Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Geniální haptický storytelling ke konci, dokonalé puzzly a skvěle odvyprávěný příběh. Přátelský troll přenášející bratry v tichosti přes překážky jedna z nejkrásnějších scén, co jsem ve hře kdy viděl. Tohle by si měl NA CONTROLLERU!! zahrát úplně každý. Ve vzduchu visí ještě dalších 5 %, o kterých se rozhodnu po druhém dohrání pro achievementy.
Napadá vás nějaká hra za posledních 5 let, která měla originální způsob ovládání?
Tohle by se ani nemělo hrát z klávesnicí.
@Red (23.11.2020 22:30): Přesně tak. Hrát tuhle hru sám a s někým je úplně jiný zážitek. Já jsem ji napoprvé hrál sám, a to ještě s ovladačem, který měl jeden joystick napamovaný ve vertikální poloze naopak. Takový nedobrovolný hardcore mode. Ale mozek si nakonec zvykne na všechno.
@ripper (komentář): No ta jednoduchost není tak jednoznačná, řekl bych, že částečně jsi to mohl vnímat tím žes to hrál v coopu a jednak svým talentem. Pro mě bylo rozhodně výzvou ovládat dvě postavy a nějak je synchronizovat. A přijde mi, že Brothers je asi jediná hra, která po mě tuto specifickou dovednost v singlu vyžadovala. Všiml jsem si této dovednosti (dělat s každou rukou něco jiného) i v jiných věcech, třeba ve sportu a že někdo má na to talent tak mu to nepřijde, zatímco jiný s tím má dost problém.
@Steve (26.08.2019 13:57): ono to je o komunikaci. Každý myslí trochu jinak a trochu jinak se chová a proto je to tak skvělé ve dvou (a na jednom ovladačí je to sice naročnější ale o to lepší).
Osobně moc nechápu, proč to pořád lidi hrají ve dvou. Podle mě je to ovládání dvou postav zaráz jeden z hlavních prvků hry, který ji tolik odlišuje. Ale asi ok způsob jak hrát hru s někým, kdo jinak obvykle nic nehraje.
@Kwoky (26.08.2019 12:01): chápu, že to je nepříjemné, ale osobě to spíš považuju za fíčuru - stejně jako postavy, musíte spolupracovat aby se dal gamepad společně držet co nejlépe. A občas nechat pohodlně držet toho druhého.
[neexistující komentář]: hrát se sestrou asi není úplně ono, ale když neni na výběr, tak to je určitě skvělý ;) Sám se těšim, až si to někdy s bratrem zahraju. a pořád tajně doufám, že tentokrát starší bratr nezemře :D
@OndrejVasicek.cz (komentář): Hra popsána naprosto výstižným, citlivým a dechberoucím způsobem, obzvláště pak spoiler. Škoda, že nejdou přidělit alespoň dva plusy. :c)

@Red (20.09.2017 00:47): Taky jsem byl po dohrání silně dojatý a mí kluci, poté, co se nachomýtli k finále, byli zcela zkoprnělí a hru si odmítají zahrát.

K ovládání mohu říct jen tolik, že zde nezmiňujete gamepad, s kterým se mi hrálo naprosto skvěle a intuitivně. Dokonce jsem na chvíli kluky posadil vedle sebe, ovladač drželi společně a každý si na polovině ovládal svého „bráchu”. Rovněž hodně intenzivní zážitek. ;c)
@Garret (19.09.2017 23:32): Nemyslím že nevychytali. Jde opravdu o to se naučit nějak zkoordinovat plně ovládání, ne nepodobné psaní deseti prsty. A ke konci ti najednou polovina písmenek vypadne. Tohle je opravdu něco co jsem jinde neviděl a emocionální dopad u mě maximální.

To že ti postavy nesedly je jiná věc, hodně subjektivní. Já naopak mám pro dětský skopičiny pochopení, protože jsem v zásadě nebyl jiný.
@Steve (19.09.2017 14:53): hm, možná to opravdu měl být single-player coop, ale s tím ovládáním to teda moc nevychytali. věčně jsem běžel úplně jinam, než jsem chtěl.

