Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

A Plague Tale: Innocence

  • XOne 95
Než začnu psát tak chci upozornit, že tenhle komentář není na spoiler, ale můj dojem ze hry.

Když jsem přišel jeden krásný den na game pass, tak mi do očí bubnovala hra A Plague Tale.
Když jsem se podíval na internet podíval o čem ta hra je, tak jsem si řekl proč ne, když je ten nouzový stav, a tak jsem klikl na download. První zapnutí hry a vklouznutí do hry mi hned přejel mráz po zádech. Pěkná grafika, lemující stromy a pozadí na mě dělalo velký dojem. 1. kapitolu jsem hrál v angličtině, a to je chyba. Hra se odehrává ve Francii 14. století, takže jsem tam šupl hned francouzštinu, a to na mě udělalo ještě větší dojem. Takže kdybych měl hodnotit celkově hru i s příběhem, cutscénama a vše okolo tak dávám 95 %. V některých pasážích jsem měl i slzy v očích a v některých jsem byl zase nasraný jako prase. Byl jsem tak zakoukaný do té hry že se mi i přes noc zdálo o krysách aaaaaaaa to nedoporučuji.

Hra má bohužel i stinné stránky. Někdy se mi zdálo jako by mě a hra stále vodila za nos, Jediné pozitivum je to, že si můžete vybrat, jak tu hru budete procházet. Bud´ steahlt, nebo akčně.
Další věc, které jsem si asi tak všiml je to, že postavy nesmyslné chodí. Ale to je jen drobnost, která hru nezkazí.
Takže tuhle hru velice doporučuju. Má skvělou atmosféru, děj hudbu, grafiku. francouzský dabing.

Pro: Atmosféra, Dialogy, Možnosti zlepšování hrdiny, Příběh, Grafika, Francouzský dabing

Proti: Ul pokulhává, Některé herní mechanismy

+10 +11 −1

Bleeding Edge

  • XOne 75
Rychloobrátková dynamická multiplayer řežba se zábavnými "punk" hrdiny, zběsilým tempem a bohužel jen omezeným množstvím lokací, díky čemuž je mnohem víc monotónní, než by bývalo záhodno. Na rychlý mikro-relax po práci ale dobrý.

Pro: Zábavné postavy, dynamika, hratelnost

Proti: Monotónnost

+10

Saints Row 2

  • PC 100
  • PS3 --
  • X360 --
  • XOne --
Saints Row 2 nevypadá vůbec špatně. PC verze je v základu sice problematická, ale popasoval jsem se s ní dobře. Gentlemen of the Row mod, speciální SweetFX, Improved Vehicles Mod, kvalitnější muzika. To je vše, co jsem si do hry dal. Na své stáří fakt obdivuhodný kousek. Ze značky se během dekády stal fenomén, co dávno narostl do neuvěřitelných rozměrů. K nestabilitě hry, nakupování oblečení, načtení pozice a cutscén, shození hry na lištu. To je popis specifických případů, kdy může dojít k proklamovanému padání a náhlému ukončení aplikace, ale rozhodně lze hrát mnoho hodin nerušeně. A řekl bych, že se mi to dost zlepšilo poté, co jsem dal kompatibilitu na Windows Vista.

První den hraní zprvu bezcílně jezdím po městě, seznamují se s tím světem, jak co funguje a vypadá. Objevuji mnohé vedlejší mise, kde je odměna 1000 dolarů, případně i desetinásobek uvedené sumy. To mě přivede k myšlence o vydělaném miliónu, aniž bych se vrhl na příběhovou kampaň. Ona to navíc byla fakt hodně chytlavá kratochvíle, ve čtyřkolce projíždět obchodním centrem vytyčenými checkpointy. Tak neustálým opakováním mého cíle dosaženo. Prostě jen pro ten pocit snadno vydělaných peněz a naučené trasy, kdy byla uplatněna ta nejefektivnější místa projetí. Takto jezdit bych chtěl i v reálu. Až potom následovalo to ostatní, co tu ukryté čeká k prozkoumání a zevrubnému využití.

Lhal bych, kdybych tvrdil, že na grafickém vzhledu nezáleží, je to víceméně to nejdůležitější u her obecně. To bychom je jinak nehráli. Jen v případě velkého stáří pak přimhouřím oči a odpustím hodně. To není případ Saints Row 2, který s mnou použitým SweetFX vypadá opravdu úchvatně. Byť nastaveny i barvy přes OSD monitoru, čímž se tím víc projevovala upravená vizuální stránka . Celé město tak rázem ožije. V základu vývojáři nezvládají u novějších her saturaci odstínů, pokaždé je tam nějaký mlžný opar určité barvy. Aby to bylo projasněné, nepotřebuji HDR efekty, ale vyvážené schéma, co nebude oplývat vybledlou, nevýraznou či příliš tmavou paletou. A právě proto vznikly ty neoficiální korekce vzhledu, ty při správném nastavení pak dopomáhají k vyhovujícímu vnímání propírané věci.

