Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě bod a Všivák bude mít 30 +
Honem mu nasázejte mínusy, muhehe *Sooo evil!!*
@7c (24.10.2014 18:51): Vidíš, teď jsem si naprosto přesně jednu poměrně tuhou pasáž mezi vlaky vybavil, zato si ale vůbec nedokážu vzpomenout, ve kterém datadisku to bylo. :-)
@mazar1234 (24.10.2014 17:02): Základní hra byla perfektní. V podstatě jako tu horší část jsem hodnotil příběh, ale z hlediska hratelnosti výborné.

A ano, v Perseus Mandate bylo těch částí s vlaky víc (už jsem si - díky pár videím - vzpomněl, o čem to vlastně bylo).
@mazar1234 (24.10.2014 11:07): Však to ani nikdo nepopírá:D. Ale v datadiscích jich je zkrátka až přespříliš a jejich zábavnost imo postupně prudce klesá:).

AI je docela dost fajn, říkám si, že společně s prvním Farcryem možná jedna z nejlepších v akčních hrách (z těch co znám tedy). Byť je tedy přesto strčí do kapsy (nebo se jim minimálně vyrovná) AI vojáků z HL 1:p (škoda, že i ve dvojce není tak povedená). Beztak je úsměvné, že hra z roku 1998 má mnohem lepší umělou inteligenci nepřátel, než kterákoliv dnešní hra:)... já si vždy naivně představoval, jak nás za pár let bude PC ve hrách vochcávat, překvapovat a jak těžké bude nad ním vyzrát a vono houby... ba snad je tomu dokonce přesně naopak.


A mám dojem, že nějaké opuštěné vagóny v Perseus Mandate byly (někdy kousek před koncem hry), ale už to mám trochu v mlze, čili to nedokáži 100% potvrdit.
@Chuck (23.10.2014 19:46): Už si vlastně vůbec nevzpomínám, o čem datadisky jsou - a to nejen příběh, ale i mapy. Počkat, Perseus Mandate je ten, kde je přestřelka mezi skupinou opuštěných vagónů?
@Isair (23.10.2014 20:30): Takže v podstatě stejný pocit jako u mě.

@Phoenix (23.10.2014 20:33): Je fakt, že F.E.A.R. je jedna z mála her, (alespoň tedy z těch, co znám), kde je velmi slušná účinnost pistolí a navíc mi přišlo, že jsou i pěkně ozvučené. I když dodnes nejvíc žeru zvuk toho částicového kanónu. ;-)
@Chuck (23.10.2014 19:46): Mně se v Perseus Mandate líbilo, že tam konečně byli nepřátelé, kteří používají stejně jako hlavní hrdina zpomalení času.

BTW super zážitek je hrát F.E.A.R. téměř celou dobu jen s pistolema, strašně mi to evokovalo hongkongský "krvavý balet".
@Chuck (23.10.2014 19:46): Však já si při první hře Perseus Mandate taky vcelku užil, ale po znovuodehrání celé série mi přišel mnohem slabší jak původní hra snad ve všech ohledech (on celkově působí děsně lacině). Původní Fear si naopak zopakuji kdykoliv moc rád, ale do datadisků bych už asi znovu nešel.
@Chuck (20.10.2014 20:48): Tak Extraction Point mi přišel ještě relativně v pohodě (to spíše proti Perseus Mandate něco mám), ale i tak jej považuji za kvalitativně minimálně o řád slabší než původní hru. Zčásti za to může ten zmiňovaný slabší level design (byť v Extraction Point ještě stále snesitelný), ale především asi až přehnaná přeakčněnost. Nepřátel je zkrátka až příliš a padají jak hrušky, nemá to už ten správný šmrnc střídmějších a vzácnějších, nicméně o to zábavnějších přestřelek z jedničky. Díky té celkové přeakčněnosti se už jaksi i zčásti vytratila celková atmosféra, kdy ty neakční "tajemné" pasáže fajnově střídaly ty akčnější. A také se jistě dostavilo i lehké přesycení, páč nového toho datadisk obsahuje vážně pomálu. Flashbacky a "tripové" vize jsou méně povedené, za nové nepřátele bych autory také po zádech neplácal (ti duchové, či co to vlastně bylo, mi tam zkrátka nějak dvakrát moc nesedli) a příběh je poměrně přímočarý a nezajímavý (ne že by tedy na něm Fear série zrovna stála, ale přinejmenším v jedničce dokázal alespoň trochu popohnat dále a vlastně je to asi jediný díl, který nějaký, ne úplně špatný, příběh měl).

