Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Bioshock je jako kniha, u které se díváte, kdy už bude konec, ale až ten konec přijde, řeknete si "sakra, klidně bych si to dal ještě jednou". A přesně o tomhle to je. V podmořském Rapture se mi líbilo. Moc se mi tam líbilo a klidně bych tam ještě nějaký ten čas strávil pouhým kocháním se stylem Art Deko. Nejraději bych v průběhu hraní vypadnul za ochranná skla do čirého, bouřlivého oceánu plného chaluh a chobotnic. Ale nic takového se bohužel nekoná. Bioshock mi dal všechno, co jsem od něj očekával - byl to parádní (mokrý) zážitek a poněkud plochý, ale přesto skvěle předvedený příběh.

Jediný trn v patě je obtížnost. Nemám rád hardcore a vůbec ne zákysy, ale tohle bylo skoro až moc měkké. Souboje nejsou skoro žádná výzva a hráč si na férovku poradí skoro se vším. Lékarniček a mašin na doplňování zdraví je v každé úrovni nejmíň půl tuctu a to ani nepočítám možnost nakoupit si lékárny v prodejním automatu. Taky herní doba není nijak slavná a já se pohybuju (alespoň podle záznamu na Steamu)na jedenácti hodinách, což není nikterak zázračné. Bavilo mě to, fakt jsem se u toho dost odvázal a vžil se do role jak jinak než nemluvného hrdiny, což mě při hraní docela iritovalo.

Kdo má rád spoilery:
Hledání obleku Big Daddyho byla nuda, díkybohu, že to bylo až na konci
Fontaine, coby závěrečný bossák mi silně připomněl závěrečnou bitku s Glados v Portálu
Big Daddy je slaboučká hora železa a není těžké ho skolit, akorát mi chybělo to provrtávání vašich končetin jeho neohroženým vrtákem, tak jak to bylo v trailerech

Pro: Audiovizuální zpracování; Dobře vyvedený příběh; Má to spád; Když vás to vtáhne, tak to nepustí

Proti: Některé zbytečné plasmidy; Přílišná jednoduchost; Spíše FPS než RPG

+17 +18 −1
  • PC 65
Právě dohráno. Celou dobu čekám na konec, že se něco předvede, nějak paradně to zkončí něco se nastíní, něco vysvětlí, zkratka něco. A ono nic. Konec byl opravdu hódně špatný(na YT sem mrkl na ty další dva). V podstatě celou hru jsem čekal na "něco" a ono nic. V čem je hlavní problém hry? Tadle hra je šíleně neosobní! Za celou dobu sem se nezžil s hrdinou(z kterého uvidíte leda pravou ruku s natetovanou 8, nepíp ani slovo - jo to musíte být VALVE, aby to takhle fungovalo:),se sterilním prostředím, s příběhem, s postavami. Vše je tak odtažité, zkratka vše neosobní.

Příběh - není ažtak marný, ale žádný zázrak to není. Chybí tomu taková nějaká komplexnost.....začátek je strašně vytržen z kontextu - plav, projdi Rapture, zabij *** a konec. Úděsný konec, tím si to tak nějak vše podkopalo a jen utvrdilo celoherní zážitek, že to prostě není nic světového, jen další hype. Hru pouze zachraňuje zajimavé prostředí(které se ovšem časem ohledí), povedená grafika-v čele s vymazlenou vodou a několika vychytávkami, které ovšem v konečném důsledku nezanechávají nějaký velký pocit výjeku nadšení. Hra je příšerně zdlouhavá(to bych řekl,že hře trochu uškodilo a dívím se že sem ji dohrál, když to "něco" stejně nedorazilo), například u nedávno dohrané Call of Duty: Modern Warfare 2 sem se nestačil nudit a nějakých 6 hodin v tomto případě je optimálních, jenže ta hra má neuvěřitelný spád, variabilitu prostředí a má to "něco", co udrží. Bioshock ne. Nedá se u něj dlouho vydržet, jelikož Rapture je strašně klaustrofobické - těsné, neprostorné. Samý tunel, repetetivní náplň, todle se dlouho v kuse hrát nedá. Btw z příběhu se myslím dalo vymáčknout hodně, ale zaspalo to někde na půl cesty.....