@Kwoky (19.09.2017 13:04): ne? :-) já se nemůžu vcítit do něčeho, co Brothers prezentují. nehledě na to, že ten malý byl pěkný hajzl - už jenom fackování koulí zahradníka byla od něj hrozná bejkovina v kontrastu s tím, že mu chcípá otec. postavy mi prostě nepřirostly xrdci a autoři tomu moc nepomohli jejich prezentací. líto mi bylo jen toho staršího, který chtěl zasunout a bylo z toho zklamání...
Mě se tam spíš nezdá komentář o tom že je to primárně pro 2 hráče. To je podle mého omyl. Snad ani autoři to tak tuším neprezentovali. Imho se tak lidi připraví o celkem originální herní mechaniku
@Kwoky (19.09.2017 13:04): Já teda v tomhle musím souhlasit s Garretem. Ač je ta hra super a tyhle "odpočinkové" záležitosti vyhledávám a mám je rád, tak příběhově to trochu drhne. Závěr na mě taky vesměs nezapůsobil. Takové Papo & Yo mě třeba dostalo příběhově víc, ale naopak nemělo tak zábavný gameplay.
@Garret (komentář): Tolik omílané finále ve mě nevzbudilo emoce především díky celkové pohádkové stylizaci hry, hereckému výkonu, otravné hudby a kvičícímu dabingu.

Tahle věta na mě (v kontrastu s mým zážitkem) působí hodně bezcitně. Opravdu to v tobě nic nevyvolalo? Nehráls to třeba unavený?
Ach jo, ta hra se prostě brání hraní. Po víc než dvou letech jsem se k ní vrátil a tentokrát se mi problém s bránou hned v počátku druhé kapitoly podařilo překonat. Opět se nezvedala, ale pomohlo natáčení kamery. Jsem ve stejné kapitole o kus dál a zase problém. Kluci mají sjet po spirále po kolejnici dolů, ale když se chytnou držadel, konstrukce na kolejnici se s nima ani nehne. Měl s tím taky někdo problém?

Škoda, kvalitní titul, ale nevydat opravný patch ani po několika letech od vydání je ze strany vývojářů trochu diletantství.
To ovládání skvělý nápad. Pro mě i praktický - příliš nedokážu dělat rukama odlišné věci. Navíc jak s tím ovládáním dokázali příběhově zacházet klobouk dolů, s tím jsem se snad ještě nesetkal.

Čistě bez animací jsem to dohrál tak za 3 hodiny. Pro mě plus, spíš si to tak někdy zopáknu.

Příběh a audiovizuál dobrý, ale takový příliš obyčejný - myslím tím že šel dosti konvenčně. Ale to už srovnávám s animovanými filmy (Píseň moře)

No nijak veselá hra to není...

Je to ale pěkně udělané. Včera jsem to dohrál a jo dobrý. Jen teda ty emoce... Musím si spravit chuť nejakejma vyhřezlejma vnitrnostma a nebo ustřelit pár hlav.
@Cobot (18.01.2016 23:31): supr moc děkuju :)

S přítelkyní právě jedem hry s lokálním coopem, už máme za sebou Raymana Origins a Legends plus Tintina. Teď jsme se právě chystali na Bratry, ale nevěděl jsem právě, jestli to jde v coopu, abych to zbytečně nekupoval :)
@Steve (18.01.2016 22:09): Tak potvrzuji, teď jsem to zkusil a jde ovládat jeden na klávesnici a druhej na gamepadu. Možná by fungovali i dva gamepady, ale to jsem línej zkoušet, protože druhej gamepad je někde bůví kde.
Dík za odpovědi. Takže nejde aby jeden brother byl ovládán gamepadem a druhý na klávesnici?
Nevim jak moc pohodlné je dělit se o jeden gamepad, ale asi to jde. Mě z toho ovládání občas lítaj prsty sem a tam.

