Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Isair (11.02.2021 22:50): Díky za pochv(al)u, to omráčení nepřátel v leže jsem moc nezkoušel. Myslím, že jsem tady narazil na ležícího nepřítele snad jen jednou? To bylo v T1 a T2 taky realističtější, že se hráč vloupal do domu se spícími lidmi. Anebo přistihl stráže ve spánku..

Práci se zvuky jsem nepochopil, no. Nechápu, proč bylo třeba to takhle zjednodušovat. Mně naopak přišlo relativně logické, že když v předchozích dílech klepneš tvrdou botou o kov, tak to v tiché místnosti jde slyšet přes půl chodby. Kdysi jsem viděl na youtube (Vsauce nebo Veritasium), že v absolutním tichu je člověk schopen slyšet šepot na vzdálenost fotbalového hřiště. Mně na tom přístupu tvůrců zaráží to, že oni věděli, jak na to, nebylo to tak, že by něco neuměli vymyslet. V prvním díle to udělali dobře a v třetím to úmyslně zhoršili. :)
@H34D (komentář): Omráčit nepřítele v leže jde, musí se však mířit přímo na hlavu... je to však od posledně dost krkolomné a mnohdy hodně stěží proveditelné. Ti sedící nepřátelé pak byli poměrně divní, imo se jednalo snad i o bug...

S tím hlukem je největší problém, že v podstatě byl úplně odstraněn prvek hlučných povrchů, protože všechny můžete úplně neslyšně proplížit, což na jednu stranu dává větší smysl, na druhou stranu je to opět další zjednodušení.
Je pravdou, že v jedničce a dvojce bylo až absurdní, když se dotknete špičkou boty kovového povrchu a zalarmujete půlku baráku, ale zase to byl určitý gameplay mechanismus, se kterým bylo třeba počítat, byla nutnost používat právě ty mechové šípy, přeskakovat na koberce etc., což samozřejmě v trojce naprosto odpadá a hluk tak není potřeba až tak moc řešit.

Každopádně pěkný komentář a jsem rád, že se série také tak líbila :).
Tak jsem tedy tím současným diskuzním příspěvkem překopíroval ten starý (již dávno neaktuální) komentář a něco málo připsal/poupravil.

Říkám si, že by si takovouto revitalizaci zasloužilo asi vícero mých starších komentářů, když jsem si přečetl, co jsem tam kdysi o hře psal... :).
@Isair (29.12.2020 03:15): Gratulujem k dohraniu celej série! :)

Pekné postrehy, resp. "komentár" mne osobne jediné, čo mi vadilo (po príbehovej stránke), mimo tých gameplayových vecí, čo si spomenul, bolo to úplne zbytočné predstavenie toho dievčaťa na konci - je mi jasné, že to má byť symbolický odkaz na Garretov začiatok s keepermi, ale nedáva to tam zmysel, Garret je samotár + po tom všetkom, čo si prežil, by jej tie ukradnuté peniaze buď nechal, alebo ju varoval pred touto cestou - lebo sám ňou kráča.

Prišlo mi to veľmi "in your face" a nepotrebné "zadné dvierka pre potencionálne pokračovanie", obzvlášt, keď sa v hre predtým nijako nevyskytovala.
Tak trilogie pokořena:), překvapilo mě, kolik jsem si toho z trojky už nepamatoval. Každopádně zde naprosto souhlasím s komentářem Hana, že si série udržela pozoruhodně vyrovnanou úroveň.

Na trojce mi asi nejvíce vadilo několik spíše technických chyb, třebas ten "levitující" bug je vyloženě na pěst (postava občas při nějakém nezdařeném skoku zůstane levitovat ve vzduchu a řeší to pouze load) a stával se mi poměrně často. Různé zasekávání se o sebemenší překážku na zemi/špatné zachycování pří skoku je tu snad ještě vykurvenější jak v předchozích dvou dílech... a to je co říct.
Taky mi hra poměrně často padala bez jakékoliv nahlášené chyby, ale to je asi holt způsobeno spíše operačním systémem. Rozhodně doporučuji zvýšit počet quicksavů v nastavení sneaky updatu, asi 2x se mi hra nějak špatně quicksavnula a musel jsem použít starší save.

