Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"kdo dneska hraje staré DOSovské pecky"

Zrovna na DH, myslím si, je takových lidí docela dost.
Já myslím, že za 10 let už si vzpomene jen pár lidí, kdo dneska hraje staré DOSovské pecky i když na ně třeba nostalgicky vzpomíná? 2D strategie mají jednu výhodu, pokud mají hezkou grafiku v době vydání, tak nestárnou, OW nebo zmíněné AoE 2 jsou toho (aspoň pro mě) ukázkovým příkladem. Tyhle hry nemám problém rozehrávat znovu a znovu. Akorát mě mrzí absence skirmish módu v OW a ta nikdy oficiálně nedodělaná kampaň za Araby ... a to nemluvím o druhém dílu. I když, měl bych obavy, že by byl ve 3D a už by to nebylo ono.
@AlieN (16.11.2012 05:47): Ano je. Hry stárnou (minimálně z technického hlediska) rychleji než filmy a knihy. Jsou vyjímky, a není jich málo, které nestárnou. OW má plno originálních prvků, jenže to má i mnoho jiných RTS. Záleží, komu které více sednou.

"Že vznikne dílo nové, třeba i velmi kvalitní, nijak nesnižuje kvality díla starého."
Tohle jistě platí pro mnoho druhů umění, nicméně je tomu tak i u her? Myslím, že na tohle prohlášení jsou ještě hry příliš mladé. Bude se OW, Baldurs Gate, Deus Ex, Mafia a mnoho dalších hrát i za padesát let? Za sto? Kdo ví.
@valcik (16.11.2012 08:49): To jo, ale nemá to tak detalně udělaný - tady můžeš nastavit úplně cokoli, včetně nosení beden z jednoho skladu do druhýho nebo převážení autem vojáky apod.

Samozřejmě jsou věci, které by mohly být lepší (neopakování se obličejů postav, přiřazení jednoho hlasu jedné konkrétní postavě , vztahy mezi postavama apod.), ale opravdu je to skvělá strategie - a to nemám rád scifi. A Amíky. A Rusy. A Araby :)
Spomínam si, že vojáčci sa v OW dokázali ukrývať za stromy. Keď sa soldát postavil tesne ku kmeňu, videl spoza neho celý priestor pred sebou, ale pritom bol krytý pred zásahmi nepriateľov. Programátori z Altaru vypiplali každý detail.

@Walome (16.11.2012 08:45): Radenie príkazov do fronty bolo fajn, ale to má napríklad aj Starcraft. Viac sa mi páčilo zadávanie príkazov počas pauzy, alebo napríklad úprava rozmeru okienok v GUI pomocou myšky.
A nezapomeňte na kouzelný shift a možnost naplánovat trasu všem svým lidem o 10 úkonů dopředu a pak se jen dívat a dívat.
Pokud znáte kvalitnější RTS strategii než Original war sem s ní. Rád bych zkusil. Tuhle jsem před rokem a považuji ji za bezkonkurenční, bohužel.
Pro mne je OW dodnes geniální svým přístupem k managementu jednotek. RTS, kde můžeš v továrně vyrobit strojů kolik chceš, ale pokud sis misi nebo dvě zpět nechal pozabíjet všechny řidiče, tak ti budou na houby prostě nemá ani dnes vhodnou alternativu. V průběhu hry se sice objeví pár cest, jak tuto slabinu snížit, ale OW stejně vždy zůstane hrou s lidmi a o lidech. Lidi nevyrobíš, musíš vyjít s těmi, které dostaneš a to, na co je použiješ, podstatně ovlivní, k čemu budou v misích příštích. A to je hlavní podstatou obtížnosti, frustrace, ale také sžití se s dějem, s postavami, pohlcení hrou jako takovou.
O-War na nejtěžší obtížnost mi nepřišel jako těžký. Musí se u toho víc přemýšlet a občas misi opakovat, ale těžký rozhodně není. O dost těžší mi přišel Age of Empires nebo Brood War, který jsem dohrál jen díky přeskočení "To Slay the Beast" (ani návody a speed-runy mi nepomohly a musel jsem zvolit zcela jiný postup).
@Solidor (15.11.2012 23:20): Ne není. Viděl jsi někdy nějaký starý film, četl starou knihu? Většina lidí u nich fňuká že jsou hrozně natočené (nedejbože černobílé a němé!), či že jsou strašně archaicky napsané a o neaktuálních problémech z dávno mrtvého světa - a že jsou aktuálními díly ve všem překonané.

A je to blábol.

Že vznikne dílo nové, třeba i velmi kvalitní, nijak nesnižuje kvality díla starého. Občas ho může v některých ohledech překonat, většinou se však hlavně jen vydá jinou, pro průměrného moderního člověka přístupnější, cestou.

Btw OW jsem poprvé v životě začal hrát před dvěma týdny, chytlo mě to v prvních misích slušně, leč teď nemám na větší hraní čas. A Age of Empires 2 jsem se poprvé dostal zhruba v roce 2010, přesto ji s klidem označím za druhou nejlepší strategii jaká existuje.
@Bodkin (16.11.2012 00:35): Blizzard je mi naprosto ukradenej. Mé fanboyství je hlavně u značek, které na PC nevydávají. Hodnocení Warcraftu 3 půjde časem dolů, stejně jako Hidden and Dangerous a mnoho dalších. Prostě upadnou v zapomnění a do průměru.

Nevím o tom, kde píšu o OW, že nemá modernímu hráči co nabídnou. Fandům strategií ji doporučím. Já fanoušek RTS příliš nejsem a jako takový prostě říkám, že mi OW nic nenabízí. Pokud se někdo takový najde, tak dobře pro něj.
Heh, prázdné řeči.

