Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 37 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Original War

  • PC 95
Když jsem poprvé hrál demo této hry, byl jsem u vytržení. Tohle bylo tak něco nového, komplexního a hlavně zábavného, že jsem to prostě musel hrát. Bratránka to tehdy také nadchlo a hru si hned koupil. Já jsem trpělivě čekal, až se jí nabaží, abych se na ní vrhl jak hladový sup.

Hned ze začátku mi padlo do noty originální a úsporné vyprávění příběhu, kde můžete obdivovat kreslířovu zručnost. Celé to brnká na notu představivosti jak u nějaké knížky. Skvěle mě to vtáhlo do děje, a nebyli na to potřeba super náročné animace, točené formou debilního klipu, které by se navíc určitě roztáhli na několik CD. Příběh je tady celkem jednoduchý. Kam mě ale paměť sahá, tak hodně originální.

Z toho vychází nejpodstatnější prvek hry. Lidi. Tady si nemůžete žádný život vyrobit v továrně. Tady jenom čekáte, dokud někdo nepřijde z budoucnosti. Lidi se objevují v rozmezí mnoha let, nikdo neví kdy, kde nebo kdo může přijít.
Lidí si musíte vážit. Jakmile zdechnou, nikdo nebude moci obsluhovat základnu. I proto mají všichni své vlastní osobnosti.

Celá hra je neuvěřitelně komplexní. Všechno ze vším souvisí. Když si například chcete vyrobit tank, musíte do továrny dodat elektrickou energii. Musíte vyrobit rozvodnou síť. Nejdříve jí vědec vyzkoumá, dělník nanosí materiál a postaví. Mechanik poté může vyrobit tank. Ve hře jsou i RPG prvky, kdy se každý člověk zlepšuje v tom co zrovna dělá. Doktor také může stavě budovu, ale nejde mu to tak od ruky jako dělníkovi. Skýtá to spoustu strategických možností, a přibližuje se to realitě.

Hra má i celkem slušnou délku. Ucházející český dabing. Já češtinu v takhle profesionálních hrách slyším rád, i když je trochu v amatérském provedení. Grafika je plně dostačující. Jediné co mi ke konci trochu vadilo, bylo rozvětvení děje. To jsem to dohrál za jednu stranu, a pak už mě to nebavilo. Jak u Amíků, tak u Rusáků. Nějak mi chyběla motivace.

Pro: komplexnost všeho možného, lidský prvek, slušný příběh, slušná délka, RPG prvky

Proti: viz. spoiler

+18 +19 −1