Překvapení mě potkalo, když osedlána loď. Rázem se úplně změnila perspektiva, s níž jsem dosud na hru pohlížel. Ono to vlastně jde vzít po vodě, zemi a vzduchu. Třpyt odrážejících se slunečních paprsků na hladině vody navozoval uspokojující pocit, stejně jako zrcadlový odraz panorama města. Síť nadjezdů, silnic, dálničních tahů a mostů. Poskládáno tak, že jde jezdit dokola. Je to odklonění nahuštěné dopravy nad město. Architektura staveb a jejich komplexnost tvoří vyspěle působící metropoli, v níž se snoubí několikero odlišných stylů. Radost pohledět. Hra je hodně v asijském duchu, vesměs různorodá etnika. Ačkoli já dal přednost typickému bělochovi. Postupně mu oblékl svršky ve fialové barvě, slušivou koženou bundu, výraznější řasy, stylovou obuv. Na hlavě měl svěží šátek.

Respekt se cení, neboť na něm záleží, kdy mi dá hra šanci pokračovat v příběhové linii. Chce to mít sklony k násilí, choutky na všelijaké činnosti, plnit vedlejší úkoly. Po nějaké době upřednostněn Prodejce s auty, co mi prodá, to mám trvale v garáži. A od něj získaná vozidla zvyšují můj styl, mající vliv na zvýšení úrovně respektu. Např. vozidlo za 8900 bodů stylu stojící kolem sto tisíc dolarů. Stačí jich nakoupit několikero kusů, jak vychází propočty, rázem se ten součet bodů promění ve vyšší úroveň prestižního respektu. Ten obecně neustále skáče za jakýmkoli způsobem zajímavě koncipovanou jízdu. Na HUDu je v horním rohu jeho ukazatel. Do levelu 99 se neustále znovu naplňuje a pokračuje dál, při překročení hranice je již zaplněn trvale. Zkompletování Aktivit odemkne možnost se dostat k misím.

Hra neumí oficiální cestou rozlišení 2560x1440, přičemž v době vydání širokoúhlé monitory už začínaly. Pravda, s nižším počtem pixelů. Abych docílil nativního zobrazení, posloužil mi k tomu určený editor. Je k dispozici na Steamu. Vše nalinkováno v diskuzi u hry na DH. Nevyplácí se mít jinak danou konfiguraci než popisuji. Stinnou stránkou by totiž bylo špatné vykreslování kompletního světa, jeho načítání za chodu, průhlednost textur. Dohlednost zvládá dostatečně navozovat pohled, kam jen mé oko pohlédne. Není tudíž důvod ke snižování viditelnosti, či k onomu nenačtení objektů daleko ode mě. Je to tak co nejblíže realitě. Střechy nejsou duté. Ano, tady mám snad poprvé dojem z prostorových budov se vším, co se s nimi pojí. Obcházím je, objíždím, vstupuji do nich, a stoupám na ně. Lepší splynutí s okolím dosud mé chabé znalosti z městských akcí neměly tu čest někde vidět. A fakt si tohoto aspektu cením.

Stěžejní příběhová linka je fakt podařená, dost se toho v sekvencích děje. Samotné dění těch úkolů nepostrádá originalitu a nápaditost. Dá se to plnit variabilními řešeními, výhoda otevřených světů v městské zástavbě. Obyčejné vyřizování účtů, pomsta, převzetí dominantního postavení, obrana mého území, infiltrace. A to se vzájemně prolíná lokacemi z postranních úkonů, například demoliční derby, čtyřkolka v Nob Hill a podobně. Osobně mi to vše přišlo velmi strhující a atmosférické. Zadávací body ke spuštění se neustále mění, objevují se opakovaně, přibývají další, odvislé od dosavadního průběhu. Jištěno je to svědomitě řešenými záchytnými body, pročež nečiní potíže po všech jít, zneškodnit je. Pakliže se to zkombinuje neomezeným střelivem, silnými a dobře zvolenými zbraněmi i lepší schopností míření, nepředstavuje kompletování příběhu jakoukoliv nesnázi, s níž bych si neporadil.

