Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

BioShock

  • PC 65
Právě dohráno. Celou dobu čekám na konec, že se něco předvede, nějak paradně to zkončí něco se nastíní, něco vysvětlí, zkratka něco. A ono nic. Konec byl opravdu hódně špatný(na YT sem mrkl na ty další dva). V podstatě celou hru jsem čekal na "něco" a ono nic. V čem je hlavní problém hry? Tadle hra je šíleně neosobní! Za celou dobu sem se nezžil s hrdinou(z kterého uvidíte leda pravou ruku s natetovanou 8, nepíp ani slovo - jo to musíte být VALVE, aby to takhle fungovalo:),se sterilním prostředím, s příběhem, s postavami. Vše je tak odtažité, zkratka vše neosobní.

Příběh - není ažtak marný, ale žádný zázrak to není. Chybí tomu taková nějaká komplexnost.....začátek je strašně vytržen z kontextu - plav, projdi Rapture, zabij *** a konec. Úděsný konec, tím si to tak nějak vše podkopalo a jen utvrdilo celoherní zážitek, že to prostě není nic světového, jen další hype. Hru pouze zachraňuje zajimavé prostředí(které se ovšem časem ohledí), povedená grafika-v čele s vymazlenou vodou a několika vychytávkami, které ovšem v konečném důsledku nezanechávají nějaký velký pocit výjeku nadšení. Hra je příšerně zdlouhavá(to bych řekl,že hře trochu uškodilo a dívím se že sem ji dohrál, když to "něco" stejně nedorazilo), například u nedávno dohrané Call of Duty: Modern Warfare 2 sem se nestačil nudit a nějakých 6 hodin v tomto případě je optimálních, jenže ta hra má neuvěřitelný spád, variabilitu prostředí a má to "něco", co udrží. Bioshock ne. Nedá se u něj dlouho vydržet, jelikož Rapture je strašně klaustrofobické - těsné, neprostorné. Samý tunel, repetetivní náplň, todle se dlouho v kuse hrát nedá. Btw z příběhu se myslím dalo vymáčknout hodně, ale zaspalo to někde na půl cesty.....

Plazmidy - neb takový trademark této hry. Pro mne nic revolučního, převratného a nesed sem si z toho na prdel. Proč? Dobře, mějte si plazmidy, ale zpracujte je opravdu "kulervoucně". Celou dobu sem také čekal na nějaké super schopnosti - jenže celou dobu stejně využijete plamen,mráz,elektriku a telekinezi...ostatní jsou do počtu. S plazmidy jsem se totiž nebavil. Nebylo to špatné, ale když to vidíte zpracováno někde jinak-lépe a hlavně zabavněji a máte možnost porovnat, je to jako nebe a dudy. Ptáte se, co sakra mám pořád na mysli? Tydle věci jsem si fantasticky užil v Dark Messiah of Might and Magic. Tam to bylo zpracováno naprosto dokonale(ikdž Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast hehe :). Nevím proč, ale miluji schpnost zmrazování - u Bioshocku má nejoblíbenější schopnost, třeba na zastavování Taťků a následného kropení. Jenže u ostatních nepřátel to není taková radovánka. U DM na vás někdo skočil, v letu sem ho zmrazil a při dopadu se rozprášil na tisíce zmražených kousíčků. U Bioshocku todle nefunguje. Prostě sletí na zem, stojí a čeká až rozmrzne. Nemluvě o tom, že animace vykonávání kouzel v DM byla udělána na výbornou...v pár věcech se zkrátka tydle hry dají srovnat, DM je tou lepší hrou.

Další trademark Velcí taťkové. Čekal jsem trošku větší čelendž. Ona vůbec celá hra je hodně jednoduchá, o konci nemluvě, to bylo opravdu trapné. Samá Rosie ze začátku, dlouho se čeká na ty taťuldy z přebalu. Ale jsou zpestření taktrochu jednotvárných splicerů. Ano, několik druhů splicerů, ale v podstatě se stejně dělá to samé + věžky a vrtulky. To nejsou moc variabilní nepřátelé. Tudíž nudí. Za taťuldy mají ovšem tvůrci +, alespoň nějaké to zpestření už v tak repetivním a znavujícím gameplayi. Prostředí se mi ze začátku líbilo a těšil se na další prozkoumávání, záhy jsem pochopil, že se žádné novinky nedočkám. Prostě budu neustále chodit po chodbách, toť můj úděl. Přeci když dělám tak tuneloidní prostředí, musím to aspoň v něčem obměnit. Vždyt i v Doom 3 se šlo ven a byla to příjemná změna. Vždy jsem vzhlížel vzhůru proskleným stropem a koukal na tu krásu nade mnou. Bohužel, nepodíval sem se ven ve skafandru. Nechodil sem po dně, neplaval kolem mrakodrapů či něco podobného jako třeba i v Star Wars: Knights of the Old Republic. Bohužel.

