Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tormented Souls

27.08.2021
07.09.2021
25.02.2022
14.04.2022
73
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tormented Souls je hororová adventúra, zámerne silne inšpirovaná titulmi ako Alone in the Dark, či prvý diel série Resident Evil. Z tohto dôvodu vidíme postavu hlavnej hrdinky z pevnej perspektívy, aj keď je využitá dynamickejšia kamera a modernizované ovládanie, v porovnaní so spomínanými klasickými titulmi. Rovnako sú k dispozícii iba obmedzené možnosti ukladania pozície.

Hlavná hrdinka Caroline Walker dostane jedného dňa záhadný list zaslaný z opustenej nemocnice Wildberger vo Winterlake. Keďže ho ani po nejakom čase nedokáže dostať z hlavy, sama sa vydáva na miesto činu. Ihneď po príchode ju však niekto omráči a Caroline sa o niečo neskôr prebúdza nahá vo vani a pripojená k desivo vyzerajúcemu zariadeniu. Nevie, koľko času medzitým uplynulo, ani prečo jej niekto odstránil oko a neostáva jej tak nič iné, len sa pokúsiť uniknúť z tohto desivo pôsobiaceho miesta. Za týmto účelom však musí preskúmať túto zdanlivo opustenú lokalitu, kde sa nachádzajú aj tajomne pôsobiace zrkadlá, vedúce do iného času, respektíve alternatívnej reality. Týmto spôsobom je možné riešiť i vybrané logické hádanky, pričom veľký dôraz je kladený na využívanie inventára, teda zbieranie predmetov a ich kombinovanie. Prekážku na ceste za slobodou však predstavujú aj rôzne monštrá, ktoré musí likvidovať s pomocou rozličných predmetov, ktoré postupne nachádza.


Poslední diskuzní příspěvek

Jako celkem fajn kopie Resident Evila 1 (HD), pro tenhle typ her mám celkem slabost, ale ty puzzly s těmi debilními "nápovědami" to fakt zabíjejí, viz. ty hádanky se speciálním klíčem občas fakt naprosto postrádaly smysl, nemluvě o mnohých dalších, které poté následovaly. Tak do poloviny celkem fajn a od poloviny mi přijde, že autoři sypou jednu debilní hádanku za druhou, ono to ve výsledku sice většinou nějaký jakž takž smysl dává, ale jak to má kurva člověk z těch debilních nápověd rozluštit. A to s adventurami obvykle moc problémy nemívám. Resident Evil 1 měl třebas naprosto skvěle vystavěné hádanky, nad kterými hráč musel přemýšlet, avšak dávaly smysl a po nějaké chvíli na ně přišel... ale tady jsou ty řešení mnohdy vážně spíš na facepalm. V kombinaci s omezenými save/loady a klasicky survival hratelností (kdy se někam horko těžko probojujete a pak zakysnete na debilním puzzlu) je to pak kór lahůdka. Ale jinak zábavné to je, to ne že ne.

A jinak btw, už je ve vývoji dvojka .

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 60
Když se nějaká hra pokouší napodobit dnes už zastaralý žánr, jakým klasický survival horor je, může to dopadnout všelijak. Tvůrci Tormented Souls se ani nesnaží zamaskovat, jakou kopírku "zakladatelů" žánru (hlavně tedy prvního Resident Evila) vytvořili. Pevně dané úhly kamery, střelba na neviděné nepřátele, tankové (naštěstí alternativní) ovládání a třeba i hudba v místnostech s nahrávacími přístroji sloužícímu k uložení hry vyvolávají pocit, že už jste to všechno někde viděli.

Větší část hry se odehrává ve staré vile přestavěné na nemocnici a nutno uznat, že vizuálně se povedlo navodit správnou atmosféru, jakkoli musím druhým dechem dodat, že posledních několik úrovní v kanálech je naopak dost otřesných. Každopádně budete řešit hádanky, vracet se do již navštívených pokojů a střílet do příšer. Tady přichází asi největší problém Tormented Souls.

Graficky všechny postavy vypadají hrozně a navíc i design monster je víc směšný, než strašidelný. Celá akční složka je taková podivně strnulá a vůbec nemáte pocit, že zabíjíte smrtonosné obludy, nýbrž střílíte do pytlů plných brambor. Poslední boss zase postrádá napětí a o nějakém uspokojení z jeho zabití vůbec nemůže být řeč. První RE připomíná i (ne)kvalita scénáře a dabing, který je tak špatný, až je vlastně dobrý. Děj je předvídatelný a správně hororově přiblblý se "šokujícím" hloupým zvratem.

