Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate: Enhanced Edition

Overhaul Games •  BioWare (původní verze) •  Beamdog (Switch, PS4, XOne)
28.11.2012
07.12.2012
17.04.2014
15.10.2019
kompatibilní
80
89 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Obohacená verze Baldur's Gate vyšla čtrnáct let od vydání původního titulu. Nejde o remake v pravém slova smyslu, neboť byla použita upravená verze původního Infinity Enginu, přesto se jedná o víc než jen o další reedici. Samotná hra obsahuje i datadisk Tales of the Sword Coast a podporu vyššího rozlišení.

Přidaným obsahem jsou tři nové, plně namluvené a najmutelné postavy, nové sub-questy a též samostatné dobrodružství Black Pits, které je ale v podstatě jen zápasnickou arénou. Autory slibované odstranění původních bugů hry bylo bohužel přehlušeno přítomností chyb nových. I ty se však opravují poměrně rychle, týden po vydání byl k dispozici už v pořadí druhý patch.

Hra byla původně k dispozici pouze v podobě digitálního downloadu přes službu Beamdog (pod kterou Overhaul Games patří), nicméně necelé dva měsíce po vydání byla uvolněna i pro další distribuční platformy, např. Steam či Gamersgate.

O rok později tvůrci vydávají i vylepšenou verzi druhého dílu - Baldur's Gate II: Enhanced Edition. V roce 2016 pak vychází datadisk Baldur's Gate: Siege of Dragonspear, který vypráví o událostech odehrávajících se mezi prvním a druhým dílem.


Poslední diskuzní příspěvek

Jako hráč, který vyrůstal na RPG a dungeonech první půlky devadesátých let, bylo Baldur's Gate první RPG, které jsem si ten rok koupil a byl ho schopen dohrát v pohodě zcela bez návodu, bez internetu atd. Je to otázka optiky, protože Baldur's Gate představuje zlom, kdy RPG začaly být naopak hráčsky mnohem přístupnější (stejně tak jako Fallout). Hry Jako Wizardry, Ultimy Underworld, Realms od Arkania, Eye the Beholder, Ishary atp. jsou nesrovnatelně náročnější.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Baldur's Gate patří mezi mé nejoblíbenější hry, takže jsem byl na Enhanced Edition zvědavý a vlastně se i trochu těšil. Když po půlročním odkladu hra vyšla, překvapilo mě malé množství obsahu a obrovská hromada bugů. Přesto se hra hrála dobře – až na škaredou barvu GUI (komunita už vydala docela povedené mody na jeho změnu) vypadá widescreen hezky a hlavně je to stále to skvělé Baldur's Gate.

Co se Overhaul Games povedlo, jsou NPC. Každé má svůj vlastní quest a dvě z nich – roztomilá Neera a nudný Rasaad, obsahují i nové lokace. Dornův quest se omezuje na původní mapy, ale aspoň přidává do hry lehce švihnutý paladinský kit Blackguard. Přesto je zde i jedno negativum. Tvůrci slíbili romance a reakce nových postav na okolní dění. Stalo se napůl. Rozhovorů je málo a více než půlku hry nikdo ani nepípnul, protože už v půlce třetí kapitoly bylo řečeno vše. Proti questům nemám výhrady, patří rozhodně do nadprůměru.

The Black Pits je asi nejrozporuplnější součást BG:EE. Jedná se o samostatné DLC, ve kterém se vaše družina šesti vytvořených dobrodruhů dostane do bojové arény s úkolem vyhrát všech patnáct klání a pokud možno dostat se na svobodu. Pokud hráče souboje v hrách postavených na Infinity Engine nebaví, ruce pryč. Tady prakticky nic jiného není – vyhrát souboj, za peníze nakoupit vybavení, vyspat se, další klání. Největší problém je, že se nejedná o nic složitého. Kdo prošel BG 2, neměl by mít výraznější problémy DLC dohrát. Pro mě osobně je The Black Pits zbytečnost. Bylo by daleko lepší přidat do původní hry nějakou rozsáhlejší mapu s questy než ztratit čas s přídavkem, který zabaví maximálně jednou. Komu ho tedy doporučit? Snad člověku, který Baldura nikdy nehrál a chce si natrénovat taktiky na rozličné nepřátele. Ale i tak mi přijde, že to jde daleko líp při putování po Mečovém pobřeží, než někde v aréně v Underdarku.