Nicméně Perseus Mandate mi už přišel tuplem jako nastavovaná kaše s opravdu hrozným level designem a ještě větší četností, tentokráte už vážně okoukaných přestřelek s naprosto mizivou atmosférou.
@Isair (20.10.2014 16:04): Jasně, že to není o texturách a polygonech jenom, ale celkově o tom, jak se vývojáři postaví k designu všeho, ale imho rozdíl mezi první verzí HL2 a té poslední je dost velkej.. HD textury, přidaných někdy před 2 rokama, dynamický stíny, HDR. Aspoň mně se zdá ten rozdíl velkej.

Chtěl jsem říct, že na styl hry, jako je FEAR, je ta grafika dost dobrá, hra je pomalejší (plus samozřejmě bullet time), takže si člověk víc všímá grafiky, mně osobně hraní se světlem a stíny přišla ve FEARu hodně dobrá (mluvím o původní hře, z datadisků jsem hrál jen ten první a nezaujal mě moc)
@Bursoft (20.10.2014 12:49): Mno přidali tam časem nějaké ty HDR efekty a další drobnosti, ale kór tak velký vizuální skok od "tehdejšího" HL 2 se nekoná (koneckonců na netu si můžeš najít několik obrázků nových a starých verzí a porovnat je...). A takový HL 2 DM po grafické stránce snad neupravovali vůbec (ty přidané HDR efekty do původní hry, stejně jako achievementy a další vizuální prvky, o něž byl single-player obohacen, neobsahuje)... a vypadá stále skvěle.

A koneckonců je-li hra "hnusná" (původní Walomeho vyjádření, s nímž sice, v případě prvního Fearu, tak úplně nesouhlasím) nezáleží jen na počtu polygonů a rozlišení textur. FEAR imo sráží po vizuální stránce převážně ne moc povedený level design, třebas ta "čistička odpadních vod" v úvodu mi přišla vyloženě nepěkná (byť dále je to už jen lepší). Hodně to jde vidět třebas v Perseus Mandate, kde je většina lokací tvořena stylem "ctrl+C", "ctrl+V", lokace jsou šíleně strohé, špatně nasvětlené, nastínované a celkově působí jak nějaké fan mapy do multiplayerové deathmatch střílečky... občas jsem měl pocit, že hraji hru tak z roku 2001 přinejlepším (ačkoliv na tom technicky není tak špatně).
Ač half-life miluju a dodnes je to pro mě příklad téměř dokonalé fps, tak FEAR boduje jak v grafice, tak třeba v umělé inteligenci enemaků. Vubec není pravda, že je HL hezčí, spíš dost jiná a přizpůsobená na jiný prostředí, třeba textury jsou v menším rozlišení, polygonů mají objekty taky míň, pěkná je ta grafika díky super implementaci všelijakých texture mappingů. Celkově je FEAR až moc jinej, aby se dal tak jednoduše srovnat s HL. Na druhou stranu je pravda, že HL za ty léta nezestarnul tolik, ale to je způsobený nekonecnym vylepšováním enginu (původní HL2 v době vydání zdaleka nevypadal tak jak dneska).
@Walome (19.10.2014 23:34): Á tak zase HL 2 po audiovizuální stránce strčí do kapsy kde co. Sám jsem byl překvapen, jak málo zestárl, když jsem jej ne tak dávno znovu rozehrával... a to mi kdysi zase tak extra nepřipadal a takový první Farcry se mi líbil více (byť ten však paradoxně stárne mnohem hůře imo).
@koudy_cz (19.10.2014 23:28): No je to ukrutná nuda no, a ještě hnusná - si pamatuju, jak to měla být grafická revoluce, v LEVELu na to v preview pěli ódy a pak hra, kterou do kapsy strčí hravě třeba HL 2.

