Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Might & Magic Heroes VI

13.10.2011
72
82 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Šestý díl strategické série Heroes se odehrává zhruba 400 let před pátým dílem. Mocný, ale již mnoho let padlý Archanděl byl vzkříšen, aby zabránil invazi démonů a ovládl Ashan. Během obnovy své ztracené síly si to chce také vyřídit se starými nepřáteli. Podcení však sílu lidí, přesněji Gryfí dynastie. Naneštěstí to v Gryfím rodu vře, vévoda Slava byl zavražděn a zanechal po sobě 5 rozhašteřených potomků. Každý z potomků zastupuje jednu z pěti hratelných frakcí: gryfí lid (Anton), nemrtvé (Anastasya), démony (Kiril), orky (Sandor) a vodní národ Nag (Irina). V sérii nový národ Nag si zakládá na sebezdokonalování, harmonii a očištění - frakce je navržena podle východních kultur. Hlavní kampaň nabízí 20 misí (čtyři za každého potomka).

Herní mechanismy šestých Heroes se až na menší změny drží svých předchůdců. Dostanete pod kontrolou hrdinu, ten se pak prohání, co mu tah stačí, po rozlehlé mapě, dobývá města, sbírá suroviny a různé cetky, verbuje armádu a také se zdokonaluje pomocí nasbíraných zkušeností. Pokud dojde ke střetu s nepřátelským oddílem, hra se přepne z mapy světa na čtvercové bitevní pole. Do bitvy se zapojí nejen jednotky, ale zpovzdálí i samotní hrdinové svými kouzly a bonusy. Ekonomická část je zastoupená zabíráním dolů a budováním měst do krásy/prosperity.

S novým vývojářským týmem (předchozí díl mají na svědomí Nival Interactive) přišlo také několik změn. Zjednodušení se dočkal surovinový systém, nyní vám na vše budou stačit čtyři suroviny (dřevo, ruda, krystaly a zlaťáky). Mapa se nově dělí na oblasti, kdy každou oblast (hlavně doly) spravuje jeden hrad či tvrz. Tedy stačí dobýt hrad a připadnou vám všechny doly v jeho okolí.

Pod ještě jinými vývojářskými studii postupně vyšla tři rozšíření. Pirates of the Savage Sea sleduje příběh piráta Craga Hacka, Danse Macabre popisuje vzestup nekromancera Sandra a Shades of Darkness přidává nový hrad, i novou kampaň za temné elfy. SoD je možné hrát jak samostatně, tak i nainstalováním do původní hry.

I když je Might & Magic Heroes VI možné hrát offline, hra rovněž nabízí propracovaný, převážně multiplayerový systém Conflux (achievementy, žebříčky, odemykatelný bonusový obsah), jenž je vyžadován pro hraní online.


Poslední diskuzní příspěvek

@jurajjanosik (24.07.2021 23:44): Aha, zajímavý, já spouštím hru přes Uplay a Uplay i Heroes se sputí normálně, bez hesla. Teda občas tovyždauje takový to dvoufázový ověřování, protože jsem si smazal tu mobilní aplikace, ale to je fakt jednou za čas..

Jinak mám docela silnou sestavu, takže hra jede docela v pohodě, ale s optimalizací byly problémy i dřív. Hra na tom holt není úplně nejlíp a ještě jeden patch by jí vyloženě prospěl.

Nebo zkus už značně vyladěnější a optimalizovanější Heroes VII.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tuhle hru jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít. Jsem velký fanda předchozích dílů, především pak trojky a pátého dílu s datadisky. Autoři už dopředu upozorňovali na velké zjednodušení a návrat ke kořenům. Jak to dopadlo?

Začnu pěkně popořádku, kampaní. Ta je vcelku povedená. Sice mise je lepší hrát na přeskáčku, jinak se vám z příběhu brzy zatočí hlava, ale jinak se mi jejich náplň docela líbila a nakonec ani ten příběh nebyl špatný. Zamrzí jen délka celé kampaně, která se například s pátým dílem nemůže rovnat.

A teď už k samotné hře. Asi největší změna se odehrála ve vylepšování města. A mě osobně dost zklamala. Sice stále stavíte budovy, ale je jich podstatně méně a navíc pak v "přehledu města" ani nejsou nijak vidět. Pro mě tedy vážně docela šok, protože já byl vždycky ten budovatelský typ a když jsem teď nedostal možnost postavit kromě líhní téměř nic jiného a navíc se to ani nijak neprojevilo na vzhledu, tak mě to dost zklamalo. Další zjednodušení se týká počtu druhů surovin. Nyní jsou jen čtyři. Tady bych to jako problém neviděl, naopak možná jako výhodu. Dolů je na mapě celkově méně a tak se může stát, že se kvůli dost nedostatkovým krystalům strhne i pěkná bitva. Tím se dostávám k předposlední velké změně. Pokud chcete nějaký důl nebo líheň vlastnit, musíte mít obsazenou pevnůstku nebo město v okolí. A tady nastávají opravdu nepříjemné chvilky, když vám protivník jednu z těchto pevnůstek obsadí. Obsadí vám zároveň veškeré okolní doly. Těžko říct, jestli je to plus nebo ne. Na jednu stranu to udělá celou hru mnohem dynamičtější, ale zároveň to na můj vkus až příliš rozhoduje o poměru sil.

Poslední velký upgrade se odehrál u vylepšování hrdiny. Nyní už absolutně vůbec nezáleží na štěstí. Za získané levely dostáváte zkušenostní body, které pak lze investovat do jakýchkoliv schopností. Přináší to vetší dilema, ale v podstatě jsem za to rád.

A na závěr grafika... Ta je samozřejmě o dost lepší a já jsem s ní spokojen. Jenom animace monster, když bojují, nejsou pořád moc dobré. Když si vzpomenu na realistické pády lidí ve starém CS Source, tak jsou mi tady chvaty vojáků, kdy skrz na skrz proseknou protivníka a on se ani nepohne, dost k smíchu.

Co říct na závěr. Že se autoři vrátili k Heroes 3? Blbost! Že hru zjednodušili? To ano, ale v některých směrech mi to není moc po chuti. Kdyby udělali moderní verzi trojky s novou kampaní, grafikou a online "cool featurami", byl bych radši. Takhle asi prozatím zůstanu u pětky a budu doufat v nějaký spásný datadisk. Ono co si budem nalhávat. Samotná Heroes V byla taky na dvě věci...

Pro: Méně surovin, vylepšování hrdiny, grafika, mapy, obsazování území

Proti: Vylepšování města, příběhově chaotická kampaň, nevýrazné jednotky, kniha kouzel

+20 +22 −2
  • PC 45
Tato hra mně jako fandu Might & Magic Heroes III dost zklamala. Na to jak tvůrci proklamovali, že se vrátí ke kořenům trojky, tak zůstali někde na půli cesty. AI je slaboučké, Bitvy jsou nudné. Méně surovin, velké zjednodušení.

Pro: grafika

Proti: vše ostatní

-1 +9 −10