Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Left 4 Dead 2

Žánr:
akce > 1st person akce *
online > online akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
17.11.2009
Vývojáři:
Valve Corporation
Oficiální stránky:
http://www.l4d.com/
Left 4 Dead 2 (L4D2), hororová kooperační online akce, přímo navazuje na svůj první díl a přináší nové prostředí, nové postavy a spousty větších či menších vylepšení, základní koncept ale zůstal nezměněn.

Hráč se opět vžije do role jednoho ze čtyř přeživších, tentokrát se jedná o trenéra Coache, reportérku Rochelle, mechanika Ellise a gamblera Nicka. Opět bude také na pořadu dne intenzivní kooperace a snaha o přežití v záplavě mnoha nemrtvých.

Během pěti nezávislých kampaní, které opět svým pojetím sázejí na určitou podobnost a atmosféru béčkových filmových hororů se zombiemi, zavítá hráč do jižní části Spojených států amerických, konkrétně do států Georgie a Louisiany. Jednotlivé kampaně na sebe tentokrát přímo navazují, první setkání zoufalé čtveřice proběhne v obchodním centru v kampani "Dead Center" následované procházkou zábavním parkem v "Dark Carnival", poté následují bažinaté mokřiny ze "Swamp Fever" a deštivá industriální oblast u řeky Mississippi z kampaně "Hard Rain" a osud hlavní čtveřice bude zpečetěn v poslední kampani "The Parish", kde se budou muset vypořádat s nemrtvými obyvateli New Orleans.

Druhý díl se také dočkal několika nových přírůstků do zbraňového arzenálu. Kromě vícero druhů pistolí a celkem standardního MAC-10 s tlumičem, AK-47 a samopalu SCAR-L s rozšířeným zásobníkem, zde najdeme i granátomet M79, postrach všech nemrtvých. Některé zbraně pak lze nalézt i v modifikované verzi s laserovým zaměřovačem, se zápalnou či s explozivní municí. Pro hráče preferující souboje tváří v tvář přichystali autoři mnoho chladných kontaktních zbraní, od mačety či pánvičky, až po kytaru a motorovou pilu. Specialitou je potom takzvaná "Pile" bomba, která do okolí rozpráší kapalinu z Boomera a všechny zasažené cíle se najednou stanou hlavním chodem okolních zombíků.

Z nepřátel nám klasickou sestavu Boomera, Tanka, Smokera, Huntera a Witche doplňuje Charger, rychlý a méně odolný bratříček Tanka, Wandering Witch, tedy potulná Witch, Jockey, potvora lapající a následně "ovládající" přeživší, Screamer, který přivolává útočící hordy a nakonec Spitter, kyselinu plivající zombík. Některé mapy či části kampaní potom obsahují takzvané "uncommon infected", což jsou méně obvyklí zombíci s nějakými nadstandardními schopnostmi. Clown z kampaně Dark Carnival svolává okolní zombíky a vede je přímo k přeživším, CEDA pracovník v protichemickém nehořlavém obleku "Hazmat" z kampaně Dead Center je zase imunní vůči veškerému ohni, Mudmen ze Swamp Fever je bláto házející mrštná potvora držící se při zemi a posledním atypickým druhem zombíků jsou vojáci ze speciální zásahové jednotky v "Riot" výzbroji, které lze zabít kvůli neprůstřelnému obleku pouze střelbou do zad.

Dále zde nově nalezneme ještě například defibrilátor, adrenalinové injekce, vylepšeného AI Directora, nový způsob počítání skóre ve Versus módu, nový mód Realism upravující některé mechaniky hry (tužší nepřátelé a účinnější headshoty, žádné aury kolem hráčů a předmětů, žádné nacházení přeživších uvězněných v zamčených místnostech atp.) a mód Scavenge (obdoba původního módu Survival, tentokrát ale s ubývajícím časem a kanystry benzínu, které čas naopak přidávají).

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek

mazar1234
mazar1234

Karasman: "Určitě se vždycky ve čtyřech nesejdeme" - no ak si zacnes davat pripomienky do mobilu tak to nemusi platit :-D Crash: Neboj aj…


Nejlépe hodnocené komentáře


Jde o druhý díl, takže čekejte více kampaní, více speciálních zombíků a více zbraní. Je to ale taky větší zábava? ANO! Brutální atmosféra strachu zůstává na své úrovni, postavy jsou nové (s těmi z předchozího dílu se ale přesto setkáte), imprůvment zaznamenaly také cílové mise jednotlivých kampaní, kdy kromě odražení mega porce zombíckých hord, opakovaného útoku Tanka a zběsilého úprku do transportního prostředku přibyly takové vychytávky, jako sběr kanystrů benzínu pro únikové auto za pravidelného projevu žravé invaze, nalezení paliva + následná cesta zpět nebo odrážení závěrečného útoku pěkně v poklusu. Zábava na odbourání stresu jak dělaná, když budete hrát v ´normal´ módu tak navíc i bez problémů dohratelná, bez možnosti iritujících zákysů (hra má celkem lineární průběh, ale naškodu to není).

