Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi jsem divnej, ale když to na mě bafne, leknu se. Mám pocit, že je to tu jen hra na hrdiny...
//////////////protože za celou hru jsem se jedinkrát pořádně nelekl.////////////////

Jokere, pověz mi - hrál jsi hru ve velké místnosti, v opuštěném domě, v noci a potmě, s hudbou puštěnou nahlas do repráků a odhodil jsi cynickou mysl ?

-Neboli základní předpoklad pro užívání si hororovky.


Plusko jsi dostal nevertheless, komentář je dobrý.
Pro me dost zklamani, kazdej znamej to hrozne chvalil a nic. Docela nuda, Condemned me bavil vic.
Doufám, že ten nevkus směřuješ na svoji osobu :). KB je výborná nadsázka všech fantasy, navíc skvěle hratelná.
Počkej, ty děláš u Monolithů? :)

Ale docela by mě zajímalo, co by si řekl třeba na tuto hru. Předpokládám, že by si šel pod 10% :).
Blue.Shark: Na to, že tu jsi chvíli, se mi Tvůj koment velmi líbil. Ne snad proto, že je to zrovna k téhle hře, ale pro začátek je velice solidní. ;-)
Ted jeste jedna zajimava vec. Po zkusenostech s No One Lives Forever 2 jsem si vsiml, ze podobne je to i ve FEARu (driv jsem si toho ve hre nevsiml). Kdyz kliknete mysi, tak automaticke zbrane vystrli vzdy dva naboje misto jednoho. V NOLF2 napriklad akacko vystreli dokonce tri naboje. Jako takova kombinace full auto a burst modu. Ale kdybych chtel strilet po jednom naboji nemuzu. To by me zajimalo, ktera blazniva palice takovou p*covinu vymyslela.
Tak problem byl ve vyhlazovani stinu. U datace mi to nejspis nedela, protoze tam se mi z nejakeho me neznameho duvodu stiny stejne zobrazuji divne i pres to, ze mam tuto volbu zapnutou.
Tak problemem je nektere z nastaveni graficke karty. Pokud dam nastaveni na vyssi, tak to funguje, pokud na maximum, restartuje se. Takze v uvahu prichazi anisotropni filtrovani, jemne stiny a mnozstvi volumetrickych svetel. No, jeste to vyzkousim.:-)

Jinak mam to uplne prvni vydani FEARa. 'Koupil' jsem ho od kamose za pivo.:D A datac mam extra klasiku.
Marwel: Kdysi jsem tu párkrát psal o citlivosti této hry na klonovací programy, akorát nevím, jestli to může způsobovat takovýto problém, který popisuješ, nebo jestli hra vůbec nenajede do menu. Ono se dokonce u této hry doporučoval vypínat antivirák, ale že by to mohlo dělat i takovou paseku? Těžko říct. Jinak předpokládám, že máš asi verzi Gold Edition jako já.
Hmm, tak jsem poridil ceskou verzi kvuli datadisku a zatimco datadisk jede v pohode, original mi vzdy pri spusteni/nacteni nove hry restartuje komp. Kdyby to delalo u obojiho nereknu, ale proc to dela jen zakladni hra? Nemel s tim z vas nekdo podobny problem?
hodnocení vůbec neberu v potaz

ad grafika - někomu stačí blbá integrovaná s min. detaily, já chtěl full details, protože to vypadalo úžasně (hlavně při zpomalení). hrálo se tam hodně na stíny, které jsem si se svou tehdejší grafikou nemohl dovolit plynule...
Garret - říkal jsi, že sis kvůli FEARu kupoval novou grafárnu, tak já si jí kupovat nemusel ani tenkrát (2005/2006) ani potom, stačila mi blbá, integrovaná.

No neřeš to, není to důležité.


Tak jako tak, pokud někdo nemá rád střílečky (nemluvím nutně o Kubulusu), je jasné, že hodnocení půjde dolů z principu, než u jeho oblíbeného žánru. To je normální.
Já jako fanoušek FPS sem když ho oznámily hlatal každý video a když vyšel rád sem si ho a z chutí zahrál a i po letech :-) takže mě žádnej Kubulus nemuže rozhodit :-) chápu že ho to nezaujalo... každýmu se prostě nejde zavděčit.
Marty McFly: nějak nechápu, co to s tím má co společného. o náročnosti není řeč...