Když nemá modernímu hráči co nabídnout, tak určitě můžete jmenovat jinou strategii, která stejně jako OW kombinuje dohromady - stavění vlastních vozidel a RPG prvky u všech vojáků a engine umožňující sledovat vychozené stezky stráží či pracantů a nezvyklou zápletku a slušný příběh a rozhodnutí, které se vrátí o několik misí později; a berou lidi jako suroviny a jako tovar, nemají klasické otravné věci jako neustále dokola vynalézat to samé znovu a znovu a ještě něco bla bla bla...

Pokud mi někdo takovou hru dohodí, tak ho zasypu zlatem či mou osobní intimní přízní!

Jsem si naprosto jist, že Warcraft 3 nemá ani jedno z toho a tudíž nic 'zásadního nekazí, ale ani nenabízí' a přesto má o hvězdičku navíc. Sice se nemůžu ohánět patriotstvím, ale nevkusné Blizzardí fanboyství je také 'jistá věc'. :P
@Solidor (15.11.2012 21:56): Deus Ex je velmi vyznamna hra, ale pro soucasneho hrace take tolik nenabidne. Je lepsi si zahrat Human Revolution nebo Dishonored no. Ze starych her se celkove vyplati hrat jen ty hry, ktere vesmes nemaji zadne nasledovniky. Napriklad prvni dva Fallouty nikdo nenasledoval. Snad se nekdy dockam. Ale chapu te. Kdyz se dva bavi o jedne hre na kterou ale kazdy kouka z jineho roku, je to tezke.
@Fingon (15.11.2012 22:24): Age of Empire 2 mi v některých kolech přišel taky dost těžký. Myslim teda na tu střední obtížnost. Já mam nejradši Myth 1, 2 nebo Red Alert 2 a samozřejmě tohle. Zrovna Age of Empires mi přijde pomaleší než Starcraft.
@Všivák (15.11.2012 22:21): Starcraft mě nebavil, jednak mě nebrala grafika (ne že by byla hnusná, jen mi nic neříkala) a hlavně mi přišel neuvěřitelně pooomalýýýý... než se něco natěžilo, než se postavila jedna budova... když přijde na RTS, tak pro mně existuje snad jenom Age of Empires (II, III, I, Mythology).
OW bych si strašně rád zahrál znovu a pořádně, ale ta hra je na mně kurevsky těžká a nemá žádné cheaty, ani nejsou trainery na nesmrtelnost, prostě nic... :-(
@marwel (15.11.2012 21:42): Co píšeš je pravda. Tvůj příspěvěk jsem bral spíš ve stylu "dneska je pořád nejlepší", i když to nikde nepíšeš. Moje chyba. Jen mi tady občas vadí, jak pokud si někdo dovolí něco říct o OW (nebo nedej bože Mafii) je to hned on, kdo se mýlí.

Radši jsem si ani nedovolil ventilovat svůj názor o prvním Deus Ex, když mi kdosi nalhával, že je nejlepší hra všech dob.
@Solidor (15.11.2012 20:33): A mluvil jsem snad o tvem hodnoceni? Rikam, ze si hra zaslouzi takto vysoke prumerne hodnoceni, protoze spousta lidi hru hrala v dobe vydani a proto ji take tak hodnotila. Ty si, clovece, delej co chces.
@marwel (15.11.2012 20:26): Copak, protože "ve své době to bylo kvalitní" musím na to přihlížet, když to hraju teď? Přece taky nebudu rád za černobílou TV jenom, protože "byla dřív dobrá". Moje hodnocení je časem proměnlivé a většinou k horšímu. Že je všeobecně mezi hráči velkým mezníkem kvality nostalgie jsem si zvykl, ale já hodnotím v době hraní a ne vydání. Přihlédnu na grafiku, ale nic jiného.

EDIT:
@Walome (15.11.2012 20:30): To je teda něco :)
@Solidor (15.11.2012 20:15): Nemusíš, to se rozumí samo sebou. Já jen, že ta hra je stará přes deset let... v době vydání to musela být pecka. Já se k ní dostal až poté, co vyšla ve score, a jakože strategie nemusím (páč hodně zavání stereotypem), tak tohle mě posadilo na zadek.

Kurvaa, dyť tam můžeš porážet stromy bagrem, co chceš víc! :-D
@Walome (15.11.2012 20:01): Cestování časem je dneska už ohrané, montovat auta lze svým způsobem i v KKND, RPG systém je dneska snad ve všem a změna závěru taky. Grafika je, uznávám, pěkná.

Ale je tu ten otřesný český dabing. Jak říkám ,sečteno a podtrženo, prostě průměr. Věřím, že nemusím za každou větou psát IMHO.
@Bodkin (15.11.2012 16:50): Vím jistě, že kdybych se zeptal co nabízí, napíšeš mi tady hromadu věcí, ktreré mi jsou naprosto ukradeny, takže se ptát nebudu. Nicméně MI Original War nic nenábízí. Když se podívám, které RT strategie jsou tu hodnoceny hůře opět mi to tu smrdí patriotismem.
"Blbost, Gorkij. Ti tvoji blbci by nevymysleli ani vodní pistolku!" :)
"Vítam vás, soudruhu opočlověče."
"Vozidlo vyrobeno. Můžu teď prosím někoho zabít?" "Dokonce i sovětští vědci jsou z toho úplně paf!" :-D

"Zkurvený Rusáci! Tohle území mělo bejt přece bezpečný!"
"Nemluvili rusky."
"Chceš říct, že to byla angličtina?"
"Připadalo mi to jako němčina."
"Co je to napadlo?! To jim nestačili dvě světový války?!"
"Třeba si říkají: Do třetice všeho dobrýho..."