Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Pluto (27.10.2021 21:32): Co vím, tak překlad začal cca 2 měsíce od vydání a vlastně ani nevím, kdo to dotoval, ale asi samotný PlayStation. Takže asi se úplně nemohl vymlouvat, že neměl dostatečné podklady, spíš se divím, že to nikdo netestoval.

No a piplačka to byla, protože nešlo jen o samotnej překlad, ale ještě to upravit tak, aby to sedělo do huby a pořád to nějak neztratilo kontext. Nu což, aspoň jsem si zažil na vlastní kůži, jak na hovno to kolikrát mají ty studia :D
@kristmeister (27.10.2021 19:24): Tak ono je jedno, jestli je to profi nebo amatérské, obojí jde udělat v různých verzích od špičkové až po totální propadák. A není to jen o penězích (i když i ty jsou důležité), ale hlavně o přístupu a snaze to udělat co nejlepší. A to se nebavím jen o dabingu, ale i o překladu jako takovém. Hodně často se začíná s překladem v době, kdy ještě hra ani není hotová. A tak je důležité, jaké informace dostane překladatel před začátkem, aby věděl, jak se má která postava chovat a jaké jsou mezi nimi různé vztahy. A i pak je důležité testování, kdy se texty nahodí do hry, protože teprve tam se ukáže, jaká ta reálná scéna je. Podle toho je pak potřeba i ty texty upravovat, aby to sedělo co nejlíp. Občas je to všechno pěkná piplačka a ne každý si s tím chce tak vyhrávat. A nebo ani nemůže, protože na to nemá dostatek času (což je mnohdy větší problém, než ty peníze)...
@Pluto (27.10.2021 15:21): Jo to mi mluvíš z duše. Já jsem si chystal podklady na můj fan-made dabing asi přes měsíc, aby v den D bylo všechno ready a začali jsme hned nahrávat. A vlastně kdybych neměl tak dobrou orientaci v té hře, tak bych to dělal ještě déle a dopadl bych jak ten ofiko překlad, kde překladatel například slovo Saved ve smyslu zachráněno, tak přeložil jako uloženo. A vůle se podle toho řídit? Jop, Victor furt zkoušel mi předělávat scénář a měnit melodie hlasu :D
To jen tak pro pobavení, že i fan-made má náročnou přípravu :D
@Pluto (27.10.2021 15:21): Dobře, poslední OT: Fakt? To mě v tom případě zajímá, to tě tedy budu pak otravovat, protože z tvého profilu jsem si to nespojila s dabingem – hehe, až budu mít trochu času, snad mě nepošleš do háje :D

Ale abych nebyla přece jen OT: Zrovna dneska v noci mi do sluchátek zase vpadl soundtrack dvojky. Ať už na ni nadávám sebevíc, prostředí, atmosféru, zvuky a hudbu ta hra má prostě super, nemůžu si stěžovat. A to využívání poslovského motivu je fakt povedené. Štěstí, že to dělá i trojka, která pro mě dělá naštěstí i další věci dobře.
@Brasikona (27.10.2021 14:43): Tak já už jsem pár takových podkladů pomáhal připravovat. Je to právě o kvalitě těch podkladů a taky o vůli se podle toho řídit. Ono zase připravit ty podklady není zase tak jednoduché. Ale souhlas, už jsme pěkně offtopic.
@Pluto (26.10.2021 00:26): Panejo, ty musíš mít obří ruce! :)) Ne, pohoda, chápu :DKontext je kámen úrazu. Respektive nejen ten, za ním stojí i to, kolik kontextu jsou zadavatelé ochotni dodat. A zde nastává ten problém. Někdy totiž nejde jen o málo financí, ale i nulový zájem, aby tvůrcům české verze šla práce od ruky. Ale to je opět na dlouhou diskuzi a už trochu někam jinam. Ale abych se vrátila k Black Mirror, nabízím srovnání dvou podobných situací...

Posel smrti 2 – slyšitelné zoufalství dabujících evidentně pramenící z neznalosti kontextu a nepřítomnosti kohokoli, kdo by věděl + není znám ani režisér, pokud vůbec byl někdo, kdo by opravdu zastával tu funkci // Posel smrti 3 – výborně provedený dabing, k němuž se posadil Zdeněk Houb, ačkoli už ani nemusel, jenž se obeznámil se hrou a byl schopen vést herce, což je na tom dabingu prostě slyšet
...dovolím si porovnat s jinou ikonou, tam je to snad ještě ironičtější...

