Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Watch Dogs: Legion

WATCH DOGS LΞGION

29.10.2020
10.11.2020
12.11.2020
65
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Watch Dogs: Legion je tretím pokračovaním známej hackerskej série od Ubisoftu. Z Chicaga, respektíve San Francisca sa tentokrát posúva do Londýna budúcnosti, kde sa členovia skupiny DedSec snažia rozpútať boj proti autoritárskemu režimu, ktorý prebral vďaka systému ctOS kontrolu nad celou Veľkou Britániou. To všetko v piatich oddelených zápletkách, rozdelených do viac než 60 hlavných misií.

Jadro hrateľnosti je podobné ako v prípade oboch predchádzajúcich dielov. Po otvorených priestoroch mesta sa môžete pohybovať ako pešo, tak pomocou dopravných prostriedkov a znova platí, že takmer všetko je hacknuteľné. Najvýraznejšou novinkou tohto dielu je, že nemá klasického hlavného protagonistu, ale hrať môžete za ktoréhokoľvek občana Londýna. Toho si najprv vyberiete podľa jeho profilu a následne ho musíte regrutovať pomocou špeciálnej misie. Hneď v zápätí sa stane členom vašej bunky, ktorá byť zložená až z dvadsiatich členov. Každý z nich môže inklinovať k jednej z trojici povolaní - špecialista na strelné zbrane, infiltrátor a hacker - pričom schopnosti každého z nich môžete ďalej rozvíjať, napríklad pomocou nových perkov, či úpravou vybavenia.

Tieto vami regrutované postavy žijú mimo príbehové misie svoj vlastný život a v rámci samotných misií môžu byť v prípade nezdaru zatknuté políciou, či dokonca aj zomrieť. Smrť je v tomto prípade nezvratná a vám neostáva nič iné, len si vycvičiť nového člena vašej jednotky. Novinkou je mimo iné aj prepracovanejší systém dronov, či systém súbojov nablízko. Prítomný je aj multiplayer vo forme kooperácie až štyroch hráčov.


Poslední diskuzní příspěvek

@Cobot (04.10.2022 22:03): jestli jsi měl zaplý RT, tak jsi pravděpodobně narážel na CPU bottleneck. I pětkovej ryzen s tím může mít v open worldu občas problém. A to si vem, že ta hra při launchi běžela ještě mnohem hůř. Jinak ten Bloodline je docela krátkej open world, cca 15 hodin, imho stojí za zahrání.

Ale Bloodlines samozřejmě musí dostat prioritu před Bloodline, o tom žádná..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
"Mé jméno je legie, protože nás je mnoho."
 
 I tak by se dal ve zkratce popsat třetí Watch Dogs. A do jisté míry to hru i vystihuje. Vše se totiž tentokrát točí okolo Londýnské odnože DedSecu a možnosti do svých řad naverbovat prakticky kohokoliv. A to bez ohledu na to, jestli se jedná o prodavačku v květinářství, bezdomovce, důchodce, nebo třeba člena bezpečnosti. Abych pravdu řekl, tak je to na celé hře asi to nejlepší, co nabízí. Vezměme to ale popořadě. 

