Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (17.06.2021 12:57): aby jsi si o mě nemyslel, že jsem nějaký zarytý fanda ATI/AMD, tak musím přiznat, že s resetem ovladačů jsem se občas na ATI X1950,HD 3850 nebo HD 4850 potkal.
Obvykle se to stalo ve hře ale bylo to zřídka kdy. Je ale pravdou, že já tenkrát neměl přístup ke všem hrám, a hry co jsem hrával mě běžely v pohodě. O tom, že Radeon 9600 PRO nebyl žádné ořezávátko ve své době to vím. :) Já tenkrát kupoval high end AGP Radeon 9800 Pro za hříšných 7,5 tis. :) To byl tenkrát hotový majlant!

@Bursoft (17.06.2021 13:05): trochu nechápu proč S nemá režim 1440p (1080p) s 30 fps a lepší grafikou obecně jako ostřejší textury, atd. Esko necílí na 4k rozlišení.
@Paul (16.06.2021 19:21): Jako všechna čest, co z té konzole vytáhli. Tedy na Xku, Sko vypadá děsivě. Jsem zvědavej na PS5 verzi, možná si to konečně zahraju, i když první díl mě nebavil a dvojku jsem ani nehrál.
@Rapier (17.06.2021 12:45): Ona to byla docela výkonná karta ta 9600, problém byl ze na nic nebezelo poradně. Hlášky když člověk hrál ze se vyresetoval graficky ovladač nebo černé obrazovky po loadingu byly na denním pořádku :)
Ono to je tím ze já měl přístup k obrovskemu množství her, díky práci, a proste mi jasne vyšlo ze na nvidiich obecně běží hry více spolehlive a bezproblémove. A myslím si to pořad :)
@Charllize (17.06.2021 12:42): to se nepřu a máš zcela jistě pravdu. 8800 byl killer AMD v té době. Jasně ovladače se u ATI aktualizovali déle než u Nvidia a sem tam nějaké chybky ve hrách byly, ale to i na Nivida GPUs té doby. Jako neměřil jsem specificky FPS ale TES Oblivion na max. nastavení všeho běží na AGP 7600GT hůře než na AGP HD 3850 se stejným CPU, v mém případě je to Athlon 64 3000+ taktovaný z 2 Ghz na 2,4 Ghz. Jasně tu ATInu CPU brzdí ale nárust FPS v TES Oblivion je příkladný.

EDIT k tomu Radeon 9600 ten já nikdy neměl, ten mě úplně minul ale už jsi zde na DH druhý, první je Garret kdo na něj nadává a od té doby si nekoupí nic od ATI/AMD. Osobně mám s Radeony více méně pozitivní zkušenosti, ale je možné ze ten R9600 s nějakými specifickými ovladači mohl být problémový.
@Rapier (17.06.2021 12:33): Mno a pak přišla 8800 rada nvidie a bylo zase vymalováno. Osobně mi Oblivion jel na full detaily při dobrých fps až na 8800GTS 640mb. 
Asi záleželo o jaký Radeon šlo a použitých ovládacích, to byla ještě pořad ta doba kdy k radeonum vydávali srackove ovladače každou chvíli.
Ja bych si Radeon/amd kartu už v životě nekoupil :)
@Charllize (17.06.2021 10:39): vážně?! Mám dvě hodně staré sestavy +/- s té doby a co jsem tak zkoušel HDR na Radeon 1950GT/3850 (AGP) 4850 (PCI-E) vs 6600 GT (PCI-E) +7600 GT (AGP) tak jsem si nevšiml žádného poklesu fps, grafických glitches, apod. v porovnání s Nvidií.

Dokonce si vzpomínám, že TES Oblivion neměl žádný problém s HDR ON na mobilní HD 2400 XT kde jsem ho relativně dlouho hrával na svém prvním notebooku (C2D 1,66Ghz). Když kamarád tenkrát přinesl vypálenou placu s TES Oblivion, čerstvě po vydání, tak jsem měl zcela jistě nějaký ten Radeon respektive R 9800 s AMD Barton 2500+ taktovaným na výkon 3200+, později kvůli HDR vyměněno na 1650PRO a nevzpomínám si, že bych tenkrát nadával na nějaké potíže. Ale máš pravdu, že na té X1650 RRO to s HDR moc fps nemělo. Hru jsem si užil až po výměně za 1 core AMD Athlon 64 3000+ Nforce 3 chipset s 2GB DDR400 a ATI X1950GT AGP která tenkrát opět válcovala konkurenci.

