@Charllize (26.08.2023 11:18): Zdrhli, ale divíš se jim? To bylo zrovna období, kdy vycházel jeden polofunkční poděl za druhým, případně hry, které vypadaly graficky úplně jinak, než jak je prezentovali na E3 apod. Ne že by tomu tak dnes už nebylo, ale myslím, že Cyberpunk tohle završil tak dokonale, že dnes už to není tak časté.
Diskuze
@Fritol (26.08.2023 11:10): Jako Ja to hrál day one a košer to fakt nebylo. Ale ty nejvíc kriticky glitche a bugy opravili během par dnů. Ale i to bylo už pozdě. Kdyby jim lidi dali šanci zřejmě by to nakonec dotáhli do top stavu a byli by i nějaký velký dlc. Ale takhle od toho zdrhli hned jak to šlo. V ty hře pořad zůstalo par bugů, jeden kritickej, co vím.
A ne, na kravataky vytváří ten tlak komunita, to je místo odkud čerpají. Kdyby lidi měli rozum a neschazovali vše na první dobrou měli by jsme lepší hry. Netvrdím ze to je tak vždy ale u Andromedy to podle mne tak bylo.
A ne, na kravataky vytváří ten tlak komunita, to je místo odkud čerpají. Kdyby lidi měli rozum a neschazovali vše na první dobrou měli by jsme lepší hry. Netvrdím ze to je tak vždy ale u Andromedy to podle mne tak bylo.
@Charllize (26.08.2023 11:04): Největší problém té hry byl naprosto tristní technický stav v době, kdy všichni měli plné zuby toho, jak neustále vychází nedodělané hry, které se pak dodělávají formou patchů ještě rok a půl po vydání a ke všemu měli tu drzost tam ještě nasrat mikrotransakce, i když si za nehotovou hru účtovali plnou cenu. No a někdo to schytat musel, že jo. A pak přišel Anthem a bylo to ještě horší. Za stav dnešního BioWare opravdu nemůže komunita, ale oni sami, případně kravaťáci v EA, kteří na ně tlačí.
Každopádně Andromeda byl ve výsledku finančně úspěch prej, ač to nenaplnilo očekávání.
Každopádně Andromeda byl ve výsledku finančně úspěch prej, ač to nenaplnilo očekávání.
@Malignus (26.08.2023 10:38): Nesouhlasím. Hra o pruzkumnikovi nové velké galaxie by měla být naopak co nejvíc otevřená a velká. Dodnes žádnou jinou pribehovou hru která by ten záměr návštěvy nové galaxie dělala lip neznám. Mně to vyhovovalo. Problém ty hry je jen ten ze fanoušci série čekali něco jinyho, něco ve stylu trilogie. Což chápu ze dokáže nasrat. Jinak to je ale proste dobra hra.
@Fritol (25.08.2023 15:30): Mass Effect: Andromeda a Dragon Age: Inquisition jsou výsledkem toho, že EA viděla úspěšný open-world titul a začala vyvádět, že chce taky svoje open-world tituly. Mluvil o tom Mark Darrah na svým YT kanále. Samotné BW by prý něco takového nenapadlo. Tudíž předpokládám že Dreadwolf už tak velký nebude.
@Ria Kon (25.08.2023 15:16): Dragon Age II byl ve výsledku menší, protože dost lokací museli vyškrtnout, ale některý se objevily v Dragon Age: Inquisition - například Zapomenutý chrám Dirthamena, kde měl vrcholit příběh Merrill, která se měla vyvýjet podobnou cestou, jako třeba Morrigan, Solas nebo Flemeth. Jinak na konci Merrillina příběhu neměl být Pride Demon, kterého si autoři "vypůjčili" ze Solasova příběhu, ale The Highest One. (Pokud se dá to, co píše Mark Darrah na tehdy twitteru, považovat za "Word of God.")