Vietcong – kultovní herní dabing, dodnes citovaný a vychvalovaný jako jedna z předností hry, zájem vývojářů, aby byl co nejlepší, skupinová nahrávání, profesionální dabingová režisérka // Vietcong 2 – stejné studio, dokonce stejní herci (jen na jiných postavách), ale výsledek značně rozpačitý + vývoj samotný už nebyl úplně idylický, takže ze strany tvůrců asi mnoho podpory nebylo, nic není známo + režisér dabingu je pro jistotu uveden pod pseudonymem :))

Ale už končím s odbočkami, pardon. To si nechám jinam.
@Brasikona (19.10.2021 11:29): No, já s dabingem moc zkušeností nemám, těch herních se dá napočítat na prstech jedné ruky, ale i tak vím, jak je kontext pro dabéry důležitý. A mnohdy se i sami oni ptají na podrobnosti či souvislosti k danému textu. Nejhorší je, když u toho dabingu není nikdo, kdo by mohl tyto souvislosti doplnit či vysvětlit (prostě tam není nikdo, kdo tu hru nehrál). A nejlepší bylo namlouvání rozpisů profesionálními spolujezdci, kteří bez problémů diktují v autě při rychlosti kolem 200 km/h, ale v sedě ve studiu před mikrofonem jim to vůbec nejde. Ale to už jsem odbočil...
@Pluto (19.10.2021 00:05): Přesně tak.

A už jenom tenhle kontext zabírá podstatnou část té analýzy, protože na tom to prostě stojí a padá :D Spíš padá... A je to krásně slyšet. Nenapadá mě jiná hra, kde by bylo tak moc slyšet, jak záleží na podkladech a vedení.
@Brasikona (18.10.2021 23:51): Tak pokud se nepletu, tak to bylo hlavně proto, že se dabingu třetího dílu ujal Zdeněk Houb, který si s tím dal záležet a navíc dodal Prachařovi kvalitnější podklady, takže ten věděl, v jaké situaci se která věta říká. Ve dvojce měl jen soupis vět, bez jakýchkoliv souvislostí.
@adam.kulhanek (18.10.2021 22:00): Čtyřku fakt ne, neměj strach.

No, jinak, já jakože tři roky pracovala na analýze dabingu v Mafii, ale hodil mi do toho vidle remake. Mám to teď tak nějak víceméně hotové (je to video, protože tuna ukázek), ale váhám, zda to dokončit avydat, protože si fakt myslím, že by mě někteří nenáviděli ještě víc než teď. Protože ani u Mafie ani u Posla jedniček ten dabing není a nesmí být nedotknutelný, protože vady na kráse prostě má. Takže se uvidí... On už jenom Prachař je na dlouhé povídání – extrémně stručně z mé strany: ve dvojce je tragický, ale je v tom nevinně, ve trojce je výborný a považuju to za jeden z nejlepších výkonů českého herního dabingu.
@adam.kulhanek (18.10.2021 22:00): Tak to já si celou trilogii určitě zahraju znovu, tím jsem si jistý. Jen nevím kdy. Ten remake jsem už hrál a ohodnotil jsem to celými 30ti procenty. Akorát zjišťuju, že jsem opět nikde nedal recenzi, což je ale hodně divné, protože i u ní jsem si jistý, že jsem ji sepsal. Budu muset aspoň pohledat poznámky napsané do fór a něco z toho sepsat, protože tohle už bych fakt nechtěl hrát znova...
@veselykralicek (18.10.2021 21:39):
Těch spoilerů je bohužel tolik, protože jsem hodně psal o příběhu a nerad bych někoho o něco ochudil. Zkusím to příště zakomponovat lépe.

Jinak se mi líbí, jak si každý najde to svoje: Někomu se ten Biddeford líbí, jinému ne. Já patřím do té první skupiny. Ale s těmi postavami z jedničky máš recht. Taky jsem nad tím při psaní přemýšlel, ale nakonec jsem to nezmínil.

Ještě k Prachařovi, já si nemůžu pomoct, ale mně ten hlas k té mladé roli sedí. Uznávám, že na 19 letou postavu je to až moc, ale fakt si nedokážu představit jeho hlas u 50+ leté postavy. Zní mi prostě mladší (plus jsem na něj dost zvyklý ze Stargate :) )

Každopádně díky za vyčerpávající odpověď. :)

@Brasikona (18.10.2021 21:14):
@Pluto (18.10.2021 21:33)
Tak třeba někdy dostanete chuť a sjedete si znovu celou trilogii. ;) Hlavně si nehrejte jako já na hrdiny a nezkoušejte Black Mirror (aka "čtyřku").