AI je možná ještě o něco málo horší jak ve starších dílech (kolikrát mě strážný zaslechl, ale běžel to prozkoumat úplně na druhou stranu :D, což se v jedničce a dvojce nestávalo) a nepracuje se tu se stupněm obezřetnosti (kdy ve starších dílech čím více na sebe upozorňujete, tím je dotyčný strážný vnímavější a do konce mise na vás nezapomene).
Vyloženě směšně pak působí frakce... "tak jo ukradl jsi nám naše nejsvatější relikvie, ale pokud zabiješ 10 brouků, nastřílíš elementární šípy do naší svatyně, budeme zase přáteli... ok?"... ještě že z gameplayového hlediska to jde mít z krku alespoň poměrně rychle a poté vás již Pagani ni Hammeriti neotravují.
Naopak nechápu občasnou kritiku third person pohledu, která mi přijde úplně na hlavu, anžto jej hra žádným způsobem nenutí a kdybych si toho nevšiml v nastavení/nečetl o tom, asi bych ani nevěděl, že tu ta možnost je, páč není vůbec potřeba TP pohled používat.
Provazové šípy byly sice stylové, nicméně je plně nahrazují lezecké rukavice.
Pohyb po městě taky není taková tragédie, město je poměrně malé a že se loot prodává na třech místech je poměrně bezpředmětné, neboť se k obchodníkovi stejně na svých toulkách chtě nechtě dostanete a za druhé loot brzy není vůbec třeba prodávat a bohatě si vystačíte s tím, co si nasbíráte (beztak jste dost omezeni nosností). Ale je pravdou, že město po čase působí trochu jako vata.
Větším problémem však začne být v pozdější fázi hry, kdy váš pronásledují Enforceři, oživlé sochy, do toho se tam začnou mydlit Pagani s Hammeritama a začne z toho být dost nepěkný mišmaš .

Naopak jednotlivé mise (kterých je bohužel pouze 9 plnohodnotných + nějaké menší lokace navíc) jsou stále perfektní a drží si velmi vysokou Thiefovskou kvalitu. Pravda, jsou o něco menší, na druhou stranu v jedničce a dvojce jsou občas totálně megalomanské, čili Thief 3 má tak nějak standardní velikost oldschoolových akčních her, zatímco v jedničce a dvojce autoři trochu v tomhle ohledu ulítli :)... v tom dobrém i v tom špatném, samozřejmě jsem rozlohu a propracovanost misí většinou vítal, nicméně některé (kór ty méně zábavné) byly už svou rozlohou až únavné.

No teď si dám chvíli od Thief série asi pauzu a poté se možná vrhnu na ten Dark mód, který vypadá fantasticky.
@Isair (14.12.2020 02:35): Ja si ho tiež pamätám, až na ten text na začiatku, tam som mal pocit, že bol doeditovaný, ale asi nie.

Inak to je dosť blbé, ak je to intro, za čo by som ho aj považoval, mali to normálne spraviť tak, že sa spustí po spustení hry, takto ho mnohí ľudia neuvidia (v menu sa dlho nezdržujem) - a teraz si spomínam, že aj ja som ho musel vidieť presne pre toto, že som z nejakého dôvodu pustil hru a odišiel od nej, čo bežne nerobievam :)
Btw, nevíte jak je to v Thiefovi 3 s tímto Intro videem, přísahal bych, že se mi v původní krabicové verzi hry normálně přehrávalo, nicméně některé zdroje jej uvádějí jako trailer, GoG verze jej neobsahuje (místo něj tam jsou pouze loga Sound Blaster, Ion Storm a Eidos) a ve Sneaky upgradu je možnost si nastavit při spuštění přehrát buďto ty loga nebo "trailer" či obojí úplně vypnout.

Instalovat se mi krabicovou verzi kvůli tomu nechce, ale zajímalo by mě, jak to vlastně je, protože na internetu nedokáži nalézt dostatek informací a působí to dost zmatečně. Čili jestli se to nějak měnilo s verzemi hry, že některé intro přehrávaly jiné nikoliv, či jak to vlastně je.


