Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Star Wars: Squadrons

  • PC 70
Tahle hra má jakousi sílu ve VR, evidentně byla pro VR koncipována už od začátku a klasický režim je tímto poměrně penalizován. Herně a příběhově se nejedná o žádné veledílo, myslím že jde hlavně o pocit "sedět uvnitř" bitevní lodě...
Ten pocit se poměrně slušně daří právě s "helmou na hlavě", mnohem hůř už potom na běžném monitoru.
Celkově fajn jednohubka pro staré bardy pamatující " Rogue Squadron", nebo ještě starší "Tie Fighter"..

Pro: Pocit ze hry ve VR, online i offline režim.

Proti: Obecně chudá náplň, krátká kampaň, hra na běžném monitoru ničím neuchvátí.

+6

Syberia: The World Before

  • PC 85
Příznivci klasických point-click adventur mohou slavit, po ne úplně dobrém třetím dílu se Syberia vrací v mnohem lepší formě a navíc vzdává hold  Benoît Sokalovi, za tento díl by se určitě nestyděl.
Ne úplně dokonalá, zato ale srdcem piplaná grafika a vůbec design celého světa člověka doslova uhrane.
Vůbec mě nevadí přechod ovládání na gamepady, naopak, mám dojem, že to celý žánr "vrací zpátky do hry"..
Úkoly nejsou extra náročné, člověk se místo lovení pixelů věnuje příběhu který příjemně odsýpá..

Pro: Příběh, stylizace, ovládání, obtížnost není frustrující.

Proti: Grafika obličejů a místy rozpohybování postav.

+5

Tomb Raider: Underworld

  • PC 55
Poměrně slabý a hlavně snadno zapomenutelný díl.  V době vydání měla možná hra co nabídnout - uhrovitým puberťákům co tak mají prakticky jedinou šanci koukat dlouho v kuse na nepřirozeně velké houpající se kozy.
Hra jako taková je zcela rutinní hopkací standard. Věřím, že 90% fanoušků 3d plošinovek ani nevzpomene, že něco takového existuje.
Dramaturgicky je hra neskutečně zastaralá. Lara je "dokonalý" plastikový superstroj stroj bez emocí.
Rozdíl mezi restartem v roce 2013 nebo třeba Uncharted, který vyšel pouhý rok po Underworld je naprosto propastný.
Dnes by taková hra nejspíše neobstála ani na mobilu.

Pro: Má to plošinky a dobrodružné lokace, v době vydání pěkný vizuál, je to Tomb Raider :)

Proti: Naprosto ploché generické charaktery, lokace jsou sice dobrodružné, ale nezajímavé, nic co by tu už nebylo.

Indiana Jones and the Great Circle

  • PC 100
Unikátní “filmová hra”, která rozhodně není “střílečkou”, ale pravou akční adventurou viděnou z vlastního pohledu.
Fantasticky zpracovaný, zahraný a namluvený Harison Ford. Výtečné vedlejší postavy. Dechberoucí vizuál a to i v rastru bez PathTracingu. S touto technologií je naopak plynulé hraní vykoupeno krvavými nároky a i na velmi silné kartě budou třeba DLSS berličky.
Celkově Dost možná nejlepší dobrodružství s Indym a včetně natočených filmů..

Pro: Fantasticky věrné zpracování látky, úžasný vizuál, dokonalé skloubení akce a adventury, velmi dobrá optimalizace v rastru

Proti: Zdrcující nároky na HW při použití fotorealistického PathTracingu

+9

Resident Evil Village

  • PC 90
Přistupoval jsem tomu velmi skepticky, protože "sedmička" ač je to super hra, není to Resident Evil. Pouze se to tak jmenuje, odklon od lore je tak masivní, že by to někdo mohl vracet s tím, že to není hra co si koupil. Nicméně Village na sedmičku navazuje a opět se vtělíme do role otloukánka Eathana Winterse. Příběh prozrazovat nebudu, ale zasazení, stylovost prostředí a bizarní postavy jsou opravdovým kladem hry. Zapadlá Rumunská vesnice, parádní hrad ve Viktoriánském stylu. Obrovská (po všech stránkách) macecha co vás nahání po celém hradě ve stylu Mr. X... Ano, Resident Evil je po všech stánkách braková série, kde logika nemá mnoho prostoru, ale forma je sakramentsky precizní a pořád se to hodně dobře hraje.

