Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Mount (08.09.2013 21:15): Gameplay mi pride natolko odlisny ze by som tieto hry velmi neporovnaval.

Duke je skor len taka masova funny FPS, kdezto Unreal je viac zalozene na principe "menej nepriatelov at once, ale podstatne inteligentnejsich". Ale co budem klamat, milujem Flak Gun, Unreal je lepsi :-0.
Jediný dôvod, prečo som to hral bol Brandonov fantastický soundtrack. A Duke sa mi páčil trochu viac aj keď vyzerá o dosť horšie.
Citím tu jistou křivdu, tahle hra je bez konkurenčně 100 krát lepší než Duke 3d. I když pomineme grafickou stránku obou her, má mnohem propracovanější architekturu levelů. Možná někomu jen lehce může vadit absence humoru(nebo hororová atmosféra), ale dělat z Duke 3d modlu, mi přijde vážně předpojaté.
@MartinezZ (21.06.2013 20:59): nevím no, taky jsem si ho pořídil na základě vzpomínek z mladých pařanských let, ale když jsem jej teď rozehrál, zjistil jsem, že již není pro mne, tak ho raději pustím do světa, než na něm sedět :-)
No, kdybych to neměl dohrané, tak bych do toho šel. Nejsem nějaký velký sběratel.
@PavelU (12.04.2012 18:28): Operation NaPali, na to, že jde o o free MOD, je více než důstojným pokračovatelem, ne-li přímo konkurencí, pro Unreal. Ja ja...

Design map mi v Unrealu vůbec nevadil, naopak. A nezapomenu na chvíli, kdy jsem vylezl z Vortex Rikeru a poprvé uviděl... planetu.

PS: I poté neuvěřitelně dlouhé době vypadá hra, po pohrání si s INI soubory, graficky více než dobře, odlesky, stíny, mlha, dokonce to má i fullHD rozlišení, tedy na vysokých rozlišeních není hra nijak rozpixelovaná. To je na dobu, ve které vznikla, až neuvěřitelné.
Teda žasnu nad tím článkem o modech od Storma :) Dlouhá léta jsem mu ten Operation: Na Pali vštěpoval do hlavy, ale ne a ne si ho zapařit a pořádně jej docenit. Konečně jsem se po letech dočkal.
@GodOfTheSick (11.04.2012 12:39): Tak Design zrovna není o zobrazení ale o tom, jak na sebe navazují jednotlivé chodby a místnosti, jak často se opakují, kolik obsahují výrazných a zajímavých věcí (aby si je člověk zapamatoval a odlišil je od jiných - takže věděl, kde přesně je), kolik je tam prostoru pro boj, jak dovedou jednotlivé chodby hráče doslova "vést" (tady se někdy stávalo, že jsem třeba stiskl tlačítko a vůbec jsem nevěděl, co se stalo... designer to tlačítko měl nějak "spojit" s dveřmi, které to otevře. Stačilo by třeba, kdyby u toho tlačítka třeba bylo okno, kterým bych ty dveře viděl se otevřít, obrazovka anebo nějaká mapka, označení atp)....

Atd atd atd...

A jinak graficky jsem tu hru měl dobře, vypadá stejně jako na youtube walktrough videích :)
Matthias: Nelíbil se ti design map?! Nechceš sem hodit screenshot? Pak se možná ukáže, proč tomu tak bylo...:-)
kurcatovium: Hlavně si dej nahlas hudbu, která dělá v Unrealu polovinu atmosféry!
Úrovní je necelá čtyřicítka, které tak zaberou cca 10 až 15 hodin. U modu Project Xenome jsem měl po dohrání celkovou herní dobu ve statistikách na čtrnácti a půl hodinách. Ale ten mod byl pln řady věcí, které v prvním Unrealu nebyly, takže hra je oproti němu o něco kratší.
Unreal soundtrack poslouchám často, je to výborný, ale osobně řadim i hudbu ve hrách od Bitmap Brothers mezi to nejlepší z hudby ve hrách, hlavně tituly jako Gods nebo Chaos Engine či Z maji skvělý melodie i když hodně záleželo o jakou platformu se jednalo.
Potvrzuju, Unreal soundtrack mám stále na disku a občas ho projedu. Některé melodie bych zařadil jako ty nejlepší, co jsem ve hrách kdy slyšel.
Do háje, já chci zpět časy MODů, Alexe Brandona a jeho demoscene bandy (jména jako např. Andrew Sega, Michiel Van Den Bos, Dan Gardopée,...).

