Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Do Unreal Gold jsem si dal tuhle mini kampaň z loňska. V New Game mám tak na výběr už tři hry. Je tam na začátku pěkné intro, noví nepřátelé nechybí. Pojedu to na Very Hard.
@MartinezZ (06.06.2014 14:49): Pro mě také, viz můj tehdejší komentář. Ale teď si to zahraji s čistou hlavou a porovnám, jak na tom je ve srovnání se základní hrou. A ONP jasná věc. O téhle modifikaci jsem se dozvěděl od Aspirina, který sem sice už nechodí. Ale když on kdysi ONP dohrál, psal pak děkovný majl jeho tvůrcům, ti přitom už tenkrát pomalu zapomněli, že před lety na něčem takovém dělali :)

Aktuálně mám nainstalováno Seven Bullets a RTNP: Ultimate Edition, ale nejspíše prubnu i něco přímo k původnímu Unrealu.
Potřetí dohráno. Fakt skvělá hra, která vůbec nestárne. Úplně vším odkazuje na svůj název, což je prostě super. Nejvíce mě dostal asi ten závěr, i když tam chodit po tmě, to moc nepotěšilo. Párkrát jsem ve hře totálně zkysnul, jak byly některé úrovně spletité. Do návodu mrkl pouze dvakrát. Víceméně jsem si postup v řadě úrovní už nepamatoval, např. hrad, ale celkově hodně pěkně udělaná pasáž, na níž upozorňuje už úvodní ukázka v menu. Bossové dostatečnou výzvou pro můj skill. Zbraně jsem si po většinu doby držel na maximu, takže bez problému. Dojeto na hard. Obtížnostních stupňů je dohromady šest, mnou zvolená se tvářila spíše jako medium.

Unreal v.227 přes OpenGL a HD textury ve FullHD, nářez ! Ještě dám datáč a pak se vrhnu na mody :)

Tohoto místa dosaženo skrze jeden "secret" průchod na okraji mapy, tzn. bez cheatů nebo rocket jumpu. A šlo se i v poho vrátit.

Screenshot 1 a Screenshot 2.

Nic speciálního k tomu nepotřebuješ, pokud si dojel bez problémů např. Doom 3: BFG Edition.

Základem je nainstalovat nejlépe klasickou Gold verzi, hodit tam HD textury a pak pouze použít 227 patch. Ten přidává tu OpenGL podporu, jíž ty detailnější textury vyžadují. Mnohem větší drbačka to byla u UT, k tomu je ale naštěstí podrobný návod, co a jak.

Také si přečti zdejší příspěvky ze dne 21.1. 2014, kde je těch pár důležitých věcí popsáno a linknuto. Až budeš hru spouštět, pouze se ujisti, že je opravdu pod OpenGL. To je uvedené v hlavním menu hry Options/Preferences, kde mám Video Driver OpenGL Support. A na začátku hry hned uvidíš lepší textury, ty sice nejsou všude, ale Unreal díky nim vypadá pěkně.
Stále výborně hratelné a vypadající. Ten design a hudba jsou jedinečné. Pod OpenGL s high-res texturami dostatečně kvalitní grafika. Vlastně jde o asi nejlépe zpracovanou hru na tomto enginu, pokud jde o ten vizuál, především díky paletě barev a průzračné vodě. Jen ohledně tmavosti hry už žádný nedostatek nepozoruji, vše je dobře vyvážené. Osobně jsem si hru ještě trochu ztmavil, zapnul všechny funkce na stíny. Patch 227 zřejmě změnil hlavní menu hry, kde tak vidím napsáno Unreal Oldunreal Edition, což mi přijde dost stylové.
Tak Unreal Gold a UT - Return To Na Pali: Ultimate Edition nainstalovány a funkční pod OpenGL s high-res texturami. Ale byla to fuška, jak už se u rozsáhlého modování a spouštění stává pravidlem :) Zatímco Unreal jel pod rendererem OpenGL v poho, tak s UT byly problémy a nepomáhalo nic. Až tenhle přehledný návod to vyřešil. V mém případě stačilo stánhout jen UnrealTournament.ini a rázem se hra už spustila.
Tak Bluff Eversmoking dohráno. Mapa pěkná, docela dlouhá, ale různorodá. Musel jsem ale asi dvakrát kouknout do návodu. Jednou jsem přehlédl chodbu pod vodou a podruhé jsem právě nevěděl, kam jít (resp. šel jsem jinam) po deaktivaci těch laserů. :-) Líbilo se mi, že tam byla spousta textů týkajících se příběhu (trochu mě ale mrzí, že jsem zatím nenarazil na žádného živého člověka, pouze na mrtvoly). A konec byl taky pěkný.
@Matthias (01.05.2014 10:45): JJ, bez Skaarjů a podobných potvor to Heaven je. Každopádně je trochu zvláštní, že si ty "lepší" mapy nechali až na později. Snad to moc lidí otráveně nezabalilo už na začátku. Ale v době, kdy hra vyšla, asi každý slintal především nad grafikou a případně AI, takže nějaké nudnější levely pravděpodobně překousnul.
@Matthias (01.05.2014 07:55): Kvůli tomu, že se ti nějaká mapa nelíbí, se mi nemusíš omlouvat. :-) Sunspire nepřehledná trochu je, ale to já rád (teda pokud to není samoúčelné). Místností se tam pár opakovalo (především ve spodním patře), ale jinak jsem si toho nevšiml. Spíš tam těch místností bylo celkově hodně. Každopádně největší zdržení (aspoň v mém případě) způsobovaly potvůrky a ne, že bych bloudil. Já jsem holt ten typ, co se snaží prošmejdit všechno (pokud to nezabere extrémně moc času) a docela mě i bavilo např. zjišťovat, který výtah jede do které části jakého patra. Jak už jsem psal, přijde mi lepší, když tam jsou různorodé levely - každý si tak má šanci "najít" si to svoje.