Pro: Famózní prostředí, technické zpracování, osvědčené herní mechaniky, bizarní postavy

Proti: Lore Residentů je už dnes jeden velký megaguláš, kde logiku nehledejte.

+2

Star Wars Jedi: Survivor

  • PC 90
Prakticky ve všech aspektech předčí první díl, Call už není naprosto neschopný ňouma, kterého složí první "vesmírná veverka" nebo jeden stormtrooper. Dovednosti síly a pohyby zůstaly (logicky nekoná se žádná "resetovací amnézie") z Fallen Order a přibyly hromady dalších. Rozšířila se i rodina světelných mečů a hlavně dovednosti v překonávání "plošinovkových pasáží"..
To mě na hře bavilo vůbec nejvíce. Běh po stěně, běh po další stěně, skok "do prázdna" a přitáhnutí se na háku.
Mnohem komplexnější než v Uncharted i Tomb Raiderech.
Technická stránka i patchi 9 není zrovna dokonalá. Je to funkční párkrát to spadlo na plochu a lidi citliví a výkon...
Prostě to často nevytěžuje grafiku na 100% a vypadá to na úzké hrdlo procesoru, kde škvaří jedno dvě jádra a zbytek nedostává "práci".. To je slabina.

Pro: Plošinovkové pasáže, grafika, filmovost, Call má už na začátku sadu dovedností z prvního dílu

Proti: Výkon a stabilita hry i po patche 9

Fallout 3

  • PC 75
F3 znamenal po prvních dvou hrách lehkou studenou sprchu. Nákup práv Bethesdou v čele s Toddem a totální hype před vydáním hry. Dále už jen nadšené putování pustinou z pohledu vlastních očí, které následně vysublimovalo v něco docela průměrného.
Pryč byl vysekán systém S.P.E.C.I.A.L, zůstal jen VATS..
A to ještě tak, že na normální obtížnost ho vlastně nebylo vůbec potřeba používat.
Bethesda se začínala už tehdy formovat v něco, co je dnes.
+1 +8 −7

NHL 98

  • PC 90
Prvně 3Dfx akcelerovaný hokej a ještě v době totálního Českého Nagano šílenství, vzpomínám si, že tenhle ročník hráli fakt všichni. Snad i dívky :)
Na svou dobu fantastická prezentace, "švenky kamer" po hale, komentátoři, metalové intro.
Prostě od "placatých" hokejistů v 96, přes celkově ne úplně povedené 97 šel ročník 98 hodně nahoru.
+3 +6 −3

Unreal

  • PC 70
Grafická a skriptová dokonalost sama. Úvodní sekvence ve ztroskotané lodi udělala zářez do mozku nejednomu hráči, ale hlavně i milovníkům technologií obecně. To co bylo možné vyždímat z dýchavičné 3Dfx nebo i "softwarově" renderované hry na Pentiu MMX bylo dechberoucí.
Ještě přidám nádherný design světa, dynamickou hudbu.
Co bylo ale na štíru už v době vydání byla hratelnost samotná. Prostě jste procházeli cizí planetou, kosili "předpřipravené" enemáky a četli "příběh" v terminálech rozházených po světě. Tim Sweeny tenkrát připravil pro multiplayerovou část počítačem řízené protivníky - booty.
A v single části se nemohu zbavit dojmu, že oni nepřátelé rozeseti po světě byli pouze připravení booti.
+1 +2 −1

Dune 2000

  • PC 100
První vlaštovka "remake" éry. Dnes se remakuje prakticky vše, na co člověk pomyslí, v roce 2000 byla opravdu doba, kdy člověk nevěděl, jestli svou milovanou Dunu2 ještě někdy uvidí. Doba naprosto nesrovnatelná s tou dnešní. Žádné videa na youtube, žádný DOSbox - původní Dunu prostě nebylo bez "retro PC" jak spustit.
Z ničeho nic se zjevil plnohodnotný remake s filmovými sekvencemi, zachován zůstal příběh, mapy, gameplay upraven tak, že byly odstraněny zásadní nedostatky původní duny.
Bylo přidáno označování jednotek do bloků, vyvážena síla jednotek, totálně přepracovaný kultovní soundtrack Franka Klepackiho.
+3 +4 −1

Planescape: Torment

  • PC 100
Dokonale zvrácené RPG s příběhem, před kterým se musí sklonit nejedna kniha nebo film. Velmi rozsáhlý scénář, s filozofickým přesahem. Souboje byli po určité části hry v podstatě upozaděny a příběh dostával větší a větší prostor. Úžasná grafika na Infiny enginu a "níže položená" kamera pro větší detaily postav "kecacímu" RPG prospěla.
+6 +7 −1

Baldur's Gate

  • PC 100
Spolu s Falloutem naprostý RPG vrchol druhé poloviny devadesátých let. Tyto hry byly první ze žánru RPG které jsem si mohl vychutnat naplno hlavně díky CZ lokalizaci, a stálo to za to. Není nad nádherně malovanou 2D grafiku které se ve 3D začaly rovnat hry až po osmi letech. Infinity engine exceloval, celkově převratné RPG.