Nachází se tu výstavní supersporty. Poptávka po nich je napříč několika oblastmi, není snadné je najít. Mají tendence při detekování na radaru hned zmizet, usnadňuje to natřískaná garáž či koupě u obchodníka. Odměnou je vyřádění se na exotických kouscích, co do běžného provozu normálně nepatří. Takový Kombajn je extrémně pomalý, objemný, snadno se otře do protijedoucího auta, z nějž zůstane kostra zbavená karosérie. Rozmanitou škálou barev jde dosáhnout víceré variace stejného modelu, to učiněno u těch nejikoničtějších z nich. Otevírání dveří stylem nahoru se mi nikdy neomrzí, považuji toto řešení za nejpřínosnější pro celé odvětí miláčků na čtyřech kolech. A jak už to u propracovanějších záležitostí bývá, neodpustili si vývojáři ani tajné lokace. Z mola se vydám na zapomenutý ostrov, na němž je co pozorovat i kam lézt. Projít jej dolní a horní stranou, dostat se na něj i z mého úkrytu. Cestou k němu minout pozůstatky jiného, potopeného ostrova. Prostě dokonalost.

Pro: S modifikacemi naprosto v pohodě, skvělá a podmanivá hratelnost. Profesionální design.

Proti: Může padat, ale mnohdy se toho dá vyvarovat. Plynulost se trošku zadrhává, ale nijak to nevadí.

+10

Wasteland 3

Split/Second: Velocity

  • PC 80
  • PS3 80
  • PSP 75
  • XOne 85
Naprosto nedoceněná žánrová pecka z produkční stáje Disney Interactive Studios (WTF), která možná nemá úplně nejhladší vizuál, nejrychlejší menu nebo nejférovější soupeře, ale to koření v podobě absurdně velkolepých destrukcí stojí za každou jízdu. Málokde jsem pocítil takové uspokojení, jako když ve Split/Second hajzlíkovi, co mi ujíždí, hodím na hlavu celou přehradu. Nápad zlatý, hratelnost arkádová, ale jak si člověk zvykne na to, že skluz je plus a cokoli dalšího jen zdržuje, bude se skvěle bavit. Jen ty mezihry nejsou vždycky úplně top a ostré úhly v ulicích víc štvou než motivují. Ale zbytek hotová radost pro partičku kamarádů, kteří si chtějí na kolech dělat naschvály. Škoda, že hra nevyvolala větší odezvu, takže je definitivní počet tratí i aut. Tady bych si nějaké rozšíření dal sakra líbit.
+10

The Walking Dead - Episode 5: No Time Left

  • XOne 75
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) jsem nutně musel jednou sáhnout i po herním zpracování. Vývojáři postavili příběh na dialozích a vztahových linkách mezi postavami, což se na první pohled zdá jako super nápad, kdyby toho žvatlání nebylo už příliš a nestávalo se otravným - pokud musíte neustále poslouchat postavu jak si mele svou a nemůžete již jednou slyšený dialog vynechat a přeskočit hned na začátku - to mě fakt neskutečně sralo, ale postupem času se s tím hráč smíří.

Postupem času konfrontace a interakce se zombímy zintenzivněly, takže co jsem vytýkal prvnímu dílu už dávno neplatí, V season finale dojde k očekávanému dramatu nejhlavnějších postav, s některými postavami se jak už to tak bývá rozloučíme, pač padnou jako zákusek Chodcům a nezbývá se než těšit s přeživšími nebo novými postavami na další putování s post-apo světem v další sérii.

Za mě převažují pozitiva nad originálním pojetím studia ve stylu komiskového looku, budováním vztahů ve skupině a dopady na další vývoj a nekompromisní odvaze v některých situacích. Nakonec u mě nejvíc bodovaly sudé epizody a dávám celkově 75 %
+10

A Plague Tale: Innocence

  • XOne 75
A Plague tale : Innocence je akční adventurou odehrávající se v temném období Francouzského království 14-tého století zmítaného morem ve které hlavní hrdinka dcera šlechtického rodu Amicia de Rune a její mladší bratr Hugo uprchou po napadení a vypálení hrabství inkvizicí v čele s tajemným rytířem,

V patách jim jsou hordy krys roznášející nákazu černého moru a dvojice se jim musí za pomocí lstí, luštení hádenek, likvidací vojáků a později i díky ovládání žravých hlodavců vyhnout k cestě ke konfrontaci s hlavním inkvizitorem Vitalisem, který se odhodlal zasvětit se magii.

V rámci kladů je určitě výborná grafika, včetně lokací, příjemná hudba, samotný příběh a výběr a vylepšování praku jakožto jediné zbraně v rukou Amicie. Horší je to už s akcí jako takovou - bohužel IQ UI je chabé a i nezkušený pařan nebude mít problém procházet jednotlivými levely, částečně to kompenzuje možnost se akci vyhnout a proplížit se kolem či využít hlodavce k likvidaci a nebo vojákům zhasnout svíčku zhášením luceren a loučí, protože se světlem a ohňem se myšky nekámoší. Vy výsledku solidní nadprůměr, dokážu si představit, že studio přijde s pokračováním - 75 %
+10 +11 −1

Doom 3

  • XOne 70
Legendární Doom jsem v mládí hrál hlavně jako náplň tehdejší výpočetní techniky v rámci siťového masakru, kdy učitel přimhuřil očko a přidal se k nám a mastili jsme první level.

