Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@AlieN (29.01.2020 17:29): no, dobrý příběh je asi pro každého trochu subjektivní, ale jo, chápu, kam tím míříš... BG 1 teda nebyl největší příběhový zázrak, ale určitě to taky nebylo nic, co by mě urazilo, vlastně jsem si to docela užil :-)

OK, dnes nainstaluji dvojku, ještě přemýšlím, jestli si dodělat nějaké achieves... ale zase mi to může zkazit případně znovuhraní, kdy si zavřu překvapení z jiných řešení... to jsou problémy :D
Taky se přidávám k SoD odrazovačům v rámci prvního hraní. Je to opravdu ve všem horší a příběhově to jako výplň mezi jedničkou a dvojkou není vůbec potřeba. To spíš hrozí, že by se ti potom do dvojky už vůbec nechtělo a to by byla hrozná škoda. Ale samozřejmě znám ten pocit, že dokud něco nevyzkouším na vlastní kůži, odrazovat mě nemá smysl :-)
Na SoD jsem se hrozně těšil, a pak jsem z toho byl nehorázně zklamaný a musel jsem se do toho fakt nutit. Hrál jsem to asi půl roku. Určitě vynechat a jít rovnou na BG 2 :)
@S4TW (29.01.2020 17:20): AlieN má pravdu, SoD si nech až na druhé hraní. On ten datáč není tak špatný, co do hratelnosti je to vlastně stále velmi zábavné, ale slabé je to po příběhové stránce, je tam kopa nelogičností, dialogy často totálně dementní, stejně tak některé postavy.

Takže určitě jdi rovnou na dvojku, jen je docela nutné naučit se trochu hrát s mágem v partě, je to myslím docela nutnost. Osobně nemám v partě pod dva mágy (ne nutně čisté, klidně multiclass) :)
@S4TW (29.01.2020 17:25): Siege of Dragonspear je přídavek, který do hry udělal Beamdog. Nepatří do původní ságy, ve které BG2 navazuje přímo na BG1. Takže je na stejné úrovni, jako mraky modů od fanoušků, které si můžeš do hry přidat (u mnohých z nich bych to velmi doporučil, ale ne na první dohrání)

No a minimálně snad chápeš jaký je rozdíl mezi dobře a špatně napsaným příběhem či dialogem :))
@AlieN (29.01.2020 17:23): tak pochybuji, že já patřím mezi ty, kteří pochopili, v čem je původní síla hry :-)).... teď nevím, co myslíš tím modem, jako komplet enhanced edition?
Tak dohráno ještě the Black Pits... vandráci tam ani nedali achievement za dohrání :(

Jinak ten final boss mi přišel nějaký random, respektive dvakrát jsem ho nedal téměř bez šance a potřetí až moc na pohodu, tak nevím :D... předtím si vyčaroval další pomocníky, ale na poslední pokus ne... nevím v čem to bylo
63 hodin a jsem v poslední kapitole... Durlagova věž byla fajn, ale toho lootu tam je přehnaně, pastí jakbysmet, vlastně to bylo sice zábavné, ale místy až otravné, takže na jedno zahrání fajn, podruhé už bych to asi nemusel absolvovat, navíc hlavní boss byl brnkačka (to až pak ten démon byl výzva, ale jakmile člověk zjistil jak na to, tak taky na pohodu)... no, zbývající pocity už si asi nechám na koment, ať tam taky něco napíši :-)
@S4TW (23.01.2020 19:33): Sila a potenciál mága sa rozvinie až pri vyšších leveloch, čo v prípade BG1 kde všetky postavy začínajú na nízkom leveli znamená že je mág po väčšinu hry viac na príťaž ako na úžitok. Ich moment slávy príde až v záverečných kapitolách, eventuálne v datadisku. Bavím sa však o základnej vanilla version, v EE to môže byť o niečom inom.

