Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dojeto. 80 % nechávám, podle mě to tam sedí. Opět stejný průběh jako minule. U kněze zákys, pak grindění vedlejších misí, porazit ho a pak víceméně v klidu dojet do konce, byť poslední mise je docela peklo.

Každopádně #1 výzva splněna.
@veselykralicek (10.01.2023 23:04): No podle mě to vypadá super :-D https://ibb.co/559Xc8C

Stáhl jsem tenhle mod, což je vlastně jen reshade s pozapínanýma efektama, který autor uznal za vhodné: https://www.moddb.com/mods/complete-graphics-upgrade
Já je všechny projel a skončil jsem se zapnutými těmito: https://ibb.co/JRXYDF8

Widescreen klasicky ThirteenAG: https://thirteenag.github.io/wfp#gun

Jinak mám za sebou tak dvě hodinky a na 6th gen je to pecka. Žádné frustrující mechaniky, v misích jsou checkpointy, míření je dost benevolentní, takže i na tom ovladači ok. Jen tedy některé mise jsou coby shooting gallery dost přes čáru. Ale stejně... postřílíš sto indiánů, aby mohli žluťáci dál makat. Tehdy se s tím v hrách nemazali jako dneska :-D
@Sasakr (09.01.2023 01:56): Já to znovu rozehrál / dohrál loni v létě na záložním notebooku, původní DVD verzi a češtinou a docela v pohodě. Na grafiku jsem si zvykl, na ovládání klávesnice / myš po chvíli taky a dost jsem si to užil. Není to zas tak dlouhá hra, i když jsem všechno dojel na 100 %.

I když je pravda, že na 15" notebooku to vypadalo jinak než na 24" monitoru u stolního PC, že jo..
Řekl jsem si, že letos se na tu výzvu nevykašlu a fakt pojedu podle ní. Karty? Jasně, v Gunu byl poker. A stejně jsem na něj měj zálusk, uvidíme, jak to budu hodnotit po 13 letech od prvního a posledního zahrání.

Mám ovšem dilema, jestli jet PC verzi (s modama na grafiku, češtinou a prostorovým zvukem, ale v 30 FPS) nebo Gamecube verzi (hnusnější grafika, ale 60 FPS). I se mi ta Gamecube verze hůř ovládá, jsou podivně akcelerovaný sticky. Asi zůstanu u PC a zkusím si na těch 30 zvyknout.

Jinak tedy na PC relativně bez problému. Gog verze, widescreen patch, gamepad šel namapovat (jen ten widescreen patch poněkud rozm*dal UI, tak je trochu problém uložit nastavení), audio restoration pro prostorový zvuk, Reshade a šlape to v pohodě.
@Coldplaz (05.08.2018 23:20): Za mě je název naprosto výstižný a snadno zapamatovatelný. Mnohem hůř snáším dlouhé názvy her. Jak by se to podle tebe mělo jmenovat? Once Upon A Time In The West?
Hru jsem rozehrál na střední obtížnost a celkem rychle jsem se dostal až k Magruderovi do jeskyně. Tak jsem to zkusil na vyšší a to teda nedám. Ti kluci rudí jsou tak rychlí a přesní, že umřu i když mi za kamenem vykukuje jenom klobouk :-). No nic, hra se mi líbila, ale tímhle končím.
Ale inak je dosť možné, že si to nejako blbo pamätám, lebo všetci to tu hodnotíte veľmi dobre. No, pamäť nie je moja silná stránka :)
@Walome (01.10.2015 09:59): Dobrá tak příště

@Chuck (01.10.2015 10:59): S rozlišením jsem měl taky problém ale v zajímavostech je na to návod a taky mě štvala citlivost myši musel jsem jí dát úplně na nejmíň jinak to hrozně lítalo i po sebemenším pohybu. Jinak gun si mě získal až po misi na parníku do tý doby jsem ani nevěděl jestli to vůbec dohraju.
Malý kýčovitý lunapark divokého západu v průměrné grafice s konzolovým ovládání v příběhu plném klišé. Hra mě bavila od začátku do konce, což se u konkurence říct nedá.
@Kuba1911 (01.10.2015 09:32): Jo, začátek mě nudil opravdu dost a ty souboje mi přišly takové umělé a dost nezáživné. Navíc, co si tak matně vzpomínám, mi nešlo nastavit jiné rozlišení než 1280:1024.
@Chuck (01.10.2015 08:31): Určitě chybu neuděláš. Jelikož se jedná o předělávku z konzolí, tak grafika za moc nestojí, ale to mi u her nikdy nevadilo. Vše ostatní je parádní. Taky si to sakra musim někdy znova zahrát.
Když tak čtu ten poslední komentář a koukám na gameplaye, uvažuji té hře dát znovu šanci.
Hru zapnu ukazes se kovboj a zase spadne.. Uz jsem zkousel vsechno mozne a nic. Nejaky napad ? Krom zmeny systemu tedy
Indeed. To, že príbeh nie je doménou je chyba vývojárov, nie žánra či toho, že niekde je príbeh pravidelnejšie lepšie podávaný. Osobne sa mi CoJ páčil i po tejto stránke, občas sa tam zjavila pasáž, ktorú by som od klasickej FPSky nečakal (územie indiánov, časť s lovením zajacov, lozením po skale) a to beriem ako plus. Samotné westernové klišé beriem ako vzdanie nostalgického holdu, keďže táto tématika je v hrách sporadická, nepovedal by som, že som takého čosi prejedený natoľko, aby som si tak, ako v prípade hier z druhej svetovej povedal "ježiši zase Stalingrad/Normandia...".
I jednoduchý příběh se jde podat mistrovky, tudíž pro FPS není omluvy.

