Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dle informací, co tu zazněly bych to taky viděl na nový profil. V tomhle případě by to teoreticky mohlo i napáchat neplechu, kdyby to zůstalo v jednom profilu a kvalita remaku byla nevalná a ubírala hodnocení původní hře. Ale to snad nehrozí a to hlavní hratelnost a příběh asi zůstanou na stejný úrovni jako dřív. Ale nový profil určitě na DH patří.
@Pluto (01.03.2024 02:06): To si potom nečítal dobre, keďže prepracované sú aj pôvodne jednoduchšie cutscény, znovunahraný bol soundtrack a to rovno živým orchestrom, hra upravuje i niektoré hádanky a možnosť hrať po novom na dvoch ovládačoch, ktorá v originále nebola a ktorú si zabudol spomenúť (akokoľvek ju ani vývojári remaku na prvé zahranie neodporúčajú) je vcelku zásadnou zmenou. Mimochodom, pokiaľ chceš nový titul na pôvodnej úrovni, vyložene sa ti núkajú A Way Out a It Takes Two, ktorú sú v podstate evolúciou toho o čo sa Josef Fares snažil v tomto prípade :)

@Peach (01.03.2024 03:17): Stále to remake, ktorý hru prepracováva z enginu Unreal 3 do Unreal 5, takže nejde o žiadny vizuálny facelift ale plnohodnotný remake, čo naznačuje aj samotný názov. Čo som navyše čítal, to o niečo realistickejšie pôsobiace a temnejšie spracovanie i trochu mení celkové vyznenie. Rozpísané je tu napríklad aj na tomto mieste a celkovo to vidím bez problémov na nový profil.
@Peach (01.03.2024 03:17): Tak v tomto případě je to spíš remaster než remake. A jak už jsem psal níže, hrát to ve dvou na dvou ovladačích ničí to správné kouzlo této hry ;-)
@Pluto (01.03.2024 02:06): Ty jo, tak jestli jsem to pochopila správně, tak teď to jde hrát plnohodnotně ve dvou na dvou ovladačích, takže já se hodně těším a vůbec to nevidím zbytečný.

Ale souhlas, že vlastní profil je asi zbytečný. Ale to mi přišlo i u Crisis Core a bylo mi vysvětleno, že je to spíše remake než remaster, takže nový profil.
@Peach (01.03.2024 01:07): Těžko říct. Já jsem to nehrál a asi se do toho ani pouštět nebudu, ale co jsem tak různě přečetl, tak jedinou změnou je úprava grafiky (a přenesení do jiného enginu). Žádné změny v hratelnosti ani přidané věci do příběhu. Za mě si to vlastní profil nezaslouží. Jak už jsem psal dříve, pro remake nevidím důvod a co jsem viděl po vydání, jen mě to v tom utvrzuje. Asi nejlíp to vystihuje věta, kterou jsem četl někde v recenzích - "nejzbytečnější vydaný remake".
Osobně si myslím, že tato hra nemá moc velkou replayabilitu. Ale uvidíme hodně brzo, připravuje se remaster. Jsem zvědavý, čím to ozvláštní, slibují nějaký přidaný obsah. I když já osobně pro remake nevidím důvod a radši bych viděl úplně nový titul na podobné úrovni.
@Tulareanus (21.02.2024 15:51): Proč bych to napodruhý hrál s někým, kdo to nehrál? A proč si myslíš, že bych chtěl někomu kazit zážitek. Pokud by došlo k tomu, že bych to hrál s někým novým, tak bych samozřejmě nedal nic znát a hráli bysme “původní” verzi. Mně jde jen o to druhý hraní s bratrem a o to, abych měl šanci na to, že to třeba dopadne jinak a já nebudu ten mrtvej, protože to už pár let prostě sráží moje chtění to hrát znova. Je to prostě jen povzdech a moje přání, který se stejně nikdy nesplní. Nic víc za tím nehledej.
@rikuhahl (21.02.2024 15:42): No nedáva to vôbec zmysel. Ak si to chceš zahrať s niekým, kto to nehral, tak mu nechceš pokaziť pointu a pre takých ľudí ani nič obdobné ako NG+ nie je. Hra znovuhrateľnosť nemá tým, že je úplne rovnaká vždy a bez googlenia na internete, by si ani nevedel, že koniec môže byť odlišný, ak by si to hral znova.
@Tulareanus (21.02.2024 14:59): Na druhý hraní už ti přece může být pointa celkem jedno, ne? Když by to už oba hráči znali. Hra by prostě napsala něco ve stylu: Zkus si to teď zahrát s někým v co-opu a uvidíš, jak to dopadne. Myslim, že by to nebylo nic složitého a mě samotnýho by to určitě brzo rozhoupalo si to zahrát znova co nejdřív. “NewGame+” mám v uvozovkách, je jedno, jak by se to jmenovalo, prostě malé podpoření znovuhratelnosti.
@rikuhahl (21.02.2024 14:57): Tak pokiaľ vieš, v čom je pointa, tak potom tvoje tvrdenie nedáva zmysel, lebo ju odstraňuje. To je celé.