Příběh celé hry není kdoví jak převratný. Vše začíná tím, že je Londýnská skupina zničena a v reakci na nedávné útoky se celé město mění. Práci policie přebírá soukromá společnost známá jako Albion, všude na silnicích jsou checkpointy vybavené automatickými zbraněmi a neuběhne pár minut, aby vám nad hlavou neproletěl bezpečnostní dron. Do toho započítejte diskriminaci, rasizmus a zatýkání na ulicích. Takhle napsané to zní docela fajn, atmosférou vlastně i je, ale hra se do ničeho z toho moc neponoří. Jistě, na ulicích vidíte každou chvilku ozbrojence otravovat slušné lidi, popřípadě demonstranty s megafony. Vše jsou to ale spíše kulisy, než aby to hrálo nějakou větší roli.
Hlavní příběh se točí okolo tajemné postavy Zero Day a několika lidmi, kteří ovládají město. Na hráči pak není nic jiného, než aby Londýn osvobodil. Vše pochopitelně okořeněné lehkými sci-fi prvky. Vytváří to fajn atmosféru, ale tvůrci si mohli klidně dovolit jít ještě hlouběji. Několikrát se tu nakousne pochybné využití technologie a jeho dopad na lidskou společnost. Jako například když se jedna z postav chystá rozjet autonomní systém dronů, kteří by měli sami rozhodovat o tom co je špatné a také to sami řešit. Od samého počátku je vám řečeno, že je to špatné a musí to být zastaveno. Přitom by nebylo špatné mít možnost o situaci trochu více rozhodnout. Třeba taková možnost si systém přivlastnit a upravit aby sloužil "dobru". Vy jste ale prostě ti dobří a musíte tomu zabránit.
Celý příběh je hodně předvídatelný a s trochou logického uvažování dokážete odhadnout jak to vše dopadne.
Ve srovnání s tím byly osobní příběhy mých postav daleko zajímavější. Měl jsem programátora který spravoval stránku na darkwebu a vizuálně vypadal jako kdyby se právě vyškrábal z pekla. Potkat ho někde na ulici, asi bych mu předal svojí peněženku a utíkal bych pryč. On byl ale v hloubi duše celkem milý a rád si čas od času začutal s míčem v parku. Nebo moje řidička. Už od pohledu drsná holka kterou nechcete naštvat. No a po večerech si chodívala zaběhat. Záleží na tom? Moc ne, ale jsou to detaily, na kterých mi záleželo víc než na celém úkolu osvobodit Londýn.

Pokud jde o vaše operativce, tak ti jsou hlavním prvkem, na kterém celá hra stojí. Do začátku si vyberete malou skupinku, kterou pak můžete v průběhu hry dále rozšiřovat. Je to celkem jednoduché a nemusíte kvůli tomu čekat do půlky hry, než si odemknete nějaký prvek. Stačí si na ulici vytipovat člověka a přidat si ho na seznam. Potom už záleží jen na tom, jak ho naverbovat. Někdo chce drobnou službu, další je vám od začátku nakloněný, takže se stačí jenom zeptat. A pak jsou tu i tací, kteří DedSec rádi nemají a musíte na nich trochu pracovat.
Postavy mají různé vlastnosti a výbavu ale nejsou si tak úplně rovny. Některé toho umí víc, některé mají pár negativních rysů a pak jsou tu i tací, kteří neumí vůbec nic. Ti jsou pravděpodobně pro hráče, kteří chtějí nějakou výzvu, protože pro ně jinak žádné využití nenajdete. Když je řeč o využití vašeho týmu, tak to nijak nejde. Ano, můžete skákat mezi postavami jak blecha na výstavě psů, ale vždy ovládáte pouze jednu z nich. Žádní parťáci, podpora, rozptýlení, nic. K čemu je mi únikový řidič, když mě nemůže vyzvednout po dokončené misi když mě pronásledují vojáci Albionu? Ano, můžu misi odehrát za samotného řidiče, ale ten zase není moc bojově založený, takže riskuji, že o něj v případě boje přijdu.
Klidně ať mi při příjezdu auto přehodí hra ovládání na něj, ale ať mám možnost využít svůj tým naplno. Vždyť už Brotherhood mělo možnost do nějaké míry ovládat svůj tým. To nemohli tvůrci od svých kolegů alespoň trochu opisovat?
Situace se dá trochu vyvážit s pomocí výbavy, ale to je zase další kapitola sama o sobě.
V základě mají všichni k dispozici tutéž výbavu (nesmrtící zbraně a techniku), kterou si v průběhu hry dále odemykáte a vylepšujete za nalezené body. K tomu se pak počítá speciální výbava, která si liší podle jednotlivých postav. Jednou je to páčidlo, podruhé třeba puška nebo kouřový granát. Zbraně lze mezi postavami i přehazovat, ale na jakém principu to funguje, jsem nepochopil.
Můj hitman k nám do skupiny zavítal s celkem slušným arzenálem (Desert eagle a puška). Desert jsem mohl dát postavě která normálně ovládala pistoli, ale pušku ne. Dobrá, tak je třeba jen zaměřený na pistole. Člen Albionu měl ve výbavě normálně pušku a mohl jsem mu tak dát tu hitmanovu. Už ale ne Deserta. Že by stejný problém? Ale nesmrtící verzi pistole ovládat přeci umí. Později jsem si odemkl špiona. Bezva, to bych mohl dát svému hitmanovi pistoli s tlumičem. Ne nemohl. Uvažoval jsem, jestli to není speciální zbraň pro špiona, ale na ulici jsem narazil na členy Albionu i obyčejné lidi s touto zbraní. A podobných věcí je tu víc. Proč postava, která má přímo ve svém profilu napsáno, že se jedná o bývalého vojáka, může používat pouze pistoli a ne jiné zbraně, zatím co nejaká důchodkyně si po ulici pobíhá s revolverem a granátometem k tomu?

