtyři přeživší. Ti se zase snaží vrahovi vyhnout a nahodit několik generátorů, aby mohli otevřít bránu a utéct z tohoto pekla. Hra se odehrává v náhodně generovaných, uzavřených mapách.

Zabiják je silnější a rychlejší. K ruce má také řadu schopností, které mu chytání nevinných obětí usnadní, ale hru vidí pouze z pohledu 1. osoby. Jako přeživší naopak hru hrajete z pohledu 3. osoby, takže máte větší přehled o svém okolí. Můžete také využít několik předmětů rozesetých po okolí, nebo se na několika místech schovat. Jste ale velmi křehcí a jakmile vás jednou zabiják chytne, málokdy máte šanci uniknout.

Hra nabízí tři různé zabijáky, každý s unikatním setem schopností. Jeden umí procházet zdmi a jiný se zase spoléhá na své pasti. Dále je ve hře možné zabijáky i přeživší vylepšovat a odemykat jim nové perky.


Poslední diskuzní příspěvek

Vyzkoušel jsem DbD díky free víkendu. Ta hra je objektivně špatná, ale přesto má něco do sebe. Atmosféra a nutnost spolupráce je super, ale je…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Online survival/stealth horror hry jsou poměrně novým žánrem, alespoň v takové podobě jako máme v Dead by Daylight. Jediným soupeřem, který zatím tato hra má, je Friday the 13th: The Game. Rozdíl který je mezi nimi se rovná rozdílům které jsou mezi MOBA hrami, a jsem zvědavý, jestli se vyrojí další hry tohoto žánru. Nechci tyto hry příliš srovnávat, především proto, že Friday the 13th: The Game jsem viděl pouze jako let´s play. Pokud však mohu soudit, tak zatímco Friday vyhrává v rozmanitosti hratelnosti, tak DbD vede v rozmanitosti obsahu.

Ve hře hrajete buďto za za přeživšího (survivor) nebo zabijáka (killer). Přeživší hrají v týmech po čtyřech, a jejím cílem je utéct z mapy. Samozřejmě, cílem killera je jim v tom zabránit. Zatímco přeživší musí aktivovat pět generátorů, a tím zapnout ovládání „exit gates“, killer je musí chytit a nabodnout na hák (hook), čímž je obětuje entitě (The Entity) která tu vězní jak přeživší tak zabijáky.

Obě strany mají k dispozici „perky“, které jim dávají zvláštní schopnosti, „itemy“, které jim napomáhají v jejich cílech a „offering“, který dává bonus na jednu hru. Zatímco itemy a offering jsou pro všechny stejné, perky mohou být „běžné“ nebo „jedinečné“. Každá postava má své tři jedinečné perky které většinou bývají silnější než ty běžné. Každý perk má tři úrovně, od nejslabší po nejsilnější. Poté co s postavou dosáhnete určitého levelu, tak se teachable verzi jejich jedinečných perků se mohou naučit i jiné postavy. To se hodí kupříkladu u perku „self care“, který dovoluje postavě aby se sama léčila, a který je extrémně užitečný i na své první úrovni.

Perky, itemy, a offering lze odemknout v takzvaném „bloodweb“. Na každé nové úrovni postavy máte nový „strom“ bloodwebu, kde můžete za bloodpoints – body z hry – odemknout právě nové perky atd. Poté co odemknete všechny věci které v bloodwebu jsou, zpřístupní se vám další level postavy. Není přitom nutné za tu postavu hrát, klidně i za killera můžete nahrát tisíce bodů, a utratit je v bloodweb přeživšího. Itemy lze také získat přímo ve hře, v truhlách, a pokud je během hry nespotřebujete a uniknete, můžete je použít v další hře nebo si je schovat. Stejně tak lze vzít itemy mrtvím spoluhráčům.

Hra nabízí velké množství přidávaného obsahu, a další zřejmě budou přibývat Tyto DLC přidávají do hry nové zabijáky, přeživší a tím pádem i perky. Nutno říct, že hra není pay-to-win, spíše pay-to-more-fun, zvlášť díky tomu, že DLC obsahují postavy z licencovaných horrorů. Tvůrci jsou však féroví. Noví zabijáci ani přeživší nejsou silnější než ti starší, a jejich perky se dají odemknout pro ostatní postavy skrz '“Shrine of Secrets“. Zde si můžete za 550 „Iridescent Shards“ koupit jedinečný perk první úrovně, který se tak zpřístupní všechny postavy. Tyto perky jsou v Shrine čtyři, a každý týden se obměňují. Samotné Iridescent Shard lze získat poměrně snadno, a za hru jich lze získat až deset. Zároveň nekoupení DLC neomezuje nijak ani hratelnost, protože ačkoliv ve hře samotné nemůžeme používat zabijáky či přeživší z přídavného obsahu, vaši spoluhráči či soupeři ano. Takže i vy si můžete bez DLC užít nahánění Freddy Krugerem.

