Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Currently playing #MetroExodus and this is my brief impression #1 (thread): Graphics is just top notch. The best looking FPS game I've ever played. Atmosphere, lights, effects, draw distance, darkness... I am blown away. I literally just look around and smell atmosphere.

#MetroExodus impression #2: Gunplay is just sooo good. Kalashnikov kicks like ass, I can see the bullets and innacuracy, feel the weight. And the necessity of keeping air pressure in Tikhar is so rewarding when you hit a headshot with that self made steel ball.

#MetroExodus impression #3 the way weapon customisation works. I can completely change the weapon trough customisation in the matter of seconds. Everything is so fast, intuitive, slightly animated and the sound of applying attachments... Small details makes it so so satisfying

#MetroExodus #4 Series transition to open world done perfectly. I feel Fallout vibes in terms of exploration and approaching enemies and I feel truly free when I decide where to go and how to approach, who to kill or spare. Environmental and monster hazards can ruin your day

On GTX1080, I have 55-60 FPS everything on max (DX12, Hairworks etc...), I believe new Nvidia driver will increase FPS even more.
@Paul (08.02.2019 14:19): Já zatím nic nekupuji, jen si tuto hru dávám do seznamu her, co si chci zahrát. Ještě mě mimojiné čeká projít 2033 a Last Light a pak se uvidí :) ale jelikož budu přeMetrován, tak kdoví, kdy se k tomu pustím, rád trochu ty hry střídám, teď mám zálusk na trochu jiné hry, např. AC Oddysey :D
já si tu hru asi koupím, když se tu kvůli ní udělal takový povyk - tuhle herní sérii jsem jaksi úplně minul, a prostě osobně v kamenném obchodě na DVD pro PS4.
Proč mám pocit, že se ten kolovrátek argumentů otočil už třikrát dokola a řešíte pořád to samé? Už aby hra vyšla a řešily se její skutečné kvality :)
@Fatality (08.02.2019 14:28): Já netvrdím, že nemůže být v budoucnu lepší než Steam (nemám křišťálovou kouli ani nejsem věstec). Ovšem aktuálně je horší než Steam co do zpětné vazby (jakákoli reklamace technických aspektů je problematická, není možné se pobavit s ostatními na fórech o záseku ve hře nebo technických problémech atd.).
@Paul (08.02.2019 14:19): No, tam ji sice trackuji, ale uz docela dlouho hodne spatne. Spousta obchodu tam neni vubec uvedena. Napr. u Final Fantasy her chybi Square Enix shop (ktery tam drive byval).

@Phoenix (08.02.2019 14:19): Ja dam Epic Store trochu vice casu nez jen 2 mesice existence, aby ukazali, jestli to bude dobry nebo spatny obchod.
@ještěr (08.02.2019 13:17): Tím bych řekl, že se dotáváme k meritu věci. Nějaký jiný digitalni distributor je výhodnější pro distributora (což je myslím zřejmé) a současně nemusí být nutně výhodnější pro koncového zákazníka, což je přesně to, co mě jako koncového zákazníka zajímá a co nechci, aby nastalo.

"vymen si monopolizaci za "snahu o diktaturu a zvedani marzi bez sance na dialog s poskytovatelem" (coz je alespon verze lidi, jako jsou metro exodus devs)"

Ok, chápu, ale to je skutečně něco úplně jiného než mít monopol nebo k němu směřovat. Steam se nějakým způsobem snažil (zrovna do tohoto nevidím, takže nedovedu posoudit, jestli bez možnosti reakce nebo s ní)natlačit vydavatele do nějakých podmínek ... a ten udělal přesně to, co by v monopolu nemohl, šel jinam. Jediné, o čem to svědčí, že Steam přecenil svou vyjednávací pozici, ale to skutečně nemá nic společného s monopolem. Přecenění vyjednávací síly a následné navázání spolupráce s konkurencí se přece v businessu (jakémkoli) děje na denní bázi.

Jestli je Steam velký, malý, chudý, bohatý nebo kolik lidí jej vlastní nemá podle mého nic společného s jádrem debaty, tj. jestli pro mě jakožto koncového zákazníka je aktuální situace přínosem či nikoli.

