Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Flowerpot (26.07.2017 12:10): Ta lóže je přesná. Ono žádné rozhodnutí mocenských sil ve dvojce nedává smysl, proč by to někdo dělal. Ale aspoň je za 40 hodin hotovo a hráč zrovna nedorazil do třetí lokace, aby znova dělal kohoutka a zjistil, co Ciri provedla tentokrát.
Dôvod, prečo zvyknem odporúčať rovno tretieho Zaklínača, je, že imho príbeh funguje oveľa lepšie, keď trojka nadväzuje rovno na knihy a udalosti medzitým si človek akurát z náznakov domyslí.

Inak tam človeku v tej kontinuite straší práve tá zle napísaná fan fiction s bambiliónom lacných proxies v podobe jednotky, kde všetci Geraltovi priatelia a známi sa správajú k jeho zmŕtvychvstaniu a amnézií tak, akoby akurát prekonával nejakú ťažkú kocovinu a nestojí im to ani moc za údiv a všetci nejak kolektívne zabudnú na Ciri a Yennefer (aka dve najdôležitejšie postavy v Geraltovom živote).

Z dvojky mi tam zas furt straší naprosto butchered poňatie Lóže, ktoré kamarátka trefne označila za príkladovú učebnicu sexizmu v hrách. (Nasleduje feministický rant so spoilermi z dvojky, tuším, že tu to bude populárne.)
Alebo máme tu skupinu mocných žien, tak samozrejme, že z nich spravíme neschopné záporačky - Sabrina Gleisswig pokorne čakajúca na Henselta, aby sa nechala popraviť, je obzvlášť ňuňu -, ktorých plán nedával žiaden zmysel whatsoever - vraždíme kráľov, aby sme založili znovu Radu a Kapitulu bez ohľadu na to, že celá pointa Lóže od začiatku bola, že má ísť o účinnejšiu čarodejnícku organizáciu, keďže Rada a Kapitula sa ukázali ako nefuknčné, a aj keď by takýto plán dával zmysel, tak rozhodne, rozhodne by si takto strašlivú konšpiráciu nechali ako tajná iluminátska organizácia v svojom kruhu a nevložili ju do rúk nejakému náhodnému zaklínačovi a nevydali sa mu tak úplne napospas - ktoré musíme ešte strašlivo ponížiť tak, že necháme hráčovo oko pohliadnuť na ich mutiliated telá,, aby si mohli chlapci zamasturbovať, jak to tým čarodejkám ukázali

A nemusia sa ani riešiť disonancie troch osobností Triss a tak.
@M.a.t.t. (26.07.2017 09:16): v komentu u trojky jsem rozepsal proč 100. Nebudu strhávat procenta, obzvlášť ne retroaktivně, tu desítku jsem tomu dal už v 2007 když jsem to dohrál poprvé, a i s těmi chybami si za tím stojím, je to jedno z nejatmosféričtějších a nejlepších rpg, ikdyž se bodkiňátkovi nelíbí .)
Přesně ta část v lakeside u mě tu desítku zpečetila. Slyším tenhle song a chci se tam vrátit.
Nejlepší quest v jedničce je nevěsta ztracená v polích, což je ke konci hry.
@MarezCZE (26.07.2017 08:56): Najlepšia časť hry sa odohráva v Lakeside.

Inak Wild Hunt sa dá síce hrať aj samostatne, ale osobne som odporúčal ísť diel po dieli, čo platí špeciálne pre tých, čo nečítali knihy. Dej je síce pochopiteľný aj bez toho, ale chýba znalosť niektorých dôležitých detailov. Zmysel to má aj pre tých, čo ich čítali, pretože hry na seba neprekvapivo naväzujú - síce voľne, ale naväzujú. A vôbec, prečo niekoho nasilu odrádzať? Odhliaduc od toho, že chápem subjektívne sklamanie niektorých ôsob a i názory typu, že je to neohrabaná vykrádačka (mimochodom, Paul percentá dole, dokáž že nie si zarytý fanboy :)) ), stále je to hra, ktorá bola svojho času prijatá pozitívne a žiadna budgetová ruská produkcia. ;)
Je fajn vidět že nejsem jedinej kdo skončil po ohnutí wyzimské přístavní štětky.
úkolu tolik že jsem nevěděl kam jít dřív, dokonce jsem asi tři hodiny ve městě trávil nějakým kecáním a měl jsem si jít do vězení pro svoje věci, po cestě bylo ale tolik entit že jsem se spíš vzdaloval. Když už jsem se nějak rozkoukal a chtěl jít systematicky plnit úkoly tak jsem se zas sekl v bažinách u nějakých overpowered kytek.

