Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Daemon (07.08.2013 14:42): No...z mnoha příspěvků mi to tak fakt přijde. :-) Ale jo, pro každého je významná část hry v něčem jiném. Pro mě všechny neduhy (přestože tu hru mám rád, věř, že je vidím), které hra má, jsou drtivě převálcovány tou kvalitní akcí a stísněnou atmosférou. Pro mě osobně je příběh v akčních hrách na poslední koleji.
@Daemon (07.08.2013 13:40): to netvrdim, je si myslim, ze z tech hororu, ktere jsem mel tu cest videt, vzdy vychazeli ze stejneho modelu, ze slo vetsinou dost dobre poznat, kdy se neco bude dit, kdy dojde k nejakemu tomu baf. Jak poznamenal dobre Bodkin, vetsinou znenou hudby.

Vsak jsem napsal, ze pokud budu tvdit, ze jsem si ji uzil a dalsi ne je tlaceni meho nazoru druhym a to neni dvakrat koser. Kazdy od hry cekal neco jineho a podle toho hodnotil.

Co si Sasakr myslel opravdu nevim, ale znam mnoho tech co se tak na horory divaji, spis nez na celek vytipavaji ty sceny a pak se nudi a vykrikuji, ze to bylo predvidatelne, neni nutne chyba, ale to jako se divat na Bonda a rikat, ze to co dela je nerealne atd atd.

Ale chapu te a rozumin tvemu nazoru.
@Chuck (07.08.2013 14:22): To už ale stejně jako Virus tvrdíš, že znáš cizí myšlenkové pochody :) Já to třeba mám stejně jako @Shoggot (07.08.2013 14:33). A pokud mě významná část hry nezajímá, tak je to samozřejmě problém.

@MartinezZ (07.08.2013 13:53): Nevim, proč bych se měl lekat telefonu nebo holky v okně. Už jsem to taky zmiňoval, že by mi přišlo lepší, kdyby něco z toho mojí postavu ohrožovalo, jenže jsem si velice brzy uvědomil, že je to všechno jen na efekt :(
Mně jen připadá, že mezi odpůrci hry je hodně těch, kteří si řekli "je to moc předvídatelná lekačka, tudíž se u toho málo bojím, takže sorry, ale tahle hra stojí za prd." No a zbytek hry už pro ně šel tak nějak stranou.
Nu, já bych jen rád poznamenal, že vždy když měla nastat ona lékačka (tudíž těžení z nečekaného), tak se změnila muzika na tu 'strašidelnou'.... chichichichi.