Nápravu jsem sjednal až teď na ! konzoli ! a po dprvních dvou dílech jsem se vrhnul i na kontroverzní Trojku, která se odhrává na základně na Marsu, kde začně jít vše do kytek a náš mariňák si to přes černočernou tmu ve svitu baterky musí vyříkat se starými známými pekelnými zplozenci v novém hávu v celkovém počtu 27 levelů až k finálnímu Bossovi.

Graficky a atmosféricky je to na úrovni, třeba pavouci byli skvělí, ale nedostatky bych viděl hlavně v často až zbytečné tmě, po pár levelech přichází stereotyp s nízkou interakcí a minimální rozmanitostí prostředí - ti kdo hrálli skvělý Alien Isolation, ví.

Stejně jako u prvního dílu to vidím na silný průměr, Peklo nikdo nespí - 70%
+10 +11 −1

Old Man's Journey

  • XOne 80
Jednoduchá adventurka se sympatickou herní mechanikou (ze které je znát její prvotní zaměření na dotykové obrazovky), silným příběhem o vykoupení jednoho starého muže, který v životě udělal - tak jako všichni - chyby. Půvabná animace a nádherný soundtrack ze hry přitom dělají moc příjemný zážitek.
+9

Rage 2

  • XOne 75
Ale jo...

Jo, je to repetitivní. Ne, nemá to kdovíjak originální herní mechaniky. Ne, není to vizuálně nejhezčí hra, co jste kdy viděli. Ale ta dynamika, punkovost, Madmaxovské kulisy, adrenalin i docela slušná otevřenost tomu dodávají punc nemalé zábavy. A to někdy docela stačí.

Pro: Dynamika, adrenalin

Proti: Repetitivnost

+9

Astroneer

  • XOne --
  • PS5 85
Když jsem kdysi,náhodou narazil na tuto indie americkou společnost a viděl jsem gameplaye ze hry, řekl jsem si, že to je druh hry který by mně mohl bavit. Jelikož jsem tuto hru zkoušel ve fázi early access již na Xbox one, tak možnost pořídit si tuto hru na PS5, bylo víceméně jasné. Díky mím znalostem, že se ve hře nevyskytuje jediná forma komunikace, pokud opomeneme voice chat v multiplayeru. Takže logicky šlo o mou volbu do herní výzvy 2022 - 3. "Ticho jako v hrobě" 

V této samotné hře se stanete kosmonautem/astronautem, dle vašeho uvážení. Ocitnete se uprostřed planety v modulu, který se stane vaším útočištěm a skrýší. Jelikož se jedná o sandbox, tak očekávejte hru, kde nejste limitováni vůbec ničím. v základní výbavě "nafasujete" těžící zbraň a "batoh" na kterém máte přístup až k 10 slotům, vybaveným indikátorem obsahu kyslíku v láhvi. Dále vlastníte základní craftovací stanici uvnitř batohu.
To jest k základům, nebudu se zde rozepisovat jakým způsobem craftíte věci, jen zmíním, že se zde nachází neznámé předměty, které používáte k získávaní bytů, což jsou základní jednotkou, kterou spotřebováváte v PDA které je součástí batohu a umožní vám nové a lepší vybavení, nástroje a přístroje.

Ve hře vás čeká 5 planet a 2 měsíce, které se liší složením plynů v atmosféře a zdroji nerostů. K získání všech zdrojů je potřeba navštívit všechny planety. Malá odbočka, pokud budete platinovat, tak musíte zatančit na všech planetách. Nyní zpět ke hře samotné, Jelikož jde o indie společnost, nečekejte zázraky, avšak oceňuji čas a práci kterou museli vynaložit k naprogramování hry samotné. Příběh tu nehraje první housle, spíše je utvářen sérii úkolů, které plníte skrze display u přistávacích ploch. Co musím ocenit, je jak zábavný dokáže být multiplyer při hraní více hráčů. Udělat si srandu s kamaráda, co je momentálně "AFK" a prokopat ho do 20 m do země a zadělat nad ním plochu a počkat na jeho reakci, je k nezaplacení, ale dost trolení. Ve více lidech jde o rychlejší záležitost.

