Your destruction is the will of the Gods…and we are their instrument.
Halo Wars líčí, kterak se konflikt lidí a mimozemšťanů z provinčních počátků rozhořel do galaktické války obřích proporcí. V roce 2525, tedy více než dvě desetiletí před událostmi Halo: Combat Evolved (2001), se kolonisté kultivující v družstevní pospolitosti obilnici Země, planetu Harvest, náhle odmlčeli. Expedice lodi UNSC Spirit of Fire kapitána Jamese Cuttera planetu nalezla zničenou koalicí bizarních tvorů téměř k nepoznání. Jejich vyšší vedení je přímo posedlé myšlenkou vyhubení lidského druhu. Na válku slov proto ani nedojde a rovnou promluví zbraně.
RTS vyvinutá na míru gamepadům upřednostňuje akci, poněkud upozaďuje budování a zcela vypouští dobývání surovin. 360° kamera snímá dění na bojišti z poněkud větší blízkosti, než bývalo běžné u předešlých sérií Age of Empires či Mythology, s nimiž Halo Wars sdílí engine. Produkce se odbývá v upgradovatelných základnách se sloty v C&C stylu, odkud jsou do boje vysílány pěší, motorizované a letecké jednotky. Multiplayer až pro šest účastníků zahrnuje kampaňový i kompetitivní co-op proti AI a živým spoluhráčům.
Posádka UNSC Spirit of Fire o sobě dává znovu vědět po 28 letech v Halo Wars 2 (2017).
Halo Wars vyšla již v roce 2009 na Xbox 360 dělali na ní Ensemble Studios tvůrci série Age of Empires. Nyní se dostává po letech i na PC ve své vylepšené verzi, aby předvedla konflikt který se stal ještě před události prvního Halo.
Příběhová kampaň tudíž nevyžaduje nějakou velkou znalost série a lze hrát bez problému i když hráč třeba žádné jiné Halo nehrál. Kampaň má docela různorodé mise, nejde jen o postavení základny a převálcování protivníka. Někdy jsou k dispozici jen jednotky a je potřeba se někam dostat nebo uniknout pryč. Bránit určité oblasti či evakuovat civilisty, zachránit obklíčené jednotky apod... Autoři si s misemi docela vyhráli a až na ty nepříjemné časové limity je zábava je hrát.
Jinak je to klasická RTS kde se suroviny dostávají z budov které generují zdroje, tudíž se spíše zaměřuje na boj, vylepšování jednotek čím získávají nové schopnosti či lepší zbraně a výdrž. Jede se na klasický koncept kámen,nůžky a papír to znamená, že jedna jednotka je dobrá proti pěchotě, další proti vozidlům, jiná na letectvo. Každý kdo už hrál nějakou klasickou RTS tu bude jako doma.
Halo Wars: Definitive Edition lze s klidem doporučit nejen fandům Halo série, ale i hráčům co hledají nějakou RTS na odreagování, a která se spíše drží tradice starší strategické školy.
Příběhová kampaň tudíž nevyžaduje nějakou velkou znalost série a lze hrát bez problému i když hráč třeba žádné jiné Halo nehrál. Kampaň má docela různorodé mise, nejde jen o postavení základny a převálcování protivníka. Někdy jsou k dispozici jen jednotky a je potřeba se někam dostat nebo uniknout pryč. Bránit určité oblasti či evakuovat civilisty, zachránit obklíčené jednotky apod... Autoři si s misemi docela vyhráli a až na ty nepříjemné časové limity je zábava je hrát.
Jinak je to klasická RTS kde se suroviny dostávají z budov které generují zdroje, tudíž se spíše zaměřuje na boj, vylepšování jednotek čím získávají nové schopnosti či lepší zbraně a výdrž. Jede se na klasický koncept kámen,nůžky a papír to znamená, že jedna jednotka je dobrá proti pěchotě, další proti vozidlům, jiná na letectvo. Každý kdo už hrál nějakou klasickou RTS tu bude jako doma.
Halo Wars: Definitive Edition lze s klidem doporučit nejen fandům Halo série, ale i hráčům co hledají nějakou RTS na odreagování, a která se spíše drží tradice starší strategické školy.