Hovořil jsi o tom, že Steam se nezměnil, dále to rozvádíš tím, že se mění situace. To nikdo nezpochybňuje, ale nemá to nic společného s tím, jestli se měnil či mění samotný přístup Steamu k vydavatelům či nikoli. Nemusí se měnit vůbec, může se měnit k lepšímu (ale příliš pomalu), může se měnit k horšímu ... a až reakce konkurence svým způsobem vynutí další krok, tj. rozvázání spolupráce se Steamem a navázání s konkurencí.

@Fatality (08.02.2019 13:56): Na Epicu skutečně stojí 60 E (v USA tuším ekvivalent 50 E), v jiných obchodech než přímo na Epic je možné koupit klíče zjevně i levněji (stejně jako je tomu v případě Steam klíčů). Ovšem argument s horší službou jaksi zůstává.
@Fatality (08.02.2019 13:56): o xzone jsem nevěděl, že prodávaj digitálně. Koukal jsem na isthereanydeal kde cenovou konkurenci trackují a nic levnějšího tam není. Tak díky za info a aspoň že tak, už Heller místo 12 eur prodělá jen 2.
@HELLER (08.02.2019 13:29): chleba ne, ale ty hry třeba jo. Viz Metro, který šlo před exkluzivitou koupit za 48 eur, a teď jde koupit (digitálně) jen na Epicu za 60. A dostaneš za to horší službu. No nebuď happy za takovou konkurenci!
Jak se furt probírá kauza této hry a Epic Games .. chci se jen zeptat, bude dražší chleba díky tomu ? :D děkuji ;)
@Phoenix (08.02.2019 13:07): zde se dostavame k otazce "jak voni konkurencne uzivatelum" - to ja neposoudim (nebabram se v tom), chapu to ale velmi dobre (ocima sellera nejakeho produktu) z hlediska namitek vyvojare (metro exodus devs) - proste pocituji ze "najemni prostory" jsou pro ne relativne dost drahe a ze by to slo nekde delat lepe = levneji pro ne (samozrejme to sami zaobali do divnych reci, jako ze to delaji pro hrace... 14 dni pred vydanim kdy je produkt hotovy, no)

on ten epic treba pujde chvili (nejakym) developerum silne na ruku (kdyz ptacka chytaji... vsechno je to jen business a marketing), castecne doroste v uziv/obratech steam a pak se zacne chovat stejne... a nebo taky ne a neuspeje vubec, to se uvidi

dobre, vymen si monopolizaci za "snahu o diktaturu a zvedani marzi bez sance na dialog s poskytovatelem" (coz je alespon verze lidi, jako jsou metro exodus devs)

steam je samozrejme prachaty (na cem asi zbohatnul newell), je to sice relativne mala spolecnost (apple a fb takove kupuji bez mrknuti oka, jsou-li k tomu podminky) a jejich cisty zisk bude nekde na urovni rozdilu v danove optimalizaci nejakeho SW giganta, ale ten vejvar patri nekolika malo lidem (nevim, kolik lidi tech. vlastni valve, ale nejspis jen par, neni to verejne obch. spolecnost)

z pohledu obcasneho uzivatele (mne) se steam nijak zasadne nemeni, z pohledu developeru se situace zjevne meni, jinak by nevznikaly tlaky viz metro exodus - nebo se snad devs sami stavaji vic greedy, zatimco pred par roky byli vubec radi, ze neco jako online platforma existuje? fakt nevim, jaky "cut" si brali pred 10ti roky...
@Garret (08.02.2019 11:30): To je právě přesně to, na co jsem se snažil poukázat. Prostě trochu jiný obchodní model, více neznámých věcí a tím také více balastu. Takže se dá říci, že Steam má monopol co do vydávání nezávislých věcí :-)) Což je jistě věc hodna kritiky a všichni ostatní v čele s Epic jim určitě vyjdou vstříc stejným způsobem :-))

@ještěr (08.02.2019 11:54): Samozřejmě nevíme, co bude Epic schopen nabídnout zítra, ovšem osobně se na to v roli uživatele dívám tak, že není dnes schopen nabídnout ani to, co nabízel Steam včera ... což z hlediska konkurence asi není optimální.