Tím, že Overhaul Games vydali hru s tolika bugy, na sebe upletli bič. Nesporným kladem však je, že množství bugů autoři opravují a celkem pravidelně vydávají patche. Většina těch nejhorších chyb byla už opravena a navíc tvůrci přidávají nový obsah (v1.1.2012 například čtvrté NPC) a slibují další. Přesto je zde ještě jeden problém. Nestačí si koupit původní Baldur's Gate 1 a 2, nainstalovat Tutu, widescreen patch, BG1 NPC Project a mnoho dalších modů zadarmo? Jistě, ale časem nejspíš přibude ještě jedno řešení. Některé mody lze nainstalovat na BG:EE už teď, vznikají nové a další čeká předělávka – včetně NPC Projectu. Obě varianty jsou dobře, komunita díky tomu zase trochu ožila a ani mě nakonec těch 20€ nezabilo.

Z toho všeho mi v průměru vychází silně nadprůměrných 80% s tím, že se hodnocení může lehce změnit oběma směry podle toho, co Overhaul Games se hrou ještě udělají.
+43
  • PC 80
Herní výzva 2020 - Heuréka!

Ufff, takových myšlenek, co se mi dere na prsty, když mám myslet na to, jak uchopit tento komentář. Pokusím se neplácat úplně páté přes deváté, ale jelikož tahle hra u mě vyvolala spoustu pocitů a emocí, tak k tomu možná sklouznu, sorry Yoko.

Když jsem hru spustil, tak jsem si řekl wow, to vypadá dobře, ostatně izometrické hry mají ohromnou výhodu v tom, že v podstatě téměř vůbec nestárnou. Když k tomu připočteme, že se jedná o remaster, tak tu máme v podstatě novou hru (chápej, rok 2012). Přiznáme se, lokace si mě dostali, působí divoce, máte neskonalou chuť k exploringu a o tom vlastně valná část hry i je.

Abych trochu brzdil nadšení, tak na druhou stranu je si spousta lokací dost podobná a zhruba v polovině prozkoumaného světa (záleží jaké štěstí či strategii máte) vám přijdou už moc podobné. Ostatně, ony lokace nejsou ani nějak zvlášť narvané obsahem, takže se třeba 15-30 minut vysilujete prozkoumáváním, abyste svedli pár soubojů, dva dialogy a dostali jeden úkol (města jsou příjemnou výjimkou). Baldurovu bránu považuji za top lokaci celé hry, prostě parádní město, plné dialogů, subquestů, obchodů, hospod… života! Ale divočina taky fajnové, nejmíň mě oslovili dungeony, ale každý si najde určitě to své.

Vrátím se trochu začátku. První věc, kterou jsem pocítil, tak byla zmatenost. Pochopte, já nikdy D&D nehrál (OK, jednou v deseti na táboře v Chorvatsku), izometrických RPG jsem prošel zatím pár (čistě izo 3, slovy tři). Takže člověk potřebuje nějakou dobu (xx hodin) k zorientování, což je vlastně obrovské plus, protože takhle RPG má fungovat! Nicméně to způsobí i několik frustrací, kdy v půlce hry zjistíte, že rvete vlastnosti někam, kde to není potřeba, neumíte pořádně využít magii, lektvary syslíte na lepší příští a… však to znáte.

Mám pocit, že hratelnost jako takovou si člověk nejvíc užívá při druhém hraní. Ono je ve hře totiž pořád dost prostoru na to, aby hráč objevoval nové cesty, učil se jiné classy či přistupoval k soubojům jinak (můj styl? srabácky si nalákat soupeře po jednom a pak je umlátit hlava nehlava). Má to mínus v tom, že docela zmizí takové to objevování, hledání, trápení se, překvapení a učení se v potu krve (doslova). Nicméně už teď se těším, až hru za dva-tři roky znovu zapnu.

Ona obtížnost (nějaká průměrná, hrál jsem zlatý střed), většinou prostě musíte jen vědět jak na to, pomocných berliček to je spousta, takže učit se, pochopit, nebát se použít lektvary, zvolit vhodnou taktiku. Ostatně, finálový boss mi zabral přesně jeden pokus a za 60 sekund bylo po všem.