Pro: D&D pravidla 2generace, Infinity engine, postavy, rozsáhlost herní mapy

Proti: Zasekávání party v průchodech

+5 +7 −2

Neverwinter Nights

  • PC 70
Ve všech směrech průměrné nebo možná lehce nadprůměrné RPG nedosahující kvalit "Infinity" klasik jako BG1,2 / IWD a podobně. Přechod do 3D byl dle mého názoru předčasný...
-2 +1 −3

Far Cry

  • PC 95
Černý kůň sezóny 2004 to nakonec uhrál na výbornou. Nebýt kultu HL2, tak nejspíše akce roku.
Fantastický otevřený svět, na svou dobu opravdu next-gen, jak vodní hladina, tak vegetace. Malé mínus za který ale hra schytala hromadu hejtů byli byli enemáci co na nás z džungle vybafli zhruba v třetině hry.
Pravda byli až příliš silní a rychlí.
Tato od neznámého týmu šla proti titánům v podobě Dooma3 a Half-Life2 což by se papírově mělo rovnat sebevraždě. výsledek byl překvapující.
+3 +4 −1

Doom 3

  • PC 55
Zcela jinak pojatý díl, tady si dodnes lámu hlavu s tím, jestli tu hru nepochopili hráči, nebo samotní vývojáři.
D2 = velice rychlá frenetická akce, kde jste neustále v pohybu a řežete to do desítek nepřátel na scéně. Famózní gunplay.
Doom3 temná, rádoby atmosférická, pomalá a totálně skriptovaná akce. Pomalé tempo a pár nepřátel na scéně se dá shodit na technologie. Prostě v pokročilé grafice napěchované normálovými a bump mapami nešlo udělat desítky objektů na scénu.
Ale leveldesignové boty s baterkou nebo zbraní (později změněno/opraveno) a neskutečně přiblble se respawnujícími nepřáteli dělá z téhle hry sotva šedý průměr.
Později jsem už místnosti procházel tak, že jsem do dveří prostě "nacouval" držel šipku dozadu. Enemák se zjevil přímo před očima.

Pro: Technologie, normal mapping, bump mapy, dynamické stíny. Prostředí.

Proti: Skripty, a špatné skripty, baterka nebo zbraň - nefungovalo to.

+7 +8 −1

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 95
Krátce po přelomu tisícíletí opravdová revoluce v pojetí open world her. Ano vím, byly tady už první dva díly TES, ale v té době šel vývoj dopředu tak ryk rychle, že srovnávat Morrowind s tehdy ještě pořád zabugovaným Daggerfallem prostě nejde.
Úžasná fauna/flóra ostrova, pocit neznáma. Neskutečná motivace objevovat a prozkoumávat každý kopec, jeskyni - cokoli. V té době pořád ještě ryzí "hardcore" PC hratelnost - hra nikoho nevodila za ručičku a dungeon s questem na hlavní lince jste klidně hledali hodiny.
Vizuál opravdu na jedničku, DX8 shader na vodě. Obří pyramidové město Vivec.
Bethesda tehdy jela na plný kole.
+1 +3 −2

Act of War: Direct Action

  • PC 75
Vedle série C&C velmi opomíjená a dnes již prachem zapadlá hra, v době kdyby RTS na vrcholu rozhodně Act of War měla co nabídnout. V paměti rozhodně utkvělo výborné vizuální zpracování.
+2 +3 −1

Half-Life 2: Episode One

  • PC 70
Pokud se dobře pamatuju, velmi mě vadily první pasáže v Citadele. Dále už je to klasická ryzí hratelnost jako v původní hře, ale i tak "první epizoda" zůstává nejslabším článkem druhého dílu jako celku.
-1 +2 −3

Fahrenheit

  • PC 75
První větší počin Davida Cage, nicméně PC port se neobešel úplně bez problémů a PC hráči pravděpodobně taky nebyli připraveni na PS2 styl gameplaye. Osobně mě hra příjemně překvapila, nicméně poté se na další Cageův počin v PC verzi čekalo přes deset let..