Pořád mi není jasné to "spěje to tam" a "chová se, jako by monopol měl". Na počátku GoG nebyl pro Steam konkurence (cílil na jiné publiku), dnes je pro něj určitě konkurence větší. Před deseti lety (Steam existuje řekněme 15 let) teprve začínala nějaká konkurence (Uplay byl asi poprvé použit u AC II v roce 2009), Origin je (s přihlédnutím k jeho přímým předchůdcům) zhruba stejně starý jako Steam, ale konkurencí je mu až v poslední době díky exkluzivitám "ze stáje" EA (Mass Effect 3, Crysis 3, Dragon Age Inquisition atd.). Takže situace je IMHO z hlediska konkurence výrazně lepší, než byla dříve.

Co nutí vývojáře vydat hru na Steamu, když ji mohou vydat I nebo VÝHRADNĚ na konkurenční platformě? Pořád nerozumím tomu téměř monopolnímu postavení. Že by si nezávislého vývojáře na konkurenční platformě nevšiml nikdo (a tam zpravidla moc nazávislých věcí nevychází) a na Steamu si jej nevšimne téměř nikdo? To přece není monopol.

Co se týče počtů her, nelze jednoduše říci, že automaticky generují astronomicky větší marže. V těch 50k máš mrť Early Access věcí (téměř 4000), mrť věcí bez data vydání, mrť věcí za pár šupů, které mohou být klidně ztrátové. Netvrdím, že Steam je a priori chudá firma, jen říkám, že to nelze zjednodušit stylem "mají velké portfolio -> mají úměrně tomu násobky zisku v porovnání s konkurencí s menším portfoliem".

Co se týče toho "Steam se za deset let zásadně nezměnil", myslíš z pohledu vývojáře/vydavatele nebo z pohledu uživatele?

@ještěr (08.02.2019 12:35): "pouze proti gabemu, je to nesympaticky ocas"

Což je mi z pohledu zákazníka úplně ukradené.

@S4TW (08.02.2019 12:57): Ne nutně. Pro mě není největší problém další klient (jsem sice konzerva, ale ne hraniční, už mám Steam, GoG, Uplay, Origin, Battlenet, PS Store a dokonce i ten Epic launcher) a už mám některé série na různých klientech. Mně osobně vadí, že si za stejné peníze koupím produkt u konkureční firmy (protože si nemůžu vybrat) a následně problémy s daným produktem řeším na fórech Steamu. To není moje představa konkurence, prospěšná danému odvětví a proto takovou podporovat nehodlám.
jako nejabsurdnější na tom prostě je to, že lidem suveréně nejvíc vadí to, že nebudou mít hry na jednom místě v jednom klientu... samozřejmě se často začnou ohánět tím, že to není ten hlavní důvod a blablabla, ale ve finále to prostě je ten hlavní důvod... ale ve finále je to jen o zvyku, jako se vším, za rok-dva-tři už to nikomu nepřijde a nikdo se nepozastaví nad dalším klientem a tím, že některé hry budou vycházet třeba jenom tam... naopak těch klientů bude nejspíš víc a víc...
@Garret (08.02.2019 12:26): sorry no... na to presne steam spoleha, ze lidi budou resit ty svy knihovnicky a hry na 1 fleku... dokud se nenajde sluzba, ktera ty knihovny potencialne (legalne) nespoji v nejakym userfriendly happy interfacu :)

ja taky proti valve/steam nic nemam... pouze proti gabemu, je to nesympaticky ocas

apropo fakt velky firmy (apple, fb...) se chovaji ke konkurenci jeste bezskrupulozneji... musi. a i ke klientum

msft mne naopak prisel vzdy pomerne vysoce moralni a stedry az schovivavy k zakaznikum (vc. piratu)... ale kdyz nemas v necem temer konkurenci, tak mj. muzes byt i hodne stedrej, kdyz chces (to se ted dost zmeni, bojuji o budoucnost v odvetvich ai, cloud services apod.)

on i gates v cele byval takovy prekvapive lidsky tatulda (ted uz to ma na haku, resi si svoje vlastni filantro-projekty a dale neskutecne bohatne na investicich, mj. podilu v msft)
@ještěr (08.02.2019 11:54): že jsem bezkritický olizovač gejbova análu si odvodil jak? z byznys znalostí své rodiny? nebo že jsem si dovolil zpochybnit tvoje tvrzení o monopolu Steamu a vytváření konkurence Epicem? takhle se teď u vás argumentuje, jo?

