Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (25.05.2018 18:34): HD jsem nezkoušel, ale asi by mi to jelo jedna báseň. Té náročnosti se nediv. OpenGL, velké mapy, hodně objektů, velká detailnost. A i před 20 lety byl Unreal extrémně hw náročnej. Ty staré high-res textury jsou ale v poho. Hrál jsem to na GTX560 1GB RAM.
@PRIVATE MARTIN (25.05.2018 16:45): To si už nepamatuji. Ale bylo to z této stránky. Asi bych sosl ty High End, Extreme. Na ModDB.com jsou i kompletní HD verze Unrealu a pár modů. Na disku mi složka textures zabírá necelé 4 GB.

Jinak jsem to celé komplet instaloval v květnu 2014, od té doby víceméně nehráno. Ale stále to mám na disku, i na novým počítači.
Díky za info. Využito na obou účtech. Hru už mám v mnoha verzích. Ono je 20 výročí, na to bych zapomněl. Posledně hráno před čtyřmi lety. Super. 227 patch, HD textury, OpenGL. @PavelU (06.06.2014 13:27): Co si pamatuji, byl to nářez i tehdy.
@kuler91 (22.05.2018 21:36): Taky jsem ji dohrál až nějakou tu dekádu po vydání - a kdyby přede mě i dnes někdo postavil Unreal a nějaký z xy dílů moderního Call of Duty, tak mnohem radši zaplatím za to první ;)

Škoda jen že k Unreal a UT se pak už žádný z dílů té série kvalitou ani nepřiblížil.
@kuler91 (22.05.2018 20:04): no ja nevím ale podle mě je Unreal jedna z nejlepších 3D akcí co kdy vznikla. Rozhodně lepší než všechny quaky dohromady a mě osobně bavil více než Half Life. Grafika je i po všech těch létech ohromující (možná bych měl řici design levelů), jistě trochu hranatá ale lepší než u HL1 nebo Quake 2. Je mi jasné, že leckdo se mnou nebude souhlasit.
Nic ve zlém, ale tahle hra nemá žádnou hodnotu ... snad nemyslej vážně, že se rozdává 20 let stará záležitost ?
@Tarhiel (22.05.2018 19:27): Aktivované. A to som premýšľal, že si ho niekedy kúpim. :D
Snáď ma to bude baviť, vraj to je "iné" ako ostatné FPS z tej doby. Hlavne ten malý počet nepriateľov mi moc nesedí. Ale za tie prachy.
@special_plan (28.05.2017 19:36): a na jakém monitoru jsi to hrál? LCD TN s vyblitými barvami kde prakticky nerozeznáš odstíny šedé - černé? Protože jinak to snad ani není možné.

@Tulareanus (28.05.2017 19:37): ano souhlasím, scripty v HL dotvářeli atmosféru, nicméně troufám si tvrdit, že čistou AI měl Unreal lepší. Vojáci v HL mě nepřišli nějak moc lepší.
S tou grafikou vážně nevím, rozhodně na mě Unreal působí lepším dojmem i po těch létech než HL. Efekty si už nepamatuji, musel bych si obě hry nainstalovat a znovu zahrát.

Uznávám, je to už řada let co jsem obě hry hrál, těžko posuzovat na základě vzpomínek. :)
@Rapier (28.05.2017 19:27): V HL bola tiež AI a skripty naopak fungujú ako motivátor k atmosfére, pretože sú predestinované ku konkrétnym dejovým momentom. Mám rád aj Unreal, no množstvo rôznych prostredí a dej ako taký s atmosférou bol v HL dotiahnutý ďalej než v Unrealovi, kde nedostal veľký priestor. Čo sa týka kvality grafiky, tak si stačí pozrieť kvalitu a rozlíšenie textúr, ako aj zobrazovanie efektov typu elektrický výboj, výbuch, oheň. V mnohých takýchto efektoch bola grafika lepšia. Keď si ešte človek vezme ako bol goldsource silne modifikovaný Quake engine a koľko hier na ňom postavili ako counterstrike, day of defeat a podobne, vidno ten grafický potenciál, ktorý sa Epicu vlastne podarilo rozbehnúť až s Unreal 2 enginom.
[neexistující komentář]: Half-Life mě narozdíl od Unrealu až tak nebavil. Unreal vyšel před Half Life takže nadšené recenze ve Score, Levelu, apod. byly zcela oprávněné. Half-Life stací celou atmosféru na scriptech, AI v Unrealu je podle mého názoru schopnější.
@Han22 (komentář): dovolil bych si tvrdit pravý opak, grafika Unrealu je tak nadčasová, že naopak i dnes vypadá stále k světu, což se např. o grafice Half-Life rozhodně říct nedá. Rozhodně mi Unreal nepřišel místy tmavý.
Co si tak pamatuji bylo zde pár pasáží kde zhaslo záměrně světlo a člověk byl k smrti vyděšený a nucen bojovat v téměř naprosté tmě. Já to hrával na LCD Fijutsi Siemens P17-2 SPVA panelu s vynikajícím podáním černé barvy (v době vydání pochopitelně na CRT Targa 15") a nikdy jsem nezískal dojem, že hra je místy tmavá. Těžko říci zdali bych totéž dnes řekl na svém IPS LCD od Fujitsu ale věřím, že ne.