Teď pojďme k jádru pudla, což je to co mi tuto hru kazilo. To, že kamera v jeskyních a při nošení věcí se otáčí nesmyslně, to bych ještě dokázal nějak snést, že se vám seká předmět při dávání na batoh a často padá vedle vás, je otravné, co mně nas*ávalo doběla, je pozdní načtení textury, ve které se zaseknete. Toto zaseknutí vás může stát vozidlo, popřípadě i život pokud spadnete při vystoupení z vozidla, pak následné hledání mrtvoly je skutečnou osinou v zadku. Hodně těchto problémů, však funguje při hraní ve více hráčích. Včetně podpory crossplay, avšak ta jde pouze přes placený server... :-(

Celkově jde o jedinečnou hru svého žánru, která osloví asi jen malou hrstku hráčů. Do hodnocení zahrnuji i to, že jde o méně známé studio System Era Softworks a toto je jejich prvotina. Dále stále vytvářejí content do hry, včetně DLC (zdarma) wanderer probes, který dodá do hry historicky známé tělesa, jako hubblův teleskop, či sondu voyager 2.


Pouze kvůli technické stránce dávám 85%

Pro: Sandbox, mutiplayer, kompletní destrukce, líbivá grafika

Proti: Načítání textůr, glitche, kamera

+9 +10 −1

Gears of War 2

  • XOne 80
Po solidním první dílu jsem šáhnul po pokračování a musím konstatovat, že se povedlo laťku zdvihnout. Marcus a jeho parťáci z jednotky Delta ( s nově přidanými Taiem a Dizzym ),  se po uspěšné likvidaci generála Raama ( ale bohužel už ne tak účinnému vyhlazení Locust rasy díky bombě, která s tím hmyzím balastem skoncovala jen okrajově ) mají opět prácičku, aby ochránili poslední zbytky llidské rasy ve skalní pevnosti Jacinto.

A že jé tè fušky pěkně Hromada … osvalenci jsou vystavení konfrontaci neustále, k dispozici proti protivníkům mají slušný arzenál různých zbraní – nově tuším přibyl plamenomet, raketovat a minomet, ale nakonec konzervativec jako já se spolehnul na osvědčenou kombinaci automatu a ostřelovačky sem tam proloženou nějakým tím granátem pro urychlení přestřelek, kdy samozřejmě nechybí benchmark této série – krytí se za vším možným.

Co se týče protivníků take se objevilo pár nových inventářů ale co především, některé z větších kousků dostane jednotka k dispozi, takže je možnost se na nich proletět nebo nasednout a dokonce navštívit útroby jednoho červíka. V damotném závěru si pak kluci osedlají jednoho z těch největších krasavců. Musím se přiznat, že po jedničce jsem si říkal tuctový nápad s pěkným prostředím, ale z dvojky mám rozhodně daleko lepší pocit a možná se podaří vytvořit povedenou ságu, pokoření trojky je nevyhnutelné - 80 %
+9

Unravel Two

  • XOne 80
Po hodně povedeném prvním dílu klubíčkové plošinovky bylo vrhnutí se do dalšího pokračování naprosto nevyhnutelné už jen pro tu nezaměnitelnou audiovizuální atmosféru.

Co fungovalo v díle předchozím, vývojáři ponechali ( proč taky měnit ), zásadní změnou je představení kooperačního módu dvou postaviček, kterým tentokrát nestačí jen vlastní vlákna, ale musí se spolehnout v překonávání překážek jeden na druhého za pomocí balancování, vyvažování nebo třeba lákaní protivníků.

Hádanky jsou nápadité, jeden se místy zapotí ( zejména v samostatných a volitelných challenge módech ), herní čas je kratší a za mě příběhově mě ten první vzal za srdce víc. Přesto v žánru je to pecka společně s Limbem a Inside a nezbývá si jen přát houšť a větší kapky - 80 %
+9

Halo Wars

  • XOne 90
Za môjho herného života som moc RTS hier nehral. A ešte menej som ich dohral. A to iba na PC. A všetky (tri) boli zo série Command & Conquer. Halo Wars má u mňa toľko prvenstiev, že keby za to boli achievementy, mal by som ich teraz tak plné zorné pole, že by som ani nevidel na monitor.

Z dôvodov vyššie uvedených som Halo Wars v dobe vydania moc pozornosti nevenoval. Navyše som vtedy ani nemal X360. Lenže odvtedy už pretieklo veľa vody a ja som stihol odohrať komplet celú hlavnú líniu Halo hier, takže prečo neskúsiť aj prvú časť strategickej odnože?
Hral som definitívnu edíciu na Xboxe One, ktorá je graficky stále dobre pozerateľná a aj pri plnej obrazovke jednotiek stále plynulá. Znalci ostatných hier bez problémov spoznajú všetky vozidlá a postavy, ktoré sa na bojovom poli objavia. Či už mariňákov, Warthogy, obligátne tanky Škorpión, Wraithov, Scaraba alebo so sériou neodmysliteľne spojených Sparťanov, všetko je do detailov vymodelované a verné univerzu. A keby ste videli tie cutscény...