já naopak Steam rád nemám a hejtím ho už od jeho začátků. je to nehrabaný, nepřehledný a uživatelsky zpátečnický launcher, v tom jejich shopu aby se prase vyznalo. to ale neznamená, že si budu štěpit herní knihovny. udělal jsem už dost chyb jako např. koupit si W3 na GOGu, který mi přidělal hromady vrásek díky tomu svému GOG Galaxy, který "nemusíš" používat nebo LA Noire na GMG Capsuli, která už ani neexistuje. takže já svoje důvody mám a rád bych se jich držel i do budoucna.
pozn. ono to hracum relativne ukradeny byt muze, hru si vypalis, osobni automobil ne... problem maji vyvojari/vydavatele, tem jde ekonomicky o kejhak s kazdou vydanou hrou

a steam se opravdu 10 let zasadne nezmenil, jejich naklad na vyvoj ve srov. s marzemi z her musi byt nula nula nic... je to dojna krava... ale jak kdo si to zaridi...
Garret: lol, u nas podnika = je v byznyse cela rodina... mati ma sro, ja s otcimem zl, ja jeste delam do komodit a investic... ale jinak nemam poneti co to je konkurence... ty budes asi jeden z tech bezkritickych olizovaci gabeho analu, ze :)

Phoenix: v mnohem nemohu oponovat - nemam nactena cisla v gamebyznysu - nezajima mne to az tak (ekonomika, ani herni scena...) co pises, ma hlavu a patu, ale - ono neni az tak stezejni, co epic nabizi hracum ted, nybrz co jim bude schopen nabidnout zitra - tedy dynamicky se vyvijet - tedy opravdu vytvorit hmatatelnou konkurenci

ad steam a monopol... samozrejme netvrdim ze je to 100%ni monopol... ale speje/lo to tam... pokud se k devs chovaji tak jak jsem se docetl ze se chovaji... tak se steam opravdu zacina chovat jako by ten monopol mel... tedy jsem rad, ze jej nekdo jako epic klepnul pres prsty (jinak ja jsem vuci tem firmam indiferentni)

50k a 3k her pri +/- podobnych marzich je obrovsky rozdil

cobot: steam je jako vetsina SW firem prudce ziskovy, marze budou velike, srov. treba s automobilkami, tam treba jeden z nejuspesnejsich na marze, nemecky daimler (= mercedes a par dalsich luxusnich znacek) bral loni 9%... letos ma dokonce 10% drop... a uz jej opousteji investori... steam obch. model je balada

myslim ze MS a Valve ekonomicky nelze vubec srovnavat, ale o marzi MS ja nic nevim
@ještěr (08.02.2019 11:06): Čistě z hlediska hráče je mi konkurence steamu relativně ukradená. Jo je potřeba kvůli tomu, aby se steam někam posouval, ale zatím se posouvá sám od sebe. To že si ostatní nechali ujet vlak není chyba steamu. Tu šanci měl každej. Já osobně steam už ani neberu jako obchod, ale jen jako launcher. Kupuju tam hodně vyjímečně. Naopak klíče na steam kupuju, na spoustu místech a právě ty místa (GMG, Fanatical, Gamesplanet, atd...) beru jako konkurenční porstředí.

Osobně fakt jako ostatní odborníci na byznys nehledám kapesník, abych politoval vydavatele, že si steam bere 30%. Minimálně proto, že neznám náklady steamu a rozdělení jejich marže. Mimochodem nedávno jsem slyšel, že z každý hry se platí i Microsoftu, protože hra jede na Windows. Jestli to je pravda nevim, ale pokud jo, neměl by se rozjet hate i na MS?
@Phoenix (08.02.2019 11:26): jenže Gabe na Steamu chtěl tenhle balast od začátku. kromě distribuce Valve her tam chtěl dát prostor i nezávislým vývojářům, kteří jinak neměli své hry kde prodávat. proto bych počty her na Steamu a jinde nesrovnával - žádná jiná platforma jim takhle vstříc ještě nevyšla a to si vybralo svoji daň.
@ještěr (08.02.2019 11:06): "Steam je zjevně opravdu blízko monopolizaci "

V čem podle Tebe spočívá to "blízko k monopolizaci"?

1) Je to jediný obchod, kde je možné elektronicky koupit hry? Není, máme tady GoG, Uplay, Origin, Microsoft Store. Nemluvě o různých konzolových obdobách, ve kterých se neorientuji (tuším, že existuje PS Store, ale nic moc o něm nevím) nebo věcech typu BattleNet, kde je doslova pár titulů (ale osobně tam mám třeba Destiny 2).

