Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate: Enhanced Edition


Diskuze

« Novější Starší »
@Shoggot (12.06.2019 11:12): Já si někde (nejspíš na Beamdog foru) stáhla obří pack portrétů do obou BG a pak to přehazuju přes EE Keeper - tam se dá změnit (až na jméno NPC) úplně všechno. Kupříkladu z Imoen jsem udělala fightera, protože proč ne.

EDIT: Když nad tím tak přemýšlím, možná mám ty portréty odsud - jsou tam různé packy. Já používám primárně anime ksichty, na lore friendly dlabu, dost často vypadají podobně hnusně jako originály.
http://www.sorcerers.net/Games/BG2/index_portraits2.php
Tohle na mě kdesi vyběhlo, je tam pár ksichtů, které se mi i docela zamlouvají https://www.moddb.com/games/baldurs-gate ... te-portrait-pack-zip

EDIT 2: OLOL, v rámci programu "potřebuju si vypláchnout mozek" jsem nabrala Dorna. Toho snad dělali podle návodu Jak vytvořit co největší fantasy klišé.
@sxg (12.06.2019 03:28): Lawful good = nabráno, True Neutral = nabráno, vlastně i v případě všech dalších přesvědčení se přidala (mám EE Keeper, nebyl problém si to popřepínat). Takže tvůj problém byl imo buď bug, nebo je tam třeba vyšší CHA.

Eh. Někde jsem zahlédla Dorna a upřímně řečeno, mně se portréty v první BG nelíbily nikdy (taky jsem je vyměnila za držky z Castlevanie, aspoň sedí k tomu mému), ale nové ksichty v EE dodávají pojmu hnus úplně nový význam.
@Jab (12.06.2019 10:30): Jj, Booa si v Mass Effectu vyzvedávám :)

Minsc se v jedné misi akorát vyjadřuje ke svému zakletí, je to v rozhovoru mezi ním a Drizztem (Drizzt tu filozofuje nad délkou lidského života), ale jinak se to omezuje na klasické hlášky o zlu a velké botě :) Přijde mi, že Minsc je tu ještě tupější, než byl v BG, takže ten rozhovor podle toho vypadá. Vysloveně zajímavé věci z něj nepadají.

Elminster je tu také, ale jen jako zadavatel úkolů. Dokonce je možné narazit na otce Viconie, ostatně u elfů se to přežití snáze vysvětluje. Z původního Neverwinter Nights je tu třeba Linu Laneral, nyní vážená elfka ochránkyně. Božstva se tu kupodivu nijak neprobírají, vybavuji si akorát narážky na Gonda.
@Elemir (12.06.2019 10:13): Boo je navíc i v Mass Effectu. :)

Ale ta recyklace třebas Elminstera (a jiných) už je trochu otravná. Podobně jako s Revanem v old republic SW hrách. U bohů to ale chápu, tam byla 4E hrozně hloupý přešlap a smrtí tolika bohů výrazně omezili "bohatost" světa.

Btw co tam Minsc říká zajímavého? :)
@sxg (12.06.2019 02:39): Holčičko si říkej svojí bábě.
Aktuálně vyzkoušeno, BG:EE - alingment chaotic neutral, reputace 10, charisma 18 - Viconia nabraná bez nejmenších potíží. Imho je tedy problém ne v EE samotné (tedy nějakých úpravách předpokladů, jestli tam máš bug, tak to chyba EE je), ale buď tam máš bug, nebo příliš nízké charisma.
Tak som sa konečne k tomu dostal a zaznelo to tam: Descent into Avernus je prequel k BG III a bude sa odohrávať cca. 100 rokov po udalostiach dvojky, takže za mňa spokojnosť :)
Čo na tom nechápete? EE urobila proste to, že Viconiu najmete iba ak ste trochu zlý, a nes*te ma.
Čeština tomu právě dává další rozměr :)
Ten NPC mod by IMHO měl akorát přidávat texty navíc, tzn že bys měl vše česky + a jen nový texty angličtině. Ale ruku do ohně za to nedám. Ale mody bych stejně dával až na další dohrání, tohle není bethesda, už v originálu je to hotová hra.
Ja som nedavno BGEE presiel s Paladinom (cize Lawful Good, ale CHA 17) a do druziny som ju v pohode nabral, akurat neskor kvoli vysokej reputacii som ju musel nahradit za tu Branwen (ci ako sa vola).
@sxg (11.06.2019 17:33): To je oficiální překlad?