Nebudu psát, že vývojáři udělali špatnou hru, protože svůj cíl vlastně splnili. Z celého díla je cítit nedostatek financí a zkušeností,  přesto jsem docela zvědavý, co nám naservírují příště.
+16
  • PC 65
Pokud chcete udělat survival horor ze starý školy, tak musíte mít buď extrémně béčkovej děj nebo psychologicky tíživou atmosféru a odkrývání příběhu. Tormented Souls není bohužel ani jedno.

Nejprve to, co mě sralo první asi tak dvě hodiny. Save system. V dnešní době už prostě není prostor pro ukládání skrz consumables předměty. Nijak se u mě tím nenavodila atmosféra starých hororů (a že jsem hrál Silent hill i Resident evil) v tomhle směru. Autoři to propagují jako featuru, ale to rovnou můžeme ukládat na memory card (kdo ví, ten ví). Proč se tohle nevyřeší prostým autosavem v dobře umístěných částech hry? Garantuji, že by to bylo o poznání těžší a zajímavější. Takhle jednoduše vypráskáte skupinu (špatně designovaných, k tomu se dostanu) potvor, odhalíte směr puzzlu a reloadnete save. Ne, tímhle se fakt netvoří "nervy drásající atmosféra". Je to jen těžce zastaralý systém ukládání, který stojí za prasklej párek.

Potvory jsou bez nápadu. Nemají ani žádný pořádný účel (i ze stránky loru je to slabší), proč vypadají tak, jak vypadají. A mimochodem. Pokud mi ještě někdo v dnešní době použije argument "vědecký pokusy", tak mu useknu varle / stydký pysk.
Je to jako kdyby jste vzaly například tvorbu Cliva Barkera. BDSM podtext, kde hraje hlavní roli bizarní natahování kůže, svalstva, masa a jeho různých modifikací pomocí jehel nebo dalších chutností. Jenže Clive Barker je slavnej svojí tvorbou, protože dokáže vytvořit nápaditou kombinaci, která zasahuje přesně na pomezí uvěřitelnosti a fikce. Má něco reálnýho ( lidský vzezření a celkově stavba těla) a něco mimo naši dimenzi (třeba Cenobiti). Tormented Souls na to nemůže pomýšlet ani z vlaku. Přirovnal bych to k tomu, když chcete vycestovat například do New Yorku, ale stopnete se v Konicích. Jako jo, je to nějaký obydlí, ale jsou to Konice. Jak jste nejspíš poznali, tak mě téma nekreativity monster celkem točí. Abych to ale vysvětlil líp, tak jde o kontext. Ten tu právě jaksi chybí a nebo je naprosto nudně opodstatněný.

Ok, to máme potvory a save systém. Grafiku by nebylo úplně fér hodnotit, když se jedná o indie počin. Koukat se ale na to dá úplně v pohodě. Některý části jsou příjemně atmosférický ( celý horní patro od meeting roomu nebo spodní patro přímo s kanclem jedný z hlavních postav ) a některý stojí vyloženě za hovno (stoky)

Co mě ale bavilo, tak je paradoxně statická kamera. Správně umístěná totiž dokáže umocnit celkovou atmosféru daný lokace. Špatně umístěná dost nasere a prakticky pak střílíte do prázdný chodby. Dá se to přežít, protože ten jednotlivý balanc určitých lokací je vyvážený ve prospěch fajn atmosféry.

A teď bych rád zmínil ty tolik opěvovaný puzzly. Jako upřímně, viděl jsem už horší. Některý jsou fakt skvělý ( například rébusy s klíčem) a některý jsou naprosto dementní (jako sorry, ale oběhnout 3x kolem mrtvoly mi přišlo opravdu celkem mimo). Naštěstí převažují o kousek ty rafinovaný. Jistý backtracking patří k starým hororům, takže buďte na to připraveni. Lítat po prozkoumaných lokacích budete často. A to jsem ani nezmínil tu vyloženě zkurvenou mapu. Ne, nádech a výdech. Už tak je tenhle koment delší, než jsem zamýšlel.

I přesto všechno se to hraje víceméně dobře. Pokud vyloženě lačníte po starým survival hororu, tak to můžete ve slevě vzít. Musíte být ale hodně HC fanda, aby jste to dojeli do konce a ještě se u toho bavili.

Závěrem bych se chtěl omluvit fanouškům hry. Pouze jsem potřeboval filtrovat svou frustraci z nedostatku kvalitních hororů. Tak nějak to dopadlo, že jsem zrovna kápnul na Tormented souls.

Pro: atmosféra starých hororů, soundtrack

Proti: mapa, save systém, nepřátelé, bossové, závěrečné lokace, některé frustrující puzzly, příběh, absence citelného ohrožení

+13