Ono, mě bylo jasné, že s fearem budu mít potíže už na začátku, kdy zpoza bedny vyskočí ten záporák a natáhne vám fošnou do ksichtu. Přičemž to bylo tak 'nečekané', že jsem ho stihl dvakrát střelit do ksichtu, než jsem dostal fošnou = mizerná hra :P
no jo, BAF, ale jaké BAF! Tady to mi nepřišlo jako JEN lekačka, ale nic na tebe ani pořádně neskákalo, ale jen se to v okolí vyskytovalo. Malá alma stála nad žebříkem, proti tobě šla pomalu postava a rozplynula se, v prázdném kanclu zazvonil telefon, z ticha se ozval vysílačkový hlas Replica vojcla. Nic, co by byla "násilná lekačka", spíš se těžilo z nečekaného :)
@ViRus (07.08.2013 13:26): Však já nepopírám, že to na někoho mohlo i tak působit nebo že tu předvídatelnost nepostřehl. Tím líp pro tebe, víc sis tu hru užil. Ale ty netvrď, že takhle je to u všech horrorů nebo že pokud to na někoho nepůsobilo, je to jeho chyba (a to tvrdíš, protože nějakým zázrakem víš, na co Sasakr myslel při hraní!). Chyba je podle mě ve hře. Proč si to myslím, jsem myslím vysvětlil dost jasně.
@ViRus (07.08.2013 12:47): Není model u všech horrorů stejný. A i tenhle model se dá udělat méně schématicky. Ostatně to už se opakuju, v podstatě to samé jsem psal o dva příspěvky zpět. Důvod proč je řeč o předvídatelnosti je ten, že lekačky jsou založené na tom, že je nečekáš, jinak nefungují. Takže velká předvídatelnost, kterou podle mě FEAR má, ti prostě jakoukoli děsivost FEARu zničí a nic s tim nenaděláš.
@Daemon (07.08.2013 12:12): Jistě, někdo ano, někdo ne, každého věc a pocit. Jen nechápu proč psát o předvídatelnosti, když je model u všech hororů stejný. Sic Sasakr nic takové nenapsal, ale určitě se při hraní probíral myšlenkami jak je to vlastně směšně udělané a to je to rozptýlení, na které jsem upozorňoval. Neříkám, že je to špatně jsou lidí co potřebují k strachu něco víc než jen to co předvedl FEAR.
@ViRus (07.08.2013 12:06): Já teda nic takového nedělal ani Sasakr nic takového nepsal. Pro mě bylo prostě nemožné to schéma nevidět. Samozřejmě, že jsem hrál sám ve tmě. Když si vytvoříš dostatečnou atmošku, může tě vyděsit všelicos. U FEARu se obávám by mi ale nepomohlo, ani kdybych to hrál v nějakém opuštěném skladu.
@Daemon (07.08.2013 12:00): To netvrdím, že nešlo, ale model je stále stejný a ať už to bude uděláno sebelíp, když u toho budu poslouchat Izera nebo si říkat, že teď to přijde nebo to hrát a na pozadí se bude dívat dcera na Madagaskar, jen chci říct, že to muže být udělané na druhé trenky, pokud si nevytvořím atmošku nebo budu mít stále něco proti bát se prostě nebudu.
@ViRus (07.08.2013 11:26): Horror se dá dělat líp než jen přes obyčejné lekačky a i ty mohou být lepší než ve FEARu. Jestli tě to vtáhne právě záleží na tom, jak dobře je to udělané. Pomohlo by třeba jen, kdyby to nebylo tak schématické a mohlo tě to i nějak ohrožovat, nešlo jen o nějaké efekty na pokoukání. Přišlo mi to totiž jako odpočinkové chvíle mezi akcí, která byla pro mě na FEARu tím intenzivním a zajímavým.
@Sasakr (07.08.2013 11:21): sim tě a jak si to představuješ, že by to mělo být, je to klasický postup u většiny horor filmů, her a kdo ví čeho ještě. Ono záleží jak moc tě to vtáhne a necháš se unášet, s cynizmem, věčným výsměchem a přemýšlením nad mechanismy leku a strachu se nikdy u ničeho bát nebudeš, to je prostě klasika.
Teda vždycky jsem si myslel, jakej jsem strašpytel, ale když to tu tak čtu :-D Vždyť je to prosté, pokud se dlouho nestřílelo, přijde baf! A pak se zase bude za chvíli střílet a tak furt dokola.
Verticalsync byl vypnut, zapnul jsem a... nepozoruji rozdíl. I když teď mě napadá, že jsem nezkusil vliv na slowmotin, ještě zkusím.

@Chuck (02.06.2013 19:35): Asi nerozumím :) PC hru zvládá bez problémů.

Spíš to možná fakt bude tím, že je hře už pěkných 8 let a prostě si ji jen pamatuju... jinak :)

Jinak in-game benchmark při nastaveném 4:3 rozlišení 1280x960 (pro které je hra optimalizovaná :)

FPS Min: 173
FPS Avg: 313
FPS Max: 748

100% nad 40FPS

Neoptimalizované rozlišení 1680x1050:

FPS Min: 125
FPS Avg: 242
FPS Max: 547

100% nad 40FPS

A nastaveno pro 1280x960 a v configu přepsáno na 1680x1050:

FPS Min: 143
FPS Avg: 242
FPS Max: 543

100% nad 40FPS

Efekty se mi zdají všude stejné, včetně barev, světla, stínů... Asik to bude OK.
@MartinezZ (02.06.2013 18:20): To s tou omezenou optimalizací v rozlišení se tam sice píše, ale podle mě je to nesmysl. Klidně do toho configu dej maximální rozlišení, které můžeš a hraj. Pokud bys viděl, že ta plynulost je horší, popř. se objevují další problémy, tak to o něco sniž. A co bych udělal určitě, je vypnutí soft shadows, protože to je u téhle hry obzvlášť velký žrout výkonu.
@Chuck (02.06.2013 18:14): Umožní. Umožňoval to už jeden z oficiálních patchů pro hru:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=150002643

Sice se tam píše, že hra není pro toto rozlišení optimalizavaná, ale co si pod tím mám představit... Jako že když nastavím 1280x1024 a v configu 1680x1050, že to optimalizované bude, či co?