Ako bolo to všade možne omieľané asi 100x, ale vo vanilla BG1 bola vždy núdza o slušných mágov do partie. Nič proti mágom-špecialistom, ale keď má vďaka tomu nedostupné naučenie sa kúziel z nektorej kľúčovej školy tak je to opruz. Napr. Xan ako Enchanter sa nemôže naučiť kúzla školy Evocation/Invocation, čo sú prakticky všetky útočné kúzla. Dynaheir ako Invoker má zasa presne opačný problém. A samozrejme ten najlepší z nich musí mať blbé presvedčenie :-)
no, teď mi docvaklo, že si vlastně loot mohu schovat v nějaké krabici. což udělám, jelikož v Durlag's Tower toho je mraky... ještě jsem si to teda raději ověřil, jestli třeba po čase nezmizí a nezmizí... to mi udělalo radost :D
Jako... já se ve dvojce bez čarodějů nehnu. Obzvlášť ke konci hry a v datáči, kdy můžu používat atomovku à la Improved Alacrity+Time Stop+2x Dragon´s Breath+4x Abi-Dalzim’s Horrid Wilting :)
@Zoltan (23.01.2020 19:37): no, uvidíme... u DA jsem si dal směle bojovníka, pak jsem raději využíval companiona mága... tak jsem si u DA2 dal mága, tak mě nebavil a hrál jsem raději bojovníka companiona :D... u trojky si teda už nepamatuji, jak to bylo :(... čili chci říct, že je dost možné, že skončím zase u mága, ačkoliv hl. postavu si chci transportovat... ač jsem jí nějaké skilly podělal...

Jinak ta věž je nejvíc vopruz v tom, kolik je tam lootu a že ho nemůžu ani všechen posbírat, to mi hrozně trhá koule!!!
@Radecker (23.01.2020 12:53): určitě, ale jelikož budu dělat ještě tu věž, tak to vidím tak za 15 hodin herní doby (čili cca. týden)... jinak, jak jsem říkal, já hraji bez kouzelníka, to je právě ta kombinačnější část, která mě taky tolik netankuje :-)
@S4TW (23.01.2020 12:02): To máš pravdu, většina soubojů se dá urvat silou, což mi vyhovuje, protože co se týče nějaké taktiky nebo kombinací schopností, vždycky jsem byl v D&D hrách strašná lama :-) A když se objeví takový cheatující nepřítel, je to pro mě velmi frustrující překážka. Potřeboval bych nějaký sraz D&D matadorů, aby mi konečně osvětlili, jak k soubojům přistupovat efektivně, která kouzla jsou opravdu užitečná atd. Dej vědět, jak na tebe bude působit závěrečný souboj. Zrovna na ten jsem přišel s taktikou, která ho ukončila skoro dříve než začal :-)
@Radecker (23.01.2020 11:58): nevím o tom, nemyslím si, ale možná náhoda rozhodla pro dýku... nicméně, ono to tak těžké není, on celý ten průchod je oproti základní hře poměrně těžší, ale ten final vlkodlak prostě potřebuje specifický postup (ačkoliv i tak těch možností je víc), nicméně mám pocit (minimálně do mé současné pozice), že se ostatní souboje dali urvat 'na sílu' bez nějaké speciálnější kombinace (ačkoliv se jimi dá většina soubojů ulehčit)... na prd je to jeho doplňování životů, to je docela otravné, neboť potřebuješ (pokud nejsi nějak OP) i trochu štěstíčka :-)
@S4TW (23.01.2020 11:51): Tenhle souboj je pro mě nepříjemným vyvrcholením už tak dost nezajímavého rozšíření. Taky to vždycky nějak uhaluzím a rychle pryč odtamtud. Akorát jsem myslel, že se musí dát poslední rána tou magickou dýkou, ale to si možná pletu s jedním questem v Arcanu :-)
No, když jsem přišel k velkému vlkodlakovi, tak jsem myslel, že tak trochu konečná :-), přišlo několik zoufalých pokusů (z dřívějších konverzací jsem věděl, že na něj platí jen magické věci a magie, ale jelikož hraji jen s druidy, tak žádná sláva, na druhou stranu 'magických' věcí jsem měl dostatek)... no nejdřív jsem byl úplně v čudu, pak jsem si ze zoufalosti našel, jaké přesně magické předměty, jeden jsem měl dokonce jako hlavní zbraň u svého tanka, druhá byla dýka, kterou jsem získal předtím... pořád se mi to jaksi nedařilo, tak jsem oba držitele napumpoval lektvary, vzal si jednu druidku, použil nějakou tu hůlku (něco jako děs/noční můra?) a hle, vlkodlak šel ke dnu docela rychle.... ale říkám si, že bez dnešní doby rychlého najetí potřebné informace (fakt jsem měl za to, že v dialogu bylo pouze magické zbraně a magie... nic o tom, že jsou to jen některé konkrétní) nevím, jestli bych měl trpělivost na zkoušení mraky kombinací, až by třeba jedna vyšla :-) ... na druhou stranu si teď říkám, že by nejspíš padnul i pod tím mým tankem se stříbrným mečem, jen jsem v tu chvíli nevěděl, že je to ta správná zbraň...
@90210 (21.01.2020 22:18): Věř, že pro mě určitě bude, já jsem na tyhle hry pořád docela levej :-)... navíc hraji stylem, co když se mi to bude hodit ještě později, takže většinu svitků a lektvarů a věcí k použití si šetřím tak dlouho, že skončím s plným inventářem :D