Edit: Tak nic, intro se pustí automaticky, pokud chvíli setrváte v menu a nehýbete kurzorem myši, já věděl že tam je!
@Tarhiel (13.12.2020 19:30): Díky za tip, bez Sneaky upgradu je to v podstatě na Win 10 nehratelné a objevuje se tam ten pověstný bug s páčením a lezením po žebřících (přičemž mi nepomohla ani vertikální synchronizace ve hře, ani na ovladačích, ani pevné nastavení refresh rate na 60), ale tenhle patch řeší v podstatě vše a mnohem více... třebas senzitivitu myši, což je také něco, co nechápu jak je vůbec možné, že nejde v menu nastavit (se ani nedivím, že lidi nadávali na to, jak je trojka příliš konzolová, asi jsem byl kdysi shovívavější, protože takhle to vážně působí jak laciný port, když nejsou autoři schopni aplikovat ani tak základní věc, jako je nastavení senzitivity myši a člověk si to musel hledat někde v .ini souborech).

Zatím jsem ten Sneaky upgrade nainstaloval samotný, chci si hru užít v původní podobě, ale možná někdy časem vyzkouším i ty další tebou zmiňované fičury :).
@Cobot (11.02.2015 09:28): To tam bylo zahrnuto taky, plus ty lepší textury, celkově asi čtyři různé mody v jednom. Tuna volitelnejch věcí, dobrej konfigurátor, novej HUD (blíž starším dílům) apod. Jak jsem psal, nebylo to nejhorší, ale ten bod 2 a 3 mi vadil asi nejvíc. Dokonce nepomohl ani D3DOverrider. Už jsem to komplet smáznul.

K tvé otázce, to je možné, ale já bych takto starou hru už bez neoficiálních věcí nehrál. Protože by tam nebylo zahrnuto spoustu dnešních fičur, rozlišení a tak. Co mi plně nevyhovuje po všech stránkách, tak to mažu.
Po nainstalování tohoto hra vcelku funguje. Default jsem nezkoušel, u něj ale nebyl ani správně zobrazen zástupce. Nyní tam jsou dva zástupce, přičemž každý spouští totéž :) Verze hry, česká kolekce klasiky z Thief Anthology. Vlastněná krabicovka. Level verze nezkoušena.

Problémy:

- Opět rozhozené ikony na ploše, jak došlo k vypnutí hry.
- Při hraní to mám s okraji ve fullscreenu, ten křížek zavřít a tak.
- Půlení, trhání obrazu, ani zapnutá vertikální synchronizace nepomáhá.
- Změněné nastavení barev v ovládačích mi to nějak nebere, spíše resetuje.
- Při načtení uložené pozice dojde k probliknutí na plochu, až pak se to vrátí do hry.

Víceméně jsem to pouze testoval, viz ten mod, ale ani trénink jsem nesplnil celý :) Nejzávažnější je tedy bod 2 a 3.

Mno, tak jsem to konecne dohral, prvotni nadseni sice po par misich vyprchalo, ale ve srovnani s jinymi sekvely to bylo pomerne dustojne pokracovani...
Tenhle screenshot je z původní hry nebo nějaké modifikace? Thiefa jsem chtěl zkusit hlavně kvůli stealth, ale jestli je tam běžný se potkávat s takovou potvorou, tak mě to docela dost odrazuje od hraní :-)
@Isair (15.01.2014 03:03): No jo, Thief je takový malý (nebo spíš velký?) stealth rest, jelikož mi tehdy vadilo to prostředí. Tak uvidím, možná si to ještě střihnu před vydáním čtyřky. ;-)
@Chuck (15.01.2014 02:24): Yop, tam se o to vcelku starají.