To trhání se mi projevuje jen někdy a jen při slowmotion. A nevypadá to, jako by nestíhal HW, ale prostě... divně, jinak to popsat neumím - vypadá to neplynule jako slideshow, ale přitom se mohu plynule zpomaleně otáčet, jen to vykreslení obrazu přede mnou je trhavé, já střílím plynule. Zvláštní. uvidím, co na to zbytek hry.
@MartinezZ (02.06.2013 17:26): Tu grafiku máš nastavenou na jaké rozlišení? V nastavení menu Ti to sice hra neumožní na víc než 1280x1024, ale pokud jdeš do složky se hrou a najdeš cfg soubor, tak si do něj dej rozlišení takové, jaké chceš, resp. takové, jaké Ti umožní monitor. Ale v menu hry už tu nabídku znovu neotvírej, jinak se Ti to vrátí do toho, které jsi tam měl nastavené předtím.
Jinak já měl do posledního upgradu problémy s trháním obrazu při přestřelkách, při použití brokovnice se mi hra skoro zastavila a přitom jsem ten předchozí HW měl solidní, takže ta optimalizace hry asi nebude nejlepší. Až se současným HW mi ty problémy konečně zmizely.
Tak jsem to rozehrál znovu, tedy teď už podruhé :) Poprvé mi to jen tak tak stíhalo PC, teď si toho pořádně ani nevšimne, ale taky už je od té doby znát, že to zdaleka není takový HW-killer jako býval. A taky už vím, jak hra funguje, takže ano, leknu se, sem tam (jsem teprve na začátku), ale už se nebojím vykouknout za roh, kdo tam na mě čeká, jako kdysi.

Hru si pamatuju tmavší (barevnou, odstínem), sem tam prosvitne nějaká textura nebo je zvláštně osvícený roh zdi za bednou, kde by měla být tma, protože tam nic nesvítí - a tohle světlo je prostě utnuté do pravého úhlu, takže je zřejmé, že jde o bugísek. Pak se mi taky trochu trhá obraz při zpomalení času.

Co mě ale ultra-štve, do hry nejde dostat jednoduše čeština. Resp. mám krabicovou verzi česky a STEAM verzi anglicky. Nainstalovanou mám STEAM verzi a moje angličtina je na tom bohužel tak, že bych si rozuměl s titulky, doplňujícími mluvu, ale samotné brebptání ne vždy pobírám nebo vůbec stíhám sledovat. A tomu rozhodně nepřispívá fakt, že titulky jsou na mém rozlišení 1680x1050 neskutečně a neuvěřitelně titěrné, prťavé, minimalistické a tudíž v podstatě zbytečné - a zvětšit nastavením v menu nejdou.

Nevíte o nějakém MODu vylepšujícím grafiku a umožňujícím zvětšit text titulků? Nebo případně možnost si ze své CZ verze přenést do STAEM verze češtinu? Matně si pamatuji, že opna česká verze se mi tehdy, na menším rozlišení, lépe četla, ačkoliv české znaky vypadaly zvláštně?
Právě na žebříku jsem se lekl také, jinak nic moc (Condemned byl v lekačkách lepší). Nicméně atmosféru měl FEAR imo vždy dobrou.
@Marty McFly (21.08.2012 22:50): Hele, hrál jsem po tmě se sluchátky a strach nikde...;-) Zkusim si pustit přes repráky při dalším rozehrání, ale pochybuju, že by to nějak pomohlo, protože cynickou mysl zahodím těžko, no...:-)
Mě asi nejvíc vyděsila ta legendární dvojitá lekačka na žebříku. Ale už si nejsem jistý, zda to bylo v původní hře a nebo to byl jeden z datadisků
pamatuju si tam jeden moment kdy jsem hledal nějaký tlačítko otočil jsem se nic. Otočím se znova a hle za mnou milá holčička. To jsem se fakt lekl hodně. Pak jsem se bál když na konci jde z nataženýma rukama proti mě. Navíc jsem to naporvé nezvládl, uff
A ja stále nerozumiem prečo ľuďom robí taký problém rozlišovať strach a zľaknutie sa. A zároveň prečo si nevšimnú, že to bafnutie tu stále funguje podľa rovnakej dizajnérskej šablóny. :)

@ViRus (22.08.2012 00:12): No pri tvojom zbieraní hier za chvíľu jednu továrensku halu potrebovať budeš. :D