Plazmidy - neb takový trademark této hry. Pro mne nic revolučního, převratného a nesed sem si z toho na prdel. Proč? Dobře, mějte si plazmidy, ale zpracujte je opravdu "kulervoucně". Celou dobu sem také čekal na nějaké super schopnosti - jenže celou dobu stejně využijete plamen,mráz,elektriku a telekinezi...ostatní jsou do počtu. S plazmidy jsem se totiž nebavil. Nebylo to špatné, ale když to vidíte zpracováno někde jinak-lépe a hlavně zabavněji a máte možnost porovnat, je to jako nebe a dudy. Ptáte se, co sakra mám pořád na mysli? Tydle věci jsem si fantasticky užil v Dark Messiah of Might and Magic. Tam to bylo zpracováno naprosto dokonale(ikdž Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast hehe :). Nevím proč, ale miluji schpnost zmrazování - u Bioshocku má nejoblíbenější schopnost, třeba na zastavování Taťků a následného kropení. Jenže u ostatních nepřátel to není taková radovánka. U DM na vás někdo skočil, v letu sem ho zmrazil a při dopadu se rozprášil na tisíce zmražených kousíčků. U Bioshocku todle nefunguje. Prostě sletí na zem, stojí a čeká až rozmrzne. Nemluvě o tom, že animace vykonávání kouzel v DM byla udělána na výbornou...v pár věcech se zkrátka tydle hry dají srovnat, DM je tou lepší hrou.

Další trademark Velcí taťkové. Čekal jsem trošku větší čelendž. Ona vůbec celá hra je hodně jednoduchá, o konci nemluvě, to bylo opravdu trapné. Samá Rosie ze začátku, dlouho se čeká na ty taťuldy z přebalu. Ale jsou zpestření taktrochu jednotvárných splicerů. Ano, několik druhů splicerů, ale v podstatě se stejně dělá to samé + věžky a vrtulky. To nejsou moc variabilní nepřátelé. Tudíž nudí. Za taťuldy mají ovšem tvůrci +, alespoň nějaké to zpestření už v tak repetivním a znavujícím gameplayi. Prostředí se mi ze začátku líbilo a těšil se na další prozkoumávání, záhy jsem pochopil, že se žádné novinky nedočkám. Prostě budu neustále chodit po chodbách, toť můj úděl. Přeci když dělám tak tuneloidní prostředí, musím to aspoň v něčem obměnit. Vždyt i v Doom 3 se šlo ven a byla to příjemná změna. Vždy jsem vzhlížel vzhůru proskleným stropem a koukal na tu krásu nade mnou. Bohužel, nepodíval sem se ven ve skafandru. Nechodil sem po dně, neplaval kolem mrakodrapů či něco podobného jako třeba i v Star Wars: Knights of the Old Republic. Bohužel.

Hru jsem prolezl opravdu svědomitě, nalezl každý kout, každý pokoj, takže ne že bych hrou jen tak proběhl. Po čase jsem to už nenáviděl, ale nemám rád nevidět veškeré lokace hry, ať už se jedná o kteroukoli hru. Sbíral jsem veškeré nahrávky. Poslouchání nahrávek a sledování duchů velice hře-příběhu prospěly. Bez nich by příběh stál za 2 věci a bylo by to ještě více neosobní. To byl jediný přibližující moment, ovšem vzhledem k obyvatelům v Rapture a zdejší situaci. Chtělo to rozvinout na více frontách, pak bych neměl námitek.....AI protivníků je špatná, jen nabíhají, ovšem libilo se mi, že když hořeli utíkali se spláchnout:).

Bioshock je FPS a u FPSek je důležitý pocit ze zbraní, vůbec pocit ze soubojů a tak dále. Není to vyloženě propadák, ale kam se to hrabe alespoň na Half-Life 2, či na špici feelu ze zbraní a soubojů jako v CoD4/MW2 a nebo třeba mého dlouholetého miláčka Day of Defeat: Source. Hodně mi Bioshock připoměl v tomto Team Fortress 2, ale tam je to o něčem jiném, tam je to myšleno trochu jinak a hře to nikterak neubližuje.

