Tormented Souls je hororová adventúra, zámerne silne inšpirovaná titulmi ako Alone in the Dark, či prvý diel série Resident Evil. Z tohto dôvodu vidíme postavu hlavnej hrdinky z pevnej perspektívy, aj keď je využitá dynamickejšia kamera a modernizované ovládanie, v porovnaní so spomínanými klasickými titulmi. Rovnako sú k dispozícii iba obmedzené možnosti ukladania pozície.
Hlavná hrdinka Caroline Walker dostane jedného dňa záhadný list zaslaný z opustenej nemocnice Wildberger vo Winterlake. Keďže ho ani po nejakom čase nedokáže dostať z hlavy, sama sa vydáva na miesto činu. Ihneď po príchode ju však niekto omráči a Caroline sa o niečo neskôr prebúdza nahá vo vani a pripojená k desivo vyzerajúcemu zariadeniu. Nevie, koľko času medzitým uplynulo, ani prečo jej niekto odstránil oko a neostáva jej tak nič iné, len sa pokúsiť uniknúť z tohto desivo pôsobiaceho miesta. Za týmto účelom však musí preskúmať túto zdanlivo opustenú lokalitu, kde sa nachádzajú aj tajomne pôsobiace zrkadlá, vedúce do iného času, respektíve alternatívnej reality. Týmto spôsobom je možné riešiť i vybrané logické hádanky, pričom veľký dôraz je kladený na využívanie inventára, teda zbieranie predmetov a ich kombinovanie. Prekážku na ceste za slobodou však predstavujú aj rôzne monštrá, ktoré musí likvidovať s pomocou rozličných predmetov, ktoré postupne nachádza.
Jako celkem fajn kopie Resident Evila 1 (HD), pro tenhle typ her mám celkem slabost, ale ty puzzly s těmi debilními "nápovědami" to fakt zabíjejí, viz. ty hádanky se speciálním klíčem občas fakt naprosto postrádaly smysl, nemluvě o mnohých dalších, které poté následovaly. Tak do poloviny celkem fajn a od poloviny mi přijde, že autoři sypou jednu debilní hádanku za druhou, ono to ve výsledku sice většinou nějaký jakž takž smysl dává, ale jak to má kurva člověk z těch debilních nápověd rozluštit. A to s adventurami obvykle moc problémy nemívám. Resident Evil 1 měl třebas naprosto skvěle vystavěné hádanky, nad kterými hráč musel přemýšlet, avšak dávaly smysl a po nějaké chvíli na ně přišel... ale tady jsou ty řešení mnohdy vážně spíš na facepalm. V kombinaci s omezenými save/loady a klasicky survival hratelností (kdy se někam horko těžko probojujete a pak zakysnete na debilním puzzlu) je to pak kór lahůdka. Ale jinak zábavné to je, to ne že ne.
A jinak btw, už je ve vývoji dvojka .
A jinak btw, už je ve vývoji dvojka .
Pro: atmosféra starých hororů, soundtrack
Proti: mapa, save systém, nepřátelé, bossové, závěrečné lokace, některé frustrující puzzly, příběh, absence citelného ohrožení