Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

F.E.A.R.: Extraction Point

76
166 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.10.2006 PC
06.11.2007 X360
Vývojáři:
TimeGate Studios, Day 1 Studios (X360 verze)
Volné pokračování hry F.E.A.R. Po událostech z prvního dílu jste skončili ve městě a musíte se dostat na záchranný bod, odkud vás vaši kolegové vyzvednou. Čeká vás ale dlouhá cesta, přes různá parkoviště, kostely, ulice až po nemocnici. Na konci cesty však čeká překvapení.

Datadisk Extraction Point je důstojné pokračování slušně rozjeté série. Z popisu výše je jasné, že autoři trochu zapracovali na level designu a prostředí je v rámci možností různorodé. Také přibylo více hororových momentů. V jádru je to ale pořád ten starý dobrý F.E.A.R.

I když datadisk přímo navazuje na první hru, tak není součástí kánonu. Jejím oficálným pokračováním je F.E.A.R. 2: Project Origin.


Poslední diskuzní příspěvek

Isair: Mně se zamlouvaly datadisky všechny, ale musím uznat, že přestože jsem Perseus Mandate hodnotil dost vysoko, je z těch dvou určitě slabší.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Ke hře jsem se dostal špatnou informovaností nejmenovaného e-shopu, kde mi při zájmu o koupi dílu úvodního cpali do hlavy, že samostatně úvodní díl neseženu a že pokud mám zájem, musím sáhnout po zlaté edici, která navíc obsahuje datadisk Extraction Point. Nakonec se ukázalo vše jinak, ale jisté je, že poté, co jsem byl úvodním dílem nadšen, bych po tomto datadisku nakonec přece jen sáhl sám.

Hra dobře navazuje na předchozí díl a po klidném úvodu začne opět klasická akce, která mě u této série maximálně oslovila, přestřelky mají opět pořádnou šťávu, nemluvě o přidání dalších zajímavých zbraní. Prostředí fádních kancelářských budov je občas obměňováno, takže určitá monotónnost dospěla ke zlepšení. Po stránce příběhové je zapotřebí i u tohoto dílu vzít v potaz, že v ději a především jeho logice bude mít hráč zmatek. Mně osobně tento neduh nevadil, jelikož akční stránka hry mi vše dokonale vynahradila.

A závěr? Vše by mohla shrnout jedna věta: Během následujících dnů začnu hrát další díl "Perseus Mandate". :-)

Pro: super akce, slušná grafika, lepší prostředí, nové zbraně

Proti: příběh

+26
  • PC 85
Opět parádní, atmosférou nasycená střílečka ze stále nepřekonanýma přestřelkama kdy před sebou opravdu cítíte ten pocit z dobře odvedené práce, když vystřílíte místnost plnou vojáku rotačním kulometem s odpovídajícím efektem čili nic nezůstane na svým místě a barva na zdech už nebude nikdy stejná jako před vaším příchodem :-). Takže v oblasti akce pořád vrchol.
Dalším výrazným prvkem, který se od minula zlepšil jsou hororové momenty, které jsou tentokrát nahuštěné do více míst a hlavně v nemocnici jsou mnohem víc intenzivnější.

A jako klasický datadisk přibylo pár zajímavých zbraní mezi nimiž vévodí hlavně již zmiňovaný rotačák, který se fakt povedl. Dále laserová zbraň a přísavný kulometný věžičky ve formě granátu, který jsou v některých místech dost potřebný :-)

Závěrem je nutno říct, že se od originálu nic zásadního nezhoršilo ani nezlepšilo, proto stejný hodnocení :-).

Pro: opět skvělé přestřelky, mise v nemocnici, atmosféra

Proti: chudé venkovní prostředí

+25
  • PC 85
Výborný přídavek, který přímo navazuje na příběh původní hry a o malý kousek jej posunuje. A to je právě kámen úrazu. V době, kdy tento datadisk vyšel by mě hodně vadilo, že jsem se po dohrání zase tak mnoho nedozvěděl, ale jelikož vím, že je v přípravě již třetí díl, tak by od vývojářů bylo špatné prozrazovat více než je obsaženo zde. Klady této hry jsou téměř totožné z původním kouskem, zůstala zachována skvělá atmosféra i ty tzv. baf scény, ruku v ruce spojené se zvuky a nejednou ve mně zamrazilo (hlavně ve 2 v noci), se mně líbily a byly dobře načasované, po grafické stránce to bylo taky bez námitek. Jako ve správném datadisku přibilo pár novinek. Hlavně nepřátelé a souboje s obrněnci, které jsem si více užil, nové zbraně (luxusní rotačák a laser rifle) a nový předmět v podobě kulometných věžiček u granátového inventáře. Taktéž, alespoň podle mě přibyl nový pohyb při otvírání dveří.