Ačkoliv hra skutečně nabízí jen jediný mód (dva, pokud počítáme rozdíl mezi přeživším a zabijákem), zatím mě nepřestala bavit. Pokud se cítím unavený hraním za survivora, přeskočím na moment za killera, a pak zpátky k přeživším. Hra vás udrží několika věcmi. Prvně, touha po vítězství. Za přeživšího zažíváte pocit euforie vždy, když se vám podaří uniknout. Samozřejmě, jste nervozní, máte „strach“, a ten pocit vysvobození způsobuje právě onen pocit. Ale je to úžasné. A za killera cítí uspokojení, že jste byli lepší než přeživší kteří na vás byli čtyři. A díky různorodým perkům si vás hra udrží i jen samotným levelováním postav.

Hra mi přijde poměrně vyvážená, ačkoliv jak jsem zjistil, zabijáci i přeživší mají vždy trochu pocit, že ten druhý je na tom lépe. Musím také zmínit, že hra nemá in-game chat. Se spoluhráči lze mluvit pouze před začátkem hry, a s killerem až na konci. Nejen, že díky tomu máte větší pocit zoufalství, bezmoci ale realističnosti – ale nikdo na vás během hraní „neřve“, jaký jste noob. Což je minimálně osvěžující.

Musím ocenit naprosto skvělé lore, které logicky vysvětluje obsah hry. Ačkoliv lze „příběh“ poměrně snadno a krátce vysvětlit, tak nabízí něco, co jiné online hry nemají – každá hra kterou hrajete je skutečný příběh postav. Neexistuje něco jako „hry jsou non-canon“. V rámci lore se dá i vysvětlit, proč přeživší nemají zbraně, nebo je zabiják nezničitelný. Opravdu se mi to líbí, a skláním před tvůrci poklonu.

Tuto hru si buď budete užívat, nebo vás zkrátka bude nudit. Jde o to co čekáte, a do čeho jdete. Já tam nyní vidím ještě velký potenciál do budoucna co se týče hratelnosti, a dnes zábavnou hru o přežití, která je poměrně rozmanitá svým obsahem, ale i samotným šperkováním postav a strategii s kterou do hry jdete.

Pro: Rozmanitost v obsahu, zábavné levelování postav, logické lore, licencované postavy

Proti: Nerozmanité v hratelnosti, příležitostné lagy

+10
  • PC 70
S kľudným svedomím si môžem túto hru zaradiť medzi tie, ktoré som dohrala. Po viac ako 220 odohratých hodinách mám tejto hry až pokrk. Pokúsim sa všetky nadávky nahradiť jemnejšími synonymami, i keď pri tejto hre vulgarizmami nikdy nešetrím.

Bola raz jedna Monika, ktorá si kúpila hru Dead by Daylight, pretože killer bol viac-menej kopírkou Jasona Voorheesa. Na začiatku mala táto hra tonu chýb a bugov. Neskôr niečo z toho opravili. Niečo.

Verím tomu, že ostatní s týmto problém nemajú, pretože majú potrebný skill. Ja ho nemám, čo mi hru veľmi komplikovalo. Najslabší rank v hre je číslo 20. Samozrejme čím ste lepší, tým viac vám to klesá. Teraz si predstavte hru, kde ja som killer rank 20. Totálna lama. Ako mám kurník šopa hrať proti rankom lvl 5 a nižšie?! Na konci hry sa vám ešte aj vysmejú, no mali by mi ďakovať! Ide o to, že pokiaľ mám seberovné ranky, väčšinou z toho vznikne dobrá hra. Je tam akýsi balans medzi hráčmi. Keď mi však nahádže veľmi vysoký rank, úprimne? Nemám žiadnu šancu. A to nehovorím o naozaj otravných spôsoboch ako killerovi hru ešte viac znepríjemniť.

Ako killer som konečne krvopotne niekoho chytila, a dokonca hneď na začiatku hry. Lenže ten potrat morskej sasanky vytrhne internetový kábel a odpojí sa z hry. Penalizácia? Žiadna. Čo na tom, že takto to urobí aj 10x počas hrania. Odpojí sa killer? Jasné, dáme všetkým body! Pokiaľ hru leavnete cez menu hry, prídete o itemy a killer dostane body. Vytiahnete kábel? Nič sa nedeje! Vám ostáva iba nadávať, pretože za tohto experta žiadne body nedostanete. Je jedno či ste ten kábel vytiahli schválne alebo vám, bohužiaľ, naozaj vypadol internet. Každý by mal mať dočasný ban a obmedzenie hrať. Ale to je len moje zbožné prianie.

Infinite juking. Už ste sa s týmto stretli? Sú to miesta, kade môže survivor prechádzať stále dokola a killer (výnimočne sa to netýka iba mňa) ho jednoducho nechytí. Riešenie? Žiadne. Vraj niektoré takéto miesta zrušili, ale čo to mení na veci? Stále tu také miesta sú. Veď čo na tom, že vy sa tam naháňate už polhodinu zatiaľ čo všetci všetko opravili a ešte vám aj zdrhli. Samozrejme dá sa to vyriešiť aj inak. Vykašľať sa na neho a ísť si ďalej. Takže v mojom prípade riskujem, že aj tak mi ujdú všetci. Nikdy neviem čo v tejto situácii robiť. Nech sa rozhodnete akokoľvek, podľa mňa strácate v obidvoch prípadoch.