Podobné je to i s gadgety. Každá postava může nést dvě zbraně a jeden gadget (plus jejich speciální vybavení). Na tom se nic nemění a nejde to změnit, což bych u některých postav docela uvítal. Paralyzační boxer nebo naváděný dron zní jako užitečná věcička. Bohužel si mohu vzít jenom jednu věc a mechanický pavouk je v mnoha ohledech mnohem všestrannější věc. U většiny operativců u mě vítězil on, popřípadě jeho ozbrojená verze.

Watch Dogs: Legion je jedna z těch her, která přijdou s nezvyklým a zajímavým nápadem, který zní na papíře jako totální pecka. Výsledek se ale zastavil někde na půli cesty.

Pro: Verbování lidí z ulice, svět Londýna blízké budoucnosti

Proti: Příběh, možnosti, vylepšení a výbava

+12
  • PC 75
Úvod do deja V koži hackerov uskupenia DedSec sa vydáme vytvoriť odboj za oslobodenie Londýnu. 
Čo nám hra ponúkne?
➤príbeh: po tejto stránke hra neodbočuje od väčšiny počinou od Ubisoftu. Znovu sa ako DedSec pustíme do boja proti utlačovateľom z Albionu, zločineckej skupine známej ako Klan Kelley či hackerom známim ako Zero Day. Celý dej je postavený na narušovaní operácií nepriateľa a pátraní po tom, kto môže za bombové útoky v Londýne. Narazíme aj na pár zvratov. Bohužiaľ ma žiadny z nich nejako extrémne neprekvapil. 
➤hrateľné postavy: za najväčšie plus hry určite považujem to, že nemusíme hrať za jednu postavu, ale môžeme regrutovať prakticky kohokoľvek, dokonca aj nepriateľa. Každý člen vašej skupiny je v niečom špeciálny, či už vo vybavení alebo v dovednostiach. Ku koncu hry som mal okolo 15 hrateľných postáv, ale používal som aktívne piatich. Taktiež musím vyzdvihnúť aj voľnosť pri úprave jednotlivých postáv.  
➤vybavenie, vozidlá a zbrane: počas hrania sa dalo odomknúť celkom slušné množstvo rôzneho hackerského vybavenia. Osobne som ale využíval len dronov a spider botov. Čo sa zbraní týka, tak som volil hlavne nesmrteľné. 
➤Londýn: mesto a jednotlivé štvrte a lokácie sú podarené a nenapadá ma nič čo by mi vadilo, teda až na jazdenie po ľavej strane :) . Ked sa človek nedostane do Londýna reálne, tak si ho môže prejsť ( poprípade preletieť ) aspoň takto digitálne. 
➤nepriatelia a súboje: stretávali sme sa prakticky neustále s tými istými nepriateľmi. Hlavne teda s vojakmi Albionu a vymahačmi z klanu Kelley. Celkovo som k hre postupoval skôr stealth prístupom, čiže sa málokedy stalo že by som sa dostal do nejakej intenzívnej prestrelky. Po čase samozrejme nastal pocit repetetívnosti a ku konci aj mierna nuda.
➤ vedlajsie aktivity a questy: veľmi ma potešil quest v ktorom sme sa stretli s asasínmi a trochu nám to viac priblížilo tento Ubisoft universe. V Londýne sme mohli vykonávať aj rôzne iné questy a aktivity ako pästné súboje, šípky, roznášanie zásiliek, sprejovanie či obsadzovanie území. Proste tradičný Ubisoft svet, v ktorom je toho niekedy zbytočne veľa.  