Jinak nakonec hraji partu bez mága, mě prostě zrovna v téhle hře nějak nebaví, navíc mám dva druidy, takže nějaká kouzla tam jsou... moje parta je: Avantis, Faldorn, Imoen, Jaheira a Khalid
@S4TW (21.01.2020 21:13): Zas tak velka vyzva to neni, ale faktem je, ze zapojeni lokaci z datace do hlavni linie je trochu diskutabini, spis tam tehdy slo o zvyseny exp cap a par dalsich vychytavek, ktery uz ve dvojce byly samozrejmosti.

@Jab (21.01.2020 21:18): No fuj, kam se podelo hracske srdicko?

Btw ja v BG vzdy prosmejdil vsechny lokace, ale na 161000 vetsinou dosel az uplne na konci, nekdy nedlouho pred finalnim soubojem. Ta hra fakt nebyla o grindu, nebylo to vubec potreba, spis naopak, kazilo to hru, specialne v puvodni verzi, kdy jeste datadisk nebyl, coz jsem jeste taky zazil, se dalo ma strop narazit uz v pulce hry, coz bylo na prd.
No nebo místo bludiště v Thieves Guild jdeš do datadisku a hlavního padoucha necháš odpočinout. On je stejně TotSC dost nuda. Hlavně Durlagova věž. :) Po dosažení 161 000 zkušeností bych šel rubnout hlavního zlouna a pak už přetáhl charnama do BG 2.
@90210 (21.01.2020 19:26): jj, mě už začal před nějakou chvíli, ale odkládal jsem, teď už mám 'všechno' vyčištěno, tak se do toho chci dát... výzva to bude, ale co už :-)
@S4TW (21.01.2020 17:43): Datac zacina v jednom baraku na vychode Baldurs Gate, ale kdy ho zacit hrat je na tobe. 2 ze 3 questu jsou docela vyzva, ale z hlediska pribehu je mozna lepsi do toho jit v prubehu 5.chapteru, nez prerusovat kulminujici pribeh v pozdejsi casti hry.
No, tak jsem úspěšně prošel všechny lokace, teď se musím rozhodnout co dál... buď dojet hlavní příběh (jsem na začátku šesté kapitoly) nebo dát Tales of the Sword Coast (koukám, že mám na mapě dvě lokace Ulgoth's Beard a Durlag's Tower)... vlezl jsem teda zatím do Durlagu a přijde mi, že obtížnost značně narostla, jen ty Battle Horrors mi dávají dost zabrat... jaký postup by jste doporučili? Předpokládám, že po dohrání hlavní hry se už nejde vrátit k TotSC nebo? je dobrý to začít Durlagem nebo naopak od 'severu'...?
@90210 (14.01.2020 16:10): město je super, fakticky je to druhá část hry a taky je to pro mě ta zábavnější část... super je, že tam nejsou jen domy, kde nic není, ale i domy, kde je něco mimo quest, ale je to super :-)
@Isair (13.01.2020 22:18): Ja ho mam naopak rad a rad se tam jen tak poflakuju, ma to takovy "skutecny" stredoveky mestsky feel a vzdy jsem z nej mel dojem, ze zije vlastnim zivotem. Ve dvojce uz vsechno cekalo na me, az dorazim a splnim vsechny questy, chybely mi tam bezny domy, kde nic kludnyho neni.