Najviac som sa obával ovládania, pretože tento žáner mi moc nejde ani s myšou, nie to ešte na ovládači. Našťastie autori Age of Empires počítali s tým, že by sa ku ich hre mohli dostať aj hráči môjho typu, preto si na ovládaní dali poriadne záležať. Lietanie po mape, vyberanie skupín jednotiek, všetkých alebo jednotlivcov je takmer bezproblémové a po chvíli tréningu som nemal problém posielať mojich hrdinských Sparťanov na istú smrť... prípadne na víťazné ťaženie.

Z hľadiska hrateľnosti bola hra kritizovaná za prílišnú jednoduchosť a osekanosť. S tým sa nedá nesúhlasiť. Ale ja by som to nebral ako negatívum. V chodiacich misiách je to jasné, pracujete s tým čo máte k dispozícii.
A čo sa týka budovateľskej fázy, nemožnosť umiestňovania budov mimo vytýčené plochy na základni možno spočiatku znie obmedzujúco, ale v praxi to vôbec nevadí. V zápale boja som vďaka tomu vždy vedel, kde mám rýchlo hľadať ktorú budovu. A keď dojde miesto? Tak si postavíme ďalšiu základňu a je vymaľované.

Jediné, čo by som vytkol je krátkosť kampane. 15 misií ubehne ako voda a koniec. Pritom by som si kľudne vedel predstaviť druhú kampaň z pohľadu Covenantu kde by si človek mohol vyskúšať mimozemskú techniku a sledovať príbeh z novej perspektívy. Ale to je asi jediná vada na kráse, ktorú má u mňa Halo Wars.

Inak som si to totiž moju prvú konzolovú, nie C&C strátégiu, náramne užil. Rýchla, dynamická kampaň (tak trochu ako môj obľúbený Red Alert 2), v peknej grafike, ako je u Halo zvykom aj s parádnym orchestrálnym doprovodom, až sa čudujem, že som do toho nešiel skôr.

Pro: rýchla a jednoduchá hrateľnosť, audiovizuálne spracovanie

Proti: herná doba

+9

The LEGO Movie Videogame

  • XOne 70
Jak už to u LEGO her bývá, jsou herním převyprávěním filmové předlohy. Nejinak tomu je i u The LEGO Movie Videogame, která ale jako první má svou předlohu vytvořenou z kostel LEGA. Tento fakt hraje do karet herní podobě právě proto, protože využívá cutscény přímo z filmu, které nám servírují jakýsi flmový zážitek. Hráč má díky tomu pocit, že je sučástí interaktivního filmu. Ze všech LEGO her má tak LEGO Movie cutscény nejlepší.

Co se týče hratelnosti, tak to je stará známá, a pokud jste již nějaké LEGO hry hráli, tak zde vás nečeká nic nového. Klasických prvků jako zlikvidování určitého počtu nepřátel, hraní miniher pro posun v příběhu, či ničení věcí a přetváření je na něco nového, je tu dostatek. Zde to ale dává větší smysl, jelikož se hra odehrává prostředí LEGA, kde celou podstatou filmu je stavění LEGA a přetváření je na něco nového. Bude vám to tak připadat více smysluplné, nežli v ostatních LEGO hrách.

Cělkově mám z hry dobrý dojem. Pokud berete LEGO hry jako převyprávění filmu jiným způsobem tak jako já, tak si hraní užijete. Skousnete-li i těch pár cutscén s Batmanem, který má naprosto trapný a pubertální humor; pocit monotonie, který vás po chvilce hraní chytne a nepustí; či nezajímavé a trochu otravné postavy, tak si hraní určitě užijete.

Pro: Svižný děj; zábavné mechaniky; filmové cutscény

Proti: Monotónní hratelnost; dětinský humor

+8

LEGO The Hobbit

  • XOne 85
LEGO The Hobbit je pro mě srdcovou záležitostí, kterou jsem dohrál již 4x. Srdcovou záležitostí vlastně není samotná hra, ale její filmová předloha, která se, k nepochopení ostatním fanouškům Středozemě, stala mým nejoblíbenějším filmovým snímkem, jež jsem shlédnul již tak 10x. Hra je tak parádním substitutem filmového zpracování oblíbeného anglického románu od J. R. R. Tolkiena, když dostanete chuť na příběh jednoho hobita ale víte, že se musíte klidnit.

Je dosti možné, že celý můj komentář bude celkově ovlivněn mou oblibou filmové předlohy. Vynasnažím se ale, abych byl co nejvíce objektivní a zachytil co nejvíce skutečnost.
-------------------------------------------------------------------------------
Humor
Vývojářům se podařilo do hry parádně zakomponovat milý, family-friendly humor, který často vychází z důležitých filmových momentů. Spíše než nekontrolované řechtání čekejte lehký úsměv na vaší tvaři, který vám zpříjemní celé hraní.

