Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design Amanita Design
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Založeno 2003
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2, za které dostali několik cen (např. Webby Award 2007).

Za první komerční úspěch se dá považovat vydání hry Machinarium, které recenzenti hodnotili veskrze pozitivně.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2, za které dostali několik cen (např. Webby Award 2007).

Za první komerční úspěch se dá považovat vydání hry Machinarium, které recenzenti hodnotili veskrze pozitivně. Tato hra také obdržela ocenění za vizální zpracování na IGF 2009.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2, za které dostali několik cen (např. Webby Award 2007).

Za první komerční úspěch se dá považovat vydání hry Machinarium, které recenzenti hodnotili veskrze pozitivně. Tato hra také obdržela ocenění za vizuální zpracování na IGF 2009.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali
se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil
Jakub Dvorský (v mladí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho
absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve
Flashi.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The
Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely
plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému
basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio
vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou
Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli
nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se
panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné
manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatelé a poté zodpovědět jeho otázky z
nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva
nutného pro postup do další oblasti.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a
obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní
videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která
sklidila ještě větší ohlasly než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta
i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektu pracují členové studia i na jiných audiovizuálních
projektech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky
se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex),
Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali
se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil
Jakub Dvorský (v mladí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho
absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve
Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The
Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely
plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému
basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio
vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou
Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli
nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se
panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné
manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatelé a poté zodpovědět jeho otázky z
nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva
nutného pro postup do další oblasti.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a
obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní
videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která
sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta
i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních
dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky
se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex),
Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali
se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil
Jakub Dvorský (v mladí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho
absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve
Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The
Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely
plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému
basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio
vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou
Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli
nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se
panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné
manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatelé a poté zodpovědět jeho otázky z
nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva
nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a
obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní
videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která
sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta
i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních
dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky
se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex),
Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali
se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil
Jakub Dvorský (v mladí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho
absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve
Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The
Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely
plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému
basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio
vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou
Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli
nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se
panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné
manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatele a poté zodpovědět jeho otázky z
nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva
nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a
obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní
videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která
sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta
i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních
dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky
se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex),
Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil Jakub Dvorský (v mládí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatele a poté zodpovědět jeho otázky z nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se o první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil Jakub Dvorský (v mládí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest for the Rest pro kapelu The Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatele a poté zodpovědět jeho otázky z nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se o první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a obdrželo několik cen. Následující rok spatřila světlo světa Osada, interaktivní videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl i třetí díl Samorosta i práce na novém, dosud neupřesněném projektu.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Amanita Design je české vývojářské studio zaměřující se na nezávislé hry. Stali se slavnými hlavně díky webovým hrám Samorost a Samorost 2. Studio založil Jakub Dvorský (v mládí členem brněnského týmu NoSense), Samorost byl jeho absolventským projektem. Všechny projekty studia jsou programovány ve Flashi. Studio je pojmenováno po latinském názvu pro muchomůrku.

Následovaly první komerční zakázky: The Quest For The Rest pro kapelu The Polyphonic Tree (2004), ve které hráč musí provést členy kapely třemi levely plnými nástrah; a Rocketman pro Nike, o vědcích pomáhajících známému basketbalistovi výrobou speciálních, elektřinou nabitých bot. V roce 2005 studio vydalo pokračování první hry Samorost 2, které se stalo první placenou hrou Amanity.

Dalším projektem se mělo stát Machinarium, tvůrcům však došly finance a byli nuceni přijmout zakázku BBC na edukativní webovou hru Questionaut. V ní se panáček za pomoci hráče vydává skrze osm úrovní, ve kterých je nejprve nutné manipulací s prostředím získat pozornost místního obyvatele a poté zodpovědět jeho otázky z nejrůznějších školních předmětů za účelem natankování další várky paliva nutného pro postup do další oblasti. V roce 2009 ještě vznikla webová hra Plachý trpaslík. Jednalo se o první projekt Jaromíra Plachého.

Machinarium nakonec vyšlo v roce 2009 za velkého zájmu kritiky i hráčstva a obdrželo několik cen. V roce 2011 spatřila světlo světa Osada, interaktivní videoklip pracující s kolážemi. Rok 2012 pak byl rokem Botaniculy, která sklidila ještě větší ohlasy než Machinarium. Ohlášen byl také třetí díl Samorosta, který vyšel v roce 2016. Následoval Chuchel, a od té doby (2018) vychází jedna hra ročně. Jednohubka Pilgrims vyšla zcela bez ohlášení, Creaks, první placená hra studia, která nepatří mezi adventury, byla ve vývoji osm let a Happy Game je dalším, tentokrát hororovým projektem Jaromíra Plachého.

Kromě herních projektů pracují členové studia i na jiných audiovizuálních dílech, vedle videoklipů je nejznámějším zářezem návrh postav pro film Kuky se vrací.

Vývojářský tým: Jakub Dvorský, Václav Blín, David Oliva, Tomáš Dvořák (Floex), Tomáš Dvořák (Pif), Adolf Lachman, Zdeněk Daněk, Simon Ornest, Jára Plachý.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanitadesign.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanitadesign.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanitadesign.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.amanita-design.net/)