Tá hra neobsahuje žiaden vývoj postáv alebo možnosti voľby, aby tam existovalo NG+.
@Tulareanus (21.02.2024 14:14): Já vim v čem je pointa, to se neboj. Samozřejmě je to převzetí ovládání po zemřelém jedním z nejsilnějších okamžiků hry, když si to člověk všechno uvědomí. Jen bych tam to “tlačítko” náhody na druhý hraní “New Game+” prostě dal. Mělo by to pak prvek překvapení a nejistoty. První dohrání je za mě samozřejmě v pořádku tak, jak je. Jen si myslim, že hraní s bratrem není o nic horší než sám, to je to, co chci celou dobu říct.
@Pluto (21.02.2024 13:19): Pravda, když používáš obě ruce, tak to na tebe taky dopadne. Ale stejně si myslím, že když to s tebou celou dobu hraje někdo jiný, ideálně blízký, třeba bratr/sestra/táta/blízký kamarád atd. a najednou to pak hrát přestane a jenom na tebe kouká... tak tě to prostě zasáhne víc, zvlášť v té pasáži s plaváním :(
@rikuhahl (21.02.2024 13:51): Ale pointa je v tom, že ten mladý vlastne prevzal opraty, nemohol sa už naďalej spoliehať na to, že starší ho ochráni a musel dospieť a nebáť sa aj vody, preto sa na konci zmení to ovládanie.
@Tulareanus (21.02.2024 13:14)On by to zvlád i starší všechno, je jedno, kterej by to odnes ;)