Edit:
@Brasikona (18.10.2021 21:51): Pokud bude, tak si ho rád přečtu. :)
Celkově, myslím, že rozbor dabingu v Poslech smrti, by byl velice obsáhlý a dovolím si tvrdit, že by byl i zajímavý...
Kuck, kuck – strašně bych nadávala právě na tu dvojku :D Ale pozor, měla bych kecy i k nedotknutelné jedničce... By mě někdo zbil :D
@Brasikona (18.10.2021 21:14): Ale jo, Tvůj styl psaní se mi líbil, jen mi asi vadily na Poslovi 2 trochu jiný věci. Teda kromě toho, že kdybych si nerozklikával spoilery, tak se dost ztrácím.:-) Ale neboj, plusko už ode mě máš.:-)

1) Nejvíc mě bavily právě první dvě kapitoly, který byly takový nenásilný, byly jiný a netlačilo se tam na pilu, že to musí nutně navazovat a z celé hry mě bavily asi nejvíc. Naopak všechny docela sympatické postavy z prvního dílu teď byly dost zlé (Viktorie, Murray, Tom, Luis - no dobře, Luis byl v PS1 protiva, ale tady už to byla regulérní svině). V prvních dvou kapitolách nebyla taková ta snaha ždímat postavy, které hráči znají z PS1.

2) Angelina mi přišla naopak strašná. Už od prvního hraní mi bylo jasný, že se to bude točit kolem ní. Objeví se úplně nesmyslně a prvoplánově, Darren se do ní zamiluje, pak ty podivnosti kolem ní.. Neseděla mi od začátku a tak nějak mi vadilo, jak se do ní Darren pobláznil.

3) Nápad se starým křídlem, kde se schovávala Cathrine, mi naopak přišel skvělej a autoři podle mě skvěle navázali na už uzavřenou hru.

4) Na dabingu mi právě neseděl hlas Darrena, kterej mi právě přišel takovej hrozně arogantní a celkově starej. Darrenovi bylo 19 nebo kolik a Prachařovi v roce 2009 50, to je znát. S ostatními postavami jsem takovej problém neměl.:-)

Naopak se shodneme na ukončení, které mi taky vůbec nesedělo. Celkově nemám moc rád tenhle koncept (Matrix, Hunger Games, Star Wars IV: Nová naděje, atd. atd.) - první díl je super, mělo to úspěch, sice to mělo uzavřenej konec, ale uděláme pokračování, protože to lidi chcou. Pokračování, který ať už je jakýkoli, musí skončit otevřeně, že jako bude třetí díl a počkejte si na něj. Nemám to rád. Ono celkově má dneska smysl hrát Posla 2 bez Posla 1. Ale nemá smysl hrát Posla 2 bez třetího dílu. Posel smrti 2 a 3 je prostě jedna hra rozdělená na dvě půlky.

