Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

tak co staří heroesový harcovníci? na jakou obtížnost jste to hrali? mam to rozjet rovnou na nejtěžší? pětky jsem dohral na heroic.

ps:hra je ted již opatchovaná nezaslouží si, už lepší hodnocení?
MickTheMage: Podle mě němá nějaký komplexní příběh v Homam co dělat. Základ série je postavený na hratelnosti a taktice, tak to očekávám i tady. A když se ho tam někdy snaží nacpat co to jde, tak má člověk co dělat, aby před obrazovkou nebyl rudý až na p*deli. I když teď nemyslím scénář kampaní, ale spíš ty cutscény.

Co se měst týče... V předchozím díle byly hrady pěkné, ale ktohle 2D me nevadí. Naopak je to svižné, přehlednější...
Karasman: Dohraj kampaň a budeš se orientovat i v šestce. Taky jsem napřed pustil volnou bitvu a vůbec jsem tu hru nepobíral :D . Mě se tenhle díl docela líbí. Za těmi 80% si zatím stojím a to už mám nahráno docela dost hodin...
Já si zase myslím pravý opak. Oproti skvěle přehledné 5 je tohle děs, ve kterém se vůbec neorientuju... :-)
Na ziadne bugy a opruzy som zatial nenarazil a nepocitam, ze narazim. Celkovo mi to feelingom pripomina Homam dvojku - tazko povedat preco, mozno tou pribuznou farebnostou. Oproti V je to celkovo prehladnejsie, na druhej strane V mala imho lepsie rozpravany pribeh a samozrejme nadherne riesene mesta.
Wow. Jsem celkem mile překvapený. Ta hra se opravdu v některých mechanismech vrací k původním Heroesům. Nebo aspoň se o to snaží (co jsem po první kampani pochytil)... Na GUI očividně hoši taky zapracovali. Už jenom vyhledat nějakého výtvarníka, který by je v těch barvičkách a kýčovitých výjevech trošku usměrnil (vlastně tohle nikdy tahle série nějak neřešila) a hru zařadím mezi pomyslnou TOPku pokračování, ze kterých jsem zklamán, že jsem nebyl zklamán=)

What the... Kde jsou buttony na přepínání directX, AA, AF a další sereptičky?!
Trochu mi ty změny v tomhle díle vyzní tak, že se autoři rozhodli přiblížit Disciples 2. Což je zvláštní vzhledem k tomu, že jde o značně méně úspěšnou sérii. :)
Nemá cenu ani stahovat. Jako samostantná hra je to možná dobrý ale pokračování bych si představoval jinak.
Potešilo by ma, keby raz ubisofťáci zobrali HOMAM III a spravili s ním to isté, čo sa im podarilo pri Settlers II.
Tak se ke mně konečně dostala tato hra a musím říct že je to naprosto peckoidní, s kámošem sme už u toho strávili celý večer :-D
4Mrdy McFly - Slovo "dungeon" bylo u nas driv fakt casto pouzivany jako ceskej vyraz pro RPG, podobne jako nejvetsi zhuverilost bigbít pro poprock.

Na tomto miste bych rad citoval verdikt z recenze ve Score na Diablo 1 od André Anastasova : "Dungeon jako řemen, Blizzard jede!".:0)
Díky oboum za vysvětlení, doteď mi to (tzn. celý život od doby kdy jsem poznal světový názor) vrtalo hlavou.

A je pravda, že vzkříšit pocity, které jsem měl při hraní 6-8 (hlavně 7) už nejsou. Přece jen, bylo mi 12, technologicky byla hra nic moc, ale já nic jiného neznal a byl šťastný. Kromě toho hratelnost byla dokonalá, nebojím se toto slovo použít.
Dungeon je zkrácené Dungeon crawler, u nás svázané především s pohledem první osoby, ve světě cokoliv, kde s partičkou/sám prolézáte dungeony (většinou) bez zbytečného otravování se s příběhem.

Edit: No a dungeony jsou spíše podžánr RPG her, než jejich rivalové...
Marty McFly: výraz Dungeon je v podstatě ryze české označení pro RPG viděné z pohledu první osoby, kde převládaly interiéry nad exteriéry a to se pak uchytilo pro všechna 1st person RPG až do dob Wiz8 apod. Jinak celý ostatní svět označení "Dungeon", tak, jak ho chápeme my, nezná.

Pro mě, bohužel, všechny hry ze světa M&M zemřely krachem 3DO a rozpadem NWC. I kdyby se Ubisoft stavěl na hlavu, tu atmosféru John van Caneghamových her rozhodně nevzkřísí.
Když jsem v 90. vyrůstal na Excaliburu a Score, pořád se tam psalo o rozdílu mezi RPGčkách a Dungeonech. Jak to vlastně je ? Byli MMčka Dungeony ? Wiki nápomocná není, jsou tam jako RPG. Hell, dokonce i Dungeon Master je tam jako RPG. Co třeba RPG dungeon ?
Prostě chtěj standardizovat formát názvů. Takže budou M&M Heroes, M&M Pink Unicorns, M&M Conviction, M&M Redemption, M&M Perdition a další pecky, a každej bude vědět, že je to z jednoho univerza a je to nějakým způsobem propojený.
No jo, ale Might a Magic byli vždy "RPGčka" a [Hírousové] byli strategie. Takhle to je dajaké čudné, dané dohromady.