Ještě k tomu zatracovanému konci. Nějak to stále nedokáži přenést přes srdce. Tím si prostě kopli balón do vlastní sítě. 3koda. Ze začátku to vypadalo na známku kolem 80%, ale neustále to jelo dolů. Váhal sem, ale ten konec to totálně rozsekal....

Automaty a veškeré vylepšování - příjemné oživení, ale žeby mělo nějaký zásadní vliv na cokoliv, se říct nedá. Leda tak na nejtěžší obtížnost, tak stačí sbírat co podlaha a těla nabídnou:). Nabourávání je zpočátku zabava. Ale po 30cátem heknutí, neustále repetivnosti a stejnosti to začne nudit. Ke konci, kdy sice máte vychytávky, jak si ulehčit práci, už mne to sr***lo, jelikož proud tekl čím dál více rychleji, ztrácel sem životy, přilétali vrtulky a nakonec ze sejfu vytáhnu pár nábojů, to je tedy skvělý :X.

Ač je hra řekl bych dobře optimalizována, neubránila se technickým chybám. Hodně často(hlavně v soubojích) vysazoval jakoby zvuk, šla slyšet střelba, rádoby kecy splicerů a vše se odehrávalo jakoby v jeskyni. Často vypadávaly titulky(z nastavení), což bylo otravné. Neustále skákat do nastavení a zapínat je. Samozřejmě už hodně nepříjemné byla synchronizace titulků, kde bych to nejraděj hodil za vinu tomu našemu "milovanému" distributorovi, kterého bych proklínal od rána do večera, ale bohužel, je to chyba hry ve všech jazykových mutacích. Jinak stejně - damn you CENEGA! :D

Todle bylo hodnocení druhé strany mince. Jak již jsem psal u Krize nemám rad hypované hry - proto je více podrobuji mému kritickému očku. Bioshock vypadal , že to dopadne dobře, ale padá do řad lehkého nadprůměru. Třeba Call of Duty: Modern Warfare 2 jsem se těšil až setřu, jenže tam mi těch pár nedodělků nevadilo a taknějak jsem byl hráčsky uspokojen. Ač jsem ji ovšem v komentu vychválil nedosáhla ani 90sátky. Po mém ročním(1,5 ročním-podle toho, jak se to veme) pauzování co se týče hraní PC her mě hraní už skoro nebaví, nenadchne a jsem jak stará důchodkyně, která nějakým zázračným způsobem je po 20 letech zase v přechodu. Hry hodnotím krityčtěji než předtím....hra kterou nemám rád už od oznámení a kterou mne Valve zklamalo je Left 4 Dead 2, na tu se těším až si na ni smlsnu:P, ale ohlasy jsou trošku jiné než sem čekal,uvidíme.

Ovšem zpátky k Bioshocku...hra má jistě a nepochybně světlé stránky. Ty ovšem zde dopodrobna uvedli někteří mi kolegové(samozřejmě s některými-možna většinou:D nesouhlasím) a rozepisovat je nebudu. Jako u Crysis(koment) sem šel s holou kůží, a věděl, že budu mít milión - , ale koho to zajímá...na dílo by se mělo nahlížet i z té ošklivé strany. Ovšem koment jsem psal naštván a pod vlivem :). Teď jsem při smyslech, jen spím:D. Takže mi je sem klidně sázejte, ale musíte uznat, že některé body zde uvedené mají více či méně pravdu.

Bioshock je příjemná hra, ale nic světaborného ažtak nepředvedla. Nejvíc mě štve neosobitost celé hry, dostanete pocit, že hráč je vlastně navíc, že ho hra odsunula a chce se hrát sama, bez vaši přítomnosti. Tudíž za mne 66%.

Pro: grafika,prostředí,Velcí taťkové,plazmidy,atmosféra, sestřičky

Proti: neosobitost,příběh,postavy,technické nedodělky,gameplay,prostředí,pocit ze zbraní,plazmidy,protivníci,AI

+17 +26 −9
  • PC 90
Tak další zářez na pažbě a hned se podělím o dojmy.