Kubulus: neodpověděl jsi, jestli si hrál hru opravdu 5 let po vydání... samozřejmě je tady spousta "expertů", kteří dokáží hodnotit i staré hry v rámci doby kdy vyšly, ale ty do nich (doufám) nepatříš. ve své době FEAR rutinní a hnusně vypadající střílečkou rozhodně nebyl...
Tohle mi nedá. F.E.A.R 2 se sice pěkně hraje, ale je na něm poznat, že už by l vyvíjen i na konzole... což je znát hlavně na obtížnosti ( těžká je jak easy ) a debilní mačkacích sekvencích s Almou(?). Opravdu nemam problém označit první díl za lepší i když sem se u druhého dílu taky bavil. Kouzlo začátků série už postrádá.
Tahle diskuze začíná odbočovat trochu zvláštním směrem. Netuším, z čeho usuzujete, že jsem všechna FPS-ska výlučně degradoval do stavu utrpeného přemáhání se k dohrání (ostatně mnoho her tohoto žánru jsem hodnotil čísly vysokými, byť pravda, ne těmi nejvyššími). Každopádně to nic nemění na tom, že FEAR podle mne naprosto rutinní střílečka, kterých je mnoho. Nejsem obeznámen s tím, proč je tolik lidí z FEARu tak odvařených, když krom Almy a (už tak profláklém) bullet-timu nic zvláštního nenabízí; dle mého názoru ještě trpí otřesným grafickým provedením. Trochu to přičítám na vinu tomu, že jde o hru poměrně dost známou a hypovanou, navíc celkem dost přístupnou (přes to děsivé pozlátko je to v jádru jen řež), jiné vysvětlení mě nenapadá.

Ale myslím, že se shodneme v tom, že nemá v téhle debatě už cenu nadále pokračovat.
Ale zase počkej Garrete, ta hra sice dokázala vypadat hezky, ale na nejmenší detaily to byla ve své době jedna z nejméně náročných her. Takhle si jí dokázal zahrát úplně každý, pokud mu nevadilo slevit detaily.

Jasně, není dobré slevovat, ale u jiných her bys slevil a stejně bys to nespustil. U FEAR ano.

Já jí potřetí dohrál na ASUS EEE 904HD (tedy ty malé šmejdy), tuším že 900Mhz Atom, 1GB RAM, integrovaná. Velice slabá sestava na hry :-)
Kubulus: nerad se zapojuji do podobných endless diskuzí, ale pokud jsi hru opravdu dohrál v době, kterou máš zaškrtlou v dohraných hrách, taxe nemá cenu bavit o vizuálu. Ta hra byla v době vydání grafická bomba. Já jsem si kvůli ní dokonce kupoval novou graf. kartu.
Podobné téma jsem zaregistroval na jednom hudebním serveru, kde píšu recenze. Téma se jmenovalo (překládám): Proč lidé hodnotí spousty alb v žánrech, které nesnáší. To není o tom aby člověk hodnotil jen to, co má rád. Ale tak když si užívám (z českých skupin 70. let) Blue Effecty, Progres 2, Synkopy, Jazz Q a nebo třeba Pražský výběr, tedy kvalitní Prog/Art Rock, je jasné, že dechovka mi tolik nesedne.

A nebo techno. Ujíždím na rocku, tak neberu jedno album elektronické hudby za druhým, přetrpím ho, dám špatné hodnocení a jdu na další. Tohle nedělám. Ne, že by mi to někdo zakázal, ale protože je to pointless, naprosto zbytečné.


A vemte si, že dohrát hru trvá daleko déle, než si poslechnout cca 40-70 minut hudby, u které se dá navíc dělat něco jiného.
Kubulus: Až vyzkoušíš třeba ruskou budgetovku Specnaz 2, myslím, že se F.E.A.R. za to označení omluvíš. :-/

No na mě to prostě dělá dojem, že Tvojí klíčovou herní parketou jsou RPG-čka (nejen druhý Zaklínač je toho příkladem), kde si vrníš blahem, zato u akčních FPS (tedy u většiny z nich) jen tiše trpíš.
Chuck: Však já ti na to rád odpovím. Druhý díl jsem dohrál jen proto, že se mi líbil, datadisky jsem probruslil nedávno ze zvědavosti, jestli jsem jedničce neukřivdil. Být o něco delší, vzdal bych to brzy. První díl je z té série opravdu to nejhorší, odpad to ještě není (přeci jen jsem nešel s hodnocením zas tak moc pod průměr), ale zachraňuje to opravdu jen pár scén, u kterých jsem se docela dobře bavil.