Je mi jasné, že keby je môj skill na vyššej úrovni ušetrím si kopec nervov. Ale nie je. Preto zúfalo vypnem kampaň za killera a idem hrať za survivora. Jupí, opäť som narazila na jedného z killerov. Hádajte, ktorý to je z dnešnej dennej ponuky: Variant A: Face camper. To je ten, čo vám stojí rovno pred ksichtom, keď visíte na háku. Z miesta sa nepohne ani o chlp. Jednoducho čaká kým neskapete. Variant B: Tunelár. Nie je nič horšie ako stretnúť toto indivíduum hneď na začiatku hry. Je to ten typ, ktorý vás naháňa po celej mape, aj keď vám sa darí utekať. Zatiaľ mu ujdú všetci ostatní. Ale čo na tom, veď toho jedného som takmer uštval k smrti behom. Variant C: Merciful killer. Málo pravdepodobné, že ho stretnete. Je to killer, na ktorého sa nedá hnevať, no spomeniem ho tu. Je to ten typ čo vás nechá všetko opraviť, obidvaja si nazbierate body a ak je jeho srdce naozaj čisté, nechá vás ešte aj ujsť. Občas sa mi stane, že ak zostanem posledná v hre killer sa zľutuje. Toto sú momenty, keď sa úprimne teším. Áno, občas sú tu aj tie dobré momenty. Občas. Sama mám zásadu, že pokiaľ som troch zabila, a štvrtého chytím blízko poklopu nechám ho ujsť. Ale ak je ten poklop ďaleko, smola.

Takmer všetky DLCčka boli spoplatnené. V poslednej dobe vychádzajú veľmi často, takže peniažky sa im sypú. Ale to, že vás neustále vyhadzuje z lobby, nedokážete sa pripojiť do hry, alebo že vám vyhľadáva hru pol storočia, a potom to killer aj tak leavne - to je všetko v najlepšom poriadku. Keď už sa zdá, že niečo s tým spravili, tak opak je vlastne pravdou. Nerobia s tým nič. Majú v paži. Takisto ako celá DbD podpora. Už dva prípady, z môjho okolia, kedy zmizli všetky úrovne a schopnosti na postavách. Čakanie na odpoveď od podpory? NeverEnding story. Nikdy neodpísali. Veď za hru ste už zaplatili. Prečo sa namáhať a problém riešiť?

Komunikácia v tejto hre? Nula bodov. Je bežné, že v LoLku máte chat, v CSku dokonca aj hlasovú komunikáciu. Všade máte aspoň ten chat. V DbD? Netreba. Taktika je pre slabochov. Tu hráme všetci na náhodu. Hrajte ako tím, ale info si nedávajte, lebo to by bolo už moc tímové. To je v pohode, že ma tu naháňa už 10 minút. To nevadí, že tu visím na háku jak kus údenej slaniny. Všetko v poriadku, vy si kľudne ďalej hrajte, a ja sa budem zatiaľ tváriť, že som kus údeného. To by malo zabrať. Okej, samotný killer by zrejme šancu nemal v takomto prípade ale určite by sa to dalo prešpekulovať aby tú šancu mal. Ale to je to čo mi na tejto hre vadí. Je nedomyslená. S každým novým killerom je nedomyslená. Len rýchlo nové DLC, a potom ako vždy postavu nerfneme až po pár sťažnostiach.

Samozrejme nie vždy to takto je. Respektíve, nie všetko naraz. Vo väčšine prípadov doplácam len na svoju nešikovnosť a smolu. No potom človek nemá vôbec chuť na túto hru. Ani sa nečudujem, že to toľko ľudí prestalo hrať. Mne už z toho nabiehala veľká žila v strede čela.

Ako samotný nápad je naozaj perfektný. Každý jeden killer vyzerá úžasne, zaujímavé postavy. Special skills takisto chválim, každá postava je niečím jedinečná. Takisto i tematické mapy potešia nejedného milovníka horrových hier... no bohužiaľ, pri tejto hre som myslela, že skončím v ústave, pretože hrateľnosť bola pre mňa naozaj nezvládateľná.

Je pravda, že hru som hrala naposledy niekoľko mesiacov dozadu, je možné, že veľa vecí sa zmenilo k dobru... Od kedy hru nehrám, nemám prehľad, preto prosím brať tento komentár s nadhľadom, ďakujem. Každopádne hra odinštalovaná, a nech ma šľak trafí ak to znovu nainštalujem.

Pro: prostredie, nápad, rozmanitosť postáv

Proti: bugy, žiaden balans medzi úrovňou hráčov

+10