Z vlastní zkušenosti například... Septerra Core: Legacy of the Creator- Steam verze (stejně jako krabicová verze): Problém s přeskakováním některých dialogů na rychlejších strojích v GoG verzi opraveno.
Robin Hood: The Legend of Sherwood- Steam verze (stejně jako plně opatchovaná krabicová verze), "buglý" font, který způsobuje zpomalování hry při psaném textu na novějších strojích, GoG verze to má opravené... Na Steamu bych osobně už starší hru nekoupil, pokud je možnost ji pořídit na GoGu.
@PRIVATE MARTIN (07.01.2014 16:00): vsecko :D Nevim, kdyz jsem to hral poprve, tak mi to neprislo zas az tak hrozne (pravda sel jsem do toho s tim, ze to bude katastrofa a ze to bude konzoloidni jak cyp), ale o par let pozdejs uz jsem nepobiral jak jsem to kdysi vubec moh dohrat. Lokace jsou male, primitivni, inventar je otresny, velikost fontu jak pro Husaka, cili minimum textu a i ten pribeh, kterej co si pamatuju mi tehda prisel docela slusnej, byl pri druhym hrani jedno velky wtf is this shit.
Tak, z trojky mam zatim dost rozporuplne pocity. Mam za sebou treninkovou misi, misi v hradu a ted se promenaduju po meste a kradu planky a veci z domu a kockuji se se straznymi a piraty.

Na jedne strane mi snizena obtiznost i moznost krvaveho postupu vyhovuji. Na druhe strane mi vadi absence provazovych sipu, plavani, moznost omracovat obuskem ze vsech stran a ne jen zezadu do hlavy. A silene me stve, jak hra pri kazdem loadingu (spusteni, load, prechod mezi zonami) skace do cerne obrazovky a meni rozliseni. A to po aplikaci jakehosi patche, co vypina vicejadrove procesory. Rozhasi mi to pokazde plochu...
@Tarhiel (15.08.2013 02:27): U GOGu je mi to jasne, lenze ja som si kedysi kupil v takej akcii ako je teraz ten Thief Pack na Steame. Ale aj Steamovy System Shock ma podla mojich info New Dark ale u Thiefov si vobec nie som isty ze ano, kedze vysiel ovela neskor ako boli releasnuty.

SS2 mal tu vyhodu ze New Dark vysiel este pred tym ako bol oficialne (re)releasnuty aj na Steame takze to tam mohli rovno nahodit, ale moc sa mi nechce verit ze sa s tym srali dodatocne u Thiefov, preto ma zaujima info od ludi co hrali/hraju Steam release na W7/64 a modernom hardware.
@Garret (14.08.2013 23:16): MOD som nemyslel tak uplne MOD meniaci hru v zmysle gameplay atd, ale nieco ako je NewDark, co je asi nieco medzi Patchom a Modom, v kazdom pripade je to unofficial vec a pritomna napr. v GOG verzii System Shocku 2 (aj v Steam). New Dark je myslim zaklad pre hry Thief 1+2 zarucujuci bezproblemovu pohodu.

Edit . Aha sakra, toto je vlastne Thief 3..... som bol v tom ze je to jednicka, ale teraz som si uvedomil ze to ma byt vlastne Thief Gold na co sa pytam.
@mazar1234 (14.08.2013 23:04): Steam / GOG verze starších her budou vždy originál přetvořený pouze na nový OS. nikdy v něm nenajdeš mody, pokud tak samotná hra přímo není vydaná (např. Shadow Warrior Redux)
Zatím jsem zkusil spustit jenom jedničku, a jde naprosto bez problémů na Win7.
Ako je na tom Steam release Thiefov? Je to upgradnute na NewDark engine? alebo je to len nejaky srackovy zakladny install a clovek to musi poriadne Patch/Modnut aby to islo hrat na novych strojoch.
Videjko, nikoli gameplay = vo ničem.
Ale teda připomnělo mi to ten trailer na Dishonored, né, že by to bylo podobný.

A až teď si tak říkám, že to je teda asi další reboot nebo co? Když se to jmenuje jen Thief. Co to je sakra za módu? Se prostě bojej, že by dnešní děti nehrály něco, co navazuje na přes deset let starou hru, tak to radši prdnou bez číslovky a jsou bez starostí...
"We wanted to keep the main DNA of who Garrett was. We didn't want to change that much because it was kind of working already."

Nějak se toho nedrželi.
Vůbec je kravina, že by si snad někdo nekoupil hru proto, že by Garrett vypadal stejně jako dřív. Klasicky retardované marketingové uvažování.