Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Lidičky, má tato hra ačívy? Rozhodl jsem se, že se hecnu a zkusím dát tento rok výzvu :D
@Chuck (24.01.2019 08:47): Díky za pochvalu. Z mého pohledu tak povedený není (nepodařilo se mi vystihnout to, co jsem přesně chtěl vyjádřit). Asi bych si to měl zahrát znovu, abych ten pocit nasál ještě jednou a třeba mě napadnou ta správná slova.

V té hudbě je ukryta celá ta "smutnost" děje. Máš pravdu, že kdo to nehrál, asi to na něj nezapůsobí. To myslím platí pro soundtracky obecně.
[neexistující komentář]: Teda takhle výstižně a umělecky stylizovaný komentář jsem už dlouho nečetl. Kromě naprostého souhlasu úplně se vším Ti ještě doplním to, že hudební soubor s kompletním soundtrackem jsem si ze hry zkopíroval na CD a dost často si ho pouštím v autě. Ale jen, když jedu sám, jelikož k němu je znalost té hry velmi nutná a bez toho ty tóny druhý člověk nevnímá tak, jak by měl.
Zdá se, že Landmark Edition bohužel nepodporuje dodatečnou češtinu, což mě docela mrzí. Jinak jsem se docela divil, že na grafice GTS250 ta hra vypadá pořád velmi pěkně, ale nutno uznat, že si ji přece jen rád prohlédnu na své "mateřské" GTX760. :-)
Prošel jsem si teda jenom úvodní chajdu a pobřeží. Na tom Unity to paradoxně vypadá hůř, než původní hra, jediná zajímavá věc jsou "audiology" autorů (creative director, skladatelka a někdo třetí). Jako bonus k už zakoupený hře asi fajn (byť bych teda ocenil, kdybych měl možnost takovej "dárek" odmítnout, aby to neskončilo jako bonusy k Batmanovi, nebo Divinity: Original Sin, kde do knihovny naskákal bordel, o jehož existenci bych raději nevěděl), ale jestli za tohle chce někdo 10 euro, tak asi spadnul z višně..
@Wolverine (13.02.2017 21:31): Zatiaľ som nestihol zahrať ani pôvodnú verziu :)
Inak, pobavil ma tovarn a oficiálnej stránke The Chinese room - majú tam tričká s nápisom walking simulator -vidno, že sa neberú príliš vážne :D
Kdyby někdo nevěděl, tak zítra vychází na steamu vylepšená verze "Landmark Edition", která od původní verze vylepšuje zvuk, přidává komentář tvůrců, přidává achievementy a hra přejde ze Source enginu na Unity 5. Ti, kteří vlastní původní hru na Steamu, dostanou novou edici zdarma.
@Chuck (30.10.2016 23:05): Jo já tohle respektuji, a rozhodně je to zajímavý prvek, že při opakovaném hraní se ty útržky mění. Ale pokud mám upřímně říct, jak na mě ten příběh působil, tak asi nejlépe to vystihuje slovo "zmatek". Nekonalo se žádné vtáhnutí do příběhu, nekonaly se žádné viditelné emoce, které by to ve mě vyvolalo, prostě jsem si na konci nebyl vůbec jistý, zda to chápu, potažmo jsem nevěděl, jestli si vůbec autor přál, abych něco pochopil. Jestli mi vůbec chtěl sdělit nějaký ucelený příběh, který jsem si měl z těch útržků a odkazů složit, a nebo o tohle vůbec nešlo, a všechno jsou to jen metafory a symboly, do kterých si sám promítnu svou vlastní zkušenost a buď to ve mě něco vyvolá a nebo taky ne. Je fakt, že mnoho těch odkazů jsem nejspíš nepochopil, poznal jsem třeba odkazy na Bibli, ale např. ty chemické vzorce a elektrická schémata mi nic neříkaly, je fakt, že se tím neživím a ze školy jsem už tak dlouho, že vím prd co tam bylo nakresleno. Ty dva příběhy (historie ostrova a ta nehoda), které tak nějak vypravěč míchá mi také nic neřekly. Prostě na mě to bylo až moc abstraktní, aby to ve mě vyvolalo něco silnějšího, než ten zmatek.
@Crash (30.10.2016 20:48): Tak mně zase vyhovuje, že mám možnost si v podstatě utvořit vlastní příběh, resp. několik jeho verzí, k čemuž nemálo přispívá i fakt, že se to vyprávění při každém dalším hraní trochu obměňuje.
@Chuck (30.10.2016 19:12): No docela těžká otázka. Já jsem si z toho samozřejmě něco odnesl, ale myslím, že pokud se někdo domnívá, že existuje jen jeden jediný správný výklad toho, co je nám v Dear Esther představeno, tak ten dotyčný nepobral tu "hru". A stačí trochu zagooglit a najdeš desítky teorií o tom, o čem vlastně ta hra je. Mám sice rád situace, když je ponecháno v příběhu místo pro hráčovu fantazii, ale tohle je na můj vkus trochu moc otevřené. I když beru, že to byl nejspíš záměr.
Hm, tak jsem ten typ, co se rád kochá, co rád courá, ale tohle mě šíleně zklamalo. Kdyby aspoň ten "příběh" měl nějakou hlavu a patu. Tyhle útržky jsou akorát bordel. Možná jsem jen čekal hodně.
@Say (28.01.2015 19:51): Naopak, je to na sobě zcela nezávislé. Dobrá a vhodně zvolená estetická stránka nestárne. Dobrým příkladem je třeba The Neverhood, ale i Minecraft nebo Bastion.
@Say (28.01.2015 19:51): Na to, na čem všem lze současný Source engine rozject, je naprosto dokonalý. UE3 je oproti tomu docela moloch. A autor si ten engine nevybral pro srandu králíkům, ale protože je naň třeba zvyklý nebo mu vyhovuje... A mě vyhovuje taky, vypadá výborně i v současném stavu a rozchodit jde skoro na všem. Hra vypadá taky skvěle a množství polygonů a lepší nasvícení, bumpmapping a kdo ví co ještě za fíčury jsou ve vztahu s touhle HROU! :D irelevantní.