!! Záverečné zhrnutie !!
Hru som dohral niekedy vo Februári a až o 6 mesiacov som sa dostal konečne k spísaniu komentára. Ale aspoň zistím, či mi niečo v hre utkvelo v pamäti. Čo sa mi páčilo v prvom rade, tak bola možnosť regrutovania prakticky kohokoľvek do vášho tímu. Takže sa vám úplne pohode mohlo stať že ste v jednu chvíľu hrali za robotníka niekde pri Big Bene a následne za dôchodkyňu pri Buckinghamskom paláci. Po príbehovej časti je hra slabšia. Po tej výzorovej ju zase musím pochváliť. Londýn je veľmi pekné miesto, plné zaujímavých lokácii a aktivít. Hra by sa mala točiť okolo hackovania, ktoré tu je ale veľmi jednoducho pojaté. Legion by som ale nehodnotil ako zlú hru, dokonca ma chytila na dlhé hodiny. Nemôžete od nej čakať nič špeciálne, keďže sa jedná o tradičnú Ubisoft šablónu hier. Ale to mne vyhovuje. Určite doporučujem Watch Dogs Legion skúsiť a spraviť si vlastný názor. Myslím si ale, že by Ubisoft mohol túto sériu už nechať tak a sústrediť sa možno na niečo nové.

➤Čas strávený v hre: 33 hodín

HODNOTENIE: 75/100%
+11
  • PS5 75
První díl Watch Dogs už si skoro nepamatuji, vím jen, že tam byl poměrně nudný příběh i hlavní hrdina ale že mě bavilo hackování a svět. U dvojky jsem počkal až na vydání kompletně opatchované verze se všemi DLCčky a pamatuji si mnohem více. Především přirozenější hackování, jednodušší herní systém, hezčí barvy, zábavné město, slušný příběh a kvalitní muziku. Na trojku s podtitulem Legion jsem se tedy celkem těšil ale po prvních trailerech spíše opatrně. Se hrou jsem opět počkal až na plně updatovanou ultimátní edici s veškerým obsahem a pustil jsem se vesele do hraní.

Příběh se opět motá kolem skupiny hackerů ze skupiny DedSec ale vrací se i systém ctOS (tentokrát ve verzi 3.0) díky němuž lze všechno a všechny hackovat. Bojovat se systémem budete ve futuristické verzi Londýna a nebudete na to rozhodně sami. Kromě umělé inteligence zvané Bagley kterou má každý občan ve svém chytrém telefonu (ale ten váš je speciální) je největší novinkou totiž rekrutování nových členů do vašeho gangu - zároveň věc, která mě při ohlášení hry spíše nezaujala. Funguje to tak, že když vám na ulici někdo padne do oka a rozhodnete se, že by byl dobrým přínosem pro váš tým, můžete ho hezky poprosit aby se stal vašim kolegou či kolegyní v boji proti systému. Po splnění menších misí se vždy rád/a bez okolků přidá. Hru lze potom hrát tak, že budete měnit operátory dle chuti a nebo potřeby do misí. Hlavní hrdina/hrdinka tak může být v podstatě kdokoliv. Osobně jsem točil dva lidi a když mi hlavní příběhová mise řekla, že musím použít určité zaměstnání, tak jsem to udělal, ale jinak jsem se vracel ke svým dvěma. Je fajn si třeba najmout policii nebo člena Albionu (skupina dohlížející na Londýn) a tím dosáhnout toho, že se infiltrujete někam, kde by po vás automaticky stříleli, ale jinak je to spíše k ničemu.

Hackování samotné je potom převzato především ze druhého dílu a je lehce vylepšeno skoro až k dokonalosti. Mise lze plnit mnoha způsoby a je jen na vás, jak se k tomu postavíte. Potřebujete se dostat do dobře střežené budovy a tam něco hacknout? Stačí před ní zaparkovat třeba v autě a dálkově se napojit na systém kamer uvnitř. Díky tomu si obhlédnete perimetr, vchody, východy a stráže, hacknete pavouka jež se na daný server umí napojit (pakliže ho někdo po cestě nesejme), učiníte tak, vypnete spojení, šlápnete na plyn a frčíte pryč - to vše bez vystoupení z vozu. Pavouk dokáže sbírat sběratelské předměty, hackovat nebo se dostat tam, kam to jinak nejde. Některé charaktery ho mají automaticky u sebe a lze ho vylepšit i krátkou neviditelností pro lepší použití. Další možnost je hacknout dopravního drona jehož je možnost osedlat a vyletět si kamkoliv to dovolí. Třeba na střechu, na kterou je potřeba se dostat - nemusíte pak řešit schody, stráže, nic. Hra vám však nebrání použít přímý postup za zvuku agresivní střelby - je to nuda, ale když víte, že něco chcete mít rychle za sebou je to zároveň i řešení.