Grafika se povedla, opravdu jsem se přistihl při tom, že si některé věci jenom tak prohlížím a prodlužuju herní dobu + efekty vody jsou parádní. Průchody tekoucí vodou, šplíchance na obrazovce, všechno velice pozitivně ovlivňuje hraní. Celkový kabátek art-deca 30-tých let minulého století se povedl. Aspoň zase něco jiného a neokoukaného. Jde vidět, že si tvůrci dost vyhráli a zabývali se i detaily, které s hraním nemají nic společného.

Hratelnost...nenudí. Ikdyž se Rapture tváří jako free pro pohyb, tak opak je pravdou a Bioshock je totální koridorovka. Ale nádherně zaonačená a tak Vám ani nepříjde, že se motáte v chodbách. Navíc je možné kdykoli kouknout do mapy nebo si dokonce zapnout směrovou šipku. Nelze zabloudit.

Co se týče zbraní a celkového likvidačního potenciálu, tak ten mě potěšil, ikdyž některé kousky jsem nepoužil vůbec a některé až hodně pozdě. Zbraně mají několik druhů munice a i ze špatné zbraně jde vhodou municí a postupným vylepšením v automatech udělat solidní vražedný nástroj. Možnost provádět výzkum fotoaparátem taky potěší a zpříjenmí hraní nebo přidá pár vrásek na čele, podle toho, jak jste obratní ;-) Plasmidy (vlastně nic jiného než instantní magie) mají široké využití, které v prvních chvílích ani nedojde.
Bohužel si tím musíte hlídat jak zdraví, tak množství Evy, kterou na plasmidy vyžíváte. Ono je špatné, když Vám při souboji dojde a musíte si píchnout injekci.
Množství bojových, strojních, fyzických a jiných tonik jenom usnadňují cestu vpřed. Bohužel jsem ze začátku hodně šetřil Adama, látky, kterou si spřístupníte další tonika, sloty na ně nebo zvětšíte množství Evy. Takže ve finále jsem měl moc jak Adama, tak peněz na nákup nábojů, lékarniček atp.
Průchod hrou usnadňují oživovací komnaty, vy kterých se probudíte vždy po smrti. Bohužel bez jakýchkoli penalizací. Takže osobně jsem si raději načetl nějaký starší save.

Nepřátelé jsou podivní, dobře charakterizují zkaženou společnost, obývající podvodní město. Časem se je naučíte likvidovat vcelku snadno a to včetně Big Daddyů. Jediné, co mě opravdu naštvalo, je poslední souboj. Proč, to si zjistěte sami.

Příběh Vás drží až do konce. Cestou sbítáte audio nahrávky jednotlivých lidí. Některé Vás posunou v příběhu dál, jiné jenom ukážou zvrácenost Rapture nebo tajný kód ke skladu. Možnost několika konců, podle toho jak se ve hře chováte, je asi dostatečným důvodem k replayabilitě.

Pro: grafická stráka, možnosti

Proti: koridor a finální boj

+15
  • PC 85
Po technické stránce to nemá chybu.
Výborná hratelnost a neskutečně zdařilá optimalizace. Hra mi nezacukala ani v divokých skupinových přestřelkách. V této oblasti si myslím, že Páni programátoři, při tak dobré grafice, vykopli pomyslnou laťku schopností FPS her vtáhnout hráče do děje, hodně, hodně vysoko. Kulisy hry na pozadí mi vzdáleně připomínaly obrázky z knih Julese Verna. Místy jsem měl chuť nechat děj dějem a jen tak se procházet a koukat kolem sebe . Hra na mne působila tak trochu jako umělecké dílo díky použitému stylu Art Deco, což ale nebylo rozhodně na škodu, spíše naopak ,hra tím získala jakousi neopakovatelnou atmosféru, jako by na člověka dýchlo něco z časů dávno minulých.... No ale k věci, celkem bych řekl že se jedná o neobyčejně zajímavou hru, která má určitě své místo mezi těmi nejlepšími. Mě osobně se velmi líbila a věřím že jistě neupadne v herní zapomnění. Pokud by se někdo ptal zda bych ji doporučil. Rozhodně. Kdo to nezkusil, za těch pár šupů co za to chtějí to opravdu stojí za to. Abych se ale stále jenom nerozplýval našel jsem pár věcí které by se možná dali vyčíst této bezesporu výborné hře. Za prvé mne lehce rozhodilo, když jsem měl ve hře použít golfovou hůl ,kdo hrál ví k čemu, tento okamžik trochu kolidoval s mou vnitřní etikou,tomu se ale nedá říci chyba hry, to je spíš můj osobní dojem kdy jsem na chvíli zaváhal a v hlavě mi utichlo to hyp, hyp, hyp. Za druhé, a to už by se dalo označil jako chyba, je vztah mezi savem a inventářem. Toto na mně působilo poněkud rušivě a hru to dělá zbytečně lehčí. Je ovšem pravda, že hra je celkově skutečně trochu lehčí, a určitě by jí nezaškodil nějaký path který by přitvrdil obtížnost, aby se mohla stát skutečnou výzvou i pro ty více zdatnější hráče.

