Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

LEGO The Hobbit

  • XOne 85
LEGO The Hobbit je pro mě srdcovou záležitostí, kterou jsem dohrál již 4x. Srdcovou záležitostí vlastně není samotná hra, ale její filmová předloha, která se, k nepochopení ostatním fanouškům Středozemě, stala mým nejoblíbenějším filmovým snímkem, jež jsem shlédnul již tak 10x. Hra je tak parádním substitutem filmového zpracování oblíbeného anglického románu od J. R. R. Tolkiena, když dostanete chuť na příběh jednoho hobita ale víte, že se musíte klidnit.

Je dosti možné, že celý můj komentář bude celkově ovlivněn mou oblibou filmové předlohy. Vynasnažím se ale, abych byl co nejvíce objektivní a zachytil co nejvíce skutečnost.
-------------------------------------------------------------------------------
Humor
Vývojářům se podařilo do hry parádně zakomponovat milý, family-friendly humor, který často vychází z důležitých filmových momentů. Spíše než nekontrolované řechtání čekejte lehký úsměv na vaší tvaři, který vám zpříjemní celé hraní.

Úžasné prostředí, postavy a hudba
Prostředí je jednou z věcí, která mi učarovala. Při hraní máte pocit, že herní plocha je součástí širokého okolí, a ne jen vyseknutá a ohraničená část země. Například v části s drakem Šmakem, která se odehrává v pokladnicích Ereboru, vidíte tu ohromnou rozlehlost pokladnic, které vás nutí se cítit jako pouhý mravenec. Dalším příkladem je například město Dale.

Postavy jsou jako jejich předlohy, jsou vtipné, typické svými rysy a jsou skvělě nadabované.

Hudba od Howarda Shora (ugh) je naprostou slastí pro uši, která dokáže slepšit váš herní zážitek až dvojnásobně.

Zábavné mechaniky
Mechaniky nejsou nijak náročné či nejsou pro hráče žádnou výzvou, často jde například i jen o pouhé stisknutí správné klávesy/tlačítka ve správný čas, potěšení vám spíše přinese důvod jejich existence ve hře. Mám na mysli jakési okolí mechaniky, které upoutá vaši pozornost. Jako příklad uvedu scénu u Bilba Bagginse doma, kdy pouze mačkáte tři různá tlačítka ve správný čas, odměnou vám však je nesmírně radostný a pozitivní zpěv třinácti trpaslíků.
-------------------------------------------------------------------------------
Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav
Jedná se především o postavy, které mají ve svém arzenálu střelnou a sečnou zbraň, nebo kouzelnickou hůl a meč (koukám se na tebe, Gandalfe -_- ). Postavy tak v ten nejnevhodnější čás střílí čí kouzlí do vzdálených předmět, zatímco vy potřebujete usekat toho skřeta, co se vám lepí na paty. Toto mohli vývojáři udělat mnohem lépe. Nejednou jsem si tak u hry z tohoto důvodu zanadával.

Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3
Není co více bych k tomu řekl. Předpokládám, že na vývoj nebyl dostatek času, jelikož hra musela vyjít jako podpůrný produkt pro filmy. Je to škoda.

Zdlouhavé levely
Dle mého názoru by hra byla zábavnější, pokud by u tohoto typu hry byly úrovně poloviční. Často si tak říkate, že jste dohráli zásadní část příběhu, který značí konec herní části. Nemusí tomu být tak, a hra pokračuje méně podstatným příběhem, který vás akorát tak nudí.
-------------------------------------------------------------------------------
Dle mého názoru skvělé, pro ostatní to bude nejspíše průměrně zábavné. Hru si ale užijete ať už jste fanoušky či nikoliv. Pokud jste na hru náhodou narazali a ještě jste ji nehráli, tak vám přeji co nejpříjemnější zážitek ze světa Středozemě.

Pro: Humor; Úžasné prostředí, postavy a hudba; Zábavné mechaniky

Proti: Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav; Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3; Zdlouhavé levely

+8