Prostředí celé hry je velmi pěkně vykresleno, lokace mají svůj neodolatelný béčkový punc a aby se hráč nenudil, oproti původnímu dílu, speciálně infikovaní útočí klidně i ve třech, což celé akci dává parádní švih.

Pro: atmosféra, všeho je oproti prvnímu dílu víc

Proti: krátká herní doba

+25+27 / -2

K Left 4 Dead 2 jsem přistupoval jako nepopsaný list papíru – jedničku jsem nikdy nehrál a ke dvojce jsem se dostal v podstatě náhodou, aniž by se mě za uplynulé roky dotknul jakýkoliv zombie hype. Musím však vzpomenout na mod Nazi Zombies z CoD 5, ten byl perfektní – bránit stísněné prostory proti nekonečným zástupům zombíků bylo překvapivě zábavné i přes to, že jste hrou neprocházeli „někam dál“. Velkou nevýhodou byla ovšem znovuhratelnost, protože po pár pokusech člověka přestalo bavit, že musí stále znovu absolvovat nudné první levely (útočné vlny). Left 4 Dead tyto problémy elegantně obchází tím, že hra má pro vás nějaký cíl, musíte projít určitou lokací, popř. po cestě něco aktivovat, sesbírat a často se na konci ještě ubránit, než pro vás přijde záchrana.

Hru jsem dohrál v podstatě výhradně s lidskými spoluhráči, ale i tu chvíli, co za jednoho hrál bot, musím říct, že nám hru nijak výrazně nekomplikoval (druhá nejtěžší obtížnost), AI tedy ujde. Vzhledem k tomu je ale třeba zmínit, že pokud se spoluhráči používáte hlasovou komunikaci, trošku klesá požitek z atmosféry. Občas, když jsem procházel temnými chodbami, jsem z dálky slyšel nebezpečné zvuky Hunterů, Boomerů, zemětřas Tanka, či pláč Witchky, ale nikdy jsem se nebál, přitom potenciál pro kapku strachu tam bezesporu byl. Hratelnost je poměrně lineární, Left 4 Dead 2 včetně DLC nabízí 10 kampaní a v každé máte ty samé nepřátele, zbraně a podobné „modelové situace“, není to nějak závažný problém, ale trošku mi chybělo celkové vyvrcholení, nějaký epický závěr pro celou hru, abych skutečně cítil, že jsem ji dohrál. Musím ale pochválit, že při opětovném procházení hrou, zjistíte, že zbraně, předměty i „bossové“ jsou náhodně generování, tzn. tam kde najdete sniperku a spittera, může být příště kalašnikov a smoker.

Prostředí vypadá vcelku sympaticky, ať už se jedná o standardní ulice, opuštěné rozbořeniny, či temné pole a nebezpečné bažiny, na druhou stranu to ale není nic převratného, design je účelný, ale jednoduchý, jde vidět, že nemá smysl se někde zastavovat a něco si prohlížet. Detailů si můžete povšimnout možná tak v safe housu, kde vám předchozí posádka zanechala nápis na zdi, třeba o tom, že umřete pomalou a bolestivou smrtí :-)

Celkově bych hru v multiplayeru určitě doporučil, je velice zábavná – v jednoduchosti je krása, takže střílet davy tupých zombáků nikdy neomrzí. Otázkou je, zda to někoho bude bavit i na více než jedno dohrání…

HW: Minimum: Athlon 3200+, 1 GB RAM, GF 6600/Ati X800 / Doporučeno: C2D 2.4 GHZ CPU, 2 GB RAM, GF 7600/Ati 1600
+20+20 / 0