Jinak si nemyslím, že bych byl v hodnocení "oblíbených her" nějak moc přísný, ale když se mi náhodou dostane pod ruku nějaký plagiát typu Homefront, tak to opravdu nemám slitování. Celkově jsem nechtěl nikoho dráždit, ale Bodkinův případ mi trochu připomněl situaci mne samotného.

marwel: Project Origin je alespoň řemeslně provedená střílečka (tzn. dá se ní koukat), což o tomhle díle říct nemohu. Celý vizuál vypadá jak z ruské budgetovky; nemluvě o variabilnějších lokacích ve prospěch dvojky.
Kubulus: No me by hlavne zajimalo, co je podle tveho hodnoceni tech 35% rozdilu mezi prvnim a druhym dilem FEAR.
Pokiaľ ide o tú akciu, možno som staromódny, ale kvalitná akcia sa podľa mňa neopozerá nikdy (inak by som nemohol pozerať filmy Michaela Baya stále dookola s tým istým nadšením).
Kubulus: Tak Ty máš vůbec na některé oblíbené hry dost obrácený názor. Teda netvrdím, že zrovna F.E.A.R. je "miláčkem publika", ale beru to dost všeobecně. Zdá se mi totiž, že akční FPS Tě zrovna moc neoslňují, tak si kladu otázku, proč je vlastně zkoušíš? Ale co nechápu, je fakt, že F.E.A.R. podle Tebe nemá daleko k odpadu (budiž, máš nárok si to myslet), ale pokud máš tenhle názor, proč jsi vlastně odehrál všechny díly jako já, který je hrál proto, že ho baví. Nechci Ti jako fanoušek téhle série nutit mít tuhle hru rád, to ani v nejmenším, ale přijde mi to jen poněkud nelogické.
F.E.A.R teď zdarma ve Score. ;)

(Není to reklama, jen doporučení pro lidi co třeba tu hru chtějí)
Holt každej má na tuhle hru úplně jiný názor. Já ji třeba zase mám moc rád :)
V mém případě byl - a i nadále zůstává - největší problém téhle FPS v tom, že dnes nemá (a to ostatně platilo i v době, kdy jsem ji hrál) co nabídnout. Přestřelky dobré, ale o nic lepší než v jiných akčních hrách; atmosféra je budována svým způsobem kýčovitě (procházím chodbou a najednou se mi na obrazovce na pár vteřin objeví screen nějakého znetvořeného těla...); level-design katastrofický a ani scénář za moc nestojí. Graficky mi to přišlo odporné, všechno je tvořené z šedi a zakalené krve. K tomu, abych to považoval za odpad, to vlastně nemá ani tak daleko.

Chuck: Myšlenkové pochody hlavního hrdiny? Vždyť je to jen chodící a nemluvící panenka
;-)
...na všechny komentáře (tím myslím komentáře v diskuzi) se dá říct jedno:

tahle hra nejenom, že polarizuje, ale dokonce rozděluje na spoustu táborů. Na 95%tní lidi, na zhruba 80tky, na 60tky i 40tky. Je to vidět i z hodnocení. Není to třeba 90% celkem, ale jen pod 80. Někomu sedne až moc, někomu vůbec.


Kruh jsem třeba neviděl, ani mě moc neláká. Vím, že ta hrdinka vypadá stejně a je jasné, kde to autoři ukradli, ale ten film se mi vůbec nelíbí. Stejně tak podobné japonské horory. Já vůbec moc na nové horory nekoukám.



.... dobrý vkus ? Hehe, mám kamaráda, který neuznává žádné geekoviny, hraje jen střílečky typu Bulletstorm (a ze závodů Nailed) a čumí jen na béčka/céčka. I on je náročný, zvládá věci, které bych já nedokázal :-)
Příběh bych u F.E.A.R. asi vůbec nezmiňoval. Všichni moc dobře víme, že to je na celé hře to nejméně povedené.