Bluff Eversmoking jsem zatím nehrál, kdyžtak pak napíšu, co si o té mapě myslím. :-)
Na Pali Haven (bacha, Haven a Heaven jsou dvě různé věci) bylo asi zatím nejlepší. To město bylo prostě tak krásné, že bych se tam hned přestěhoval (po vyčištění samozřejmě). :-)

Unreal mě velmi příjemně překvapil - i přes vysoká hodnocení jsem od něj nic moc nečekal. Myslel jsem, že většinu času strávím v levelech podobných prvnímu, který mě moc nebavil. Jsem rád, že si tvůrci dali s designem levelů takovou práci.
@TombSpirit (30.04.2014 22:11): No, nedávno jsem si koupil GOG verzi a hrál to znova a říkám si, jestli by si Unreal nezasloužil zcela nový komentář :)

Svůj názor na map design jsem trochu přehodnotil. Osobně se mi vůbec nelíbí mapa Terraniux, je totiž taková nepřehledná a často se tam opakují ÚPLNĚ stejné místnosti. Sunspire je taky hrozná, promiň, ale prostě nepřehledné jak prase a často se tam opakují místnosti :) Člověk, když to hraje, tak u toho nesmí moc přemýšlet a mít takovou tu potřebu "prošmejdit všechno" jinak mu z toho hrábne. Lepší je prostě nějak instinktivně dojít ke konci a na mapu zapomenout :D

Ale při posledním hraní jsem si třeba všiml mapy Bluff Eversmoking a ta je naprosto geniální, ve všech ohledech. Možná je trochu chaotická, ale dá se pochopit, co kam vede Líbí se mi dokonce, jak tvůrci pomáhají. Třeba jeden průchod blokuje laser. Pak najdeš tlačítko a kolem něj jsou lasery, to stiskneš a hned ti dojde, že jsi vypl ten laser v průchodu, co jsi viděl před tím. To je dobrý způsob, jak hráči říct, že se musí půl mapy vrátit a nenechat ho bloudit :) Dokonce i to zakončení je super - člověk si pak řekne, jestli ti Nailové nemají nějaké zajímavé technologie - elektřinu a ták :)

Stejně tak je fakt moc pěkná mapa Na Pali Heaven - hlavně když se podíváš na oblohu, tak vidíš, že ve vesmíru poletují takový ostrůvky, takže si uvědomíš, že na jednom takovým právě seš :D

Design map není obecně nějak blbej, spíše má takový svůj dost specifický styl, jaký není v žádné jiné hře :) Někomu se líbí, někomu ne :)
[neexistující komentář]: Vidíš a pro mě je zase Sunspire jedna z nejlepších map. :-) (Další super mapa je Na Pali Haven.) Člověk si aspoň trénuje orientační smysl. :-) Střídání jednodušších / lineárních a složitějších / nelineárních map je taky imho dobrý nápad.
Ale píšu hlavně proto, že Deck 1 jsem prošel a sice tam těch Skaarjů bylo fakt hodně (tak 20), ale neobjevovali se donekonečna. Každopádně asi půl hodinky jsem tam strávil a to už mně to docela lezlo na nervy. Ale jak říkám, dají se (aspoň v GOG verzi) zabít všichni.
Co se těch HD textur týče, návod tady.