Hru jsem prolezl opravdu svědomitě, nalezl každý kout, každý pokoj, takže ne že bych hrou jen tak proběhl. Po čase jsem to už nenáviděl, ale nemám rád nevidět veškeré lokace hry, ať už se jedná o kteroukoli hru. Sbíral jsem veškeré nahrávky. Poslouchání nahrávek a sledování duchů velice hře-příběhu prospěly. Bez nich by příběh stál za 2 věci a bylo by to ještě více neosobní. To byl jediný přibližující moment, ovšem vzhledem k obyvatelům v Rapture a zdejší situaci. Chtělo to rozvinout na více frontách, pak bych neměl námitek.....AI protivníků je špatná, jen nabíhají, ovšem libilo se mi, že když hořeli utíkali se spláchnout:).

Bioshock je FPS a u FPSek je důležitý pocit ze zbraní, vůbec pocit ze soubojů a tak dále. Není to vyloženě propadák, ale kam se to hrabe alespoň na Half-Life 2, či na špici feelu ze zbraní a soubojů jako v CoD4/MW2 a nebo třeba mého dlouholetého miláčka Day of Defeat: Source. Hodně mi Bioshock připoměl v tomto Team Fortress 2, ale tam je to o něčem jiném, tam je to myšleno trochu jinak a hře to nikterak neubližuje.

Ještě k tomu zatracovanému konci. Nějak to stále nedokáži přenést přes srdce. Tím si prostě kopli balón do vlastní sítě. 3koda. Ze začátku to vypadalo na známku kolem 80%, ale neustále to jelo dolů. Váhal sem, ale ten konec to totálně rozsekal....

Automaty a veškeré vylepšování - příjemné oživení, ale žeby mělo nějaký zásadní vliv na cokoliv, se říct nedá. Leda tak na nejtěžší obtížnost, tak stačí sbírat co podlaha a těla nabídnou:). Nabourávání je zpočátku zabava. Ale po 30cátem heknutí, neustále repetivnosti a stejnosti to začne nudit. Ke konci, kdy sice máte vychytávky, jak si ulehčit práci, už mne to sr***lo, jelikož proud tekl čím dál více rychleji, ztrácel sem životy, přilétali vrtulky a nakonec ze sejfu vytáhnu pár nábojů, to je tedy skvělý :X.

Ač je hra řekl bych dobře optimalizována, neubránila se technickým chybám. Hodně často(hlavně v soubojích) vysazoval jakoby zvuk, šla slyšet střelba, rádoby kecy splicerů a vše se odehrávalo jakoby v jeskyni. Často vypadávaly titulky(z nastavení), což bylo otravné. Neustále skákat do nastavení a zapínat je. Samozřejmě už hodně nepříjemné byla synchronizace titulků, kde bych to nejraděj hodil za vinu tomu našemu "milovanému" distributorovi, kterého bych proklínal od rána do večera, ale bohužel, je to chyba hry ve všech jazykových mutacích. Jinak stejně - damn you CENEGA! :D

Todle bylo hodnocení druhé strany mince. Jak již jsem psal u Krize nemám rad hypované hry - proto je více podrobuji mému kritickému očku. Bioshock vypadal , že to dopadne dobře, ale padá do řad lehkého nadprůměru. Třeba Call of Duty: Modern Warfare 2 jsem se těšil až setřu, jenže tam mi těch pár nedodělků nevadilo a taknějak jsem byl hráčsky uspokojen. Ač jsem ji ovšem v komentu vychválil nedosáhla ani 90sátky. Po mém ročním(1,5 ročním-podle toho, jak se to veme) pauzování co se týče hraní PC her mě hraní už skoro nebaví, nenadchne a jsem jak stará důchodkyně, která nějakým zázračným způsobem je po 20 letech zase v přechodu. Hry hodnotím krityčtěji než předtím....hra kterou nemám rád už od oznámení a kterou mne Valve zklamalo je Left 4 Dead 2, na tu se těším až si na ni smlsnu:P, ale ohlasy jsou trošku jiné než sem čekal,uvidíme.

Ovšem zpátky k Bioshocku...hra má jistě a nepochybně světlé stránky. Ty ovšem zde dopodrobna uvedli někteří mi kolegové(samozřejmě s některými-možna většinou:D nesouhlasím) a rozepisovat je nebudu. Jako u Crysis(koment) sem šel s holou kůží, a věděl, že budu mít milión - , ale koho to zajímá...na dílo by se mělo nahlížet i z té ošklivé strany. Ovšem koment jsem psal naštván a pod vlivem :). Teď jsem při smyslech, jen spím:D. Takže mi je sem klidně sázejte, ale musíte uznat, že některé body zde uvedené mají více či méně pravdu.

Bioshock je příjemná hra, ale nic světaborného ažtak nepředvedla. Nejvíc mě štve neosobitost celé hry, dostanete pocit, že hráč je vlastně navíc, že ho hra odsunula a chce se hrát sama, bez vaši přítomnosti. Tudíž za mne 66%.

Pro: grafika,prostředí,Velcí taťkové,plazmidy,atmosféra, sestřičky

Proti: neosobitost,příběh,postavy,technické nedodělky,gameplay,prostředí,pocit ze zbraní,plazmidy,protivníci,AI

+17 +26 −9