Co se týče problému s Viconií - ještě mě tak napadá, jaké máš charisma? Protože afaik to není jenom reputation check, ale taky charisma check.
@sxg (11.06.2019 17:46): Je to možné. V pôvodnej hre bola jediná prekážka vysoká reputácia. Ak mala družina heroickú reputáciu, tuším ani nebolo možné Viconiu nabrať.
Čo musím spĺňať aby sa pridala Viconia? Kedys som to vedel, ale teraz tuším iba, že keď chcela odísť z party pre vysokú reputáciu, tak som občas kuchol civilistu.
@Jab (31.05.2019 23:43): zrejme te to pohorsi, ale je zajimave ze z toho tveho TOP mam minimalne tri nebo ctyri hry oblibene taky, coz je dost s podivem, pac jinak se neshodnem ani na tom ze modra je modra :)

A no jo, porad ten xbox, tak si ho kup, vzdyt ho davaj skoro zadara, kdyz to nikdo nekupuje:)
No z toho mého TOP už bude na xone chybět jen MaM 7, Bloodlines, Fallout a NWN 2. Těžko pak popřít, že to bude možná záhy zajímavý substitut PC.
@Jab (31.05.2019 23:35): Jo, taky si myslim ze vydavat to na konzole je rouhani, ale holt nova doba si zada odvazne ciny :)

Tipuju u nas cenu 999 - 1099 kc. Coz je proste moc, vzhledem k tomu ze ty enhanced verze krabicove na PC stoji 199 - 299 korun kazda. A obecne mam za to ze se konzolisti u nas na to zvysoka vykaslou, vim jak dopadly konzolovky Pillars nebo Numenery ci Wastelandu 2.
@Charllize (31.05.2019 22:30): Za NWN jo. Ale u těch dvou dalších není ta počáteční cena tak děsivá. Akorát když se na Playstation dostane Planescape, tak asi tak do roka skončí JRPG. Tragedie. :(
Stejně je nejlepší vykašlat se na všechny TUTU a EE a jet to případně jen s restoration modem! #fuck_the_police
@Tulareanus (05.05.2019 12:19): Po technickej stránke nepochybne. Aj keď vyššie rozlíšenie sa dá docieliť aj vhodnými modmi. Ale je to skutočne na dlhšie. Na druhej strane obetuješ tomu jedno poobedie a ak si nainštaluješ Baldur's Gate Trilogy, máš na pár stoviek hodín o zábavu postarané. :)

A zase pri Planescape: Torment je dnes určite rozumnejšie uprednostniť Enhanced Edition. Samozrejme s pár modmi.
@Bragi (04.05.2019 22:15): Tak po tej technickej stránke je myslím jednoduchšie hrať to EE, aj Jab to nižšie napísal. Niekedy som aj ja nenáročný človek a EE mám kvôli vyššiemu rozlíšeniu a pauze v inventári. :D
@Tulareanus (04.05.2019 19:40): Myslím, že až takéto radikálne zmeny, aké spomínaš, tam nie sú. Skôr som myslel bugy a predovšetkým nové postavy, ktoré tam zapadajú asi tak ako štetka medzi novicky v kláštore. Ale ber to s rezervou, BG: EE som dohral niekam po tretiu kapitolu a vzdal som to. Nie je nad originál adekvátne vylepšený modmi. Jab to v komentári vystihol naprosto presne. Beamdog proste nablil do legendy.
Oproti tomu meh mnichovi a jednorozměrnému orkovi se mi v jedničce zdála fajn a nejmíň OP. Romanci jsem s ní ale neměl.
@Tulareanus (04.05.2019 19:40): jj, ve dvojce je charakterově úplně jiná (taková aktivistka za práva menšin). Něco takového bych si do družiny dobrovolně nevzal, ale já s ní měl v jedničce romanci a zajímalo mě, jak to bude pokračovat ve dvojce, jenomže to nemá žádnou návaznost. Vlastně ta rádoby spojka v příběhu, kdy mi Neera vysvětlovala, proč nám to neklaplo, už byla dostatečným varováním. Celkově ten postoj, který ke mě jako k postavě zaujala je mimózní. Vydržel jsem asi do poloviny toho úkolu.
@Jab (04.05.2019 19:11): Ja práveže mám dlhodobo BG: EE rozohrané a som tam niekde na začiatku piatej kapitoly v meste Baldur's Gate, pričom Neeru mám v družine, lebo hrám dobrú družinu, nehrám svoju postavu mága a chcel som vyskúšať novú postavu. Je trochu divná, ale beriem to s rezervou, takže je to pre mňa ok. Narážal som skôr na to, že by som rád vedel, v čom môžu byť bugy, ale kde môžem byť nemilo prekvapený časovým limitom, či prípadne, že nejaký predmet/postava, sa nenachádza tam, kde by sa mala nachádzať a podobné zmeny k "lepšiemu".