@Pluto (21.02.2024 13:19): Jo to je dobrej argument s tou rukou, v tom s tebou souhlasím ;) Nicméně to by nahradila situace, kdy by brácha hrál a já vedle něj seděl a tvářil se smutně :D Pokud bysme to hráli stejně spolu jako@John Mirra: bez předchozí znalosti, tak si stejně myslim, že by ten zážitek byl sice jiný, ale v podstatě stejně silný. Ale to při vší úctě nemůžeš pochopit, když bratra nemáš, ten vztah je úplně jiný než k sestře ;)
@rikuhahl (21.02.2024 05:39): @John Mirra (21.02.2024 08:26): Bratra nemám, mám sestru. Ale i tak si myslím, že je větší zážitek to hrát sám. Poté, co zmizí jeden z bratrů, tak tu jednu ruku prakticky přestanete používat. Z předchozího děje jste ale zvyklí zaráz používat obě ruce na obě postavy, takže instinktivně i zde tu druhou ruku použijete a při té příležitosti si vždy uvědomíte, že ta druhá postava opravdu chybí. A myslím, že i přesně tohle byl autorský záměr.
@John Mirra (21.02.2024 08:26): Mně to povídej, jako staršího bratra mě ten konec štve a malinko od toho novýho hraní odrazuje :) Nejlepší by podle mě bylo, kdyby ten osud jednoho z bratrů byl náhodný, prostě jeden, nebo druhý, klidně kdyby to šlo před druhým hraním volitelně zaškrtnout, aby prostě bylo tohle překvápko, na koho to vyjde a kdo se komu bude “smát”, nebo teda brečet :) Ale jo, jednou to zas přijde na řadu, už se na to léta chystáme ;)
@Pluto (21.02.2024 00:58): Máš pravdu. Chvilku se dívali, jak to hraji a když jsem je to nechal zkusit samotné (svorně třímali ovladač a každý používal jednu páčku), tak toho po chvíli nechali. Hlavně na mladším synovi bylo hodně vidět, že mu tato hra vysloveně nedělá dobře. Je to ale už pár let, časem jim to nabídnu znovu, možná je to už chytne. Ta hra je jinak opravdu výtečná, v rámci žánru jsem toho moc lepšího nehrál.
@rikuhahl (21.02.2024 00:12): Protože je to od začátku zamýšlené a postavené jako hra pro jednoho hráče, kdy každou z postav ovládáš jednou rukou. Věř mi, že pro správné dosažení výsledku a emocí je potřeba, aby to hrál jen jeden člověk. Víc nemůžu a ani nechci prozrazovat, mohlo by to zkazit výsledný dojem.
Geniální haptický storytelling ke konci, dokonalé puzzly a skvěle odvyprávěný příběh. Přátelský troll přenášející bratry v tichosti přes překážky jedna z nejkrásnějších scén, co jsem ve hře kdy viděl. Tohle by si měl NA CONTROLLERU!! zahrát úplně každý. Ve vzduchu visí ještě dalších 5 %, o kterých se rozhodnu po druhém dohrání pro achievementy.
Napadá vás nějaká hra za posledních 5 let, která měla originální způsob ovládání?
Tohle by se ani nemělo hrát z klávesnicí.
@Red (23.11.2020 22:30): Přesně tak. Hrát tuhle hru sám a s někým je úplně jiný zážitek. Já jsem ji napoprvé hrál sám, a to ještě s ovladačem, který měl jeden joystick napamovaný ve vertikální poloze naopak. Takový nedobrovolný hardcore mode. Ale mozek si nakonec zvykne na všechno.
@ripper (komentář): No ta jednoduchost není tak jednoznačná, řekl bych, že částečně jsi to mohl vnímat tím žes to hrál v coopu a jednak svým talentem. Pro mě bylo rozhodně výzvou ovládat dvě postavy a nějak je synchronizovat. A přijde mi, že Brothers je asi jediná hra, která po mě tuto specifickou dovednost v singlu vyžadovala. Všiml jsem si této dovednosti (dělat s každou rukou něco jiného) i v jiných věcech, třeba ve sportu a že někdo má na to talent tak mu to nepřijde, zatímco jiný s tím má dost problém.
@Steve (26.08.2019 13:57): ono to je o komunikaci. Každý myslí trochu jinak a trochu jinak se chová a proto je to tak skvělé ve dvou (a na jednom ovladačí je to sice naročnější ale o to lepší).
Osobně moc nechápu, proč to pořád lidi hrají ve dvou. Podle mě je to ovládání dvou postav zaráz jeden z hlavních prvků hry, který ji tolik odlišuje. Ale asi ok způsob jak hrát hru s někým, kdo jinak obvykle nic nehraje.
@Kwoky (26.08.2019 12:01): chápu, že to je nepříjemné, ale osobě to spíš považuju za fíčuru - stejně jako postavy, musíte spolupracovat aby se dal gamepad společně držet co nejlépe. A občas nechat pohodlně držet toho druhého.
[neexistující komentář]: hrát se sestrou asi není úplně ono, ale když neni na výběr, tak to je určitě skvělý ;) Sám se těšim, až si to někdy s bratrem zahraju. a pořád tajně doufám, že tentokrát starší bratr nezemře :D
@OndrejVasicek.cz (komentář): Hra popsána naprosto výstižným, citlivým a dechberoucím způsobem, obzvláště pak spoiler. Škoda, že nejdou přidělit alespoň dva plusy. :c)

@Red (20.09.2017 00:47): Taky jsem byl po dohrání silně dojatý a mí kluci, poté, co se nachomýtli k finále, byli zcela zkoprnělí a hru si odmítají zahrát.

K ovládání mohu říct jen tolik, že zde nezmiňujete gamepad, s kterým se mi hrálo naprosto skvěle a intuitivně. Dokonce jsem na chvíli kluky posadil vedle sebe, ovladač drželi společně a každý si na polovině ovládal svého „bráchu”. Rovněž hodně intenzivní zážitek. ;c)
@Garret (19.09.2017 23:32): Nemyslím že nevychytali. Jde opravdu o to se naučit nějak zkoordinovat plně ovládání, ne nepodobné psaní deseti prsty. A ke konci ti najednou polovina písmenek vypadne. Tohle je opravdu něco co jsem jinde neviděl a emocionální dopad u mě maximální.