@pajmič (25.08.2023 16:08): Dreadwolf byl stejně jako Mass Effect: Andromeda dvakrát restartovaný, takže bych po zkušenostech s Andromedou scénáristy fakt nevyhazoval.
@Charllize (25.08.2023 14:47): Mass Effect: Andromeda měla skvělej soubojovej systém, ale na zbytku bylo vidět, že někdo naházel nahromadu to, co už bylo vytvořený, a narychlo z toho něco uplácal. Ta hra prostě potřebovala být méně open, více world.
@Ria Kon (25.08.2023 15:16): Dragon Age II byl ve výsledku menší, protože dost lokací museli vyškrtnout, ale některý se objevily v Dragon Age: Inquisition - například Zapomenutý chrám Dirthamena, kde měl vrcholit příběh Merrill, která se měla vyvýjet podobnou cestou, jako třeba Morrigan, Solas nebo Flemeth. Jinak na konci Merrillina příběhu neměl být Pride Demon, kterého si autoři "vypůjčili" ze Solasova příběhu, ale The Highest One. (Pokud se dá to, co píše Mark Darrah na tehdy twitteru, považovat za "Word of God.")
@pajmič (25.08.2023 16:08): Dreadwolf byl stejně jako Mass Effect: Andromeda dvakrát restartovaný, takže bych po zkušenostech s Andromedou scénáristy fakt nevyhazoval.
@Charllize (25.08.2023 14:47): Mass Effect: Andromeda měla skvělej soubojovej systém, ale na zbytku bylo vidět, že někdo naházel nahromadu to, co už bylo vytvořený, a narychlo z toho něco uplácal. Ta hra prostě potřebovala být méně open, více world.
@Ria Kon (25.08.2023 19:10): Jako jo. Dobré autory textů si ma Bioware držet.
@pajmič (25.08.2023 16:08): John Dombrow udělal z Garruse největšího bro a nejlepšího boyfrienda v celým vesmíru... a takovým lidem dají padáka -_-
No, doufám, že si opravdu najdou cestu do nějakého dobrého studia, kde je ocení.
No, doufám, že si opravdu najdou cestu do nějakého dobrého studia, kde je ocení.
@Malignus (25.08.2023 10:10): Jak jsem psal níž, ti pisálci jsou nepotřebný, neb DA4 je už dávno napsaný a vzhledem k tomu, kolik ta hra už sežrala penež, někdo si to holt musí odskákat. Ted jde o to, aby DA4 nebyla uplná meme srajda, a aby z Mass Effect 5 kvůli tomu neseřízli prostředky a čas.
@Paul (25.08.2023 09:43): Jsi představ, že jsi u společnosti 25 let, všichni tě tam maji za dědka a najednou k tobě přijde kravaták a řekne "sorry, kámo, ale zbal si švastky"
Mimo něj taky John Dombrow (Javik, Garrus, Wrex v ME3) je v řiti, taky doted dělal na DA4. Takže to vypadá na redukci Dragon Age scénáristů a dalších, jejichž služby již nejsou zapotřebí.
@Paul (25.08.2023 09:43): Jsi představ, že jsi u společnosti 25 let, všichni tě tam maji za dědka a najednou k tobě přijde kravaták a řekne "sorry, kámo, ale zbal si švastky"
Mimo něj taky John Dombrow (Javik, Garrus, Wrex v ME3) je v řiti, taky doted dělal na DA4. Takže to vypadá na redukci Dragon Age scénáristů a dalších, jejichž služby již nejsou zapotřebí.
@Fritol (25.08.2023 15:35): S Bioware se to začlo srat po Andromedě kdy to komunita zařídila tak ze malem museli chodit kanálama. Nejhorsi na tom je ze ta hra byla celou dobu docela ok akorát ten hate byl tak příšernej ze od ty hry utekli a dodnes se z toho nevzpamatovali.