Pro: Na přelom milénia nečekaná filmovost

Proti: Závěr hry

+2 +6 −4

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 75
Notně zjednodušený, místy opravdu pohnojený (leveling příšer spolu levelem hráče), ale pořád monstrózní díl obří ságy. Hlavní dějová linka úplně nenadchla. Určitě nadchla next gen grafika otevírající "bloom" období PS3/X360 éry. Dnes už je to spíše nevkus, ale tehdy to bylo coool.

Pro: Krásný svět k prozkoumávání, grafika - fotorealistické prvky, frakce.

Proti: Konzolovitost, hlavní dějová linka.

-5 +3 −8

BioShock

  • PC 85
Pro mne velmi kontraverzní dílo kterému nechybí pekelná dávka fantazie, možná ta dávka byla až moc velká. ale celkově výborný zážitek.

Pro: Originální prostředí 3D akce

-2 +2 −4

Crysis

  • PC 80
Vynikající hra s (možná bohužel) dokonalou grafikou která dojela na spatně provedený launch, a paradoxně tu grafiku. Ta se totiž v době vydání hýbala pouze na úplně nejrychlejších grafikách, a v extrémním nastavení se to nedalo na ničem hrát ani téměř rok po vydání. Neslýchané, běžné snad jen v dobách softwarového renderingu. 
Nelíbil se mi závěr. Popisována je původní hra z roku 2007, nevím proč tu mají hry a jejch remaky stejnou kartu.

Pro: Nexgen grafika, slušný příběh, výborná destrukce prostředí a gunplay

Proti: HW nároky a konec hry

+3 +5 −2

Dreamfall: The Longest Journey

  • PC 75
Povedená andventura kterou hodně shazuje dost podivný konec. 
Technologie v roce 2006 ještě nebyly úplně připravené na adventury v plném 3D.
Grafika je... Ještě to nebyla cesta.

Pro: Slušná adventura, ale.....

Proti: .... horší, než první Longest Journey

-4 +2 −6

Shadowgrounds

  • PC 70
Nenápadná budgetovka a nejspíše už i zapomenutá pařba ze staré školy. Pohled shora, tuny nepřátel, výborné efekty a upgradovatelné zbraně.

Race Driver: GRID

  • PC 85
Pokus o Gran Turismo v režii Codemasters. Tehdy startovali se svým vybloomovaným EGO enginem a v době rozmachu X360/PS3 to byla opravdu velmi pěkná podívaná

Pro: Velmi dobrý balanc mezi simulátorem a arkádou. Zábavné ve smyslu je to hra, ne supersimulace.

+1 +2 −1

The Witcher

  • PC 85
Začátek Polské temné invaze na pole 3A her. Dospělá RPG plná sprosťáren a šedého alternativního středověku bez příkras. Dnes prakticky kultovní záležitost, tehdy ještě složitě vyvíjená a X krát předělávaná věc běžící na naprosto překopané Aurora enginu od Bioware.
Víc netřeba popisovat, herní mechaniky jsou již zastaralé. Hrát se to dá, ale chce to remake.

Lost Planet: Extreme Condition

  • PC 75
Slušná úderná akce, která vás nenechá vydechnout. Předělávky z konzolí nejsou na PC zrovna moc oblíbené, ale myslím že je to chyba. Abych jen nechválil, tak dost mě štvala minimální délka jednotlivých úrovní, a na konci každé z nich boss který zabral skoro stejně času jako projití celé dané úrovně. Bossové jsou obecně problém, na konci hry budete mít pocit že jsou tam jen samí bossové. Mě osobně to vadí, ale to uz je hold Japonský styl.

Pro: Frenetická akce v super grafickém kabátku, originální zimní prostědí,

Proti: Krátké a i tak to začne časem nudit.

Lost Planet: Extreme Condition Colonies Edition

  • PC 60
Recyklace původní hry s podtitulem "Extreme Condition" s minimem invence a přidané hodnoty. Pokud jste hráli původní hru, tak ruce pryč, a pokud jste ji nehráli, berte Colonies a přidejte si 20%.