Ale zase se mi tam líbilo že ty lektvary jsou spíše nutnost než střádací těžítko. naopak zas nesnáším spotřební doplňky ve hrách, protože to má hodnotu a nechce se mi nikdy plýtvat.
@Shoggot (25.07.2017 18:11): atmosféru to má skvělou, příběh je místy neohrabaná vykrádačka, ale jako neznaknih by ti to moc vadit nemuselo. Mě stačí jen si vzpomenout na ty lokace, tu hudbu..a hned mám chuť si to zas rozjet :)
@Jab (25.07.2017 18:14): Já jsem knížky četl dávno a skoro nic si z nich nepamatuju, fantasy jsem po pubertě přestal číst. Ale od příběhu nic nečekám.

Ale koukám, že hra si moc nerozumí s Alt + Tab, takže už teď jdou cenná procenta dolů :(
@Shoggot (25.07.2017 18:11): První díl je dobře řemeslně zvládnutý, ale příběhově je to trapná fan-fiction, která každých pět minut vykrádá Sapkowského. Vzpomeň si na to, až potkáš Alwina, u jedné vesnické vědmy se budou ohánět křestem ohněm a Triss bude mít osobnost Yennefer. :-(
Konečně jsem přetrpěl ten prolog a snad to už teď bude dobré. Nejdál jsem to do příchodu do Wyzimy, při každém dalším rozehrání jsem se nedostal přes prolog.
@PRIVATE MARTIN (22.07.2017 21:59): Najdi kytku, běž k ní, hoď na ní Igni, stáhni se (aby na tebe nedostřelila ale aby neutekla), doleč se, běž k ní, hoď na ní Igni... a tak dále.
Mimochodem, teď jsem sem přihodil odkaz na můj návod, tak kdyby byl jiný problém, anebo jsi jen potřeboval zkontrolovat, co všechno ti uniklo, můžeš mrknout. :)
@AlieN (05.06.2017 17:42): samozřejmě, že je to dlouho :) ale v jedničce to nebylo o zasekávání postavy, ale o tom, že byla přesně vytyčená cesta, ze které nešlo sejít. Bral jsem to jako svou blbost, že se cpu kam nemám. Nevadila mi tehdy ani absence skákání.

Je otázkou jak by mě hra bavila dneska, popřípadě co by mi na ní (ne)vadilo.

@Tyrael (02.06.2017 13:41): Jako velkou chybu vidím právě nevhodně zvolený engine, resp vzhledem k jeho možnostem špatně vymyšlené ovládání (a v podstatě celkově zaměření hry) - Aurora/Odyssey engine je stavěný právě na strategický styl vzpomínaných IWD a NwN, Zaklínač se ale snaží být mnohem akčnější a závislejší na arkádovějším pojetí boje, nestačí jako v nich jen s pauzováním kliknout na nepřítele, navybírat typy útoků a čekat jak to dopadne v závislosti na statistikách, ale je potřeba pohyby pečlivě časovat a mířit.
Což ale engine silně znesnadňuje, nebo přímo znemožňuje, když občas Geralt útočí na úplně jiného nepřítele než chcete, nedokáže zaútočit v přesně daný moment, o úhybech a únicích, či využívání prostoru ani nemluvě.

Vytvořili tu podivný (a pro mě dost nezábavný) hybrid, který až později opustili pro mnohem čistější zaměření.
@Lukaskon (02.06.2017 12:31): Samozřejmě, jsou to dojmy z hraní W1 těsně po dohrání W3 - nicméně mnoho z těch věcí si vzpomínám mi vadilo už před těmi téměř deseti lety. Teď je to vidět jen silněji když je vidět přímé srovnání jak to jde lépe. Samozřejmě nemluvím o technologických aspektech, ale o designu a hratelnosti.

Délku dvojky jen odhaduji ze vzpomínek, mám pocit že jsem u ní strávil o dost víc času než těch cca 30-40 hodin.

@Walome (02.06.2017 13:22): Jak je to dlouho co jsi W1 hrál? Přeju ti tvé nadšení ze hry, ale když si vzpomenu jak tě iritovalo zasekávní postavy ve W3, tak tady jsou ty záseky a neviditelné zdi vyloženě na rozkousání klávesnice. Ale zase tu není tolik kam chodit.
Já to mám rád hlavně kvůli té atmošce, která mi ve dvojce a trojce prostě chybí :(