Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Quest For The Rest

The Polyphonic Spree: The Quest for the Rest

26.05.2004
57
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Quest For The Rest je krátká adventurní hříčka, která byla vytvořena dvěma členy studia Amanita Design na zakázku americké choral rockové skupiny Polyphonic Spree coby propagace k jejich novému albu Together We're Heavy, jistým způsobem se tedy jedná o tzv. advergame.

Hra se skládá ze tří úrovní, jimiž musí naše tři postavičky projít, aby se mohly setkat s ostatními. Každá úroveň je situována do jiného prostředí a má svých několik interakcí. Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě hudba, přičemž k dobrodružství na poušti hraje skladba Together We're Heavy, v lese Suitcase Calling, na moři Ensure Your Reservation a slavné finále doprovází píseň Hold Me Now.

Za designem stojí Jakub Dvorský, za animací Václav Blín, hra samotná se pevně drží kouzelně fantaskní výtvarné stránky, obsahu a interakcí, na nichž si Amanita zakládá a nijak tedy nevybočuje z jejich portfolia.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Browser 55
Jedna z prvních her od Amanity, která lze spustit pouze přes prohlížeč, nese jasný rukopis tvůrců. I když bych nehrál The Quest For The Rest přímo z oficiálních stránek Amanity, hned bych věděl, že se jedná o jejich dílo, protože Samorost zde čouhá z každého rohu.

Jde o opravdu kraťoučkou hříčku se třemi človíčky, kteří musí překonat (doslova) pár překážek, aby se dostali k dalším človíčkům. Při svém pár minutovém putování narazí na několik zvířátek, která jim buď brání v cestě nebo naopak pomáhají dál.

Jediné, co po mě hra chtěla, bylo klikání na interaktivní místa a sledování, co se stane pak. Pokud ještě existuje někdo, kdo od Amanity nic nehrál, pak je The Quest For The Rest na seznámení se s tvorbou tohoto studia přímo ideální. Je to zdarma a těch pár minut může obětovat každý.

Pro: vtipné momenty, animace, zvuky

Proti: kraťoučké

+17
  • Browser 40
Adventura na několik minut. Doslova. Herní doba je tak o polovinu kratší než u prvního Samorostu, nicméně tahle legrácka na zakázku mě ve výsledku bavila víc. Cestování přes tři obrazovky je roztomilé, jednoduché a s hudbou od Polyphonic Spree vytváří zajímavou symbiózu. Jedno se hodí k tomu druhému.

Proč tedy to nízké hodnocení? Délka. Hra se dá zvládnout za cca tři minutky a při veškeré úctě k fajn kombinaci grafiky a profi hudby to za mě na vysoké hodnocení není. Ale třeba jen nedokážu docenit uměleckou hloubku projektu.
+12
  • Browser 60
Podobne ladené 2D point and click adventúry som ako decko celkom obľuboval a dodnes nostalgicky spomínam napríklad na českého Poldu. Pravdou ale je, že dnes mi už tento žáner nič moc nehovorí. Asi to je z toho dôvodu, že riešenie údajne logických problémov a hádaniek má často s logikou dosť málo spoločného. Skôr platí, že v týchto hrách musíte robiť to, čo logické pripadá autorom.

Väčšinou sa to napokon zvrhne na zúfalé klikanie všade možne po obrazovke, pixel hunting a kombinovanie náhodných predmetov v inventári v nádeji, že sa človek pohne ďalej (to bol, napokon, prípad aj Poldu). Neviem ako vy, ale ja si zábavu predstavujem inak. Tento názor nezmenila ani kratučká adventúra The Quest For The Rest od českých vývojárov Amanita Design. Napriek tomu ale musím uznať, že vďaka svojej krátkosti ma aspoň nestačila otráviť a znudiť.

Trom panáčikom skrátka musíte pomôcť dostať sa cez tri lokácie k ďalším panáčikom a hrá k tomu fajn muzika. Isté problémy som mal len v prvej lokácii, ale zvyšné dve sa dali prejsť bez väčších problémov. Plusom je pekná výtvarná stránka a už spomínaná hudba. Pozitívne hodnotím aj absenciu inventára a otravného zbierania/kombinovania predmetov.

Celkovo nemôžem povedať, že by ma The Quest For The Rest na tú chvíľu nezabavilo, ale aj tak je pre mňa skôr dôkazom toho, že tento typ adventúr už má dni svojej najväčšej slávy za sebou a pokusy oživiť ho idú tak trochu mimo mňa.

Pro: výtvarná štylizácia, hudba

Proti: pre fanúšikov adventúr krátke a rýchlo to vyšumí

+8