Indiana Jones and the Fate of Atlantis

  • PC 80
Devadesátková adventura kultovních LucasFilmGames označována za nejlepší adventuru vůbec. Vdobě hraní na mě tak nepůsobila, ale hrál jsem ji dlouho po vydání.. Každopádně velké plus.
-2 +2 −4

Flashback: The Quest for Identity

  • PC 80
Další devadesátková kultovka  Paula Cuisseta a jeho Dolphine Software. Dokázal jsem projet asi jen jeden a půl úrovně. Ale pokud si pamatujete tu parádně zpracovanou džungli, s bombastickou atmosférou, tak tohle klidně stačí.

Pro: Nádherná animace a grafika v prvním levelu, intro, originalita.

Proti: Nehratelně obtížné

-1 +1 −2

Crysis Warhead

  • PC 90
Jediná věc která mě osobně hodně štvala u prvního dílu se tady nevyskytuje, takže se dá říct, že je to pro mě téměř dokonalá střílečka. Warhead je již v tomto víc vybalancovaný, sice nic nového nepřináší, ale zábava je to královská. Hra je velmi krátká, ale je to vyváženo nižší cenou. Šok ohledně HW nároků se už taky nekoná, neb jsou stejné jako u původní hry.

Pro: Lepší než původní Crysis1

The Fall: Last Days of Gaia

  • PC 35
Nadšeně jsem tuto hru pořídil hned jak byla na CZ trhu, doufajíc v náplast za zrušený Fallout3, který dnes známe pod jménem "Van Buren". Nicméně tvůrci jakoby se nemohli rozhodnout jestli udělat RPG, nebo nebo jakousi taktickou hru ve stylu Jagged Aliance. Ovládáni je hrozné, souboje nezáživné, a hlavně - chybí tomu ta atmosféra. Hra se tváří jako by odehrávala na poušti, ale nejak na mě nepůsobila že by bylo po jaderné válce. Doporučím jen nepříteli a možná opravdu otrlým hráčům co berou vše.

Proti: Ve všech směrech nevýrazné, budget titul vezoucí se na hladu po Fallout 3.

-1 +1 −2

The Terminator: Future Shock

  • PC 100
Tahle hra ačkoli je již prakticky zapomenuta, přinesla do herního světa jednu zcela zásadní novinku. a sice "mouselook", dnešní hry si bez něj neumíme představit, ale před Terminátorem byla myš u 3D prakticky k ničemu. 
Tehdy se ještě Bethesda mohla nazývat inovátorem.

Mirror's Edge

  • PC 70
Velmi inovativní záležitost s s hodně zajímavou grafikou. Nicméně hodí se jen pro velmi trpělivé hráče ochotné jeden úsek hry opakovat neustále dokola. 90% celé hry totiž před někým jen utíkáte. vtip je tom, najít rychle cestu dál, asi jako byste hráli Tomb raider s časovými limity. Hru navíc nelze uložit kdekoli, takže výsledek je často takový, že opakujete určité úseky hry pořád dokola, a systémem pokus/omyl hledáte cestu dál. Nápovědy ne vždy spolehlivě fungují.
+1 +2 −1

Supreme Commander

  • PC 85
Masivní RTS, která je na hony vzdálena třeba sérii CaC. Obří boje v SC se s tímhle nedají vůbec srovnat. 
Svého času bomba.

Pro: Obří mapa a souboje

Proti: Pro někoho moc složité

Cardhalia

  • PC 70
Krokový dungeon ze staré školy, hlavně zpracování je z hodně staré školy (připomíná tak Lands1), takže tohle rozhodně není pro každého. 20% přidávám za nulovou cenu. Hra je zcela free. 
Bylo chystáno i velkolepé pokračování, avšak pořád v garážových podmínkách. A pánové to nedokázali dotáhnout.
Patrně velké sousto.

Pro: Je to domácí "garážová" tvorba a je to dobré.

-1 +1 −2

Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

  • PC 50
Nové mapy pro Unreal 1, narozdíl od původní hry jsou zcela bez inovace, navíc level design je absolutně nudný - nezajímavý. Je to jen procházení anonymní planety od začátku k cíli.

Proti: Prostě jen nastavená kaše, asi z materiálu co byl z původní hry vyhozen

-1 +2 −3

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

  • PC 80
Tento datadisk přidá do původní hry jeden veliký dungeon, jednu vesnci a dva questy. Ačkoli to byla zábava, čekal jsem něco víc než dvě nové lokace.

Pro: Obří dungeon navíc a celkově velmi povedený datadisk