PS: Morrowind jsem zcela určitě poprvé hrál na Radeon 9000 Pro. Jasně fps nebylo zrovna bůhví co ale grafika a speciální efekty, pixel shaders vypadaly úžasně.
@Rapier (17.06.2021 10:36): Tak v te době byla už rada 6xxx a 7xxx od Nvidie a tam se radeony podle mě už nachytali. 
Tak co vím radeony měli taky problém s renderovanim těch lánů trávy a na mnoha místech buď nebyla vůbec nebo když byla tak fps padalo k jednocifernym hodnotám. No a samo to HDR. Radeon bloom byl jak kdyby tu hru vyprali v pracce na 150 stupňů:)
Ja měl Radeon 9600 a na něm nebezelo poradně ani Morrowind. Upgrade na 6600 GT byl jak když neandrtálec letí na měsíc oproti tomu radeonu:)
@Paul: nějakým zázrakem jsem si všiml, že jsi mě tu oslovil. Díky za link, vypadá to parádně. Ten rozdíl mezi Xbox One X a Series X ve scénách (nasvícení, stíny) je propastný.

Metro sérii jsem dosud nehrál ani jeden díl. A ano, přiznám hra vypadá s RT ON výrazně realističtěji a je to důvod proč něco takového na Xbox vyhledávám. Je mi jasné, že na Nivida to vypadá lépe, ale při současném nedostatku nových GPU do PC jsem opravdu rád, že to Nvidia vykopla a AMD díky tomu, že je v každé nové konzoli, tak se vývojáři budou opravdu snažit tyhle nové technologie využívat.

Na rozdíl, od Ubisoftích Watch Dogs: Legion , Valhalla, apod., tohle mě oslovuje už tím sci-fi tématem, ačkoliv jsem knihy dosud nečetl. Alespoň soudím hra nebude tak generická jako ubisoftí hry. A to bohužel platí, přes všechnu jejich krásu, i pro Ghost Recon nové hry. V single playeru tomu nějak chybí šťáva a obávám se, že ani super grafika to nezachrání.