Trochu tu ovšem haprují vedlejší questy, které se ve spoustě případů omezí pouze na běžné – přines, zabij, ukradni. Zajímavý je i přístup, kdy si předchozím postupem můžete velmi snadno zablokovat dokončení daného vedlejšího questu. Pro kompletáře je to frustrující, já to beru jako logickou věc. Dialogy jsou povětšinou nuda, takové nechytlavé, místy se snaží o takové to filozofování ve stylu Planscape, ale není to ono. Dost mi tu chybí pověstná interakce mezi postavami, na kterou jsme u jiných her od Bioware zvyklý.

Co je fenomenální, tak je hudba a celkový zvukový podkres. Bohužel se jedná o starší hru, takže většina dialogů je nenadabovaná (takových 99%), takže musíte víc zapojit vlastní fantazii.

Nebudu to napínat, hra je skvělá ve spoustě směrech, ale v několik mi úplně nesedla a některé jsou i průměrně kvalitní. Má to krásný vizuál, parádní fantasy atmosféru (kdo má rád klasické tolkienovské fantasy, ten si svět zamiluje), hudba dodává dobrodružný pocit. Hra má velmi vysoko znovuhratelnost a každé dobrodružství bude trochu jiné. Libovat si budou především ti, kteří mají rádi velké množství kombinací, ať už v povolání, itemů, kouzel či přístupů k soubojům.

Hře trochu chybí tah na bránu, jedná se spíš o explorační zážitek. Příběh je dost roztahaný a sám o sobě dlouho nezabere, ale k lehčímu dohrání musíte využít svět, který na vás autoři vytasili. Přímočaře by se taky dalo, ale nezkušenému hráči bych to rozhodně nedoporučil. Vypilovat trochu zábavnost u questů a dialogy, tak se hra dostane do mé síně slávy.

PS: K herní výzvě - pár hádanek tu rozhodně je. Především v podobě položených otázek od jednotlivých NPC, či správné kombinace, popřípadě najití itemu pro další postup. Není to tak, že vás hra celou dobu zkouší, ale jsou zde místa, kdy musíte hlavu použít a dokonce i chvilky, které vás mohou dovézt k zoufalosti.

Pro: znovuhratelnost, atmosféra světa, hudba, množství kombinací, exploring, funkční D&D

Proti: slabší subquesty, dialogy, malá rozmanitost a zaplněnost lokací

+28
  • PC 85
1998 - Vyšel Baldur's Gate. 2021 - Poprvé jsem Baldur's Gate dohrál…

Žánr RPG je mým nejoblíbenějším. Většinou rozsáhlé příběhy, rozhodování se, vývoj postavy, důraz kladený nejen na boj, ale též na komunikaci, exploring. Nutnost přemýšlet. Ne nadarmo se RPG považuje za královský žánr počítačových her, byť dnes tato magická zkratka může znít až zprofanovaně, vzhledem k tomu, že se lehké RPG prvky objevují snad v každém žánru. Nic to nemění ale na tom, že klasické a  dobře udělané RPG je radost hrát. Jak je tedy možné, že jsem Baldur`s Gate dohrál až 23 let po vydání?

Nikdy nezapomenu na to, jak jsem jako náctiletý hrál s kamarády Dračí doupě. Dračák mi dovolil být kouzelníkem, nebo hraničářem. Když jsme jednou hráli na půdě za bouřky, všude jsme měli svíčky a náš PJ vyprávěl příběh zcela strhujícím způsobem, cítil jsem, že jsem tam. Že s tou partou přátel opravdu postupujeme skrz nástrahy a snažíme se naplnit náš vznešený cíl. Proč to píšu? Protože Baldur's Gate ve mě dokázal po delší době vyvolat podobné pocity. Pohltit mě. Přenést mě na Mečové pobřeží a prožít příběh, který začíná za branami Svítící tvrze…

O příběhu nicméně neřeknu ani slovo. Kromě faktu, že ho buď každý zná, nebo si ho může dohledat, je fér říct, že vědět dopředu určité věci prostě a jednoduše zážitek zkazí. Příběh Baldur's Gate přesto nepovažuji za špičku žánru. Pomalý rozjezd, určitá rozvleklost, uspěchaný konec. I když ale nepovažuji příběh za masterpiece, i tak dokáže hra vtáhnout a donutit hráče, aby si celý svět užíval. Příběh je zde totiž součástí většího celku.