Ja za to viním zejména dementní komunity, za ten stav v jakým Bioware je. Po DA:I byli v pohodě. A Anthem..no
Ja za to viním zejména dementní komunity, za ten stav v jakým Bioware je. Po DA:I byli v pohodě. A Anthem..no
@Charllize (25.08.2023 15:32): Tobě to vyhovuje, ale BioWare kvůli tomu krachuje. :D A pak posloucháme žvásty o tom, jak je AAA vývoj neudržitelný a musí se zdražovat. Obsidian teď dělá krátké hry a daří se jim. Zázrak...
@Fritol (25.08.2023 15:30): Mně to vyhovuje. Nesnáším krátký malý rpg :)
@Charllize (25.08.2023 15:26): Jasné, mně ale nejde o dobové srovnání. Oproti dnešní konkurenci je prostě DAO poměrně malá hra. Mass Effect Andromeda je taky dle hltb s přehledem největší díl v sérii. Nechápu, proč je tohle trend prakticky u každé série, že každý nový díl musí být větší a větší, přitom se většinou zvětšuje jen svět a plní se zbytečným balastem. Fakt si občas říkám, že pojem "krátká hra" je dnes sprosté slovo už, jak hra nenabízí za 60€ alespoň 100 hodin "zábavy" tak je špatná. Od 4h intenzivních CoD kampaní jsme se dostali k 100h zdržujícího filleru bez jakékoliv hodnoty a lidi jásají, že mohou běhat od jednoho zbytečného otazníku na mapě ke druhému.
@Fritol (25.08.2023 15:22): Hmm. Byl TES, Gothic 3, Two Worlds…trosku typově odlišné rpg než Dragon Age ale proti nim komorni DA trošičku byla :) Aspoň mne v době vydání to velikosti moc neohromilo ..
@Ria Kon (25.08.2023 15:16): Na svoji dobu ano, ale dnes se dá považovat za menší hru oproti věcem jako DAI, Witcher 3 nebo zmiňované BG3.
@Fritol (25.08.2023 15:08): Origins bylo na svoji dobu dost velké a ambiciózní. Pokud chceš mluvit o menší hře, tak je potřeba kouknout na DA2.
No, jestli vyhazují scénáristy, tak na tom už hádám moc nesejde, ne? Ta hra má vyjít příští rok, takže svou práci nejspíš už odvedli a teď šetří kde se dá. A asi tam teď nikdo nepřemýšlí nad tím, zda je v budoucnu budou potřebovat, protože jestli DA selže, tak to bude konec beztak. Takže tohle - @Paul (25.08.2023 14:38): nemusí být nutně smutně vtipná reakce na BG3, ač to zní bulvárně vděčně, ale reálně jim prostě EA dali nějaký budget, který se jim nedaří plnit a nedivil bych se, kdyby jim odmítali ten budget navyšovat už.
Dle mě měli zkusit dělat něco menšího. Nepotřerbovali by tolik lidí ani tolik let vývoje a ušetřili by. Nové Dragon Age bude určtě zas megalomanská open-world věc na stovky hodin plná side balastu, přitom by beztak fandové byli nejradši, kdyby to bylo po vzoru prvního dílu. Otázka, zda je tak velké hry nutí dělat EA nebo chtějí sami samozřejmě...
Dle mě měli zkusit dělat něco menšího. Nepotřerbovali by tolik lidí ani tolik let vývoje a ušetřili by. Nové Dragon Age bude určtě zas megalomanská open-world věc na stovky hodin plná side balastu, přitom by beztak fandové byli nejradši, kdyby to bylo po vzoru prvního dílu. Otázka, zda je tak velké hry nutí dělat EA nebo chtějí sami samozřejmě...
Přitom kromě Anthemu dělali hry který se mi líbili čím dál víc. Ono i dneska už plno lidi uznává ze Andromeda byla vlastně celkem dobrá hra.