Zde ještě postup pro aktivování s3tc komprese.

"Najdi v UT adresář system a v něm soubor UnrealTournament.ini, v něm část definující parametry OpenGL driveru - začíná nadpisem [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]. v této sekci najdi řádek s parametrem UseS3TC a přepiš na UseS3TC=True. Při startu UT pak nastav jako výchozí renderer OpenGL."

Návod je hlavně pro UT, ale jak jakub v recenzi u Xidie Gold píše, lze ty textury použít i v Unrealu. Můžete ale klidně zkusit rozjet původní Unreal v UT jako mod. Ještě jedna důležitá věc, hra musí být s těmi detailnějšími texturami pod OpenGL. Já tehdy v listopadu 2009 musel použít i tuhle dll knihovnu, abych to pod zmíněným rendererem rozjel.
@MartinezZ (21.01.2014 12:05): Teď si uvědomuju, že jsem použil standard jako název - ty textury nejsou vysloveně HD, ale jsou samozřejmě o hodně kvalitnější než ty původní. Pro mě je hlavní, že to díky patchi jde hrát 1080p a že to mám v angličtině. S těmi texturami to vypadá docela hezky.
Jinak doporočuju stáhnout ty "extreme end" textury. Ty stáhneš přímo odsud. Je to ale jebačka. Musíš každý soubor stáhnout zvlášť (tj. od "Missing High End files" až po "StarShip.utx"). Doporučuju používat vždycky ten poslední server, co je označený jako "last restort". Ten mi šel nejrychleji.
mě je líto, že se mi, tehdá kdž jsem to sháněl, nepodařilo sehnat originál v původní krabičce a už byly jenom Gold edice s datadiskem - tahle verze, co si pamatuju, má hlavní menu ála UT'99, což se mi nelíbilo :( Ale možná si to pletu s verzí z Unreal Anthology, páč tu mám taky. vlastně krom prvního Unrealu a jeho datadisku a Unreal Unoverse mám všechny krabičky. Nicméně ačkoliv mám Unreal krabicově více méně dvakrát, stejně ho vždycky instaluju ze své "zálohované" verze, kdy je nutno podstupovat malé harakiri s editací souborů pro možnost instalace posledního ofic. patche, který umožňoval hrát bez CD :D

Ale tyhle HD textury mě zase donutí to zanedlouho instalovat znova.
@LIUWIL (20.01.2014 22:25): No ty vole (výraz zděšení, nikoliv urážky :), tak tohle jsem netušil :) To by mě nenapadlo, že bude někdo dělat a ofiko prodávat už letitou kompilaci s novými češtinami. Na druhou stranu, je to kompilace her "Unreal" (doslova).
@MartinezZ (20.01.2014 21:57): Mluvím o tomhle :)
http://www.alza.cz/unreal-universe-d220735.htm
Je to Unreal Anthology, ale někdo myslel že bude dobrý nápad tam nasolit nekvalitní češtinu.
Jinak je to dost dobrý deal. Je to takřka to samé co mají na Steamu, ale tam je to mnohem dražší. Jediný rozdíl je, že UT3 není up-to date. Jde však registrovat na steamu, takže si ho stáhnete jaku UT3Black a všechno je v pohodě. Anthology registrovat nejde - jen doufám, že i z ostatních her půjde sundat ta čeština. Hrál jsem kousek dvojky a skřípal jsem zubama už v prvních dialozích.
@LIUWIL (20.01.2014 17:59): Jasně, tohle MUSÍŠ! dát do odkazů!

BTW, o jaké "české" verzi to mluv... píšeš? O Unrealu vím jen jako cover k Levelu, samostatné hře, Gold edici, Unreal Anthology a Unreal Universe. Ve všech verzích a kompilacích je vždy anglicky.
Pokud jste majiteli té příšerné české verze, instalací patche si ji můžete vrátit do původní kvality http://www.oldunreal.com/oldunrealpatches.html
Tento patch mimo jiné přidá podporu 1080p rozlišení a patřičně také upraví HUD (abyste už nemuseli lupou zjišťovat kolik máte ještě života). Nicméně velký bacha, staré savy na nové verzi nepůjdou.