Takže tak, nic proti Tvému stylu psaní. V pohodě?:-)
To já jsem zase s hrůzou zjistil, že i když jsem celou sérii hrál relativně nedávno, tak tu nemám vůbec žádný komentář. A nemůžu ani najít žádný na svém HDD, což mě celkem děsí, protože se snažím psávat komentáře "pro sebe" po každé dohrané hře již drahnou řadu let. Co si tak pamatuju, tak se mi dvojka i trojka líbily. Ale procentuálně už to vyčíslit nedokážu.
@adam.kulhanek (18.10.2021 00:27): No, jak říkám. Hru vyloženě nemám ráda kvůli mnoha dílčím vlastnostem, ale trojku považuji za solidní hru i důstojného Posla a jeho zakončení. Asi bych taky jednou mohla napsat komentář, ale potřebovala bych si to asi znovu pro jistotu zahrát – a to se mi moc nechce :D
@Brasikona (16.09.2020 00:17): mas pravdu, pravy Posel- i kdyz ani tak to nedosahuje atmosferou na original... sou posledni 2 kapitoly, skoda. Proste v te americe to melo byt tak max. na 1 kapitolu nebo jen intro. Dabing nekterych vedlejsich postav je otresny a to nemluvim o tech dost divnych nelogickych adventurnich pasazich- no jeste ze sem linej premyslet XD .
@Tommywise (15.09.2020 21:23): Přesně tak :) ačkoliv musím za sebe říct, že první díl je zdaleka nejhororovější tak mě naprosto nadchla celá trilogie ;) öpravdu lepší adventuru jsem zatim nenašel.. ale "remake" z roku 2017 určitě vynechej!!
kdyby ten zacatek nebyl tak dlouhej tak je to super, jako celou 1 kapitolu nebo jesti ne i vic (to sem este porad v tam) o deni nekde v americe ktere se jen parkrat dotkne pribehu prvniho dilu je na me moc, ale na druhou stranu, pokud uz se hra nejakym zpusobem dotkne prvniho dilu, byt jen treba obrazem na zdi,tak perfektne funguje nostalgie a automaticky me to okamzite pritahne vsemi smysly zpet.
@Jumas (09.06.2020 10:30): Jednička je top, je to opravdu hutná temná adventura. Ale i další dva díly jsem několikrát odehrál. Dříve jsem měl námitky hlavně vůči třetímu dílu, ale postupně mne to přešlo. Klasických adventur je dnes jako šafránu, nemluvě o těch s kompletním českým dabingem... Zvláště pak kvalita druhého a třetího dílu vyjde najevo ve srovnání s tím kyblíkem zvratků, co vydali v roce 2017 jako reboot série. Stojí za zahrání všechny tři.
@Pluto (09.06.2020 02:23): Za mě je jednička o poznání lepší, než další dva díly. Neříkám, že jsou to úplně špatné adventury, přecejen 70 nebo 75 nedávám každé druhé, ale existuje řada lepších. Dvojku a trojku už s největší pravděpodobností nikdy opakovat nebudu, ale jedničku si někdy ještě určitě dám.
Tak jsem přece jenom něco našel, dal jsem to do Games jako komentář k recenzi Posla Smrti 3. Napsáno 23. února 2012:

Tak mám za sebou úspěšné dohrání všech tří Poslů po sobě (jedničku jsem už hrál kdysi, teď jsem se snažil dohnat resty a dal rovnou celou trilogii v kuse). A za sebe musím říct, že se spoustou věcí v recenzi nesouhlasím. Osobně mi jednička nepřijde o tolik výrazně lepší, než následující dva díly. Každý má něco do sebe, každý je trochu jiný. Jednička je hlavně o temnější atmosféře, hororovější, dvojka i trojka o špičkově napsaném příběhu s řadou zajímavých zvratů (hlavně ve dvojce). Trojka je velice důstojným zakončením trilogie (kupodivu ani ta "nastavovaná kaše" ve čtvrté kapitole mi až tak moc nevadila) a jsem velice rád, že jsem s touto trilogií mohl v posledních dnech/týdnech strávit desítky hodin...