Jinak to haló kolem BG3 vs velcí vydavatele je už pomalu takovej Gamergate 2 :)
Jinak to haló kolem BG3 vs velcí vydavatele je už pomalu takovej Gamergate 2 :)
So, after Baldur’s Gate 3 became an inconceivably huge success for Larian, EA/BioWare’s immediate response was to fire a whole swathe of devs who were responsible for not just the earlier Dragon Age games but also the earlier Baldur’s Gate games? Just amazing. Impressive, even.
@Ria Kon (25.08.2023 11:13): * 2013
Je to škoda. Přitom dělali skvělé hry. Well... Do roku 2000. :)
@Paul (25.08.2023 09:43): To sú blbci.
Toto je ich koniec - teraz je naozaj Bloatware už len prázne meno.
Prečo mi to tak strašne pripomína celú situáciu okolo Bloodlines 2?
Toto je ich koniec - teraz je naozaj Bloatware už len prázne meno.
Prečo mi to tak strašne pripomína celú situáciu okolo Bloodlines 2?
@Paul (25.08.2023 09:43): Jednoduše, EA se rozhodlo šetřit a propostilo všechny zaměstnance, kteří mají vyšší než průměrný plat. Ve výsledku takový Westwood 2.0.
Tohle je fakt bizár
https://twitter.com/davidgaider/status/1694849895277183007
Jsem zvědav kde zakotví.
https://twitter.com/davidgaider/status/1694849895277183007
Jsem zvědav kde zakotví.
@Marcusss (24.08.2023 14:20): Už se to tady řešilo. Tak to dopadá, když jistý vývojářský tým nedokáže vyprodukovat hru v rozmezí takřka 10 let.
Dost scénáristů bylo odejato od firmy, předpokládám, že DA4 je už kompletně napsaný a Mass Effect tým už svoje pisálky má, tudíž proč si lidi jako Kirby vydržovat.
Dost scénáristů bylo odejato od firmy, předpokládám, že DA4 je už kompletně napsaný a Mass Effect tým už svoje pisálky má, tudíž proč si lidi jako Kirby vydržovat.
@Marcusss (24.08.2023 14:20): Navíc už propustili přes 80 zaměstnanců spojených se Star Wars: The Old Republic, na kterém se podílela právě i Mary Kirby (dělala třeba taky Merrill a Vivienne). na začátku roku odešel už Mac Walters (Jade Empire, ME2, ME3 ME:A, Anthem, ME:LE, DA: Dreadwolf).
Welp.
https://blog.bioware.com/2023/08/23/an-update-on-the-state-of-bioware/
Vyhodili asi 50 zaměstnanců kvůli "restrukturalizaci".
Včetně Mary Kirby, který jako jedna z mála zbývajících spisovatelek byla u vývoje všech dílů Dragon Age.
Mimo jiné napsala Varicka.
https://blog.bioware.com/2023/08/23/an-update-on-the-state-of-bioware/
Vyhodili asi 50 zaměstnanců kvůli "restrukturalizaci".
Včetně Mary Kirby, který jako jedna z mála zbývajících spisovatelek byla u vývoje všech dílů Dragon Age.
Mimo jiné napsala Varicka.
@Malignus (22.07.2023 14:35): Imho je to aj o tom, aký dobrý herec/herečka je ten človek, ktorý dabuje postavu. A potom druhá vec je, ako je napísaná postava, ak sa ti nepáči postava aj preto ako je napísaná, tak ťa môže iritovať aj jej hlas. Ako napr. mňa Leliana v jednotke. Indira Varma je britka, akurát vždy hrá rôzne iné národnosti a pritom jej hlas je úplne britský. Tak herectvo, no. :D
@JohnCZ (22.07.2023 10:37): Mne se u Cass právě to její šišlání docela líbí. Ale jinak ty ženské tam jsou celkem bída to je pravda. Sara by byla celkem fajn kdyby tak nedrmolila, kolikrát ani nevím co mysli jak motá pátý přes devátý. A Vivienne je taková madam, mohla by vést luxusní bordel, tam by sedla :) ( možná to byl bordel kde sem ji našel )
@JohnCZ (22.07.2023 10:37): Zajímavý je, že Corinne Kempa (Leliana) se narodila ve Francii (později se s rodiči přestěhovala) a na její fancouzský přízvuk si všichni stěžují, zatímco Miranda Raison se narodila v UK a na její francouzský přízvuk se stěžuje málokdo. Idira Varma (Kamasutra, Řím, Hra o Trůny, Obi-Wan a samozřejmě Vivienne) se narodila v Británii indicko-švýcarskýmu páru, takže asi má přízvuk ovlivněnej výslovností rodičů. Nicméně, já si myslím, že ten její přízvuk k Vivienne sedí (měla ta její postava být "napřesdržku", že jo? :-D ).