Jak jsem psal dříve, záporem pro někoho může být ne mnoho objasňující příběh a tak trochu s tím souhlasím. A ještě dodám cca poloviční délka, větší příklon k akčnější formě, leč výborné a v jedné části neschopnost vylézt z vody, i když to mohlo být chybou mezi klávesnicí a židlí.

Pro: atmosféra, grafika, přestřelky, nový nepřátelé

Proti: délka, příběh

+24
  • PC 85
Skvělé pokračování. Všechno, co tak nějak mohlo být vylepšeno, tak tu je. Prostředí se tu mění. Už se to celé neodehrává skoro ve stejné budově. Co mi vadilo na původní hře, tedy dlouhé pasáže bez střílení, tu jsou také docela eliminovány. Hra má snad ještě bombastičtější hudbu.

Nové zbraně jsou skvělé. Nový nepřátelé taky. Konečně Vás tu hra tak nějak nutí využívat všechny zbraně. Hra je akčnější. Předvede pár skoro až epických bitek. Hlavně bitka s obr mechy stojí zato. Rotačák. Přesně zbraň, která tu chyběla. Pálit s ním v plné ráži do obrněného protivníka a koukat jak od něj lítají jiskry je skvělý pocit. Porcování laserem řadové panáky taky není k zahození.

Co se ale vylepšilo nejvíc je atmosféra. Konečně pořádný horor. Šílené halucinace, noční můry. Řezničtí démoni. Alma se tu činí a ukazuje zlo v nejčistší podobě. Tak neni to až zas tak úplně hustý, že bych se bál jít dál. Na střílečku ale více než solidní. Autoři přesně vycítili, kde bylo potřeba přitlačit na pilu. Jen škoda, že je to jen krátký datadisk.

Všichni tu nadávají na příběh. Myslím si, že neni špatný. Přináší totiž jednoduché a srozumitelné poselství. Všechno je v prdeli. Žádná spása nebude. Smrt dřív nebo později stejně přijde, a žádný kecy nebo činy na tom nic nezmění. Neměli jste dopustit, aby byla Alma vypuštěna. Tím se Váš osud zpečetil

Pro: atmosféra, skvělá muzika, akčnější, nové zbraně, nové prostředí, nový nepřátelé, skvělé bitky

Proti: jen krátký datadisk

+20
  • PC 80
Inu první přídavek nám servíruje přesně to, na co jsme si zvykli v původní hře:
Super souboje, některý nový zbraně, nepřátelé.

Co se týče příběhu tak tam už trochu autory pohaním: Nechápu, proč musel bejt Fettel "oživenej" - asi měli vymodelovanou postavu a nechtělo sem jim dělat další záporáky (no i toho tlusťocha tam někde použijem) Celá motivace hráče jít kupředu nyní nespočívá v odhalení nějakého tajemství, nýbrž v pouhém dosáhnutí dané lokace. Spadnul vrtulník – dostaň se na místo, kde přistane jinej vrtulník – bájo!

Alma a její pasáže už nedosahují kvalit, na kterou jsem navyknul. Dokonce některé, zdá se mi, pouze prachsprostě autoři zkopírovali a doufali, že si hráčstvo nepovšimne, nicméně konec třeba scéna v cele mi to trochu vynahradil.

Prostředí mi pak přišlo i malinko variabilnější než prve, aspoň metro se mi vcelku líbilo.

Celkově tedy máme v rukou zásobárnu dobré akce a i když kvalit původního tažení nedosahuje, stále je to důstojnej datadisk, kterej potěší, i když nenadchne 80%

Pro: boje, UI, Alma, zvuky a hudba

Proti: předimenzovanost, málo změn, příběh

+12