Pro: Optimalizace,grafika,Art Deco.

Proti: Spůsob oživování,menší obtížnost.

+26 +27 −1
  • PC 80
Mě se Bioshock velmi líbil, akorát mi přišel moc jednoduchý. Hráč kromě bojů s Big Daddyk nemá vůbec motivaci používat zbraně. Zbytečně plýtvají náboje a s pár Tonicama bylo mnohem efektivnější používat páčidlo. Zabil jsem s tím naprosto kohokoliv a velmi rychle jsem měl maximum úplně všeho. Mít pořád maximum lékárniček, EVE, peněz a všech nábojů je velmi nudné. Samozřejmě jsem celou hru hrál na nejvyšší obtížnost.
+12 +14 −2
  • PC 90
V dnešní době opravdový skvost, který sice trpí konzoloidností, ale hraje se skvěle. Čekal jsem na něj dlouho, sliboval si hodně a prakticky jsem dostal to, co jsem chtěl. Vynikající novodobá "chytrá 3D akce", které sice chybí výraznější RPG prvky, ale souboje jsou variabilní, prostředí je velice originální, atmosféra a celkové art-deco vyznění jsou působivé.

-----2 years pass-----

Po dvou letech se vracím do utopického Rapture. Podle mě jeden z nejlepších příběhů (kdy bude film?) a nejoriginálnějších prostředí, které jsem za svou herní kariéru mohl okusit. Zub času se podepsal hlavně na technickém zpracování, ale hratelnost si stále drží svůj vysoký standard.

Jen škoda respawnu a nižší obtížnosti, kdy souboje nepředstavují žádnou výzvu. Co takhle těžší souboje s menším počtem protivníků? Nic mě nenutí taktizovat, většinu plasmidů ani nepoužiji pro jejich zbytečnost - vystačím si se základními a každého tak jako tak ustřílím.
+21 +22 −1
  • PC 90
Zásadní otázka, kterou si pokládá většina videoherního světa je, jestli je BioShock umění, či nikoliv. Osobně se přikláním spíše na stranu umění, ale pár věcí mi dojem z dokonalého uměleckéhó díla kazí.
Hlavně mluvím o úkolech typu: Posbírej 6 kousků tohohle a 5 kousků támhletoho, to dej dohromady a něco ti vznikne. Hra by se bez toho určitě obešla a takovéhle umělé natahování nepotřebuje, jenom to zbytečně frustruje.

Naopak jako střílečkami moc neprotřelého člověka mě potěšili vitachambers - kámen úrazu pro spousty hráčů, pro mně boží požehnání. Náboji se to v Rapture obecně moc nehemží a když už jste na suchu většinou vám plazmidy pomůžou jen minimálně a při soubojích s Big Daddym jsou vitachambers k nezaplacení.

Hlavní deviza hry - a sice příběh, je pro mně srovnatelný s kvalitní knihou, či filmem, rozšířený o ten prvek, že do děje v omezené míře zasahujete. Není to žádný freeform a autoři Vás poměrně hodně omezují ve volběCož je samozřejmě logické vzhledem k "Would you kindly" problému, ale já s tím problém nemám, naopak. Čím je hra otevřenější, tím je těžší vytvořit kvalitní a intenzivní příběh.
Další poměrně diskutovaný problém jsou audiodeníky. Spousta lidí si stěžuje, že slibný příběh je zabit tím, že se ho dovídáme v podstatě celý zkrz audiodeníky, ale já se ptám - jak jinak by jste chtěli ten příběh zpracovat? V Rapture zuří válka, většina lidí je mrtvá, či šílená a ti Vám ten příběh na postýlkou vyprávět nebudou.