Po městě se budete pohybovat pěšky, na motorkách, skútrech, osobních autech, no prostě vším, co lze na ulici potkat (včetně techniky Albionu). Když auto ukradnete, lze mu nastavit GPS cíl, zmáčknout tlačítko a ono tam pojede samo (ideální když si člověk chce v reálu protáhnout nohy a jít si třeba pro pití do kuchyně). Každopádně nemusíte dělat nic z toho a můžete se jen teleportovat přes stanice metra kamkoliv po Londýně, rychle, stručně a úderně. Každá ze stanic má vždy extrémně blízko k danému úkolu co zrovna plníte. Pakliže ale stojíte o zkoumání města, není lepšího způsobu než se rychlému cestování vyhnout. Ideální je to potom na plnění kratochvílí. Lze si zajít na pivo, zahrát si šipky, kopat si merunou, natírat zdi propagandou, sbírat body na vylepšování postavy, číst různé spisy, poslouchat audiology a mnoho dalšího včetně sekundárních mísí jako focení důkazů nebo třeba ničení různých věcí díky čemuž si osvobozujete dané části města.

Příběhové animace nejsou příliš hezké a ani kdovíjak naplňující ale hezky zaplácnou místo když už přichází nuda. Samotná story je potom spíše velkým průměrem a spoléhá hlavně na to, že vás bude bavit město a hackování samotné. Mě to ke štěstí mnohdy stačilo. Bavilo mě řešit mise různými způsoby, vylepšovat si postavu aby ji nikdo nestál jakkoliv v cestě a občas jsem se přistihl, že mě bavil i audiolog nebo text co jsem někde našel ležet ladem. Texty jsou však z velké většiny opravdu nudné a u audia občas přestanete poslouchat. Sběr těchto věcí však není příliš potřebný a tak s tím netřeba ztrácet příliš čas. Umělá inteligence spíše neexistuje a tak není třeba se bát zapnout permanentní smrt postav a v klidu se vydat do boje. Nepřátelé jsou spíše otravní a místy spoléhají na jejich nekonečný příliv. Hra někdy taky dost podvádí a je třeba na to myslet. Například něco začnete hackovat a všichni se hned otočí se zbrání přesně na místo kde jste i kdyby to bylo přes zeď. Chápu, že vás mohou například trackovat ale to chvilku trvá, AIčko to však ví v milisetině sekundy. Hudba je poslouchatelná a optimalizace na Playstationu 5 optimální - drží si framerate, nepadá to a rychle to načítá. Hru jsem zkoušel i na PC kde mám 3090 RTX a vždy cca po hodině, dvou hraní začal dropovat framerate a musel jsem hru restartovat. To mě bavilo pár hodin a potom jsem šel hrát na PS5ku kde vše běží jak má.

Pakliže vlastníte ultimátní edici dostanete všechen obsah a to včetně příběhového DLC s podtitulem Bloodline. To vám přihraje Aidena Pierce - hlavního hrdinu z prvního dílu - s nímž potom zažijete pár hodin prequelu k samotné hlavní hře. A dost možná se tam objeví i někdo koho znáte z Watch Dogs 2. Přídavek mě velice bavil a považuji ho za solidní a dobře odvedenou práci. Rozhodně není odfláknuté a je příjemné se setkat s postavami z předešlých her. Online složce jsem času příliš nevěnoval ale rozhodně se tam nachází a je možnost hrát i v co-opu proti hordám zombies. Ve hlavní hře jsem po splnění všeho co se dalo nechal cca 38 hodin a v DLC potom cca 10. Každopádně pro oba časy platí to, že kdybych se rozhodl sebrat vše co na mapě leží, mohl bych si dalších pět až deset hodin připsat. Já jsem splnil jen všechny druhy misí a posbíral dostatek collectibles k tomu, aby mi na konci cinkla platinovka stejně jako u druhého dílu a to mi ke spokojenosti stačilo. Vzato kolem a kolem si myslím, že nejlepší možná volba je Watch Dogs 2. Trojku bych řadil na druhé místo a jedničku na třetí. Legion nelze úplně doporučit všem ale jestli jste hráli především dvojku, budete automaticky vědět jak se ovládá a hraje díl poslední a taky budete plus mínus vědět co od něj čekat. Jestli vám doposud nesedl žádný díl před Legionem, nenajdete v něm absolutně nic a hezké město nebo raytracing to nemůže zachránit. Bavilo mě to, místy více než by bylo zdrávo. No a někdy mě to absolutně vadilo a furt mi lítali klacky pod nohy. Nehrálo se mi to špatně, rozhodně se jedná o nadprůměrný titul - nicméně umí dělat pěkné koniny a je vidět, že by to ještě nějaký ten update sneslo (to se však už bohužel nestane). Pakliže na hru narazíte někde ve slevě a splňujete požadavky alias cílovou skupinu, nemusíte asi moc váhat, no a jestliže hru nikdy hrát nebudete v životě o mnoho nepřijdete. Výběr je na vás. Tak či tak máte vyhráno.