Kromě hlavní dějové linie si ve hře lze užívat spousty vedlejších úkolů, které jsou občas vtipné, jindy smutné, v dalších případech bizarní. Ale nejenom vedlejší questy, ale také události, které se dějí při cestách krajinou, vtahují hráče do světa, dávajíc mu zapomenout, že vlastně sedí doma u počítače. Tu budete tahat kočku z vodopádu, jindy si koupíte údajně  mocný lektvar, který z vás ale po vypití udělá dementa, protože prodejce byl podvodník, v dalším případě budete poslouchat hrdinské příběhy, které vám bude vyprávět hrdina, kterého nikdo nezná, protože hrdina vlastně není. 

Svět Mečového pobřeží je rozlehlý a různorodý, přesto se hra nesnaží do jedné mapy vměstnat vše od pouště, přes hory, lesy, pustiny, palmové háje, zasněžené plochy  a další biomy, jak je to ve zvyku v dnešních hrách. V Baldur's Gate si tak hráč užívá především klasických lesů, luk a kopců, sem tam nějakou menší vesnici, či jinou zapamatováníhodnou stavbu, až se dostane do města Baldurova brána. Kde hra přehazuje na vyšší rychlost a diametrálně mění dosud prozkoumané prostředí venkova za městskou zástavbu, tak jako dochází k zahuštění úkolů, dialogů a obecně celá interakce se dostane o level výše. Škoda rozkouskování Baldurovy brány na několik celků, díky kterým město ztrácí na přehlednosti. Na druhou stranu, ve své době šlo o impozantní dílo. 

Čím Baldur's Gate exceluje jsou společníci. Mají své důvody se k hráči přidat, či odejít, a i když jsou spíše málomluvní, každý je jiný a to nejen do povolání, ale také do přesvědčení, povahy, stylu boje a podobně. Po určité době nejde nemít rád Imoem, Jaheiru či Minsca i s jeho křečkem. Ano, hrál jsem to s těmi nejvíce profláklými společníky, jednoduše mi seděli. 

Co mi ve hře také sedělo byl soubojový systém, který, byť se může odehrávat v reálném čase, se odehrává vnitřně na kola. A taktické bušení do mezerníku, které mi v bojích pozastavilo hru, dávaje mi čas a klid rozdělit útoky, pohyby, či úkony jednotlivých postav, se stalo zábavou po celou hru. Není nad to s neviditelným zlodějem prozkoumávat po krůčkách tajemné chodby a po zjištění, že se za rohem nachází parta nepřátel, zahájit souboj tím, že na ně s pomocí kouzelníka hodím kouzlo Pavučina a následně, poté co jsou nepřátelé připoutání na místě, mezi ně hodím Ohnivou kouli, která svým výbuchem způsobí mezi protivníky paseku. A poté pomocí lučištníků dokonat zbytek. Samozřejmě, ne vždy probíhají souboje takto hladce, naopak, především ke konci hry se stávají poměrně tuhými, dlouhými, ale stále zábavnými.

Vyzdvihnout musím také humor, který mě, především v některých rozhovorech, donutil se od srdce zasmát. Grafická i hudební stránka jsou též velmi povedené. Ano, hra vypadá na první pohled poplatně svému věku, to nic ale nemění na tom, že grafika je vykreslena v rámci možností opravdu do detailu, nikdy není vyloženě slabé místo a i dnes působí na pohled hezky a příjemně. Není zde místo pro fotorealismus, naopak, je zde místo pro fantazii. A nejen tu herní, ale také tu hráče. 

Pokud bych měl hře něco vytknout, tak určitě ne příliš dobře udělaný deník, který postrádá přehlednost a není problém se v něm ztratit. Taktéž poměrně časté zasekávání postav, především při průchodu dveřmi, není příjemné. Občas bylo ve hře předmětů více než hodně, takže buď jsem chodil přetížený, nebo naopak nechával většinu věcí ležet ladem. To jsou ale drobnosti na lesklém štítu jinak velmi dobré hry.

Nechci nosit dříví do lesa, protože si uvědomuji, že velká většina hráčů Baldur's Gate již dávno hrála. Ale pokud se přesto najde někdo, tak jako já, kdo holduje RPG hrám a přesto Baldur's Gate nehrál, rozhodně to koukejte napravit. Ta hra za to opravdu stojí. A já jdu na druhý díl.