Problém CoJu je spíše v tom, že vyškrabává kdejaké western klišé, až je to vysloveně nepříjemné. Gameplay je také dost rozpačitý, nenechá vás nic udělat - berou vám pořád zbraně, aby jste museli utíkat.
Opravdu se mi tam líbila jen jediná část - jak jsem s pistolí a na koni projížděl uzemím plné indiánů na válečné stezce. Tam jsem někoho zabil, abych získal pušku s třemi náboji, těmi jsem sejmul další hlídku abych měl něco dalšího... a pak to skončilo :( + žádné tomahawky, nože atd atp. I Kárl Máyů to zmákl líp.
Náhodou, linearita Dead Space 2 je někdy až příliš vysoká. Občas se to totiž zvrtne v procházení nesouvisejících tematických chodeb pospojovaných výtahy (proč ten blb nejel přímou cestou, ale pendloval pořád nahoru-dolu-nahoru...). Tenhle typ linearity je špatný. DS1 naproti tomu bylo povětšinou v pohodě (asi měli víc času na level design), kromě závěru.

CoJ je v tomhle parádní, lineární, ale s dostatkem svobody.

BTW existují na GUN nějaké grafické overhauly? Po RDR je na mě tenhle blivajz až příliš velké sousto (ano, jsem rozmazlený).
Tak tak, jde o doplněk či spíš o příběhovou myšlenku než o příběh s tím vším, co jsi uváděl. Proto mi přijde, že ten, kdo okusil RPG hry a rád jim občas holduje, chce po akcích podobné prvky a pak se z jeho strany ozvývá nepřiměřená kritika, že např. zmiňovaný Dead Space a Doom 3 má slabý příběh a je příliš lineární. To je sice pravda, ale čím to asi bude, hm?
Přesně, ale je také pochopitelné, že u těchto typů her je to jakýsi doplněk a nikdo nečeká scénář o desetitisících řádcích. Ale já jsem rád alespoň za to. Asi by mě nebavilo tam jen tak pobíhat a něco kosit :-) A když budu chtít se ponořit do duchaplného příběhu plného nenadálých zvratů, hlubokých charakterních postav vyberu zkrátka jiný žánr, ale také budu počítat s tím, že nebudu hotov do, když to přeženu, 10 hodin.
Však oni výjimky jsou. Proto mluvím o "většině" a nikoliv o "všech". Ale pořád jich je málo na to, aby se jim to vytýkalo hned v úvodu jako jeden z klíčových záporů (např. v Dead Space, Doom 3 apod.). Jakou roli třeba u těchto dvou zmíněných her hraje příběh? Téměř žádnou a myslím, že ani autorům o něj nejde, protože se tu klade důraz na něco jiného, ale příběh je tím úplně posledním.
Tak zrovna příběhem CoJ1 nebyla špatná. Slušně to odsýpalo a atmoškou to fakticky navozovalo divoký drsný západ.
Hvezdosvit: Bylo to tak ohromně lineární, že jsi se ani tou jedinou správnou cestou nedostal ven z města? :-)

Většina akcí je dost lineární, stejně tak takovéhle hry nemají např. výrazný a dechberoucí příběh, jehož absenci jim řada hráčů donekonečna vytýká místo toho, aby uznala, že příběh není zrovna doménou akčních her, ale především RPG.
To bude jedine tým, že si sa nesnažil, pretože inak by si bol slabý hráč. Ale nemyslím si, že linearita je sama o sebe zápor, ak fungujú herné elementy a atmosféra. A ako bolo spomenuté, westernov na PC naozaj nie je veľa, takže si nemôžeme príliš vyberať. (tým nemyslím prehliadať chyby ale brať to čo je, nakoľko konkurencie niet)
CoJ1 jsem vzdal hned na zacatku, nebyl jsem schopen se dostat ven z mestecka. A prislo mi to linearni az beda, tak jsem se ani moc nesnazil.. RDR bych na PC videl velmi rad, ale rek bych, ze uz se nedockame.
Western na PC díky bohů nestojí ani na CoJ 1 (rozpačité) ani na CoJ 2 (slabé)
ATI HD4870 a seka se to jaxvina :-/ normalne lamu kone v zatackach jak v Beringii.
Ale i tak zcela necekany zazitek od mne drive zcela nezname hry. Atmosferou mi GUN hodne pripomnel Gothica, blahe pameti. K tomu krasna hudba, tuhle hru je proste skoda minout.
On GUN není moc náročný a ani příliš vizuálně zdařilý, takže věřím, že poběží.

Osobně jsem ho hrál na AMD Athlon 2,8 Ghz, 1 GB RAM a GF 7600 GS a běžel na nejvyšší.
Jak by to běželo na P4 2.4, 2giga ram, Radeon HD 2600 GDP? Asi ne na nejvyšší, co?
Já to asi před půlrokem kupoval za 49 Kč na Surtepu. Myslím, že ta cena souhlasí.