Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Bioshock 2: The Protector Trials

2K Marin •  2K Australia •  Blind Squirrel Games (PS4, XOne) •  Virtuos (Switch)
03.08.2010
14.03.2011
13.09.2016
29.05.2020
kompatibilní
60
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

The Protector Trials předchází událostem v BioShock 2 a nesleduje tak osud subjektu Delta, který se ještě nachází v hibernaci. I zde je však motivem spor dvou silných ženských osobností - Brigitty Tenenbaumové a Eleanor Lambové - o osud podmořského města Rapture a jeho komunity, či spíše toho, co z celé utopie ještě zbývá. Osm let po smrti zakladatele Rapture Andrewa Ryana vládne doktorka Lambová tomuto neutěšenému místu železnou rukou, přičemž se prostřednictvím látky ADAM snaží vytvořit nezištně dobrého jedince obětujícího se zcela pro potřeby celku v duchu jejích altruisticko-kolektivistických idejí.

Vznosný záměr se však záhy obrátil ve zlé. Jakpak také jinak, když je k jeho uskutečnění potřeba ADAM. Unášení malých holčiček z atlantického pobřeží už nemůže přihlížet původní tvůrkyně konceptu Little Sisters a objevitelka substance Adam, Brigitte Tenenbaumová, a probouzí z hibernace "subjekt Alfa", tedy vás. Musíte ochránit svoji "malou sestřičku", aby mohla nasbírat co nejvíce látky ADAM, bez které nemají plány chladnokrevné doktorky Lambové šanci na úspěch. Během hraní můžete narazit na nové předměty, videa a odemknout sedm dalších achievementů.

V kůži velkého taťky se postupně hlavní hrdina ocitne v pěti lokacích spjatých se singleplayerovou kampaní základní hry (The Adonis Bath, Atlantic Express Train Upkeep, Pauper's Drop Market, Simon Wales' Church, Folly of Dionysus, Persephone Cellblock F). V každné z nich musí celkem třikrát, pokaždé s pevně předefinovanými zbraněmi, plasmidy a genovými toniky odolat vlnám agresivních splicerů z "Rodiny" Eleanory Lambové. V každém z kol můžete dosáhnout ohodnocení 1-3 hvězd, kterými si odemykáte kola následující, přičemž jste za množství látky nasbírané vaší sestřičkou ještě oznámkováni.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
První DLC druhého Bioshocku bohužel nepřináší žádné zvláštní rozšíření příběhu, ale je orientováno čistě na akci. V každé misi je potřeba vytěžit určité množství Adama a ustát vlny nepřátel. Zajímavé je však to, že jsou k dispozici jen specifické zbraně a plasmidy.

A to je docela fajn, protože jsem se v původní hře zaměřil jen asi na 3 plasmidy, se kterými jsem prošel celou hrou a zbytek jsem z lenosti ignoroval. Tady jsem si de facto vyzkoušel i ten zbytek a zjistil jsem, že také nejsou k zahození. V daný okamžik jsem si říkal, že je škoda, že jsem tento "trénink" neabsolvoval před hraním původní hry, protože pak by byl výběr mých plasmidů trošku jiný. Na druhou stranu poznávání nových plasmidů je součástí příběhu hry, kterou by jejich znalost asi trošku kazila.

Celkově mě toto DLC moc nebavilo, protože mě na hrách v prvé řadě láká její příběh a tady vlastně žádný není. Poznávání dříve nepoznaných plasmidů také časem omrzí a ve výsledku jsem to pak už dohrával jen kvůli achievementům. Hraní není vyloženě špatné, ale já holt nebudu cílovka na tento druh misí.
+15
  • PC 75
Pokud by The Protector Trials byli jediným DLC k Bioshock 2, asi by mě to dost vadilo. Protože tu ale máme naprosto perfektní BioShock 2: Minerva's Den , zaměřit The Protector Trials místo příběhu čistě na bojovou hratelnost dává 100% smysl. A opakovaně klobouk dolů, ale nedá se jinak - bojový systém v Bioshock 2 s kombinací prostředí, zbraní a plasmidů je tak skvělý, že bylo skoro povinností udělat DLC, které to vyzdvihne.

Jak si totiž může spousta hráčů mylně myslet, řada plasmidů není ve hře jen z obskurních důvodů do počtu. Všechny možnosti jsou pečlivě nadesignovány tak, aby šli kombinovat s jinými a je na vaši hráčské představivosti, abyste tyto kombinace zkoušeli a objevovali. Toto DLC pak udělá tu práci za vás a nahodí vám všemožné kombinace zbraní a plasmidů, která vás prostě donutí hrát určitým stylem, o kterém jste si vždy mysleli, že je moc divný, aby fungoval nebo vás ani nenapadl. A ouha jak budete překvapeni, že některé kombinace funguji naprosto skvěla a hlavně - zábavně.

Taky to ukazuje na důležitost vylepšení plasmidů, kdy jejich další variace jen utvrdí nebo dokonce přímo umožní konkrétní herní styl. Na tomto DLC je důležité to, že vám dá tu volnost, kterou v běžné hře často odmítáte přijmout. Minimálně já se snažím hrát hodně na jistotu. Rozhodně se snažím využívat veškeré dostupné možnosti prostředí i plasmidů a různě je kombinovat (tzn vůbec nespoléhám jen na základní bojové plasmidy), ale hrát třeba čistě jen pomocí pastí bych si prostě nikdy netroufnul, což jak mi DLC ukázalo, by byla hrozná chyba.

Dejte tedy The Protector Trials šanci. Není to vůbec o hloupém střílení, ale o objevování nových přístupů, které můžou dost obohatit i vaše další případné znovu hrání základních her, protože už se nebudete bát zkoušet extrémnější kombinace.

Jen škoda, že je samotná hratelnost navázána čistě na obranu sestřičky. Samo o sobě je to určitě skvělý koncept, aby mohl přidat i další herní režimy, jako přesun z A do B a podobně.
Možnost získat artworky a videa je příjemná, vždycky si je rád prohlédnu, ale na druhou stranu jich je hrozně málo.

Pro: Akční volnost; umožnění FUNGUJÍCÍCH šílených herních stylů

Proti: krátké; omezené na jeden herní režim

+11