Jsou k něčemu ty lavičky?
Chci se zeptat, pokud hráč tedy musí ovládat obě postavy současně, je možné to hrát s dalším člověkem, který by ovládal druhou postavu?
Tak som to kúpil na steame za eurko a pol a bolo to milé, ako taký dlhší film si zahrať. Len tie bugy s ovládaním na trocha štvali.
@AiMLEzZz (17.05.2015 17:35): Já celkem ten pohled "výměna života" chápu (protože mě to taky napadlo), ale souhlasím s tím, že to tak nejde brát a nevybrali si to. Když se v tom budu hodně rýpat, tak řeknu, že na začátku stáli před volbou - buď to risknout, nebo nedělat nic a koukat se, jak jim zemře poslední žijící rodič. Já bych to na jejich místě taky risknul (měl bych tendenci si to riziko nepřipouštět s tím, že to dobře dopadne). Nechtěl bych žít s výčitkami, že jsem nic neudělal.

@LuccinyHry (komentář): Hodně zajímavý pohled na věc (a opět skvěle čtivý komentář).

Žádná výměna starého života za mladý tam nebyla, ani to tam nikde nebylo naznačené. A ta atmosféra je přesně typická pro švédské pohádky - sice na první pohled dětinská, ale jinak poměrně drastická. Pohádky takové byly odjakživa.
@Thorar (17.05.2015 13:07): Atmosféra hry je niečo medzi rozprávkovou a infantilnou. Ak by záver inklinoval k tomu prvému tak sa to dá chápať ako rozprávkový happyendový brak -- a ako tak ospravedlniteľný -- záver však bohužial sa rozhodol byť melodramatický a tak sa celá hra nakoniec snaží tváriť vážne, čím sa však teda zvyšok približuje k tej infantilite a už sa to nedá chápať ako rozprávka. Navyše záchrana starého života výmenou za mladý, čo slúži ako odkaz celej hry, je morálne zvrátená.
Ten záver bol morálne zvrátený a totálne nelogický a nezodpovedal atmosfére a grafickému dizajnu.
To jo!! Je pravda, že hned od začátku se hra netváří vesele ale myslel jsem, že všechno zlé se obrátí v dobré. Jak to u pohádky bývá: Každá voda ale nakonec steče dolů a Stázina se dostane Kubovi za ženu...
Brothers sa predalo cez 800 000 kopii. Na tak malu hru to nie je malo, ale cakal som cez milion.
Na Steame momentalne v ponuke, ktora sa neda odmietnut.

90% zlava a cena 1,49 eur
Apollo 11, pane, pokračujeme v pátrání po smyslu pro humor. Zde nenalezen. Apollo 11 konec.
Také jste postřehli, že vývojáři přešli pod EA? Očekávám další zprasení tvorby nadějného studia.
@musa (02.07.2014 18:35): V tom místě jsem měl problém taky, ale nevím, jestli to bylo přesně tohle. Myslím, že se mi spíš nesepnula cut-scéna na správným místě. Každopádně funguje restart kapitoly.
mám zásek hned v začátku asi třetí kapitoly (hned poté, co klukům pomůže obr a prolezou tunelem do další lokace. borci doběhnou k bráně z mříží, za ní je klika. malej skrz mříže proleze, zatočí klikou, ale brána zůstane dole. koukal jsem na video průvodce, podle kterého se má normálně zvednout. máte tucha, v čem je problém?
Na steame za peknych 2,99 eur. Originalna a krasna hra plna napadov. Pre mna najlepsia hra roku 2013.
Hey Maji, haj Maja! A do toho hudba hýííííííííííííííí hůůuíííííííííí...
Je to kýčovitá, citově vydírající vizuální jednohubka.
Líbila se mi část s pavoučí babou aneb občas je dobrý nemyslet čurákem a dát na radu od byť mladšího a sexuálně nezkušeného bratra, kterýmu netečou hormony po stehnech. Po celou dobu hraní jsem přemýšlel jak kurva hodlají se přes tohle všechno vrátit, ale nebudu přece detailista!. Pro citově vyprahlé konzumenty jako jsem já Brothers: A Tale of Two Sons nemá co nabídnout kromě asi 4 hodin hraní a pseudooriginality.

EDIT: A jinak není pochyb, že mamina bratříčků byla záletnice!
Už vidím ten verdikt: Příběh mě nijak nezaujal, ale přítelkyni se to líbilo, 60 %. :)))