Na rovinu, Metro Exodus s RT on vypadá podobně jako kdysi dávno, když jsem poprvé spustil TES Oblivion na Radeon 9800 PRO, který neuměl v té době revoluční HDR, a později stejnou hru na X1650 PRO která už HDR uměla. Vizuálně to bylo nebe a dudy a tady je to podobné. Za mě je pro hry obrovský přínos, nasvícení, stíny dělají tu hru daleko realističtější.
@SilentWolf (02.06.2021 09:17):  Jo ? Já koukala právě na videa a ono, když místo temna je světlo, tak je to spíš ubraní z mého hlediska, Jako nebráním se jiným věcem, ale temné věci mají zustat temné,
@Jessy (02.06.2021 07:20): no zrovna dneska ráno jsem si úplně náhodně vzpomněl na Metro a říkal jsem si, že bych to možná i na PS5 zkusil, právě díky tomu RT. :D Přijde mi, že to naopak na atmosféře musí hodně přidat.
Jak se vám líbí hra v novém kabátku ? Jako místy pěkné, ale ztrácí to tu atmosféru s tou funkcí těch rtx :) ten raystrasing :D a nebo, jak se tomu nadává.
@Charllize (24.05.2021 22:38): Zjevne si vybiras peclive, ktere forum na Steamu navstivis. Mne hra na PC nespadla uz pekne dlouho. A jen tak pro zajimavost PS4 Pro mi spadla (neslo o overheat) dvakrat, soucasne PC mi nevyhodilo modrou smrt ani jednou. ;) A treba Final Fantasy 7 Remake mi do systemu s chybou spadlo take dvakrat behem tech temer 50 hodin hrani. Cyberpunk mi tusim spadl jednou. Behem 170 hodin hrani. Jak rikam, Steam je plny hovadin a spousta lidi ma tendenci zvelicovat sve problemy. Problem se startem hry ma vetsinou snadne reseni. Krom toho spousta problemu souvisi se softwarem na pozadi. Kdyz uz jsme v diskusi u Metro Exodus, tak tam jsem mel pouhe dva bugy. A oba se objevili v jedine situaci urovna kdyz jsem se rozhodl natocit kratke video ze hry. ;)
@Charllize (24.05.2021 22:08): Kdyby nebylo Playstationu, tak Sony pro me uz neexistuje, protoze prakticky v jakemkoli jinem odvetvi je to predrazeny prumer (mozna tak jeste sluchatka maji solidni, ale jen ty drahe, stredni trida je predrazeny prumer). A je to pro me silne nesympaticka firma, podobne jako Samsung nebo Apple. Steam fora jsou plna picovin a vetsina problemu ma snadne reseni. Casto se resi spatny chod hry. To si take muzes zajit na fora Sony s tim, ze mas ve Fallout 4 propady k 25 fps a co s tim. Takze na PS take ne vse funguje v pohode, jen to nejen ze nema snadne reseni, ono to totiz nema reseni zadne. ;)
@marwel (24.05.2021 22:04): vážně? Já bych neřekl, stačí si zajit do libovolného fora na steamu a těch příspěvku ze něco někomu nejde tam najdeš mraky. Jo, je to o dost lepší než dřív ale k dokonalosti to má daleko. V porovnání s konzolema kde když něco nejde nebo blbne tak to většinou pochází původem z  PC :)
No vidíš, tak fajn, výrobek Sony se ti líbí a jsi spokojený, tak pohoda ne?
PS: hraju i na PC, takže žádných 20 let :)
@Charllize (24.05.2021 20:57): Na PC vsechno funguje v pohode. To jen ty mas dvacet let starou predstavu, ze na PC nic nefunguje, ze musis kazdy mesic preinstalovat system, protoze je to pomale a kdovi co. Dualsense funguje na PC take v pohode, takze to byla prozirava investice.
[neexistující příspěvek]: co jim taky zbývá po tom pruseru s xone :)

Jinak jo, Sony má poslední dobou těch pruseru mraky, to nepopírám. Ale žádná podpora dualsense na PC mezi to fakt nepatří :)
Jinak podporu starších titulů ps4 neměla vůbec a taky se to neposralo. Spis naopak. Tyhle zpětné ficury se zbytečně precenuji, chápu ze občasný člen master race co si koupi PS na nějaký 60fps 4K upgrady čeká, ale majorita PS only hráčů na to dost prdi. Vsechno to už hráli a chtějí nový hry.
To je daleko vetsi průšvih ze zatím moc nejsou.
Edit: proč to mazes, voe :D
@Tarhiel (24.05.2021 20:55): EE je zdarma vsem majitelum puvodni verze. K cemu jim je pritahnout lidi k RTX kartam? Z toho nic nemaji. Oni chteji pritahnout lidi k Metro Exodus a tim, ze odstrihnou verzi, kterou si muze zahrat vetsi pocet lidi nez tu EE, protoze grafiky nejsou, to neni uplne reseni.

Stejne to neni. V pripade Metra je to copy-paste, Sony by je muselo napsat, protoze shodne s PS nebudou. Ze Sony nevyda ofiko ovladace pro Dualsense je nakonec jedno, PC je nepotrebuje, kazda hra muze individualne ovladac podporovat, jen by to s temi ovladaci bylo jednodussi. Ostatne Dualshock take nema oficialni podporu na PC ale jsou hry, ktere ho nativne podporuji, ne jen skrz Steam. Treba Red Dead Redemption 2. Sony ted urcite broji proti 4A, snazi se nekde v zakonech najit neco, co by podporu funkci Dualsensu do budoucna na PC zakazalo. Protoze jak rekl Bursoft, Charllize a jemu podobni by si pak nepripadali tak vyjimecni otroci Sony. :D
@marwel (24.05.2021 20:30): Co to je za nesmysl. Sony určitě nesere na ty desítky milionu hráčů na PS, takže žádné na vsechno a na všechny, Sere na konkurenční xbox a na PC, protože jim to na rozdíl od hráčů na PS nemá moc co dat.
Koupis si ne moc prozíravě dualsense na PC a pak picujes ze ti Sony nechce dat drivery? To se mi snad zda :) Navic za ty roky hraní na PC bys už měl vědět ze tam nikdy nic poradně nefunguje na 100%. PC mentalita v plné parádě :)
@marwel (24.05.2021 20:30): "aky problem by pro vyvojare byl dodat tu podporu Dualsense ovladace i do puvodni verze? Urcite mensi nez pro Sony vydat ofiko drivery pro Dualsense na PC."