@Han22 (komentář): Je bych opravil pár detailů. Není to hřebíkomet, ale "krystalomet" (na některých místech je vidět ty krystaly v nezpracovaném stavu) a s grafikou není problém ani dnes (Unreal byl převeden do engin Unreal Tournament a dodnes vycházejí grafické mody).
hraju unreal na unreal, a v pohodě.

to s tím větrákem byla předtím chyba v matrixu, protože tentokrát jsem kolem jen proběhl, vyhnul se nastražené lékarničce a zpátky jakbysmet..

neska sem střelil do vody a mrskali se mi tam na zemi nějaký ryby, toho sem si eště nikdy předtím nevšiml. unrýl pořád překvapuje a hrál jsem to letmo v návaznosti na nějakou novější sr*čku a nemohl se od toho odtrhnout. navíc je to rozsáhlý jako prase, takže člověk po letech hraje místy uplně novou hru. nasolil jsem tam rozlišení 13++x, jako mám ve woknousech a nemá to chybu. inteligentní, tuhý potvory, se kterýma je radost bojovat. zbraně vyvážení, hudba excelentní. nemá to chybu (to už jsem psal), a to mi puvodně trochu utekl, CD mám až z Levelu. nějaký upgrady podle mě nemají cenu..

když třeba srovnáte kostičky z kváka nad mrtvolou, a pak komáry z unrýla, kterej vyšel takřka ve stejnou dobu, tak grafiku nemá cenu řešit.
@Rapier (29.03.2015 14:35): To je zajímavý názor, přijímám ho. Já jsem bohužel v době vydání všech těchto her měl jen 486ku a teprvě až v polovině roku 2000 jsem měl komp, kde jsem si všechny tyhle hry mohl zahrát (na plnou grafiku), ale to už jsem věnoval více pozornosti hrám jako Q3, UT apod. Proto to vlastně objevuju zpětně.

Mě přijde, že Q2 vypadá i dnes dobře, např. nedávno jsem koukal na speedrun Q2, který je tady na databázi v Q2 profilu a přijde mi, že výbuchy a různé světelné efekty včetně stínů vypadají hodně dobře. Pokud si dobře vzpomínám, tak v době vydání Q2 byl grafický vrchol MDK? Je to tak? A ten skok z MDK na Q2 se mi jeví jako drastický.

Bohužel samozřejmě nejsem schopen zpětně zjistit, jak ty hry vypadaly na 3D kartách a jak v softwarovém renderu.

Co se týče HL, tak HL engine vychází z vysoce modifikovaného Q1 enginu, takže logicky některé efekty bude mít Unreal lepší, ale na druhou stranu HL působí fakt přirozeně, Unreal je přeci jen takový hranatější...
@Rapier (29.03.2015 14:35): Já bych řekl, že Unreal byl hlavně i po grafické stránce postavený úplně jinak než Quake 2 nebo Half-Life. Unreal kladl v mnoha úrovních důraz na otevřený prostor s flórou a často také neútočící faunou (rybičky, ptáci, králíci), kdežto Quake 2 je temná industriální záležitost s poměrně uzavřenými levely (člověk se většinu času nachází uvnitř komplexů budov) a Half-Life klade krom jiného hodně důraz na uvěřitelná NPC (mimika) a na poměrně reálné prostory.

Pokud bychom je chtěli srovnávat graficky, museli bychom vzít něco, co mají všechny hry společné (třeba ztvárnění vody nebo odlesků), dohodnout si nějakou metriku a až na základě jí zkoumat, co je kvalitnější. Jinak je to debata typu "Je Rembrandt lepší malíř než da Vinci?".