2) Je výrazně větší než konkurence? Tady bychom už polemizovat mohli, na Steamu aktuálně vidím něco přes 50 000 titulů, na GoGu vidím by vočko kolem 3 000 titulů, obdobně to bude asi platit pro Uplay, Origin nebo MS Store. Jenomže na Steamu je mrť Early Access věcí, věcí bez data vydání a neuvěřitelná spousta balastu (nedávno jsem byl nucet upravit poprvé v životě search kritéria, to se nedalo). Steam větší než konkurence co do počtu je, ale má to svou (nezanedbatelnou) cenu. Tolik balastu by dnes různí neznámí vývojáři jinde nebyli schopni protlačit ... a Steam proto dává "množstevní slevy" od určitého počtu prodaných kusů.

3) Má Steam silné postavení proto, že na něm vycházejí exkluzivity? Přiznám se, že nevím, protože je to složitá otázka (kolik her s prodejemi řekněme nad 1M kusů vůbec je a kolik z nich je exkluzivních) a já hraji věci, které nejsou přímo AAA produkce s vysokým počtem prodaných kusů.

Konkurence je pochopitelně potřeba jako sůl ... ovšem skutečná konkurence představuje lepší službu za stejnou cenu nebo stejnou službu za nižší cenu, nikoli horší službu za stejnou cenu. V tomhle vidím zatím spíše nastání hráčů a promarněnou příležitost, ale uvidíme časem.
Steam je zjevně opravdu blízko monopolizaci a potřebuje agresivní konkurenci jako koza drbání a tohle je přesně ten kopanec do koulí, který platforma potřebovala z hlediska optimálního budoucího vývoje pro hráče a pro celý trh. Že se tak stalo cíleně překvapivým a nekorektním způsobem chvíli před vydáním, nemá cenu řešit, je to prostě tvrdost businessu.

Kdyby Ebay/Paypal, Nvidie, Intel, Coca Cola, Bitcoin, Lewis Hamilton :) nebo cokoliv dalšího #1 neměli konkurenci, byli by dnes o 5 let pozadu a brali si násobně větší marže za své produkty (bavíme-li se o společnostech). Je zcela pochopitelné, že autory Metra: Exodus nebaví % rostoucí "cuty" platformy, na které se cítili být příliš závislí a která se zjevně neobtěžovala s nimi sjednat nějaký lepší podmínky dobrý pro obě strany.

Dokud tato forma distribuce bude aktuální, Steam už nic nesesadí, ale dravou konkurenci dostat musí, to je ekonomicky úplně bez pochyb. On Newell bude nehledě na další vývoj i tak vesele šplhat mezi boháči žebříčky Forbesu a Valve (nebo komu to právně ofiko patří) se časem stanou veřejně obch. společností (půjdou přes IPO na akciový trhy), kde se časem připojí k jiným průkopnickým IT (SW/HW) gigantům - naprosto po zásluze - a prostou silou peněz přežijí velmi dlouho, i když se podmínky distribuce zcela zásadně změní a Steam se jednou stane zastaralým (mj. proto, že mají sílu zkoupit libovolnou konkurenci, jako to dnes často dělá Facebook raději, než aby se zabýval vývojem vlastní alternativy nějakého produktu).

To ovšem nic nemění na tom, že konkurenci potřebuje a silou agresivního (a nejspíš ekonomicky silného) Epicu ji taky dostane. Metro devs jsou vedle nich bezvýznamní čučkaři bez peněz, ale zprosředkovali Epicu přesně tu medializaci, kterou potřebovali.

Pozn. podobnou "šikanu" v posl. letech řeší i prodejci (a story) na Ebay, tam se myslím také chystá k nějaké bouři ze strany budoucí velké konkurence.
@Walome (07.02.2019 08:03): Pořád je v jeho článku nemálo zavádějících částí:

1) "kterým chce konkurovat prakticky monopolnímu Steamu"

Steam nemá žádný "praktický monopol". Krom Steamu existuje nemálo jiných elektronických obchodů (Uplay, Origin, GoG) a Steam klíče lze koupit na webech třetích stran, kterých je mrť (GMG, GG, Fanatical ...)

