Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (02.10.2017 19:28): ale to víš že je. Jab jenom hudruje :) Pokud se ti už jednička líbila tak jak se ti líbila, tak je minimální pravděpodobnost že by se ti dvojka nelíbila, zvlášť když už má normální direct control soubojovej systém což dle komentu asi preferuješ :)
@Jumas (01.10.2017 22:18): já vim že někteří tomu tak říkaj, arpg, jiní zase hack and slash, u mě jsou to prostě akční hry, ale fakt nemám zájem se dohadovat o definici rpg. Hlavní je, že to desátník vnímá správně :)
@Walome (01.10.2017 22:01): Až na to že ve Witcherovi to moc uvěřitelné ani rozumné není, obzvlášť při tom dešti se ty postavy fakt neschovávají logicky pod nejbližší střechou a vždy na jednom místě, takže hledat obchodníka na trhu ve městě byl při dešti čistokrevný opruz.
Mnohem lépe toto měl zpracované Gothic 2
@PRIVATE MARTIN (komentář): Neraz sa mi stalo, že som naháňal NPC po rôznych miestach a v rôznych časoch, aby som vôbec dokončil quest.

Ano no to je holt vlastnost uvěřitelného denního režimu. Holt není moc uvěřitelný když někdo stojí ve větru dešti celý život na jednom místě :)
proklatá pokračování......po dlouhé době jsem rozehrál jedničku na třetí obtížnost...jako vůl mlátím na klávesu Q .... ve snaze seslat znamení Ard......po chvíli si uvědomuji, že v této hře je to pravé tlačítko myši
Což nepíši proto že bych si myslel že je ten příběh úplně perfektní, ale rozhodně je o několik řádů lepší než v jedničce, a imho i lepší než úplně tupé vyvrcholení trojky (ve které ovšem "main story" trpí hlavně tím že tyhle zajímavější intriky a politika jsou odsunuty na druhou kolej do vedlejších úkolů, zatímco hlavní příběh se zvrhne do primitivní honby za hlavním bosem z Divokého Honu - který naopak tady je jen vedlejší)

Btw musím říct že mě dost překvapuje jak je hra krátká, prošel jsem ji před lety, a ve vzpomínkách se mi zdála mnohem delší, než teď ty 3-4 dny. A i tak je v ní dost zbytečného a repetivního běhání už objevenými lokacemi :/
@Flowerpot (26.07.2017 12:10): Vzhledem k tomu že mi tu před pár minutami doběhly závěrečné titulky dvojky bych se nad tímhle docela dost pozastavil - jak dobře si to ze hry a z knih pamatuješ?
Protože motivace jednotlivých stran a postav tam dávají dost bez problémů smysl.

Že je Lóže sexistická by design od Sapkowského už tu poznamenali jiní, stejně tak že jsou ty čarodějky v podstatě až na vyjímky (zmanipulovaná Triss a nepřítomná Yenn) svině taky vychází z knih, a ve hře to navíc doplňuje fakt že jsou tu svině doslova úplně všichni.
Možná až na Natalise, který se stejně uchýlí k menšímu zlu, protože je realista a ví že nemůže potrestat všechny co by si to zasloužili.