Sice technologie, jakou byl vytvořen OST pro Unreal, je už dávno překonaná, ale i tak se nemůžu ubránit pocitu, že v té době vycházely nejlepší herní soundtracky, kterým nechyběl nápad a šmrnc. Ach jo...
Wow, na tu hudbu som si vobec nepamatal (uz to bude zopar rokov a ked som hral Unreal naposledy, tak som bol celkom maly prcek) a uz vobec som si nepamatal, ze ju robil Alexander Brandon. Chvilami som mal pocit ako keby som pocul Deus Ex :)
Terry.Cooper: Tu recenzi si taky pamatuju, stejně jako "Quake is Quaked, Duke is nuked and Unreal is real!" :)
Jenom pro zajímavost - na těchto stránkách (v sekci "Demo's") si můžete stáhnout beta verzi Unrealu z roku 1997, TechDemo z roku 1995 (!) a další laskominy. Mimochodem, u té bety je docela zajímavé pozorovat, kolik map se nakonec nedostalo do finální verze, případně kolik jich bylo pozměněných.
Score s recenzí na Unreal bylo nejstarší, který jsem si kdy koupil (bylo mi tehdy nějakých 12 let :-D). Pamatuju si, že mě ta recenze natolik uchvátila, že jsem tu hru prostě musel mít. A o Vánocích '98 jsem se dočkal. Můj komp jakž takž vyhovoval systémovejm požadavkům (Celeron 300 MHz, 32 MB RAM, ATI Rage Pro 4 MB), přesto jsem si mohl o akcelerované grafice jen nechat zdát, protože tehdejší updaty ještě neobsahovaly podporu Direct3D, jen Glide. Ale i tak ta hra vypadala nádherně, naprosto mě strhla a to jsem měl po skoro celou dobu hraní +-15 fps. :-D Přesto na tu dobu hrozně rád vzpomínám a navíc - první dohrání Unrealu považuju za jeden z nejsilnějších zážitků.
Já Unreal hraju až teď. Sice trochu opožděně, ale hra je to docela dobrá. První unreal a já to dojíždím skoro jako poslední z této série unrealů.
Já 386 a Wolfenstein 3D ;)

Ale k Unrealu jsem se dostal cca rok po jeho vydání se solidním PII 400MHz a Rivou TNT2 Ultra... háček byl v tom, že jsem se to bál hrát sám a s kámošem jsme moc daleko nedošli. Nicméně botmatch jsem hrál snad v jednom kuse :)
Mno, v posledním patchi už mám dojem funguje savování, takže není důvod, proč ho nezkusit.

http://www.oldunreal.com/downloads.html

A jinak, rozjíždí se docela pomalu - řekl bych, že v etapách. Přičemž ta počáteční je taková ne moc zábavná. Ale stojí za to vydržet, hra je to opravdu dlouhá :)
Jó, ta nostalgie...: ).Tu recenzi jsem taky četl několikrát...bohužel v tý době jsem měl Pentium 100Mhz, takže mi na tom parádně šlapal Jedi Knight a Quake 2 (v rozlišení 640*480 a 320*200 respectively) a ty jsem si užíval, k Unrealu jsem se nikdy nedostal...zato později u UT jsem na lankách s kamarádama prohráli spoustu času : ).

Quake 2 mě mimochodem taky uzemnil svojí hudbou, kterou poslouchám do teď (Sonic Mayhem inspirovaný NIN z jedničky s větší melodičností - bomba), Jedi Knight mě dostal svejma RPG prvkama, designem úrovní a příběhem (se dvěma konci), no a pak přišel Half-Life....
Unreal se v tom nějak ztratil.
Btw na tu recenzi ve Score s tim 11 z 10 nikdy nezapomenu. Pamatuju si, jak jsem to tenkrat na gymlu cet s kamosem a jak jsme slintali nad hlaskama, ze neakcelerovanej unreal vypada jako akcelerovanej quake. Pak to ten kamos sehnal a na svoji Voodoo 1 rozlej a druhej den prisel do skoly a volal "Ty vole, Karas, voni jsou fakt chytry!" a pak mi celej den vypravel, jak se to hraje a o botmatchi a tak... Jaj, kdyby to slo vratit...
No to bys mel. Az na par urovni (treba ta, jak musis porad plavat pod vodou trubkama a strilet ty hadovity slizaky) je to naprosto excelentni hra s jednou z nejlepsich hudebnich kulis herni historie. Casto mam chut to dat znova, tahle hra je proste super.
Tak na gog.com je konečně i klasickej Unreal.Že bych tenhle "karlé, můžu tomu dát 11/10?!" rest dohnal? : )