Pro: Hezké a živě vypadající město, hraní šipek v opilosti, hackování na sto způsobů, hratelnost

Proti: Nudné sběratelské předměty, slabý příběh, jízdní model, umělá inteligence, celková nedotaženost

+10
  • PS5 55
Herní výzva - 5. Na vážkách - Hardcore (64% v době hraní) 

Na úvod, bych rád poznamenal, že jsem fanoušek prvního dílu ve smyslu příběhového. Přemýšlím, jak porovnat tento titul s těmi předchozími, obávám se, že budu muset být velmi kritický. No co pusťme se do toho.

Po Chicagu, San Francisku se dostáváme do Londýna v blízké budoucnosti. Rozepisovat se o příběhu je dle mého názoru zbytečné, neboť je tak nezáživný. Hlavním faktorem zde je to, že nehrajete za žádnou hlavní postavu, pokud nepočítáme postavu kterou vytvoříme na začátku hry, pro absolvování úvodní mise (mechaniky hry).
Splněním prologu, se dostaneme do sídla DECSECu a zde se otevře možnost naverbovat kohokoliv (operativec) se nám zachce, to je velmi inovativní přístup, ale nese svá úskalí, konkrétně absence vytvořením si jakéhokoliv vztahu k operativcům.
Hlavním cílem, bude zastavení ovládnutí Londýna 5 různými frakcemi (proč? jak to, že nebojují proti sobě o moc...), každá skupina je zakončena soubojem s Bossem. Zde bych rád uvedl, že jsem očekával, jak se proplížím a využiji hacků k odvedení pozornosti nepřátel, to jsem se přepočítal. Suma sumárum jsem nejvíce využíval postavu špióna pro tiché vystřílení některých nepřátel, ve většině případů jsem používal bývalého příslušníka speciálních sil a hraní se ze stealth infiltrece změnila na 3rd person shooter. WD Legion trpí stejným neduhem jako WD 2, musíte být velmi agresivní k dokončení mise. Konečně někomu došlo, že vybíjení baterie při hackování je nesmysl, tak kvituji v podstatě neomezené hackovaní. Škoda, že rozmanitost hackování je oproti předchozím titulů značně omezená, vázaná na rozličné druhy operativců.
Zde si dovolím rozvést mojí úvahu. Pokud by se Ubisoft rozhodl, pro vytvoření vaší vlastní postavy se schopnostmi z prvního, popřípadě druhého dílu, výsledek by byl kvantitativně lepší. Verbování operativců, bych nechal čistě jako multiplayerovou možnost. Paradoxem je, že muselo vyjít DLC Bloodline, kde hrajeme za Aidna Pierce (WD 1), které je hodnoceno velmi pozitivně. Zde by si měl Ubisoft uvědomit, že pokud bude chtít další díl, měl by si to hodně rozmyslet. Možná než sérii pohřbít dalším paskvilem, ukončit jí na dobro.

Vizuálně se nejedná o žádný hit, je na pováženou, že ani po 2 letech od vídání, nenabízejí upgread na PS5. Chápu, že to je politika společnosti. Vytvořit hru, udělat DLC a s ní opravit jen minimum chyb, vložit online obchod, nechat svému osudu a vytvářet zase jiný titul. Tenhle konzumní přístup k výrobě na kvantitu bude hřebem do rakve Ubisoftu. Za dlouhou dobu nepamatuji, tak zabagovaný výtvor od studia, který se specializuje na danou sérii. Neberte mně špatně, ale mám rád Watch dogs a tady šlápli hodně vedle. Vzhled postav je katastrofální a vizuální proporce včetně modelů oblečení je žalostný.
Hudba je to hlavní, co funguje na jedničku a v tomhle směru, to umí opravdu bravurně, včetně výběru skladeb.