Jsem si jistý, že jsem se někde rozepsal i víc, ale to se mi najít nepodařilo. Že by mě to dokopalo zkusit si zahrát celou trilogii znova?
@stepankoby1 (09.06.2020 00:08): Tak to já mám tak blbou paměť, že už si radši všechno píšu. A nejlíp hned. Proto jsem si jistý, že jsem k těm hrám něco sepsal. Jen nemůžu najít, kde to je. Aspoň už jsem našel, že jedničku jsem dohrál naposledy v lednu 2012 a dvojku s trojkou hned v únoru.
@Pluto (08.06.2020 23:15): Já to třeba mám tak, že když si po hraní utřídím myšlenky v poznámkách, které někdy i někomu znalému vyventím při konverzaci, často mi to v hlavě už zůstává, a ty poznámky ani nepotřebuju.
Já jsem to kdysi hrál (hned po sobě 1, 2, 3, takže to nebude zase tak dávno) a co si tak vybavuju, dvojka se mi celkem líbila. Co mě ale štve, nemůžu k tomu najít žádnou z poznámek. Ani nikde u sebe na HDD, ani jsem nic nepřidal pod recenzi na BW nebo Games. Což mě vyloženě štve, protože jsem si jistý, že jsem si k tomu minimálně poznámky psal...
@M.a.t.t. (08.06.2020 22:37): Já teda nemluvil o detailech, na ty nekoukám a běžně mě nezajímají. Moje poznámka se týkala celkové stylizace. To sice souhlasím, že pozadí jsou pěkně nakreslená a postavy jsou detailnější než v jedničce, a jestli to bereš z tohohle hlediska, tak fajn, máš pravdu. Ale ty superdetailní 3D postavy jsou na 2D pozadí jako pěst na oko, a na pohled to vypadá otřesně.
@M.a.t.t. (08.06.2020 20:12): Ten dabing neberu jako chybu hry, jenom jako přirovnání k jedničce, to v těch 40 % nezahrnuji, a chápu nesouhlas s grafikou, jenom mně se na ni opravdu hodně špatně koukalo, a to na ni většinou tolik nehledím.
@stepankoby1 (08.06.2020 18:19): No, jak to tak čtu... Já dvojku vyloženě nesnáším, ale trojka mě bavila, měla atmosféru, výbornou hudbu, vydařený dabing a příběh mě neštval, naopak dokázal tuhle katastrofu zachránit a zakončit (než přišel remake, ehm). Já si trojku užila, třeba i ty, aspoň to budeš mít zakončené :D Ale nic to nemění na tom, že jednička měla zůstat uzavřeným příběhem, protože to kolikrát bije do očí.
@Jumas (08.06.2020 19:07): Tak to jsem rád. Upřímně si vlastně ani nedokážu představit, že by trojka po tomhle mohla spadnout ještě níž. :D Trilogii ještě dohraju, ostatně mě zajímá, jestli zpětně dodají smysl alespoň té dvojce a nějak důstojně to uzavřou, ale do remaku už se pouštět nebudu určitě. Viděl jsem začátek v longplayi, a u toho už fakt být nemusím.
@stepankoby1 (08.06.2020 18:19): Můžeš to brát tak, že máš to nejhorší za sebou :) Trojka je lepší, ale já, pokud ještě budu Posla někdy hrát, tak jen jedničku a možná ten remake (nebo co to je), ale ten je prej hroznej.
Dohráno. A jo, fakt to za to nestálo. Ani komentář se mi psát nechce, tak akorát pár vět tady. Příběh strašný, vlastně tak nějak parazitující na prvním dílu spíš než že by na něj smysluplně navazoval. Objeví se tu pár příkladů retconu, zvraty jsou nesmyslné a Angelica působí strašně moc jako supr-dupr zlý záporák ze špatného komiksu. Grafika, hudba a dialogy oproti jedničce totální průměr (to opravdu nikomu nevadí ten totálně očividný průnik 2d pozadí a 3d postav, který zrovna v jedničce vypadal docela přirozeně? :D). Dabing se při progresu hrou pořád zhoršoval, třeba u Victorie a Batese jsem měl horlivou chuť přepnout na angličtinu. Ale co je nejhorší, strašně to snižuje váhu a zážitek z replayů už tak dost nedovysvětlené jedničky. Jediný rozumný důvod, proč Samuela nezabít už v dolech při první příležitosti, byl, že na konci kletbu zastaví a završí svůj příběh. Vraždy tak nakonec neproběhly nazmar a příběh byl uzavřený. Dvojka z toho dělá frašku. Vůbec nic nedokázal a celý jeho příběh byl k ničemu. Je tady doslova na výstavce, včetně všech původních postav. Úplně tak nechápu ty komentáře zmiňující, že němci s českým originálem pracovali s citem a láskou. Protože mně to tak ani náhodou nepřipadá. :D
Už druhý bug, kvůli kterému musím načíst předchozí save (před hodinou hraní). Já na to mám asi fakt štěstí. Bobbyho jsem nalákal, připoutal, slezl jsem do předsíně, vzal autíčko, prohledal celou místnost, a když jsem nevěděl jak dál, zkusil jsem Bobbyho probudit tím, že autíčko pustím znovu. Hra tohle zřejmě ale nečekala, Bobby se dole objevil znovu a začal T-posovat, abych už nikdy ze schodů nesešel. :DD
@stepankoby1 (03.06.2020 21:27): To jo, zajímavé to bylo :) Když jsem to dokončila, tak jsem si pak připadala jako odborník na vyvolávání fotek :D Jestli bych ale dokázala vyvolat fotku i ve skutečnosti, o tom mám teď trochu pochybnosti :D
Hádanka se skládáním obrázku kostela v první kapitole zatím jedna z nejhorších, co jsem kdy v adventurách viděl. Dvakrát tak dlouho než jakýkoli hlavolam od Future Games (áno, včetně kuliček :D) mi nezabrala protože by byla těžká, ale protože se vůbec nedalo poznat, které části k sobě patří. Koho sakra napadlo tam dát černobílou fotku s filtrem malby? A proč ta nekonečná iritující hudba na pozadí? Zbytek hry jinak zatím taky za moc nestojí, nejvíc mě štve český dabing a nazvučení. To je hrůza poslouchat.
Myslíte, že udělali schválně, jak jde v druhé kapitole úplně přeskočit část v márnici a Fullerově sklepě? Ted kvůli tomu musím hledat savy a hrát to znova, protože mě to pustilo do třetí kapitoly s váhou a všema předmětama, který už určitě nepotřebuju a nechci je tahat celou hru, a nevím, jestli by mi něco nechybělo a tak, divný....