To že ti postavy nesedly je jiná věc, hodně subjektivní. Já naopak mám pro dětský skopičiny pochopení, protože jsem v zásadě nebyl jiný.
@Steve (19.09.2017 14:53): hm, možná to opravdu měl být single-player coop, ale s tím ovládáním to teda moc nevychytali. věčně jsem běžel úplně jinam, než jsem chtěl.

@Kwoky (19.09.2017 13:04): ne? :-) já se nemůžu vcítit do něčeho, co Brothers prezentují. nehledě na to, že ten malý byl pěkný hajzl - už jenom fackování koulí zahradníka byla od něj hrozná bejkovina v kontrastu s tím, že mu chcípá otec. postavy mi prostě nepřirostly xrdci a autoři tomu moc nepomohli jejich prezentací. líto mi bylo jen toho staršího, který chtěl zasunout a bylo z toho zklamání...
Mě se tam spíš nezdá komentář o tom že je to primárně pro 2 hráče. To je podle mého omyl. Snad ani autoři to tak tuším neprezentovali. Imho se tak lidi připraví o celkem originální herní mechaniku
@Kwoky (19.09.2017 13:04): Já teda v tomhle musím souhlasit s Garretem. Ač je ta hra super a tyhle "odpočinkové" záležitosti vyhledávám a mám je rád, tak příběhově to trochu drhne. Závěr na mě taky vesměs nezapůsobil. Takové Papo & Yo mě třeba dostalo příběhově víc, ale naopak nemělo tak zábavný gameplay.
@Garret (komentář): Tolik omílané finále ve mě nevzbudilo emoce především díky celkové pohádkové stylizaci hry, hereckému výkonu, otravné hudby a kvičícímu dabingu.

Tahle věta na mě (v kontrastu s mým zážitkem) působí hodně bezcitně. Opravdu to v tobě nic nevyvolalo? Nehráls to třeba unavený?
Ach jo, ta hra se prostě brání hraní. Po víc než dvou letech jsem se k ní vrátil a tentokrát se mi problém s bránou hned v počátku druhé kapitoly podařilo překonat. Opět se nezvedala, ale pomohlo natáčení kamery. Jsem ve stejné kapitole o kus dál a zase problém. Kluci mají sjet po spirále po kolejnici dolů, ale když se chytnou držadel, konstrukce na kolejnici se s nima ani nehne. Měl s tím taky někdo problém?

Škoda, kvalitní titul, ale nevydat opravný patch ani po několika letech od vydání je ze strany vývojářů trochu diletantství.
To ovládání skvělý nápad. Pro mě i praktický - příliš nedokážu dělat rukama odlišné věci. Navíc jak s tím ovládáním dokázali příběhově zacházet klobouk dolů, s tím jsem se snad ještě nesetkal.

Čistě bez animací jsem to dohrál tak za 3 hodiny. Pro mě plus, spíš si to tak někdy zopáknu.

Příběh a audiovizuál dobrý, ale takový příliš obyčejný - myslím tím že šel dosti konvenčně. Ale to už srovnávám s animovanými filmy (Píseň moře)

No nijak veselá hra to není...

Je to ale pěkně udělané. Včera jsem to dohrál a jo dobrý. Jen teda ty emoce... Musím si spravit chuť nejakejma vyhřezlejma vnitrnostma a nebo ustřelit pár hlav.
@Cobot (18.01.2016 23:31): supr moc děkuju :)

S přítelkyní právě jedem hry s lokálním coopem, už máme za sebou Raymana Origins a Legends plus Tintina. Teď jsme se právě chystali na Bratry, ale nevěděl jsem právě, jestli to jde v coopu, abych to zbytečně nekupoval :)
@Steve (18.01.2016 22:09): Tak potvrzuji, teď jsem to zkusil a jde ovládat jeden na klávesnici a druhej na gamepadu. Možná by fungovali i dva gamepady, ale to jsem línej zkoušet, protože druhej gamepad je někde bůví kde.