@AlieN (12.01.2020 03:26): Priznam se, ze si story Watcher`s Keep vubec nepamatuju, ale Durlagovu vez jeste nejak matne jo, takze to spis vidim naopak. Ani jedna lokace nepatrila mezi me oblibene.
@S4TW (13.01.2020 22:11): Jo obcházení je strašný vopruz, paradoxně mojí nejméně oblíbenou lokací z celé Baldur's Gate série je právě město Baldur's Gate :D. Jednak mi to přijde jako naprosto nezajímavé, generické, nudné město (při porovnání s Ankhatlou z dvojky se může jít vážně klouzat), je plné nezajímavých najdi/přines questů (až na výjimky- třebas questy pro zloděje jsou docela fajn, stejně jako několik dalších) a k tomu ty stoky pod ním... brr.
Mám tam tedy oblíbené čtvrti a noční procházky mají celkem atmosféru, ale jinak se do téhle části hry vždycky dvakrát moc netěším.

Naopak (k diskuzi níže) Durlag's Tower mám celkem dost rád, při prvním hraní mi přišla dost frustrující- malé prostory ve spojení s debilním pathfindingem a zasekáváním postav o sebe (v původní verzi hry samozřejmě) bylo peklo, do toho hafo pastí na každém kroku, ale postupem času se z téhle lokace stala jedna z mých naopak nejoblíbenějších- zajímavé puzzly a super background story:)... těžko říct, jestli mám raději Watcher's Keep nebo tohle.
@Zoltan (13.01.2020 20:26): to obcházení vymyslel fakt nějaký jantar! už tahle vždycky bloudím, v jaké že části byla zrovna tahle hospoda a když už tu lokaci trefím, tak zjistím, že musím z druhé strany!!!! :)))
@S4TW (13.01.2020 20:03): Ten quest jsi splnil přesně podle mého gusta :) A město je super, teda až na to obcházení. Hromada povedených úkolů a zajímavých postaviček.

Akorát nevím, proč jsem dostal strašnou chuť zahrát si dvojku, když tu čtu několik dní o jedničce :D
sakra, to město je nějaký velký, původně jsem chtěl jet styl, že budu odhalovat lokace postupně a podrobně, ale už to není únosné, navíc občas vlezu někam, kde bych ještě neměl co dělat nebo se mi to zrovna nehodí, takže musím jít teď víc vyloženě po questech...
jinak je zajímavé, že v chrámu umberlee na mě zaútočila kněžka (ale až při druhé návštěvě)... zničeho nic, asi to bude na základě questu s rabáři, ale nechápu, proč útočila jen jedna... no, questy jsem tam splnil a pak je vybil, takže výměnný obchod proběhl hlavně k mé spokojenosti :D
upozorní hra, kdy jsem v bodě, kdy není cesty zpět, abych věděl, že musím dodělat zbývající side questy? Nějak mi jich tam teď hodně naskákalo, tak abych si to pohlídal :-)
Durlagova věž je jednoznačně lepší příběhově a atmosférou, hratelností se ale na promyšlenou Watchers Keep nechytá.
@Vurhor (11.01.2020 16:01): Ano, myslím, že přesně takhle vypadala moje první zkušenost s Věží Durlaga (tím jsem se doufám vyhnul konfliktu se skloňováním :-)). Tenkrát jsem totiž vůbec nevěděl, že je to součást nějakého datadisku a vlastně ultimátní výzva celé hry.

@Bragi (11.01.2020 15:53): Ono to dává docela smysl. Když nevíš, že Ulgoth's Beard a Durlag's tower spolu souvisí, je docela snadně prohodit to pořadí.

Teď když jsem se díval na mapu, se zděšením jsem zjistil, že jsem nikdy nebyl v lokaci Cloud Peaks. A pak mě trochu uklidnilo, že se tam dá podle všeho dostat jenom s Rasaadem, kterého jsem stejně jako všechny EE NPCčka ignoroval (i když mi z nich zrovna on připadá nejsympatičtější). Stojí ta lokace za to?
Mě se na DurlagoVĚ věži líbilo. Připomenulo mi to trochu Morii:)
@Radecker (11.01.2020 15:39): Na DurlagoVO věži je mimo jiné super, že je schválně umístěná na místě, kolem kterého se hráč většinou pohybuje ještě s malým levelem (v podstatě hned vedle Naskhelu) a ne někde úplně nahoře za Baldurovic Bránou. Pak tam člověk přijde, vybije si zuby na těch Battle horror strážích a vezme do zaječích. Při prvním rozehrání to musí vyvolat hrozný pocit zájmu, co jen na té věži může být.
@Bragi (11.01.2020 15:04): Durlagova věž je super, i když u mě pořád trochu vede Watcher's Keep z dvojky, ale ten záhadný ostrov, který je taky součástí TotSC mě dost štval. A bez postavy, která neovládá aspoň trochu dýku je ten konec k vzteku. Každopádně to vše je součástí EE.
@S4TW (11.01.2020 14:16): To áno. Len samotné mesto Baldur's Gate zaberie dosť času. A to ešte nepočítam lokácie z datadisku. Ulgoth's Beard a Durlagovu vežu. Plus pár oblastí mimo mapu.
sranda taky je, že jsem cca. v půlce hry? i podle oblastí mám tak půlku objevenou... a achievementy na steamu 17 ze 129... tohle asi nebude úplně na kompletování :D