Pro mě snad jeden z nejlepších multiplayerů vůbec. Skvělá akce, vtipná komunikace a hlody mezi postavami , rozšířený arzenál zbraní a zombíků a tudíž i problémů. Můžete to hrát jako blázen, střílet a rozsekávat zombíky bezhlavě a jen si to užívat, nebo hrát online versus, kdy jste jedna skupina na straně přeživší a druhá skupina na straně speciálů zombíků a ztrpčujete si navzájem životy. Anebo to vzít už trochu takticky a s partou kamarádů si dát obtížnost expert a snažit se to hlavně přežít. Co se týká atmosféry hry, je hutná, pohlcující a oproti prvnímu dílu také o dost hůmornější. Mapy jsou osobité a každá má své kouzlo (U nějaké se budete brodit vodou a nadávat na ten šílený déšť, díky kterému nic neslyšíte, ani nevidíte. U druhé zahrajete zombíkům malý koncert a sami se skvěle pobavíte atd.) Hra je zábavná, akční, s povedeným prostředím a hudbou a hlavně s hromadou zombíků. Co víc si přát :)?

Pro: Nové zbraně a zombíci, zábava a hůmor, atmosféra, skvělá akce na odreagování (hlavně multiplayer)

Proti: Krátka doba hraní v offline režimu

+16+16 / 0

Je hrozně těžké soudit torrenty. Ano, existují vyžírky, kteří si nikdy nic nekoupí, protože přeci "nejsou blbí, proč to kupovat, když je to zadarmo!", ale torrent funguje i jinak. Já třeba na Left4Dead váhal, nevěděl jsem, jestli se mi bude líbit, jestli ho vůbec reálně spustím, ale nakonec jsem v honbě za dobrým zombie hororem stáhl přes torrent. A výsledek? Utíkal jsem si koupit originálku a hned potom rovnou dvojku, kterou jsem původně vůbec nechtěl...
Už nejsem nejmladší. Už není tolik času, abych pařil pár dní v kuse, není tolik dobrých her. Jenže když mám čas, chci si zapařit fakt moc. A když má hru, která mi nabídne pár zbraní, spoluhráče a zombíky, co víc si přát?
Věc první - Spoluhráči:
Na tom L4D2 staví a padá. Zažil jsem hodně skvělých her a hrozně moc špatných. V čem byl problém? V dětech a debilech! Debil střílí do vlastních, snaží se být vtipný, neustále kecá, hraje jako... Inu, debil! Děti zase nespolupracují, dělají kraviny a pak obviňují všechny okolo. Když ale dostanete dobrou bandu, hra je zážitek. Nemáte strach z ničeho, pomáháte ostatním a víte, že pokud to půjde, ostatní pomůžou vám. Občas vám i pomáhají stát se lepším hráčem, učí vás a dělí se o poznatky, prostě nádhera...
Věc druhá - Zbraně:
V jedničce byly fajn, ale bylo jich málo. Dvojka jich má víc, i když je to změna spíše kosmetická. Máte ale lepší pocit, protože máte na výběr nejen ze střelných, ale i z chladných a spoustu bonusových. Likvidace zombíků se stává poezií, kdy máte na výběr nespočetně způsobů. Je libo mrsknout boomerovo žluč před hlaveň minigunu? Proč ne...
Věc třetí - Mise:
Je jich prostě víc. Je to dobře, ale trochu podivně. Misí typu "vydrž" je málo, hodně je misí "probojuj se". Jenže já mám radši ty, kde stojíte proti vlnám zombies a kosíte je po desítkách. Tady je to spíše o akci než o obraně. I tak ale máte na výběr rozličné prostředí a to hře prospívá.

Přibyli i bossové, zvýšili otravnost a obtížnost. Jak já nenávidím Jockeye! Spoustu z nich staví na tom, že tým musí spolupracovat, vzhledem k počtu speciálních zombíků je to nutnost, což je fajn. A vzhledem k možnosti realismu je to dokonalé. nikdo vás nevidí, pokud jste příliš vpředu nebo vzadu, jste mrtví. Dokonalé!

Co říci závěrem? Není to špatná hra, ale není pro každého. Všechno je stále dokola, nic nového, žádný postup, prostě jedno a to samé jako Killing Floor. Ale i přes to má hra úžasnou atmosféru a hratelnost. Na dlouhé zimní večery jako stvořené, zábavné a občas i humorné. Ale jak jsem řekl, každému to sednout nemusí...

Pro: hratelnost, znovuopakovatelnost, týmová práce

Proti: stále se opakující, málo misí a zbraní, které jsou často na jedno brdo

+16+16 / 0

Velmi povedená hra, graficky kvalitní i dnes. Hratelností vyšperkovaná téměř do dokonalosti. Skvěle vyvážený mix akce, hororu a humoru. Rozhodně se vyplatí koupit.

Pro: Hratelnost, grafika, zaměření na spolupráci v teamu

+15+16 / -1