Úžasné prostředí, postavy a hudba
Prostředí je jednou z věcí, která mi učarovala. Při hraní máte pocit, že herní plocha je součástí širokého okolí, a ne jen vyseknutá a ohraničená část země. Například v části s drakem Šmakem, která se odehrává v pokladnicích Ereboru, vidíte tu ohromnou rozlehlost pokladnic, které vás nutí se cítit jako pouhý mravenec. Dalším příkladem je například město Dale.

Postavy jsou jako jejich předlohy, jsou vtipné, typické svými rysy a jsou skvělě nadabované.

Hudba od Howarda Shora (ugh) je naprostou slastí pro uši, která dokáže slepšit váš herní zážitek až dvojnásobně.

Zábavné mechaniky
Mechaniky nejsou nijak náročné či nejsou pro hráče žádnou výzvou, často jde například i jen o pouhé stisknutí správné klávesy/tlačítka ve správný čas, potěšení vám spíše přinese důvod jejich existence ve hře. Mám na mysli jakési okolí mechaniky, které upoutá vaši pozornost. Jako příklad uvedu scénu u Bilba Bagginse doma, kdy pouze mačkáte tři různá tlačítka ve správný čas, odměnou vám však je nesmírně radostný a pozitivní zpěv třinácti trpaslíků.
-------------------------------------------------------------------------------
Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav
Jedná se především o postavy, které mají ve svém arzenálu střelnou a sečnou zbraň, nebo kouzelnickou hůl a meč (koukám se na tebe, Gandalfe -_- ). Postavy tak v ten nejnevhodnější čás střílí čí kouzlí do vzdálených předmět, zatímco vy potřebujete usekat toho skřeta, co se vám lepí na paty. Toto mohli vývojáři udělat mnohem lépe. Nejednou jsem si tak u hry z tohoto důvodu zanadával.

Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3
Není co více bych k tomu řekl. Předpokládám, že na vývoj nebyl dostatek času, jelikož hra musela vyjít jako podpůrný produkt pro filmy. Je to škoda.

Zdlouhavé levely
Dle mého názoru by hra byla zábavnější, pokud by u tohoto typu hry byly úrovně poloviční. Často si tak říkate, že jste dohráli zásadní část příběhu, který značí konec herní části. Nemusí tomu být tak, a hra pokračuje méně podstatným příběhem, který vás akorát tak nudí.
-------------------------------------------------------------------------------
Dle mého názoru skvělé, pro ostatní to bude nejspíše průměrně zábavné. Hru si ale užijete ať už jste fanoušky či nikoliv. Pokud jste na hru náhodou narazali a ještě jste ji nehráli, tak vám přeji co nejpříjemnější zážitek ze světa Středozemě.

Pro: Humor; Úžasné prostředí, postavy a hudba; Zábavné mechaniky

Proti: Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav; Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3; Zdlouhavé levely

+8

Ori and the Will of the Wisps

  • XOne 100
Druhý díl se snaží jako většina pokračování být lepší a větší a téměř ve všech aspektech se mu to daří. Graficky si hra stále drží krásný kreslený styl jedničky, ale je tam vidět výrazný posun např. jak se pohybuje tráva, jak se pod Orim při skoku prohne shnilej kmen, prostředí působí živějším dojmem. Nové přibyly boss fighty, podle některých recenzentů dost obtížné, ale pro mě spíš byly těžší únikový pasáže v jedničce. Ty jsou tady taky , ale zdají se mě kratší než minule. Boss fighty nejsou nějak nápadité, ale zase jich není tolik, aby vás nějak obtěžovaly.
Další výraznou novinkou je příklon k RPG, je zde nové velké množství NPC, který vám dávají questy, některé obvyklé něco odnes a vrať se mě úplně nebavily, naopak stavba vesnice a sbírání semínkem byly zábavné.
Jedinou malou výtkou může být, že množství schopnosti, které nasbíráte je asi zbytečně velké, něco kolem 14 a z nich jsem reálné použil asi polovinu (některé použijete jednou v konkrétním problémů a už se k nim nevracite, např. koule světla v temné oblasti).
Příběh podobne dobrý jako minule, opět dojme, pomáhá mu opět úžasný soundtrack.
Rád bych hru po prvním dohrání kompletoval, ale na Xbox One jsou velké problémy s achievementy, mě nevyskočil ani ten za dohrání hry. Snad to vývojáři dají brzy do kupy.
Celkově skvělý zážitek, snad na další díl nebudeme čekat pět let.

Pro: Grafika, hudba, dobře nastavená obtížnost, hratelnost.

Proti: Stačilo by polovina schopností, rozbitý achievementy

+8

Gears Tactics

  • XOne 65
Hráno a dohráno na Xbox One X přes službu Game Pass Ultimate.