- Zda jsou čarodějky neschopné - well, těžko postavíš hru na tom že záporáci vyhrají, neschopné mi nepřipadají ani náhodou, a naopak s povděkem kvituji že jim nevychází jako zázrakem úplně všechno co si ve svých plánech usmyslí, jako bývá jinak ve hrách u záporáků obvyklé
- Že Sabrina se nechala upálit? Jednak si myslela že to prostě ukecá jako snahu o zvrácení špatně se vyvíjející bitvy (nepočítala s tím že Henselt je prostě ve válce oldschool čestný, i když pořád parchant), a jednak jí nic jiného nezbývalo když ji hned zajali.
- Nevraždili "krále", zabili jednoho, pak už vše šlo mimo ně, protože netušili že s nimi Nilfgaard a Letho jen manipulují. To je tam v dialozích dost rozebírané.
- Výsledkem zabití Demawenda nemělo být obnovení Rady a Kapituly, ale skrze poddajného vládce založení státu, který budou plně ovládat Čarodějové. Což opět navazuje na knihy, tam se o to samé stažili s Ciri a tuším Kovirem.
- Letho byl najatý vrah hrající blbého, zbavit se ho chtěly hned po zabití Demewanda, ale to už se spojil s Iorwethem a začal zabíjet krále na vlastní pěst, aby i toho Iorwetha potom podrazil.
@Flowerpot (27.07.2017 01:44): Lenže z môjho pohľadu ide o detaily a žiadny radikálny rozpad logiky príbehu som skrze ne nezaznamenal, aj keby som bral hry ako priame pokračovanie kníh. Tak ich však nevníma ani Sapkowski, ktorý jasne uviedol, že ďalšie diely môže napísať len on, a v podstate ani ja. Hoci u mňa trilógia od CD PR ako celok kvalitatívne prekonala knižnú predlohu a bol by som rád, keby bola Sapkowskim oficiálne uznaná ako kánon, viac ju vnímam ako adaptáciu, ktorá je zasadená do obdobia po ságe z logických dôvodov - ak by sa mali hry presne držať jej deja, nebol by prítomný ani moment prekvapenia, ani žiadne voľby a ako RPG by to vôbec nefungovalo. A znova dodávam, že nezrovnalosti sa nájdu naprieč všetkými hrami. Keď sme už pri tom, skutočne veríš tomu, že by sa Nilfgaard len pár rokov po ďalšom neúspešnom pokuse dobyť Severné Kráľovstvá pokúsil o ďalšiu inváziu?

Každý máme hranice nastavené inak a skutočné nezrovnalosti si predstavujem inak ako Lóžu pružne reagujúcu na vývoj situácie v Seveverných kráľovstvách po smrti Foltesta tým, že chce odstrániť problematických kráľov ešte viac rozbíjajúcich súdržnosť kraja a dosadiť si tam svoje figúrky. Čo sa týka samotného Letha, nie je prekvapivé, že na to potrebovali nejakého vykonávateľa a Letho sám priznal, že mal v podstate šťastie, nakoľko ho považovali za tupú horu svalov. Že sa tým nechtiac vrhli do ďaleko komplikovanejšej mocenskej hry a vo výsledku im druhá strana prešla cez rozum ešte automaticky nepodtrhuje sexizmus pri vykreslení jej členiek. Pochopiteľné je aj Sabrinino konanie, ktorá sa snažila zabrániť tomu, aby Henselt získal výraznú prevahu, pričom je viac než logické, že po vykonaní tak masívneho kúzla jej pravdepodobne nezostali žiadne sily na teleportáciu a tým pádom tušila vopred, že svojmu osudu neunikne. Takže použijem obligátnu formulku - zhodnime sa, že sa nezhodneme, pretože aj po viac ako päť sekundovom uvažovaní mi príbeh stále dáva z môjho pohľadu zmysel. Na svoj pohľad máš pochopiteľne právo, akurát ja s ním nesúhlasím tak isto, ako ty s mojim :)
@Tarhiel (26.07.2017 22:08): Ehm, to sú samozrejme naprosto dve odlišné veci. Jedna vec je sexizmus postáv, druhá vec je sexizmus vo vykreslení tých postáv. A keby vskutku bola väčšina kľúčových mužských postáv podaná tak, že sú to neschopní alkoholici, ktorí vedia akurát čurať, žrať a spať, a ktorí si bez ženskej ruky ani nenakrájajú jablko, nie to ešte aby vládli kráľovstvu, tak by mi to samozrejme vadilo, pretože by to bolo retardované.

Podobne retardované, ako sú vykreslené činy a motivácie Lóže.