@Charllize (21.07.2023 20:08): A ještě mě čekají 2 DLC. The Descent padl včera.
Cassandra mi přišla taková nemastná neslaná. Trochu mi u ní "vadí", podobně jako u Leliany, ten divný německo-francouzsko-cosi šišlavý akcent. Ale je pořád zajímavější než Vivienne s tím jejím blahosklonným "my dear", to zas jo.
Cassandra mi přišla taková nemastná neslaná. Trochu mi u ní "vadí", podobně jako u Leliany, ten divný německo-francouzsko-cosi šišlavý akcent. Ale je pořád zajímavější než Vivienne s tím jejím blahosklonným "my dear", to zas jo.
@JohnCZ (komentář): 130 hodin je slušný. Vidět ze jsi to vzal pořádně. Ten gameplay a průzkum je proste fajn a člověku to nedá.
Ja třeba taky vidím ze to je v některých aspektech nedodělané ale nakonec si vždycky říkám že toho celkem zábavného obsahu tam je mraky a neřeším to. A jako celek to působí megalomansky. Teda hrozně mně sere že když otevřu truhlu tak se neotevře a pořad působí jako nevybraná, nechápu jak se jim to mohlo stát :)
Jinak Ja to hrál v době vydání na GF 750Ti a nějakým 4core AMD při 30 fps na max bez supersamplingu úplně plynule. Loadingy byli dlouhý to jo. Pak už jsem to hrál jen na ps4 kde ty loadingy byli ani ne poloviční.
Ani Cassandra není charismatická? :)
Ja třeba taky vidím ze to je v některých aspektech nedodělané ale nakonec si vždycky říkám že toho celkem zábavného obsahu tam je mraky a neřeším to. A jako celek to působí megalomansky. Teda hrozně mně sere že když otevřu truhlu tak se neotevře a pořad působí jako nevybraná, nechápu jak se jim to mohlo stát :)
Jinak Ja to hrál v době vydání na GF 750Ti a nějakým 4core AMD při 30 fps na max bez supersamplingu úplně plynule. Loadingy byli dlouhý to jo. Pak už jsem to hrál jen na ps4 kde ty loadingy byli ani ne poloviční.
Ani Cassandra není charismatická? :)
Pamätám si, že v čase vydania práve optimalizácia nebola dobrá. Viaceré problémy boli najmä s procesormi, hlavne so štvorjadrom.
@JohnCZ (20.07.2023 21:10): V tom případě to musel být problém GPU, konkrétně Nvidia, neb ta hra se honosila tím, že je převážně pro AMD karty, kterou jsem tehdy měl. V tom případě se vskutku jedná o anální optimalizaci :)
Zažíval jsem na své starší sestavě to samé co John. Jsem upřímně zvědavý jak mi to pojede po upgradu.
@pajmič (20.07.2023 21:03): Nene, ten mám vypnutý. Mám starší sestavu, tak asi proto. Jen spíš, že běžně s hrami z tohoto období problémy obvykle nemám.
A díky! :)
A díky! :)
@JohnCZ (komentář): Kvalitní komentář, chválím :) Jen nechápu ty výtky k optimalizaci, neb už v době vydání ta hra běhala stabilně, nemluvě s dnešním hardware. Možná ten supersampling, který je tam zcela zbytečně a navíc brutálně zabíjel framerate. Jinak ale pokud nemáš stabilních 120 fps, tak jsi tam musel mít zapnutý ten MSAA.