Ať už je BioShock umění či ne, je to vyjímečná věc a nikdo by si neměl dovolit jí minout. A pokud se avizovaný film podle BioShocku povede, má u mně na poličce rezervováno to nejčestnější místo.

Pro: Atmosféra, architektura, příběh, hudba,

Proti: Občas je toho na obrazovce strašně moc najednou a člověk má pocit, že mu furt něco uniká.

+16 +17 −1
  • PC 95
Toto není recenze, jako spíš soubor poznámek a postřehů, které nahrazují předchozí nedostačující komentář.
1) Bioshocku velmi ubližuje jakékoli povrchní čtení, protože implicitní a symptomatické významy zasazuje do neozvláštněného žánrového modelu FPS. Mezi herní a narativní složkou ale nedochází k rozkolu, neboť je to dílo už od základů promyšlené, s dominantou prostupující oběma složkami. Takže žádný sled nápadů sloužících jen k souvislému rozvíjení příběhu.
2) Je jedinou mně známou hrou obsahující komentář k nějakému filosofickému směru. Jméno Anderw Ryan upomene na Ayn Randovou, zakladatelku objektivismu. Její klíčová díla Atlas Shrugged a The Foutainehead byla evidentně inspirací pro postavy Atlase, respektive Fontainea. Tato pomrknutí slouží jako odrazový můstek pro hlubší zkoumání.
3) Objektivismus proklamuje, že morální dobro je sebeklam a svět sám stanovuje jedinou pravdu. Hra jej nevelebí ani nekritizuje. Postavy Atlase a doktorky Tenenbaumové nabízí dva přístupy vycházející z objektivismu, ale zároveň je v nich cítit jistá obezřetnost, které je naučil bolestivý pád Rapture. Své postoje v jednom bodě explicitně vyjádří, hra je staví do opozice.
a) Atlas nabádá k zabití malých sester, čímž okamžitě získáváme 160 jednotek ADAM. Dle objektivistické filosofie podporuje amorální čin, který nám bude sobecky prospěšný. Časem ale zjišťujeme, že jsme jím byli ovládáni, což je v rozporu se svobodnou vůlí, jak jí objektivismus hlásá. Atlas / Fontaine stojí na samém vrcholu egoisticky-objektivistického směřování, až se stává sám sobě podvratným a vede k nešťastnému konci.
b) Tenenbaumová s námi nemanipuluje, tudíž nám ponechává svobodu jednání. Proti objektivismu se ale ostře ohrazuje v otázce malých sester. Jejich léčbou nabádá k jakémusi mravnímu cítění, které poskytne méně bodů ADAM. Dle svých slov nám to „nějak vynahradí“. V tomto směru spoléhá na nesobeckou vzájemnou důvěru, která ale nemá okamžité praktické využití.

4) Dva konce závisející na hráčových volbách potom fungují jako logické završení příběhu (problém se vyřeší smrtí záporné postavy a kauzální linie se uzavřou) i jako závěr celého Levineho esejistického útvaru na téma objektivismu. Je jasné, kterému konci straní. Cukrkandlovému kýči, který pomyslné dobro převádí do tradičních rodinných hodnot. Objektivismus je slepou uličkou, Rapture nebyla náhoda.
5) Podnětné je také chápat Bioshock na ještě další úrovni. Jako vyjádření k celé koncepci first / third person shooterů. Překážky v těchto hrách obvykle překonáváme bez polemiky nad jejich správností. Bioshock se chlubí svou sebereflexivitou, když na to v dějovém zvratu sám upozorní. Veškerý dosavadní průchod hrou se stane diktátem druhé osoby, která má zdroj ve hře, ale po zamyšlení vlastně i mimo ní (v tvůrcích).
6) Poslední čtvrtina hry je pro mě stejně problematická jako pro všechny ostatní. I Ken Levine si neodpustil kritiku. V čem to vězí? Herní prvky se takřka nemění a stanoví se nový cíl, což je v naprostém pořádku. Jen svět už není pod rouškou neznámého. Všechna jeho tajemství jsme odhalili. Je to několikahodinová příprava na bosse, v níž už není co z fabule poodkrýt. Btw. podobnost bosse s přebalem Atlas Shrugged nenáhodná.