jinak už mám o 6 hodin víc, jak v první Falloutu, on byl fakt docela krátký, na druhou stranu dobrá hra na to, si jí kdykoliv projet znovu, páč to člověka na dlouho časově nezabije, kor když ví, co a jak, tak to dá snad ještě rychleji
@Jab (10.01.2020 19:43): Hej, moja chyba. Štít ti dá ako odmenu za likvidáciu half-ogrov. Akurát poznamenal, že by sa mu to nestalo, keby mal svoj oštep.

Ale ktorého paladina potom myslí John Mirra?
@John Mirra (10.01.2020 19:22): V Beregoste si mal nájsť krátky meč pre trpaslíka v jednej z krčiem, názov už mi vypadol. Ale ty asi myslíš toho zraneného paladina. Tuším sa volá Bjornin. Ten prišiel o oštep.
Je to vsechno sice hezke, ale plast je proste pryc... tak stane se, vlasy si netrham, chut si napravuji v dolech a anihiluji!
Plus ten plášť je na zemi vidět fakt jako plášť. Pokud to tedy EE verze nějak neopominula. Resp. možná je tohle až v těch modech jako fixpack/tweak pack.
@S4TW (10.01.2020 18:49): Vies, ze je tam klavesa na zvyraznenie objektov na mape (TAB, ci ALT? defaultne) a mam pocit, ze sa da zapnut taka spodna lista s okienkami, kde vidis ikonky predmetov v tvojej blizkosti.
Tak jsem chtěl splnit quest s Glurkeho pláštěm, ale oblast jsem již vybil a plášť už tam není :(
@Jab (10.01.2020 14:43): U Planescapu mě mrzí jediná věc. Nemám ve svém přímém okolí nikoho, na koho bych mohl hned po dohrání vychrlit, jak dokonalé to bylo a co všechno mi tam připadalo kulervoucí. A byl by to dlouhý monolog (nebo spíš monořev) :-) Ta hra jsou fakt na sebe navršené dokonalé scény a nepoleví to až do konce. Jak hloupý (nebo prozíravý?) jsem byl, když jsem tu hru ve 14 - 16 letech několikrát odložil jako nudnější verzi BG a Falloutu... Dohráno až ve 30 :-)
Já si musím někdy zahrát spíš zase Planescape. Naposledy jsem to dohrál před víc jak deseti lety a už se mi to vykouřilo z hlavy jak Urválek. :)

Well... Ten základ si pamatuji celý. Spíše jednotlivé questy už mi z části splývají.
Vzhledem k tomu, že většinou hraju za postavu s obouručním mečem, je pro mě souboj s touto pavoučí obluďačkou docela zásadním zlomem :-)
fíhá, tak ten pavoučí hajzlík byl taky docela výzva, to byla samá otrava.. a to jsem chtěl původně dostat bandity v lese, ale nakonec jsem se k nim ani nedostal... řekl bych, že jsem hře přišel na chuť :-)
@Jab (09.01.2020 20:00): Hra na základe reputácie družiny a charizmy vodcu určí prístup osoby, s ktorou sa rozprávaš. Zohľadní sa samozrejme aj presvedčenie oboch strán. Reakcia potom môže byť priateľská, neutrálna alebo nepriateľská. Pri veľmi priateľskej reakcii môžeš mať lepšie ceny v obchodoch, prípadne hodnotnejšie odmeny za questy.

Edit: Odpoveď pre S4TW.