@Charllize (18.06.2023 23:01): aha, vím, že z jedničky do dvojky to jde. A pamatuju, když to právě hraju.:-D
Ale je to škoda. Prej je v Inquisition okamžik, kdy se setkají hrdina Fereldenu z jedničky a hrdina Hawker z dvojky. Což mě dost láká, ale nevím, jak to bude hra akcentovat, když nepůjde importovat sejvy, kde jsou pochopitelně i jiný informace (vzhled hlavních postav) než jen o klíčových rozhodnutích.
Ale je to škoda. Prej je v Inquisition okamžik, kdy se setkají hrdina Fereldenu z jedničky a hrdina Hawker z dvojky. Což mě dost láká, ale nevím, jak to bude hra akcentovat, když nepůjde importovat sejvy, kde jsou pochopitelně i jiný informace (vzhled hlavních postav) než jen o klíčových rozhodnutích.
@veselykralicek (18.06.2023 22:49): Do trojky save importovat nejde? Musíš skrz Dragon Keep kde si to naklikáš sám. ( když si to pamatuješ )
@veselykralicek (18.06.2023 22:49): Leliana bude ve dvojce i ve trojce a hra to nijak řešit nebude. Pouze v závěřečných titulcích Dragon Age: Inquisition – Trespasser bude uvedeno, že to byl jen duch, který se zmocnil jejího těla a držel ji při životě (podobně jako Wynne nebo Anders).
Mám zajímavou otázku. Leliana je jednou z nejdůležitějších postav téhle hry. Nevíte, jak se hra vyrovná s tím, že už je třeba po smrti?
V Dragon Age: Origins se v úkolu s tím posvátným popelem Andrasty obrátila proti mně a já ji musel kuchnout. Jednak se mi to nechce celý hrát znovu od posledního použitelnýho sejvu a jednak mi to asi úplně nevadí, moje postava je Rogue, takže se Zevranem mám zlodějů dost a jednak mě dost s*ala. Takže mi v partě úplně chybět nebude.
Rozhodně mám v plánu sejv naimportovat do dvojky a následně do trojky, ale říkám si, jak bude Inquisition její smrt reflektovat. Jestli to vůbec půjde a jestli to nebude problém.
V Dragon Age: Origins se v úkolu s tím posvátným popelem Andrasty obrátila proti mně a já ji musel kuchnout. Jednak se mi to nechce celý hrát znovu od posledního použitelnýho sejvu a jednak mi to asi úplně nevadí, moje postava je Rogue, takže se Zevranem mám zlodějů dost a jednak mě dost s*ala. Takže mi v partě úplně chybět nebude.
Rozhodně mám v plánu sejv naimportovat do dvojky a následně do trojky, ale říkám si, jak bude Inquisition její smrt reflektovat. Jestli to vůbec půjde a jestli to nebude problém.
@SilentWolf (12.06.2023 07:58): to bych byl upřímně taky rád.:-D nebo teda aspoň z větší části.:-D
@Charllize (12.06.2023 04:00): Nerad vidíš hry jako produkt, co? :D kéž by vznikaly nějak izolovaně, čistě jen z lásky k hraní. :D
@veselykralicek (12.06.2023 03:27): Knížku od toho hotentota bych nechtel ani kdyby mi zaplatili :)
@Malignus (11.06.2023 15:02): akorát ta kniha se už dneska moc nedá sehnat, že. Teď o ní slyším poprvé v souvislosti se zajímavostma tady na DH, který sem přidal jvempire.
Ad zajímavost - Ten vývoj hry, který je popsán v knize vyšel i jako článek na Kotaku. :-)
@pajmič (12.05.2023 18:25): Ja se na to těším, určitě to beru hned jak to vyjde :)