Čím více přemýšlím, co mne na hře bavilo, tak tím míň věcí mě napadá. Snad jen lepší dostupnost pohybu ve vertikální ose, kdy za pomoci přepravního dronu, se dá dostat téměř kamkoliv.

Dá se tu sepsat odstavec značné délky o všech chybách a problémech, které WD Legion má. Rád bych to shrnul v nějakých pár vět.
Grafický model tristní. Herní zážitek skoro nulový, příběh surový a předvídatelný, hlavní a vedlejší mise co vás vezme třikrát, klidně i čtyřikrát do totožné lokace. Ptám se proč? Když je mapa rozměrná a přitom s hluchými a nevyužitými místy.
Sběratelských předmětů je přehršle, což je UBI standardem. Online je zde úplně mimo hru a specializuje se na jednotlivé činnosti. Zkoušel jsem pouze dosažení místa extrakce s dalšími třemi hráči skrze hordy zombíků, ano zombíků! Nesmysl, bez nápadu. Koncepce běhání a sbírání kufříků mezi davy nakažených, je to vlastně ještě Watch dogs? Tuhle krizi identity titulu, lze pociťovat po značnou část hraní. Třešničkou na dortu je mise, kde se dostanete to hrobky s odkazy na Assassin Creed.
Moment, kdy bug mi neumožňoval dokončit hlavní misi a opravu jsem našel na redditu u postu z března 2021, to mne jen utvrdilo, jaké jsou priority vývojáře/vydavatele.
Vedlejší aktivity, jsou kapitola sama o sobě. Paradoxně házení šipek, pod vlivem alkoholu, je snadnější než střízlivý. Doručování zásilek, nudné adaptace pošťáka a quick time event jako dělání triků s fotbalovým míčem, frustrujícím nesmyslem. Snad jen to popíjení piva v hospodách, to by ale muselo být vizuálně přijatelné, jak se dá vysvětlit, že v roce 2022 koukám na polo plnou pintu piva, které při pití charakteru neubývá? To snad ani v MAFII z roku 2001, se nic takového neděje. Důkaz, jak Ubisoftu nezáleží na herním zážitku a chce jen rychle vydávat bezduché hry a ty zpeněžit.

Naštěstí jsem hru pořizoval do 300 kč, kdy šlo o deluxe verzi. Neodpustím si komentář, že proč si pořizuji delux verzi, kde je pouze exkluzivní postava. Žádné DLC zdarma. Měl jsem dát na doporučení, se hře vyhnout. Nakonec jsem hru dohrál i se splněním všech trofejí. Zábava to nebyla, proto jí nemůžu doporučit.

Celkově jde o velmi nízký průměr, který by spíše odpovídal prvotině nezávislého studia. Dodatečná péče, by mohla pomoci, bohužel se zde nekoná. Nemohu jinak než hodnotit 55%.

Pro: Variabilita postav, hudba, bloodline DLC

Proti: grafická stránka, AI protivníků, nezáživnost jak postav tak příběhu, jak už je zvykem u UBI, tak repetitivní koncepce misí.

+10 +11 −1
  • XOne 50
Cyberpunk 2077 se stal po vydání otloukánkem mimo jiné pro seznam nedodržených slibů. "Osekaná verze toho, co nám říkali", bylo slyšet napříč internetovém éterem. Každému, kdo má ten pocit, bych doporučil strávit pár hodin ve světě Watch Dogs: Legion, kde jsou charaktery postav tak nevýrazné, že je člověk skoro ani nezaznamená, herní náplň se v celé kráse odhalí v první hodince (protože pak už prostě není co objevovat) a Londýn je Potěmkinova vesnice, hezká, ale absolutně vyprázdněná. Kdyby se ještě hra držela úvodního nastavení s konkrétním hrdinou, možná by fungovala alespoň v obrysech. Ale ten revoluční "buď kýmkoli" přístup veškeré naděje na osobní dotek vymazal a nic dalšího nepřidal. Ubisoft znovu potvrdil, že umí vytvářet dobré koncepty, ale exekuce vázne. A mohli by konečně přestat šetřit na scenáristech, tohle bolí skoro ve všech ubi-hrách. Naleštěné pískoviště pro toho, kdo rád bezmyšlenkovitě vyzobává body na mapě a nic dalšího ke štěstí nepotřebuje. Nejsem ten případ.
+8 +9 −1