Pro: Skvělá hratelnost, zábavný soubojový systém, zajímavé lokace, atmosféra, humor, postavy, audiovizuální stránka

Proti: Nepřehledný deník, zasekávání postav ve dveřích

+28
  • XboxX/S 85
Herní výzva 2025 – 3. "Zvířecí duše" (Hardcore) - Dohraj hru, ve které se hrdina dokáže měnit na zvíře. 

Už dávnejšie som si všimol, že "tvrdé jadro" prispievateľov tohto webu tvoria z veľkej časti fanúšikovia komplexných RPGs. Myslím, že týmto komentárom sa tu teda trošku znemožním a snáď niekoho aspoň rozosmejem.

Baldur's Gate som sa bál ako čerta. Nie ani tak faktu, že sa jedná o hru z roku 1998, hoci je to remaster. Išlo o to, že som žiadne "ozajstné" RPG alebo variantu Dungeons & Dragons vlastne nikdy nehral. Začal som teda návodmi na YouTube a nejakými pdf manuálmi. Po cca. 8 hodinách štúdia (vážne!) som si pripadal ako ešte väčší debil. Skrátka som nechcel dopadnúť ako nedávno vo Wasteland 2, kde som po 7ich hodinách zlých rozhodnutí musel začať úplne odznova. Napokon som však pozbieral odvahu a pustil sa do toho. Zvedavosť a fakt, že som nič lepšie do jednej z kategórií Hernej výzvy nevedel nájsť, zvíťazili. Neľutujem. Kocky sú hodené, mnoho tisíc krát.

Na tomto mieste je ešte vhodné spomenúť, že som ortodoxný diablista. Zisťovanie optimálnych skillov, radosť zo vzácneho loot-u a ľahká matematika pri zostavovaní gear-u, fakt ma to bavilo. Až tu som si však uvedomil, ako málo mozgovej kapacity som pri Diablo II vlastne používal. Aký tam bol element taktiky a stratégie vlastne zanedbateľný. Baldura som rozohral a dohral na "Normal", čo je mimochodom 3. zo 7 ponúkaných obtiažností. O jedno nižšia ako odporúčaná "Core Rules", ktorá je najvernejšia D&D pravidlám a mechanikám. Padal som ako hruška, od začiatku až do konca. Hrať ako nováčik Baldur's Gate je ako byť rodičom malého dieťaťa. Učíte sa za pochodu, robíte chyby a keď už máte pocit, že to máte zvládnuté a nič vás neprekvapí, BUM! Začnú rásť prvé zúbky.

Treba však povedať, že som sa na začiatku hrania necítil taký stratený, ako som si myslel, že sa budem. Hra má v hlavnom menu užitočný tutorial (využil som) a v prvej lokácií pekne vedie za ručičku. Skrátka, dá sa na všetko bez nejakej veľkej námahy prísť aj bez vymoženosti internetu. Obtiažnosť je ale proste správna 90ková. Nekompromisná. Trošku stratíte ostražitosť a problémy zrazu narobí aj jeden zatúlaný pavúk. O tom to ale tak nejak je. Byť stále v strehu, testovať kúzla a kombinácie, využívať špeciálne vlastnosti. Tešiť sa, že situácia, ktorá sa ešte 5 pokusov dozadu (častý "Save" a ešte častejší "Load" budú vaši veľkí kamaráti!) zdala beznádejná, je zrazu po správnom zvolení taktiky vlastne celkom triviálna.

Enhanced Edition sa tvári ako remaster, ale na grafike si to veľmi nevšimnete. V podstate sa dívame na starý Baldur, ktorý vie byť širokouhlý, s vyšším rozlíšením a možnosťou zoomu. Oči si však zvyknú a rýchlo na to zabudnete, pretože grafika jednoducho nie je podstatná a je to proste dobrá hra. Hudba z môjho pohľadu pomerne nevýrazná. Najviac som ju vnímal asi len v hlavnom menu a v hostinci. Príbeh taký polo-béčkový a vlastne celkom fajn. Questy a side-questy zábavné. RPG aspekt, systém boja a "hod kockou" bol však pre mňa unikátny a parádne som si ho užil. Cesta od momentu, kedy svojou základnou zbraňou netrafíte ani stenu od kravína, po rešpektovaného bojovníka a mága, je vskutku uspokojujúca.