tak jsem si to dal znova, a asi je to fakt dobrovolná část, k posunu stačí prostě jen poskládat ten dopis. Fakt nevím, jestli je to schválně. Ale kdyby bylo, tak by snad daly pryč ty předměty, které člověk nezužitkoval...
Tak dobrý. Třetí kapitola a už přituhuje. :-)

@Lukaskon (23.03.2017 07:23): Tak každý může mít ten zákys trochu jiný. Ale co jsem se bavil s lidmi, co to hráli, tak hřebík. Byl na takovém debilním místě. :-)
@AndrewWWW (23.03.2017 02:00): No nevím... nebyl největší zákys šroubek (oprava nůžek u sanatoria)?
Posel smrti 2 má k Secret files docela blízko. Nejen nudným rozjezdem, ale hlavně protivností hlavního hrdiny a taky tím, jak snadno se ostatní postavy nechají zblbnout. :)
Zasmál jsem se na dvorku u Fullerova ateliéru. Kde vpředu obrazovky z prkna trčí nepřehlédnutelný hřebík. Narážka na první díl, kde byl hřebík největší zákys. :-)

Rozehrál jsem a jsem v první kapitole. Hra má dost pomalý rozjezd oproti jedničce... Zatím tak na úrovni Secret files.
Já hrál jako první díl trilogie právě ten druhý a nezdál se mi tak špatný. Naopak. Když nejprve hrajete tenhle díl, tak je to pro vás stejně jako pro hlavní charakter hledání pravdy. Ale zase ten konec tohohle dílu mě celkem zklamal, to je fakt.
Ach tá hra je tak pomalá (v zmysle posunu deja). Normálne mám pocit, že sa musím nútiť k tomu, aby som pokračoval.
Co jsem slyšel, tak herci v dabingu hru namlouvali s absencí scénáře. Takže měli jenom napsané věty bez kontextu a ty říkali do mikrofonu. Proto je ten dabing tak hroznej.
@Red (28.07.2013 20:43): Možná to jsou detaily, ovšem takové detaily, které alespoň pro mě dotvářejí výsledný dojem ze hry. Victorii musí být přes osmdesát (možná je to ve hře dokonce řečeno) a ona nejen že tak nevypadá, ale ani tak nezní. Po výborné jedničce se samozřejmě těžko někdo vyhne srovnávání dílů. A PS 2 dost zaostává. Kdyby šlo o samostatnou hru a jednička nikdy nevznikla, pravděpodobně by šlo hodnocení mnoha hráčů výš.
@Richmond (28.07.2013 10:07): Dabing mě taky přišel skoro až amatérský a nezachránil to ani Prachař. Střídání šepotu a naopak hlasitých projevů má na svědomí možná zvukař, ale neustále komolení jmen a absence emocí je už výhradně Prachařova vina (ve trojce se ovšem docela spravil). Jinak více postav na jednoho herce je obvyklý jev. Např v PS1 měl Brzobohatý Batese a Williama, Čech zase Hermanna a Louise. Podstatně horší mi přijde afektovanost některých dabérů (recepční, bezdomovec, policistka, zdravotní sestra,...) Taky nepotěšili staří známí, především pak osazenstvo zámku, kdy třeba 80ti letou Victorii dabovala snad 30ti letá dabérka.
@Red (27.07.2013 23:02): Dabing se ale opravdu moc nepovedl. Za prvé někteřé herci dabovali více postav, což třeba mě hodně iritovalo. Dále se občas stalo, že např hlavní postava reagoval emotivně naprosto neočekávaně a mimo mísu :) Přesto jsem si hru docela užil :)
Komentář trefný ale na v konkrétní kritice na mě moc drsný. Dabing mi vůbec nepřišel tragický, příběh plochý, hudba nevhodná...o obtížnosti lze polemizovat, první díl však rozhodně nepatřil mezi obtížnější. S drajvem souhlasím, je škoda že podle komentáře tě druhá polovina spíše otrávila než zaujala, u mě to bylo tak že jsem první část protrpěl a ve druhé se chytil. Proto ani neočekávám že by ti trojka pravila chuť.