2) "Metro cílí na nejtvrdší jádro pařanů ze staré školy"

To je něco jako říct "old-school FPS typu Serious Sam". Metro necílí na nejtvrdší jádro pařanů ze staré školy, to dělají úplně jiné tituly (Ion Maiden, Project Warlock, Dusk atd.). Metro mi naopak velmi nemile připomíná single player v Call of Duty tím, jak moc bere hráči kontrolu nad děním a kolik používá skriptů. To není žádná stará škola.

3) "Steam se od roku 2009 příliš nezměnil"

Tento blábol asi nemá smysl komentovat vůbec. Už proto, že jej dále vyvrací sám autor.

4) "Nejdůležitější je, že spuštění samotných her funguje"

Tak určitě. A proto problémy s fungováním her řeší zákazníci Epic Store ... wait for it ... na Steamu. Vždyť o využívání Steam fór mluví ve stejném odstavci i sám autor (byť nemluví explicitně o řešení problémů).

5) "Dnes se lidé vztekají, že si někdo dovolí Steam nepoužít"

Naprostá demagogie. Lidé se nevztekají, že si někdo dovolil nepoužít Steam. Vždyť vychází I nebo VÝHRADNĚ DRM free věci, GoG má občas nějakou časovou exkluzivitu ... Stěžejní problém přece spočívá v tom, že hra měla vyjít na Steamu a nakonec nevyjde I na Epicu, ale výhradně na Epicu ... přičemž jakékoli problémy se hrou se budou řešit na fórech Steamu a hráč za nižší úroveň služeb nedostane levnější produkt.

6) "Necháte si kvůli ikonce na ploše utéct herní hit?"

Opět demagogie, problém nespočívá primárně v mořnosti použít jiný launcher, ale v nutnosti použít jinou (a aktuálně daleko horší) službu za stejné peníze.

Jestli jsi to myslel ironicky, tak sorryjako, dnes je to dost těžké poznat.
@Walome (07.02.2019 08:03): V čom? Že píše o dotáciach nie o trhu?
napr: Je to poněkud paradoxní, ale lidé, kteří se prohlašují za fanoušky Metra, nyní nestojí za autory hry, ale za distribuční platformou, která si z jejich peněz ukusuje více peněz než „prohnilá“ konkurence.
Autori hry sú predsa zaplatení, toto je mimo nich, bojuje sa o zákazníka PR, producenta atď ...
Tvorcovia hry majú zaplatené a sledujú ako idú zabiť ich hru pre budúcnosť.
Vydávání exkluzivit je jen jednou z mnoha dostupných zbraní v boji o zákazníka
:D
Ma donúť kúpiť Bloodborne, je možné že si kúpim Shadow of the Colossus, keď budú fungovať emulátory.



Neumim si predstavit, ze by Sam Fisher nebo Solid Snake nemluvili. Obecne mam mnohem radeji, kdyz hlavni postava nema vyriznuty jazyk.
@SimonEndt (06.02.2019 20:44): A ještě lepší je, když říká něco co je v danou chvíli smyslný :)

Na mě Alyxyno "man of few words huh" pomrkávání spíš působilo cringy. Ale cutscény nevyžaduji, a uznávám že v HL to ještě oproti jiným hrám šlo. Pak taky v Bioshocku, kde to bylo aspoň nějak ospravedlněný příběhem.
Souhlasím s Bodkinem a jedním člověkem a herní ikonou (jméno teď nevím), který řekl, že právě díky Freemanově němotě a absenci cutscén se mohl hráč naprosto vcítit do kůže postavy, za kterou hraje a získat tak větší imerzi z celého Half-Life univerza. Samozřejmě je to o vkusu, ale já mam radši, když postava mlčí, než když říká něco, co mě osobně přijde v danou chvíli nesmyslný.
@Bodkin (06.02.2019 19:12): nikdy, aspoň pokud je talking dobře napsán a namluven. Fakt se netěším na intimní emocionální scény s Anyou kde bude Artyom čumět jak puk a držet hubu. Chjo.

@kuler91 (06.02.2019 19:17): to je nejroztomilejší pig ever ze steam lunar sale :D Na den jsem si ho musel nasadit, jenom pohled na něj mi zlepšuje náladu :)

@SilentWolf (06.02.2019 19:06): jako možná v době Dooma jsem to byl ochotnej jakž takž akceptovat, protože tam neběhaly NPCčka co se mnou chtěly probírat intriky cestování časem a těhotenství