Natrafiť na toto v adekvátnom veku s adekvátnou znalosťou angličtiny, asi je to "stovková" hra. S princípu však na výslednom hodnotení trošku musím ubrať už len kvôli faktu, že je to remaster a nie zrovna lacný. Nezdá sa, že by sa na tom vývojári veľmi nadreli, aj keď tu natrafíme na nové postavy, lokácie a side-questy. Baldur's Gate: Siege of Dragonspear som nehral a ak raz budem, ohodnotím individuálne. Okrem toho, vyššie hodnotenia si šetrím na pokračovania, na ktoré sa už teraz náramne teším. Predsa len, prvý diel mal aj nejaké neobrúsené hrany. Napr. málo interakcií medzi parťákmi a nedostatok dabingu u NPCs. Z toho, čo viem, by to malo byť v pokračovaní výrazne lepšie. Takže, kto to nikdy nehral, nebuďte ako ja a nebojte sa toho. Je to vážne legenda a má čo ponúknuť aj po toľkých rokoch.
+24
  • PC --
Hned na začátek důležitá informace, to aby nedošlo k nějakému omylu - samozřejmě hodnotím pouze kvalitu samotného "předělání" hry, ne hru samotnou.
Odkaz na komentář k původnímu Baldur's Gate je zde.

Baldurs Gate je pecka. To je prostě nevyvratitelný fakt, že? Ale bohužel i všechny pecky musí někdy vychladnout. Sláva Infinity Endžínu je už nenávratně pryč. A my si říkáme: ,,Ach jo, zatraceně... kdyby jen ty mladé generace věděly, co za skvost ten Baldurs Gejt byl." A tak si banda rádoby spasitelů usmyslela, že Baldurs Gate té mladé generaci představí ve vylepšeném kabátě a nám, týpkům ze starý školy, předá staré dobré RPG, s mnoha novýma vychytávkama. A vono prd! Nepřiměřené množství otravných bugů rozhodně neomlouvá to, že hra je na prodej přes internet, to ani náhodou. Nějaké se dají odpustit, ale je jich tam prostě tolik, že to mnohdy bylo až k nesnesení. (Třeba mi zkazily romanci s Neerou, to jim nikdy neodpustím!)

Obrovské zklamání přišlo i k nulové interakci mezi vašimi parťáky. Vždy mě na Baldurs Gate štvalo, že nemůžete oslovit své společníky, vždy musíte čekat, pokud si s nimi chcete pokecat, až osloví vás. Takový Planescape:Torment to už měl,a to vyšel rok před tím, než BG2! Opravdu mi chcete říct, že jejich scénáristé si nemohli dát tu práci a napsat jednoduchý systém většinou tázavých dialogů? Díky tomu je družina mrtvá. Žádný pokrok ani zde.

Málo portrétů, málo nových NPC zvukových efektů a novinky zcela na prd. Například na přibližování a oddalování obrazovky jsem zapomněl 20 vteřin poté, co jsem to objevil, vzpomněl jsem si na to zase až někdy ke konci hry. Tři nový NPC společníci jsou ale fajn. Stejně tak jejich Questy, které uchvacují pěkně vyhlazenou grafikou z konce devadesátek. (Bohužel Rassadův quest jsem si užít nemohl kvůli těm bugům, jen tak pro informaci)

Přídavek Black Pits je nápad zajímavý, nicméně nedotažený. Vůbec nechápu, proč musela být základní pointa takto přímočará, protože přímo vybízela, aby se protáhla do nějakého hlubšího příběhu. V konečné verzi to odhrajete jednou, následně to zkusíte podruhé, ale pak si řeknete jednu jedinou logickou otázku: ,,Proč?" A víte co? Budete mít pravdu.

BGEE je v závěru zklamaní jak prase. Přídavky zde jsou téměř minimální, až to působí jako průměrný mód než samostatná hra. A mladší generace to nezaujme. Fakt ne. To je jako byste před nějakého mladíčka postavili kdysi krásnou, teď už starou babku, nechutně ji celou nezkušeně napudrovali a řekli mu: ,,Hele! Ta je krásná, co? Ta kdysi bývala královnou všech večerů, tak jsem ji trochu upravil, aby byla nadále k světu. Kočka, že?" Mladíček se ale z odporem odvrátí a vydá se ke své Nordce.

Pro: Noví NPC společníci a jejich questy, lze hrát ve větším rozlišení

Proti: Bugy, laciné až amatérské "úpravy", mnoho nevyužitých možností určitého vylepšení, hra téměř nepůsobí dojmem, že hrajete nějakou jinou lepší verzi.

+23 +24 −1