Když už jste u toho, nezapomeňte na HD textury http://www.oldunreal.com/textures.html :)
hm, zajímavý je, že během hraní často nacházím munici do flak cannon, ale ještě ho nemám... měl bych ho už mít u prvního bosse? Nepřehlédl jsem ho někde?:)
@Matthias (09.10.2013 22:18): Zkoušel jsem jenom Unreal Gold, ale předpokládám, že to bude podobné. Po instalaci (je možné nastavit instalaci Additional content, jak MartinezZ psal) se při prvním spuštění Unreal ptá na nastavení grafiky, následně kopíruje ve složce "System" soubor "Default.ini" do "Unreal.ini", ve kterém nastaví hodnotu FirstRun (původně 0) na 226 (nebo něco podobného, možná v závislosti na verzi) a provede nastavení grafiky (části [Engine.Engine] a [WinDrv.WindowsClient]). Ve Win7 se do Users nic neukládá a v registrech je jenom jeden záznam, který by teoreticky mohl být problémový (nepředpokládám, pokud víš co děláš, zkus jej smazat).

Zkus nainstalovat Unreal do složky s jiným názvem, případně pročistit registry. Další možnost je přepsat v Unreal.ini hodnotu FirstRun na 0 (případně se podívat, jestli se nějakou záhadou nezměnila na jinou než 0 v Default.ini). Pokud by byl problém v grafice, možná pomůže upravený D3D driver

EDIT: Ha, s křížkem po funusu :-) Ani mě nenapadlo, že máš GoG verzi.
Nemám to nainstalované... ale 1) se snad instalce Unrealu ptala, jestli má instalovat na disk všechno nebo nechat na CD videa a hudbu. Tak jestli ti v instalaci třeba něco nechybí a heldá se to na CD :)

Druhou možností je si někde ve složce unrealu najít INI soubor s nastavením (teď nevím jestli je to system.ini nebo jinak...) a ten si otevřít v Notepadu (PSPPadu, Notepadu+ - ne Wordu nebo Wordpadu) a tam by mělo jít ručně přepsat jestli se má použít Direct3D nebo Software rendering (true x false).

Případně to můžu o víkendu zkusit dohledat podrobněji. Unreal je stará hra, pochybuju, že si ukládá nastavení někam jinam, všechno snad vždycky bylo v INI souborech - ledaže by se něco zálohovalo do zápisu v registru, ale...
Mám problém
nainstaloval jsme Unreal a vyskočilo okno, které se mě ptalo, jestli chci Direct3D nebo Software cosi a já jsem se překlepl a dal jsem něco jinýho, než jsem chtěl. Bohužel to něco ihned po startu způsobí, že hra vyhodí chybovou hlášku a spadne. A horší je, že se mě to už znovu neptá (to okno nevyskočí) a rovnou to pouští v tom, co jsme původně zadal.
Jak to přenastavím?:)
Tak každopádně o proti komiksovému a silně rastistickému duken Nukenovi je Unreal vážně bestseller, takže tak jako tak Unreal je topka.

Ale je fakt, že ono je možná opravdu dost na hovno je srovnávat, kdybych ale přeci jen hodnotit, tak Unreal byl pro mě co v poslední době fear, far cry, dead space(neuvěřitelně jsem u toho sral strachy) :D a pamatuji si jak kámoš si řekl, že si to zahraje a vypl to, prej to na něj bylo moc psycho a bál se u toho :D
@Mount (08.09.2013 21:15): Dvě neporovnatelné skvělé hry. A jestli ti tancující, uhýbající a stále se přibližující Skaarj nepřišel hororový... :)

Když nad tím přemýšlím, horor nebo minimálně hodně temnou atmosféru to přeci mělo. Jsi sám na pusté planetě obývané nepřátelskými tvory (rozhodně bylo víc nepřátelských než přátelští Nali) a jediným kontaktem s tvojí rasou jsou mrtvoly, u nichž jen čteš logy, co tě za chvíli čeká.

A ten Skaarj ve zhasínající chodbě, kde se orientuješ jen díky výstřelům jeho a tvých ti nepřišel hororový? :D