Je fajn, že budou nové MM (keeping fingers crossed), ale proč to cpát do názvu Heroes ?
Odehrál jsem zatím pouze první mapu, ale zatím vcelku zklamání. Přijde mi to takové zmatené, přesvícené a celkově zmatené (výběr těch skillů, management měst, ...). Pořád mám víc a víc chuť pustit (pro mě) naprosto vynikající pětku.
No tak mezi nejoblíbenější díl řadím třetí. Čtvrtej jsem neměl rád dlouhou dobu ale pak jsem mu taky dost přišel na chuť. Pátý díl, ikdyž to nebyla velká katastrofa, mě moc nechytnul. Šestka po prvních cca dvou hodinách ve mě zanechává celkem kladné pocity. Uvidíme jak dál :-)
Tak co říkáte na demo? Já ho právě dohrál, není to zlý, ale na můj vkus trochu moc bugů a podivností.
Presne tak. Tiež som väčšinu kampaní z trojky nedohral do konca, pretože aj keď som sa takýmto pochybným trikom vyhýbal, počítačová umelá inteligencia ich veselo využívala.
Psyx: To mne nenapadlo, můžeš mít klidně pravdu. Pro mne je podstatné, že tam ta lišta je a můžu podle ní měnit taktiku v bitvě.

valcik: Já jsem o vláčcích jen četl. Ale je pravda, že např. kampaně v HoMaM 3 jsem většinou nebyl schopen dohrát. Třeba to bylo i tím, že jsem kašlal na podobné vychytávky, podvůdky či jak to chceš nazvat...

Karasman: Já jen doufám, že do té doby stihnu dohrát DeusEx 3, ale zatím to moc nevypadá... :-)
Spomenuté "vláčky z hrdinů" som používal naposledy v trojke. V štvorke už mali všetky skupinky bojovníkov nastavený denný limit pohybových bodov.
Falagar: "- a souboj probíhá dle iniciativy jako v pětce, takže vidíte, která jednotka potáhne jako další." Někde jsem četl, kdybych věděl kde, že se boj vrací zpátky na klasické střídání po kolech (jako ve trojce). Dolní lišta s pořadím jednotek zůstává, ale už se nestane aby harpyje pětkrát kousla, než se ent vůbec pohne :-) Takže z toho nakonec sešlo?
Jo a rozsekala mne hláška z pojmenování nového týdne: "Týden dvojnásobné produkce rtuti... škoda, že ji ještě neumíš k ničemu využít!" :-)
Áha. Tak proto to pořád nepřichází, když to posunuli až na půlku října. Mám to předobjednané "pár týdnů před vydáním" už více jak dva měsíce... Ale co jsem zkoušel betu, tak se nedivím, že to odročili... Ale jinak nářez, dost mne to bavilo hrát, byť dostáváš achievmenty za kdejakou koninu.

Co si tak vzpomínám, tak se mi líbí, že si berou i příklad z HoMaM 3,5 (WoG). Tj. mimo jiné se mi líbí:
- podle vzhledu města na mapě s hrdinou vidíte, co je tam postavené
- dobitý hrad jiné rasy můžete po zaplacení přebudovat na hrad své rasy
- jednotky z celého království (všechny hrady a líhně) můžete postavit v jediném hradu (když na ně máte v tom hradu příslušné budovy) odpadá tedy posílání jednotek v karavanách, vláčky z hrdinů apod.
- hrad kontroluje určité území s doly - pro obsazení dolů musíte nejprve dobít hrad, který je kontroluje (takže už žádný hrdina na prvním levelu s jednou jednotkou, který vám poobsazuje veškerou těžbu)
- vývoj hrdiny není náhodný - veškeré skily (logistika atd.) i kouzla jsou ve vývojovém stromu po přejítí na další level (takže náhoda už vás nenutí vybrat si jedno ze dvou zaměření, které opravdu nechcete)
- kouzlo town portal řeší postavení specializovaných budov ve městech (kde je máte, tam - nebo odtud - se můžete portnout)
- a souboj probíhá dle iniciativy jako v pětce, takže vidíte, která jednotka potáhne jako další.

Pro mne jakožto běžného hráče samé změny k lepšímu.
Zjednoduseni na strategicke mape, ale bohatsi takticke moznosti v bojich kvuli rozmanitejsim specialnim schopnostem jednotek. Takze stereotyp se muze dostavit drive, ale i nemusi. Ja si pockam az na upgrade PC, takze snad zacatkem pristiho roku.:-) Zatim mam v tomto hernim odvetvi co hrat (Heroes 3 5, King's Bounty a rad bych si zahral i Disciples 3).
Ja som zas klasický skeptický, nepáčia sa mi tie zjednodušenia, pretože potom obmedzujú hernú náplň a prípadné strategické možnosti = rýchlejší stereotyp.
On totiž ten čtvrtý díl zase nejni taková mizérie... Určitě lepší, než stále opakovat to samé.
Co jsem četl různá preview, tak se máme na co těšit. Má se to podobat hodně skvělé dvojce a od toho čtvrtého hnoje se to má držet dál. Já osobně se těším jako malej Karas.
Proč se to jmenuje takhle divně? Neměli práva? :-)

Jsem zvědavej a trochu se obávám hudby. Budou to dělat ti samí lidé (Green Street Studios), ale co jsem tak slyšel a viděl, měly by to být hlavně předělávky z minulých dílů, což se mi moc nelíbí. Ví o tom někdo něco víc?