Ale hlavne, že je to príležitosť na ten evergreen, jak sa SJW hysterky sťažujú, že je tam málo černochov, aj keď to sa tu absolútne ale vôbec nerieší. A že citlivá dušička Gordon nevynechá príležitosť použiť slovo "neger", to už je fakt ďalšia obsesia, jemu snáď za každé použitie dáva Ku Klux Klan bonbóny alebo čo.
@M.a.t.t. (26.07.2017 21:07): Hele, to je nefér argumentačný ťah. Ja neriešim "drobné nezrovnalosti". Ja riešim to, že celý príbeh sa čo do vlastnej vnútornej logiky naprosto rozpadá, keď človek trochu nahliadne pod povrch. Resp. ako písal Bodkin, vlastne nielen u Lóže, aj keď tam je to najvýraznejšie, ale žiaden z mocenských ťahov nedáva po päťsekundovom zamyslení vôbec žiaden zmysel. A hoci sa celá dvojka tvári ako vážny príbeh, kde sa rieši VEĽKÁ POLITIKA, tak v tom politickom rozmere najviac zlyháva a jeho výbornosť je extrémna prvoplánová (Úúú! Vraždy kráľov! Úúú! Strašlivé konšpirácie v pozadí dejín!), ale na to, aby bol fakt výborný, tak by tie cool tropy museli nejak súdržne logicky fungovať. Čo nefungujú. Vôbec.

(A riešiť to v kontexte kníh samozrejme je naprosto legitímne, keďže hry výslovne z kontextu kníh čerpajú a na ne nadväzujú. Resp. nie je to o nič menej legitímne, než riešiť konzistenciu v rámci povedzme knižnej pentalógie. Akonáhle sa niečo profiluje ako sequel, a nie adaptácia, tak samozrejme, že budem mať na to kritéria ako na sequel.)
@M.a.t.t. (26.07.2017 21:07): Tiež nechápem obviňovanie dvojky zo sexistického zobrazenia lóže, keď samotná lóža sexistická bola - stačí si v knihách prečítať ich zatrpknuté poznámky na mužov všeobecne.
To Ti, FLowerpot, v knihách nevadilo? ;)

To je veľmi zvláštna výčitka, asi ako vytýkanie trojke, že nemá dostatok černochov, prišlo mi to rovnako vykonštruované a zbytočné.
Príbeh dvojky je výborný a riešiť akýsi sexizmus a či plán lóže dáva dokonalý zmysel vzhľadom k tomu o čo im šlo v knihách, považujem za zbytočné - keď už, menších nezrovnalostí by sa dalo nájsť dostatok naprieč celou sériou a nemyslím tým len tie kozmetické detaily, aké vadili Leviathanovi. Jeho jediný problém spočíva v rozdelení na dve samostatné dejové línie na konci prvej kapitoly, takže pre plné užitie si je nutné hru prejsť dvakrát.

@ad142 (26.07.2017 19:07): Trojka nemá kotúľov o nič menej. Čiže nič pre Richmonda :)
Mně ohledně zdejšího hodnocení Zaklínač spíš zklamal, přijde mi nadhodnocený ale v několika ohledech je zase skvělý. Hlavně pokud jde o atmosféru evropské fantasy.

Já byl zaklínačem zklamán hlavně ohledně pojetí, dávám přednost putování v partě a méně akční souboje. A když už akční tak pohled shora a pořádný komba. Jednička sice nastavitelný pohled zvrchu měla ale moc se v něm nedalo orientovat. Soubojů v sérii bylo zbytečně moc a zábavná byla jen menší část. Potom mě hodně prudil denní cyklus a omezený inventář (hlavně prodej zbraní z nepřátel, jediný cenný loot co padal).
@Jab (26.07.2017 18:41):
@John Mirra (26.07.2017 18:43):
@ad142 (26.07.2017 18:47):
Dvojku skoro určitě vynechám (mám ji na gogu), u trojky mám ZATÍM jednoduchou volbu, můj obstarožní kompl na to spíš nemá a na pracovním notesu to hrát určitě nechci. Takže pokud za 5-10 let obměním něco z komponentů, tak tomu třetímu dílu šanci dám. Na té jedničce se mi atmosféra taky líbila, herně už to nebyl takový balzám, ale nakonec jsem rád, že jsem to dohrál a zpětně to nehodnotím až tak negativně (ani jsem nesundal těch 70).
To je tak, když se RPG bunnies dostanou k RPG. :) Až to dohrajete, tak se podívejte na můj top 5 a ten projeďte! ;)
Tak keď som nemal na jednotku HW ani chuť, všade som počúval aká je to bohovská hra. A teraz, keď som jej konečne prišiel na chuť hovoríte, že je to blbosť.