Jsem velký fanda XCOMu a hrával jsem už původní UFO. (nostalgický povzdech) Gears Tactics je oproti XCOMu hrou ořezanou jen na čistou akci. Žádný výzkum, vývoj, vedení základny... jen čistá akce o kterou v Gears Tactics vlastně jde. Tady špatně nic není. Co srovnat jde jsou akční pasáže hry, tedy boj s našimi vojáky, ke kterým si člověk vybuduje nějaký vztah... ideálně kladný. Zde pro mne XCOM vede hlavně proto, že xcom vojáky mám víc pod kůží. Aby ne, mohu si je upravit, přejmenovat, vylepšit nebo ořezat výzkumem a vývojem. Zde Gears Tactics pokulhává, nejde totiž tak moc do hloubky.

Skill systém u postav je dobrý a hra po grafické stránce vypadá opravdu dobře. Navíc zde vložená brutalita a fatality při boji jsou opravdu úžasné. Taková třešnička na dortu, která mi vždy trošku chyběla. Jako + pro Gears Tactics považuji boj s bossy. Jsou velcí, hroziví a vypadají dobře. Jen ten boj s finální Hydrou byl fakt na dlouho. Bohužel hra (na xboxu) obsahuje dost nepříjemné bugy (několikrát se mi hra sekla nebo spadla) kdy tou nejvíce nepochopitelnou chybou byl opožděný dabing u animací postav. Hratelně se hra povedla, jen z nepochopitelných důvodů byla vycpána povinnými vedlejšími misemi, které mají nejspíš uměle prodloužit herní dobu. Když jsem už po páté zapínal tu stejnou vedlejší ne moc sympatickou misi, klepal jsem si na čelo s otázkou: "Jak tohle mohlo někomu projít?!"

Pro: hra v Game Passu, grafické zpracování, fatality a boj s bossy

Proti: stále se opakující vedlejší mise, bugy

+8

Untitled Goose Game

  • XOne 85
K této hře jsem se dostal v rámci rozruchu/hypu, který kolem sebe krátce po svém vydání celosvětově způsobila. Na základě informací, které o hře kolovaly, jsem k ní přistupoval toliko jako k určité drobné hříčce a ne snad jako k nějaké ambicióznější „indie hře“. A možná právě proto zcela naplnila má očekávání. Po celodenní práci jde dle mého o pohodové krátké hraní na závěr dne, které sice dokáže svými hádankami sem tam i potrápit, ale současně bez toho, aby snad vedlo k nějaké frustraci. Současně si myslím, že hlavní hrdinku prostě nelze nemít alespoň trošku rád a nezasmát se sem tam jejím zlomyslnostem, které jednotlivým obyvatelům „terorizovaného městečka“ provádí. Tím spíše, pokud plníte nejen povinné úkoly, ale dopouštíte se i dalších dobrovolné „podlostí“, což jednak prodlužují celkovou délku hry, a jednak to měšťanům ještě více zatápí. Celková stylizace této hry potom odpovídá právě jejímu oddechovému charakteru, tj. je spíše jednoduchá, v čemž ale podle mého názoru i zde tkví její síla. Suma sumárum, pokud se nechcete na hraní příliš soustředit, nebo se u něj dokonce trápit, ale naopak se chcete vyloženě (právě třeba po těžkém dni v práci) odreagovat a zasmát, nemohu než tento titul plně doporučit.

Pro: zábavná a oddechová hra s pěknou a čistou stylizací, sympatická a netradiční hlavní hrdinka

Proti: pro někoho snad herní doba, ale podle mého mínění plně odpovídá danému hernímu typu

+8

Watch Dogs: Legion

  • XOne 50
Cyberpunk 2077 se stal po vydání otloukánkem mimo jiné pro seznam nedodržených slibů. "Osekaná verze toho, co nám říkali", bylo slyšet napříč internetovém éterem. Každému, kdo má ten pocit, bych doporučil strávit pár hodin ve světě Watch Dogs: Legion, kde jsou charaktery postav tak nevýrazné, že je člověk skoro ani nezaznamená, herní náplň se v celé kráse odhalí v první hodince (protože pak už prostě není co objevovat) a Londýn je Potěmkinova vesnice, hezká, ale absolutně vyprázdněná. Kdyby se ještě hra držela úvodního nastavení s konkrétním hrdinou, možná by fungovala alespoň v obrysech. Ale ten revoluční "buď kýmkoli" přístup veškeré naděje na osobní dotek vymazal a nic dalšího nepřidal. Ubisoft znovu potvrdil, že umí vytvářet dobré koncepty, ale exekuce vázne. A mohli by konečně přestat šetřit na scenáristech, tohle bolí skoro ve všech ubi-hrách. Naleštěné pískoviště pro toho, kdo rád bezmyšlenkovitě vyzobává body na mapě a nic dalšího ke štěstí nepotřebuje. Nejsem ten případ.
+8 +9 −1