@Elemir (04.05.2019 19:23): Akože jej v dvojke zmenili charakter alebo je zabugovaná?
@Jab (04.05.2019 19:11): Mě Neera celkem sedla, bylo to zajímavé zpestření, ale dost mě pak dorazilo, co s ní udělali ve dvojce EE. Právě kvůli ní jsem tu hru vzdal a už se k ní asi ani nebudu vracet. Ona tomu vůbec chyběla nějaká rozumná návaznost.
@Tulareanus (04.05.2019 19:08): K té dvojce tam něco mám. Obecně moc nedoporučuji nová NPC. Je odpad a váže se k nim plno bugů. Neeru jsem třebas v jedničce nabral a ihned vykopl. Načež mě počala citově vydírat, že jsme toho spolu tolik zažili a pak chtěla, ať se jí omluvím (citace viz níže). Úplně nevím, který self centered cápek je jejím autorem, ale v jedné místnosti s ním bych tedy nechtěl být. To musí být zajímavá osobnost.

BG EE bych ale instaloval asi vždy. Instalace easy-tutu je jak mazlit se se šmirglem. A hrát v rozlišení 640x480... Jednička už je v původní verzi těžko snesitelná.
@Jab (04.05.2019 17:26): Nie, idem Vanillu, ale až dodnes som nevedel že tam tí debili doprogramovali time-limit na jeho quest, ktorý samozrejme v pôvodnom BG nebol.
Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ, aspoň túto múdrosť dal ten retardovaný systém ľudstvu.
WTF tí dementi z Beamdogu dojebú aj čo sa nedá, v EE nejaký iniciatívny debil naprogramoval časové obmedzenie Kivanovi, teraz to musím ochcávať jeho resurrectom alebo odkamenením....
to akého debila napadlo dávať tam time-limit... neskutočné.
@Zoltan (02.09.2018 11:31): Víceméně máš recht. U jedničky tedy.U dvojky je to na hraně.

@Fatality (02.09.2018 11:06): Xan je dole v Nashkell Mines. Dynaheir v Gnollí pevnosti v jedné z jam a z kleriček je zkamenělá Branwen v Carnivalu na východ od Naskellu. V Naskellu předtím kup svitek stone to flesh v chrámu případně.
@John Mirra (02.09.2018 11:12): Sice mám k EE verzím obou BG výhrady (hlavně k druhému dílu), ale přesto si myslím že původní verzi dneska nemá smysl hrát :) Když vynecháš obsah od Beamdogu, tak je to stejné BG, které vypadá lépe a lépe se hraje, plus se nemusíš patlat s instalací Tutu :D
Xzara s Montarionem jsem propustil, kdyz porad zvanili o tom, ze jsem moc hodny. Po dalsich par splnenych questech za good guye by me stejne opustili sami, ne? Ted mam druzinu jen good nebo neutral. Ale shanim carodeje/kouzelnika/clerica. Mam tri s lukama, i kdyz tu prvni zenskou muzu dat na multiclass thief/sorcerer myslim.
@Jab (30.08.2018 15:22): Ted nevim jestli si rozumime, Ring of Wizardry byl zminen v ramecku spolecne s dalsimi predmety, kterej v ty internetovy kopii asi neni, brneni z naskhela je tam taky nekde zmineny, par detailu tam nesedi, ale jinak je to spolecne s navodem na Albion ve Score asi nejlepsi cesky navod na RPG, ktery jsem kdy cetl, je z toho znat poctivost, ze to ten clovek fakt hral, coz popravde nebyvalo uplne zvykem.

Schvalne se ze srandy podivej na navod na BG2 opet ve Score, tentokrat uz jinym Score s jinym vedenim, kde ten dement Drebota ani nebyl schopnej spravne precist jmena a vsude se to hemzilo Iomen a Jonem Irenciusem.
Jen taková blbost, ale v tom návodu píše, že u rozestavěného Stonehehnge máte zabít pomateného druida a jeho kolega vám pak vysvětlí, že zešílel a nebylo mu pomoci.
Přitom když na kolegu pořádně zatlačíte, přizná se, že je to agent Železného trůnu a druida otrávil :)
A takových věcí je tam asi víc. Ale když jsem to hrál jako malej, dost mi ten návod pomohl, vo tom žádná.
@90210 (30.08.2018 14:46): No počkej... Teď se nebavime o mém hraní, ale o tom návodu. A podrobný návod logicky odráží každou drobnost ve hře s tím, že je na hráči, zda to pojede zcela podle něj a tedy i všech možností využije. S pánem Bohem, pokud někdo ve Friendly Arm Inn neví o ring of Wizardry nebo o zbroji z ankghega v Nashkellu. Návod mu to má ale říci a zda to v rámci power gaming sebere už je na něm. Ice tam kecá blbiny. Třebas viz ten quest s utopenou kočkou pod vodopádem, kde si myslel, že je asi pro jeho pobavení. Obdobně viz ankhegové a že prý jich nesmíš zabít víc jak deset.
@Jab (30.08.2018 13:50): Pokud to hrajes takhle powergamingove, tak bych to nerozporoval, ale normalni hrac zaparkoval partu v Beregostu vecer v hospode a se zlodejem se vydal vybirat baraky s nadeji, ze najde nejaky uzitecny veci nebo minimalne penize, nebo aspon ja jsem to tak delal, byla to zabava. Ohledne okradeni Algernona, to hrac spravne nevedel az do 5. chapteru, pickpocket jsem ale nikdy neprovozoval, samozrejme s vyjimkou Drizzta. Nebyla to moc vyuzivana featura popravde.
@90210 (30.08.2018 13:07): K čemu ti je ten lockpick? Jediné dvě truhly takhle ze začátku jsou v Beregostu u Thunder Hammer Smithy (bastard +1) a případně v High Hedge v tom domě. Ale tam nic moc důležitého není. Naopak v ne EE verzí bych naboostoval i trochu pick pockets kvůli Algernonově plášti a okradenií obchodníka v Nashkellu o plate mail a tower štíty +1 a rovněž o smaragdy, které najdeš na mrtvole Prisma, prodáš je tomuhle obchodníkovi, pak mu je ukradneš a nakonec je za odměnu předáš Oublekovi.