Hodnocení je pouze orientační. Herní složka určitě má jisté vady, které v nastíněném světě nedávají moc smysl (obchody, Vita-chamber je zlo). Všechno mi to ale přijde v závěrečném zhodnocení marginální.
+46 +48 −2
  • PC 40
Shooter bez death penalties, v ktorom sa instantne narodíte pár metrov dozadu ubíja akékoľvek klady, ktoré existujú. Ako FPS je to priemerné, dej je podpriemerný a ak ešte v jednej hre mi budú vkuse hrať americké 70 rokov staré skladby ako z Falloutu 3 tak prestanem hrať počítačové hry. Má to občasné "čarovné" momenty, ale ja tomuto žánru jednoducho nerozumiem.
-41 +9 −50
  • PC 90
Svůj pobyt v Rapture jsem si skvěle užil, dobrý příběh, skvělá atmosféra podpořená audiovizuální zpracováním, ale i skvělou hudbou, a to ať už orchestrálním soundtrackem, nebo licencovanými oldies. Škoda je příliš zjednodušeného vývoje postavy. Drobná chybka byla podivná synchronizace titulků a mluveného slova. Člověku, který anglicky neumí, by to určitě nevadilo, ale mě dost mátlo, že slyším něco jiného, než co čtu v titulkách (bleskově vyřešeno vypnutím titulků :) ).

Pro: příběh, atmosféra, grafika, zvuk, hudba

Proti: chabý pokus o rpg prvky

-1 +3 −4
  • PC 85
Graficky krásná hra s úžasně mrazivou atmosférou a geniálními momenty. Procházení se po troskách podmořského města Rapture je úžasný zážitek, zamrzí snad jen přílišná linearita prostředí a stále stejná hackovací minihra. Výtky bych mohl mít i k systému oživení po smrti, který místy narušuje hratelnost. Neuškodilo by ani mít více možností ovlivnění konce hry nebo nějaké ty rpg prvky, když už má jít o nástupce System Shocku, ale celkově vzato jsou tohle spíš prkotiny a zážitku z rapture to příliš neubírá.

Pro: nádherné lokace, atmosféra, široké možnosti destrukce, pamětihodné momenty

Proti: linearita, mohlo být o něco komplexnější

+11 +13 −2
  • PC 90
Hra roku 2007. Šíleně intenzivní zážitek, invence na každém kroku, spousta audiozáznámů, bizarních postaviček, vlastní fungující svět s art-deco stylem...Je toho hodně, na co se zaměřit. Forma je úžasná, překypuje originalitou a obsah s promyšleným příběhem atmosféru skvěle doplňuje. Plazmidy, toniky, chátrající zbraně. Jen ta ošklivá linearita jednou za čas zamrzí, ale na druhou stranu úplně jiná liga, než přehypované Crysis.

Pro: Prostředí, příběh, grafika, plazmidy

Proti: Všudypřítomné oživující stanice, synchronizace titulků s dabingem hapruje

+3 +5 −2
  • PC 75
Cekal sem od teto hry mnoho, ale po zahrani sem byl zklaman. Opravdu pekny byl jen zacatek hry a konec. Celou tu dobu mezitim sem se nudil a proplouval ji, jen abych to dohral (videl konec). Hra je docela pekna graficky. Ale ta hratelnost, ta je primo desna. A taky byla moc dlouha, coz ja nerad (treba hru jako nejlepsi pro delku hrani povazuju Call of Duty 4).

Pro: Dobry napad, voda, ohen, konec hry (ten boj s tim hlavnim bossem)

Proti: Hratelnost, moc dlouha hra, atd...