Nie, bolo by to porovnateľné v oboch prípadoch.
4A asi chcú ľudí ľudí pomaly k novým RTX kartám pritiahnuť, a k EE sa stavajú ako k Redux verziám pôvodných hier, čo som vypozoroval.

Ako píše Paul, pôvodnú hru už asi updatovať nebudú.
Tu EE at si strci za klobouk. :) Mozna tak za tri roky, az budou dostupne nejake grafiky.

Btw. Jaky problem by pro vyvojare byl dodat tu podporu Dualsense ovladace i do puvodni verze? Urcite mensi nez pro Sony vydat ofiko drivery pro Dualsense na PC. Je to trochu skoda. Zatimco od Sony clovek ceka ze bude srat na vsechno a na vsechny kolem, jak to dela uz leta, tak od 4A bych cekal vic.
@marwel (24.05.2021 19:05): "Not only is Metro Exodus Enhanced Edition a visual showcase for ray tracing and PC gaming, but it's also is the first PC game to fully utilize the PlayStation DualSense controller, taking advantage of the haptic feedback and adaptive triggers."
No tak jsem to "zkusil". Skoro by jeden rekl, ze pro to aby si hrac uzil ty funkce by mela hra v prvni rade ten ovladac rozeznat. :D Coz tedy minimalne na Epicu neni ten pripad. Takze bud Metro pouziva drivery Steamu a jen k nim pridava ty funkce ovladace, nebo se to tyka jen enhanced edice (coz mi prijde jako nesmysl). Pokud pouziju DS4Windows tak logicky nefungujou, DS4Windows jen emuluje xboxovy ovladac.

btw. Nekdo si tu stezoval na implementaci ovladace ve hre. Asi to opravili uz davno ale muzu potvrdit, ze ted uz vse funguje jak ma. Zadny input lag, zadna deadzone.
Protože Sony je PC u zadku :)
Vydat tam par her jsou easy money a tím to konci.
Ja vím ze sem hnusnej, ale ono to tak je :)
Horizon jako reklama na koupi PS5 a dvojky a Days Gone vydělal málo tak bylo třeba zkasnout další lidi, PC sice na to zas ta ideální není, pac se tam krade, ale už o nic nejde a na Switchi by to nebezelo :D

Trhavinu mi zasílejte přes zasilkovnu, na postu nechodím :)
Stejně nechápu, proč Sony nevydá oficiální Windows drivery a podporu xinput. Zvlášť teď, když už vydávaj hry na PC.
Metro Exodus pry s nejnovejsim patchem podporuje funkce dualsense ovladace na PC, tedy haptiku a adaptivni triggery. Jedine omezeni je nutnost mit pripojeny ovladac dratem. Tak to vecer vyzkousim. :)
@Cobot (07.05.2021 14:18): Obsahuje.
Neviem, či ho už musíš mať zakúpený pôvodne, ale mne sa na GOGu zjavili aj EE edície DLCčiek, no tam to bolo vždy predávaná aj s DLC už od začiatku, tak Ti neviem povedať.
No to je další věc. V Exodu je taková hromada dialogů vo hovnu! Teda... kdyby to aspoň byli dialogy. Ale jsou to monology, protože Artyom je nemluvný asociál. Pětiminutovej monolog s každou postavou, kterej si nechcete uniknout, protože co kdyby tam bylo něco zajímavýho. Ono v 99 % není, ale prostě to člověku nedá.
Mě se Exodus líbil dost. Na celý sérii mě ale nejvíc lezlo na nervy jak je ukecaná. Bylo toho až moc.