@special_plan (29.03.2015 14:44): jj, souhlas, Unreal byl ve své době grafická špička. Half-Life vypadal pořád hodně dobře, ale na prvním místě bylo skriptování, UI a další věci, grafika prim určitě nehrála.
@H34D (29.03.2015 11:27): jako veterán který hrál obě hry, tzn. Q2 i Unreal si dovolím tvrdit, že Unreal vypadal i bez 3Dfx v mnoha směrech lépe než Q2. Unreal s 3dfx vypadal o MNOHO lépe než Q2. Možná, že ten pokrok nebyl takový jak píšeš ale mimochodem Unreal i dnes vypadá k světu, což se o Q2 nedá dnes říct. Troufám si tvrdit, že graficky Unreal strčí do kapsy i Half-Life.
@MartinezZ (29.03.2015 10:58): To preto, lebo pôvodná hra sa vykresľovala cez zastaralý renderer, ktorý mnohé moderné funkcie ešte nepoznal. Unreal využíval rozhranie DirectX 6.0, rok po vydaní hry už bola dostupná verzia DX 7.0, o ďalší rok vydali majkrosofťáci DX 8.0 a o dva roky po ňom sa objavil DX 9.0. Vtedy už ale pôvodný vývojársky tím na hre nepracoval, preto sa tieto rozhrania dali využívať len cez neoficiálne patche. ^^
@LIUWIL (29.03.2015 11:12): Já vím, že ty skoky byly tehdy větší, žil a hrál jsem v té době. :) Já chtěl v komentu říct něco trochu jiného a to, že i když Unreal vypadá skvěle, tak Q2 o půl roku dříve vypadal skvěleji. To ale neznamená, že po Q2 nebo po Unrealu už byly pokroky v grafice menší a menší, to platilo až po Q3 (neboli jak píšeš ty - od roku 2000), protože právě Q3 způsobil podle mě možná úplně největší pokrok v grafice ever.
@H34D (29.03.2015 11:04): Poskok byl daný dobou. Ty skoky obecně od roku 2000 nebyly tak velké. Vlastně spíš nebyly skoro žádné - byl tam velmi rychlý postup, jednou za čas někdo přišel s novou technologií, ale to bylo všechno.
@Mendoza (29.03.2015 10:46): A jo, díky, opraveno.

S grafikou souhlasím, že ve své době byla špička, ale jen jsem tam poznamenal, že pokrok oproti Q2 nebyl tak velký jako pokrok, který udělal Q2 - takový detail. :)
PS: Co se grafiky týče, tak je škoda, že hra nedokáže automaticky zapnout všechny fíčury, které umí a které nejsou ani dostupné v grafickém nastavení ve hře, ale pouze přes vyskakovací okno (nebo ruční úpravou) INI souborů. Tedy minimálně já i musel vždy na AMD kartách v "configu" hry zapínat lesklé světlo odrážející povrchy, kvalitnější světla a mlhu (tuším Nvidia fog - enable :)
@mazar1234 (29.03.2015 10:39): Jo, ve své době to byla naprostá grafická pecka, která nějakou dobu neměla konkurenci. V té době byly posuny v 3D grafice obrovské každým rokem a Unreal využíval nejnovější technologie. Nevýhodou bylo, že málokdo to dokázal rozjet na plné detaily.
@H34D (komentář): Pěkný komentář, jen bych měl menší GN výtku k použití slova zevrubně, kteréžto znamená komplexně a z kontextu mi vychází, žes myslel spíš opak.
@H34D (komentář): Pekny koment, veru Ureal prisiel s inou koncepciou nez Doom.
Miesto miliona lacnych Zombie/Impov naopak nasadil ovela menej podstatne tazsich nepriatelov s nevidanou (na tu dobu velice) inteligenciou.
Co sa tyka grafiky mam pocit ze vtedy bola hra vsade prijata ako 3D FPS s najlepsou grafikou na svete.
Tu si môžeš niečo prečítať o podpore DirectX 10: odkaz

Funguje to ako na Unreal, tak aj na ďalšie hry: Unreal Tournament, Deus Ex a Rune.
Ad. video "Vylepšená Gold verzia s DirectX 10 efektami": To by mě zajímalo, v čem je tam vidět to vylepšení. Ten úvodní průlet kolem hradu si šlo už i v původní verzi s posledním patchem vytunit dle libosti v configu tak, že louče na začátku vrhaly stín a podlaha zrcadlila okolí, oheň ozařoval okolí a voda se vlnila a střely a projektily ze zbraní ozařovaly také okolí během svého letu (rakety, energetické střely). Ve zde prezentovaném videu ale navíc chybí mlha, která by se tu také měla zobrazovat a šla zapnout v configu, byla minimálně dole u vody a prolétávalo se jí při průletu tím spodním "oknem" u vody - tuším, že v configu se někde musela povolit jakási funcke ála "Nvidia Fog", pak byla mlha i na ATi kartách :)

A mimochodem, ono je něke psáno, že Gold verze hry má přidanou podporu DX10? Přijde mi to jako blbost.
ne, jsou tam čtyři velký větráky, lávka mezi nimi, žádný sklo! na konci lávky jsou tři čudly, takže je asi musím zmáčknout ve správným pořadí, ale nějak se mi posral save a nic nefunguje. tak si raději zahraju dvojku, třeba tam nebudou takový puzzly!
@vodkasesemtexem (20.11.2014 01:24): Naproti větráku je tuším za sklem nějaké ovládání, detailně si to už nepamatuji...

U tohohle jde zakysnout? Jinak jsem tuhle poznámku ve druhém odstavci nepochopil...

Viz profil, ale tohle rozeběhnou u vietnamské digitální hodinky, takže je to jedno.
Nemužu na začátku projít kolem ventilátoru (u toho rozbitýho zábradlí - vždycky mě to sebere, at dělám cokoli; přikrčení + šipka na druhou stranu). Tam jsem prolez, hru hraju už podruhý. Co s tím?

Jo voni jsou nějaký mody a nový mapy? Tak to hrát dál nebudu (stějně jsem tam zakys někdy v létě).

PS na jakym železe to hrajete???