-13 +3 −16
  • PC 95
Na Boishock jsem se těšil od prvního obrázku co se objevil na netu.Musím říct že čekání se vyplatilo a byl jsem ze hry nadšen.Rapture je svět sám pro sebe a já se do něj plně ponořil.Úpadek a dekadence na vás dýchá na každém kroku.Zašlá sláva a velikost moderního města.Pološílení obyvatelé,kteří byli mimochodem neuvěřitelně ukecaní,dodávali perfektní atmosféru.Celkově styl Art Deco byl perfektní volba,smekám před level designéry.Ve hře je tisíc maličkostí,které nakonec dávají jeden krásný celek.Hned v úvodu mi spadla čelist po vynoření se na hladinu po dopadu letadla.Takový efekt vody jsem vživotě neviděl.Pak po schodech a do kapsle a hurá na cestu.Všudypřítomné reklamy na plasmidy jsou skvěle udělané,vůbec dolaďvání postavy díky plasmidům výborně fungovalo.Little sister a big daddy jsou nezapomenutelné postavy z Bioshocku.A co hodnotím velice kladně,je konec hry,kdy Ryan donutí hráče,aby vzal golfovou hůl a ........Však víte.Kdo nehrál,ať se nechá překvapit.Celkově umělecky pojatá hra,výborná hudba-všechno to spolu krásně ladí.System Schock jsem nehrál,takže nejsem jeden z těch sklamaných,kteří očekávali mnohem více.Hra,která se jen tak nevidí,vyjímá se svým stylem,celkovým pojetím.Svět sám pro sebe.Těším se na pokračování.

Pro: Art Deco,hudba,šílení a ukecaní obyvatelé,plasmidy,úvodní a finální scéna,level design,myšlenka Ráje na zemi,voda

Proti: slabší AI

+12
  • PC 90
Na Bioshock pro Xbox360 jsem se moc těšil a ani jsem nepochyboval, že může zklamat. Ne nadarmo, Bioshock překypuje geniálností - počínaje atmosférou a big daddym konče. Bavil jsem se prakticky od začátku až do konce - mile jsem byl překvapenej i UE 3.0, tedy grafikou, působila věrohodně a zároveň jako pěkný artový kousek. Paráda, těšim na dvojku.
-6 +2 −8
  • PC 80
Hmm.Těšil jsem se na tuto hru vychvalovanou skoro do nebes.Nainstaloval a začal s nadšením hrát.Grafika parádní,hudba taktéž.Atmosféra mě po vstoupení do města nadchla,ale postupem času mé nadšení opadalo.Pořád jsem si říkal další část města bude lepší.Lepší nepřátelé.Jenže při průchodu městem \vodní scenérie jsou excelentní \ a plnění úkolů mě něco pořád vadilo.Hru jsem dohrál silou vůle.Sám nevím proč,ale pro mě není tahle hra NEJ.
+9 +10 −1
  • PC 80
Dohrál jsme demo a smazal.. Nebavilo mě to, nechytlo mě to, nelákalo mě to... Poté začal kamarád o hře mluvit víceméně v superlativech.. Zkusil jsem tedy hru znova, tentokráte již plnou verzi. Počáteční obezřetnost se po čase vytratila a já poté hru jedním dechem dohrál. Pochopil jsem Rapture, pochopil jsem všechny, kteří jsou ze hry nadšení. Atmosféra, audiovizuální stránka, Art Deco styl, zakončení hry.. Vše na výbornou.

Pro: Atmosféra, audiovizuální stránka, art deco styl, pocit že tam jste.

Proti: Jednotvárné a lehké hackování.

  • PC 70
Tak stejný a přece tak jiný System Shock. Takto se bohužel dělají nelepší hry současnosti. Vezme se starý dobrý nápad a všechno se řádně zjednoduší. Něco nového přináší jen grafika a celkem originální výtvarný styl.
+4 +8 −4
  • PC 85
Skvělá atmosférická akce se solidním příběhem.Jen ten konec je krapet zpackanej, a celková konzoloidnost tomu taky dost ublížila...ale v žánru fps se jedná rozhodně o to lepší!
+2 +5 −3
  • PC 85
Perfektní záležitost kloubící v sobě prvky klasické FPS, adventury a exkurze do podvodního světa megalomanských kovbojů poukazující na marnou okázalost lidské slávy, která je vskutku jen pouhou iluzí toho, čím život měl být...

Pro: Atmosféra, vyspělost a propracovanost grafického designu, zpracování vody, hudba

Proti: Určité pasáže hry působily trochu zdlouhavě a zbytečně