EE verze nicméně mění ta minima pro úspěšný Pick pocket, čili je o dost těžší někoho okrást a Drizzta musíš pro meče zabít. Což je za dobráka zbytečnost. Pro dobrý scimitar je vždy možné vždy si dojít do Durlagovy věže.
@Jab (30.08.2018 13:03): Jo, jsou to blbosti, ale u maga bych taky nebral specialistu, s tou konstituci jsi to vytrhl z kontextu, nepise ze si ma mag dat 17, ostatne nahazel tolik, ze bylo celkem jedno kam ten 1 bod vrazi. U open locks vs. detect traps na zacatek je to celkem jedno, pasti jsou v ty fazi akorat v Nashkel Mines. Jinak zadnyho herniho gurua nemam, ale to vis, nostalgie. Aspon je videt, ze to psal sam a nekopiroval z netu, je to takova vypoved doby, bylo to mesic po vydani BG.

EDIT: tak jsem to precetl a krome ty subjektivni mohutnosti (evidentne srovnaval Khalida s Ajantisem a nedoslo mu, ze to je rasou), je tam jedina vylozena blbost to s Jaheirou, ale rozdil mezi dual class / multi class nedochazel skoro nikomu kdo to hral. Neni to nic dramatickyho. Nazor nemenim.;0)
@90210 (30.08.2018 12:55): Takové ty maličkosti, jako že Jaheira je dual class, máš hrát za mága a ne specialistu (a ještě mu zbytečně cpe constitution na 17 či 18; 16 je pro mága správné maximum!), paladin je robustnější než fighter, a trénovat máš u zloděje primárně lock pick a ne detect traps (ve skutecnosti to je obráceně). A to jsem přečetl jen první dva odstavce.

Já vím, že je to tvůj herní guru. Ale z toho odkazu se mi až udělalo po obědě nevolno. :)
@Jab (30.08.2018 12:49): Par malickosti je tam pravda spatne, ale je tam dobre napsanej uvod a cte se to skoro jako roman.:)

BG je kadopadne jedno z prvnich RPG, ktery zadnej navod nepotrebuje. Nevybavuju si tam jediny zasekovy misto.
Nováček by asi neměl jen instalovat ten přístupný Cloakwood v první kapitole.

Výchozí pozice viz:
https://www.sigil.cz/hry/bg/npc/

Ale při instalaci modu můžeš některé změnit.

To, zda můžeš ty sám oslovit družníky (player initiated dialogue) je rovněž součástí modu. Jen si to asi nenainstaloval.

Kdy se sami ozvou je rovněž součástí modu. Lze to přenastavit při jeho instalaci. Ideál je mezi půl hodinou až hodinou herní doby. Méně (těch 30 minut) doporučuji spíše zkušenějším hráčům, jejichž průchod hrou je rychlejší.

Btw možná si příště detailně přečti Readme (nabídne ti to jeho otevření na začátku instalace modu). Ptáš se z většiny na věci, které jsou v něm obsaženy a jsou následně plně ovladatelné během instalace modu. ;)

Kdyžtak viz:
http://www.gibberlings3.net/readmes/readme-bg1npc.html
Jaké věci jsou z npc project nežádoucí pro úplně první průchod hrou? Jsou tam nějaké výchozí pozice npc například, může mi s tím někdo poradit?

Nainstaloval jsem to a teď nemůžu mluvit se svou družinou, to asi souvisí s romance contest? Že musím počkat 1h reálného času. Or?