Chuck promine :)
No, abych se přiznal, já to zkoušel hrát asi tak 3x, poprvé jsem byl naprosto nadchnut těmi "vidinami" hned na začátku, jak tam proběhla ta holčička, pak ale nic, asi to bylo demo, už nevím a naposledy asi před rokem jsem hrál tak tipuji 25-30% a pak zase nic, asi mne to nenadchlo. Každopádně to ještě zkusím napotřetí, ptz za tu dobu jsem o tom zase párkrát někde četl atp. a nabudilo mne to.
@Phoenix (19.10.2014 11:49): Poprvé jsem si dal vysokou, tj. předposlední, a přišlo mi, že Replicanti toho snesli poměrně dost, takže jsem o něco víc využíval bullet time, granáty a někdy také částicový kanón, který jsem si pokaždé dost šetřil na extrémnější situace. Mně ta hra naopak moderní pořád připadá - jednak proto, co uvádíš a jednak tím chováním nepřátel, které mi u téhle hry opravdu vyhovovalo. Málokdy Ti hloupě nabíhají na mušku a snaží se mezi sebou solidně spolupracovat a takticky proti Tobě postupovat. Jo a poměrně úsměvné bylo, když jsem se dvakrát vykašlal na souboj s robotem a "na férovku" mu prostě zdrhnul. :-)
@Chuck (19.10.2014 11:15): jj, naprostý souhas. Díky přestřelkám je F.E.A.R. jedna z mála "moderních akcí", ke kterým se hodlám časem vrátit (spolu s Condemned, Dark Messiah, Rage, Singularity a novým Dukem a Shadow Warriorem). I když moderních ... žádný autoheal, ale poctivé lékárničky, quicksave atd.

BTW Na jakou jsi hrál obtížnost? Já jsem hrál napodruhé na třetí a celkem to pořád šlo, nic vyloženě frustrujícího.
Tak dohráno počtvrté a opět jsem se nenudil. Pravda je, že hra trpí v některých interiérech monotónností a věřím, že to dokáže i dost odradit, ovšem ty přestřelky s Replicanty...ty prostě nemají chybu! Ideální čas si dát opáčko Condemned: Criminal Origins a pak se zase vrátit k F.E.A.R.: Extraction Point. ;-)
@koudy_cz (08.07.2014 00:05): DH 100 skupina je skupina na steamu pro uživatele, kteří mají víc jak 100 bodů na Databazi-her. Steamgifts je pak stránka, kde lze vytvořit giveaway a ti, co do ní vstoupí, se jí učastní. Steamgifts už pak po ukončení náhodně vybere vítěze. Samozřejmě k tomu potřebuješ Steam učet a patřit do té skupiny. ;)
@Fritol (07.07.2014 13:03): Jě někde objasněno, co znamenají ty Steamgifts - DH 100 Skupina?
Chápu to tak, že někdo z DBH.cz ma prostě hru navíc/gift a rozhodne se ji darovat, tak ji hodí do té "skupiny" a tam si ji pak někdo (kdo přijde nejdřív) vezme?
Jak už tu někdo popsal, zkrátka si toho střídání po chvilce nešlo nevšimnout. Jinak já hraju vždycky v noci všechno. Je pravda, že vzhledem k tomu, že mě ta hra vážně nebavila, tak jsem možná měl čas nad tím dumat.
Ono, i jako střílečka to byla docela nuda, to jsem se už víc bavil u DNF :/

Ale fakt třeba je, že jsem během celé hry nepoužil ten bullet time. Nějak nebyl sebemenší důvod.
@Chuck (07.08.2013 14:39): Ten příběh není tak podstatný a to by mi fakt ani nevadilo, ale ta otravná snaha lacině děsit a lekat mi vadila. Bere to hře na tempu.

Je to jako mít známého, se kterým je docela dost sranda, ale vždycky zábavu přeruší náhlým a slabým "Bu.", které tě nevyleká, zábavu na chvíli zabije a ještě zůstane ve vzduchu viset chvíli trapné ticho. Je to fajn známý, ale po chvíli tě začne tímhle docela srát.