Jinak EE edice asi neobsahuje DLC co? Já že se mi objevila na steamu vedle normální po aktivování z HB.
@Phoenix (07.05.2021 13:28): pro mě je Exodus nejlepší hra série, ale je to i tím, že prostě obecně preferuju koncept otevřených, exploraci podporujících map, před lineárním koridorem. Taky mi ale přišla nejlepší stran příběhu (i přes debilní nemluvnost Artyoma) a hratelnosti, i když některé ty Sasakrovy výtky sdílím (looting mi taky občas přišel otravný, ovládání na gamepadu jsem si musel hodně customizovat aby se mi dobře mířilo - tohle už je v EE opraveno).
@Paul (07.05.2021 13:27): jj, někomu to sedne, někomu ne, holt jsem ve druhé skupině, zjevně na rozdíl od Tebe ;-)

Ale dám si to někdy znovu (Enhanced Edition). Hry jsou na druhé hraní zpravidla lepší než na první (pokud to nejsou vyslovené hrůzy), protože člověk nemá falešná očekávání, ví na co se připravit stran vybavení atd.
@Phoenix (07.05.2021 12:47): naopak, měli přesnou vizi co chtějí udělat..mix lineární akce a otevřenějších map inspirovaných Stalkerem, s konceptem jízdy napříč Ruskem a měnící se roční dobou...a zrealizovali to výborně, byť to holt některým lidem nesedne.
Jak udělat ze skvělý, atmosférický koridorovky splácaninu Metra, Ubisoftu a Tomb Raidera. A do toho super otravný sbírání hromad a hromad lootu. U každý mrtvoly se sbírací čudlík zmáčkne nejdřív krátce a pak ještě dlouho. Při každém větším masakru člověk jen sbírá. Do toho neustálý řešení vybavení, tvorba lékárniček z rozebraných zbraní a podobný voloviny. Ovládací schéma předělaný k horšímu, navíc defaultní nastavení joysticků je úplně dementní (a jak mi prozradil internet, nejsem jedinej, kdo měl problém cokoliv strefit), přičemž v původních hrách to bylo ok. Grafika byla hodně vyblitá s HDR i bez. Celkově shrnuto tam bylo pár dobrých momentů, ale tak dobrých, jako bylo těch pár dobrých momentů, tak dobrý byly předchozí hry furt. Není to určitě špatný, ale jako pokračování to prostě nenavázalo na stejné kvalitativní laťce.
Čau všem. Chci se zeptat.
Během hraní a načtení jedné kapitoly se mi zhruba v půli hry nějak zvláštně změní grafika u Arťoma-Chybí mu kousek ruky a začal být nesmrtelný :) :) Fakt mu nic neublíží. Sice sranda ale hra je úplně k ničemu. Nevíte někdo co s tím? Díky moc
Tak je pravda, že všech hráčů světa jsem se neptal, ale vzhledem k tomu, že podobných stížnosti je plnej internet, tak jsem si trošku zageneralizoval.
@Sasakr (05.03.2021 22:49): Tak víš co, to je ten klasický problém, kdy tobě jako jednomu subjektu hra vykazuje nějaké subjektivní chyby, které mohou být zapříčiněny čímkoli a ty pak napíšeš jakoby objektivně, že hra je zprasená. Pro jiné hráče to není úplně fér poznatek. Já za sebe můžu napsat, že jsem hrál na slabším HW a vše bez problémů. Myslím, že u každé hry se najde někdo, kdo zaznamená nějaké specifické chyby, ale označit hru za zprasenou by bylo ok, kdyby ty stejné chyby zaznamenala třeba aspoň čtvrtina nebo třetina hráčů.
Redux verze pirátský? To určitě ne, ty jdou koupit. Já je teda nekupoval. První díl jsem měl na steamu, ten se někde rozdával a last light se rozdával nedávno na Gogu. Exodus jsem koupil na Epicu za 150.

Neredux verze měly u mě hrozný problém s framepacingem a vůbec působily hrozně nedodělaně. Měl jsem pocit, že hraju studentský projekt. A dojel jsem tak do půlky a tak mě to nebavilo, že jsem to nechal. Redux jsem zhltnul pomalu naráz.