Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Darksiders

Darksiders: Wrath of War, Darksiders: Warmastered Edition

Vigil Games •  Kaiko (XOne, PS4, PC, WiiU)
05.01.2010
23.09.2010
22.11.2016
23.05.2017
02.04.2019
kompatibilní
75
169 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Darksiders: Wrath of War patří do rodiny akčních rubaček viděných z pohledu třetí osoby. Svým pojetím a soubojovým systémem se hra nejvíce podobá např. God of War, Dante's Inferno nebo Ninja Blade. Ve hře se vžijete do role jednoho ze čtyř jezdců apokalypsy (jménem Válka), který je povolán na zem, aby vyhubil lidskou rasu. Poměrně jednoduché pracovní zadání ale nabývá pochybností ve chvíli, kdy váš jezdec zjišťuje, že konečná apokalypsa proběhla bez vědomí nadřízených, Strážců rovnováhy. Tím jste donuceni vrátit se na zpustošenou zemi a zjistit, kdo za tímto vyhlazením vlastně stojí.

Na začátku putování za objevením zrádce jste zbaveni veškerých schopností jezdce apokalypsy (včetně svého věrného hřebce Ruina) – zpět si je musíte vydobýt pomocí jediného meče. Postupně se budete prosekávat obrovskou hordou nepřátel (zombie, netopýři, démoni, andělé) a stanete i před několika finálními bossy. Budete tak získávat duše, za které posléze získáte – směnou u démonických obchodníků na cestě - nové pohyby (údery a komba), zbraně (různé palné a chladné zbraně, přísavné bomby, vystřelovací řetězy) a vlastnosti (křídla). Ve hře jsou dva důležité ukazatele (životy a magie), které obnovujete v podobě kuliček nacházejících se v nalezených předmětech (ty mohou sloužit také jako složka pro vylepšení vašich vlastností – výdrž, rychlost atd.) nebo zabitých protivnících.

V roce 2012 vyšel druhý díl.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Úvodem bych nejspíš měla zmínit, že nejsem typickým hráčem akčních rubanic a jako takové je ani kdovíjak nevyhledávám. Loni se ale hra objevila jakou součást balíku her Humble Bundle. A když už jsem to jednou koupila, tak by bylo blbé to ani nezkusit.

Hrou jste vhozeni rovnou do víru dění, kdy je země rozervána (místy doslova) armádami pekel a nebe a nikdo tak nějak neví proč a kdo to vlastně začal. Náš hrdina, Válka, tam každopádně nemá co dělat, a tak jej "Council", co by to měl mít celé pod palcem, pošle na investigativně-zabijáckou výpravu.

Toliko k příběhu, který je stejně důmyslně vykonstruovaný jako zápletka v pornu s hlavním aktérem Helmutem, opravářem televizí. Což je ale předpokládám v akčních mlátičkách standardem.

Hra se opravdu snaží o inovace, hrozně moc se snaží. Jenže jak už tu bylo zmíněno, větší množství zbraní a schopností dělá v inventáři zmatek a přepínání mezi nimi není pohodlné. Hra také umisťuje do map překážky, které lze překonat pouze se schopnostmi, které ale získáte až mnohem později, což je docela frustrující, protože se vám už pak prostě nebude chtít na dané místo vracet.

Boss fighty jsou celkem povedené, i když skoro všichni bossové vypadají jako nějací zpotvoření draci (i když to má být podle hry pavouk nebo netopýr).

Hádanky. Ano, hra obsahuje více či méně logické hádanky, což vítám. Bohužel se hádanky často opakují a hlavně ke konci už je to trochu úmorné. Navíc nápad s portály je sprostě vykradený a už i docela zprofanovaný. A toho koně dostanete taky příliš pozdě.

Celkově se mi hra neskutečným způsobem vlekla a i když herní doba nebyla nijak závratná, měla jsem pocit, že to snad nikdy neskončí. Válka nemá žádné charisma, pořád jen krčí pysk a mluví drsňáckým hlasem, který ale působí spíš směšně. Zabíjení démonů je často repetititvní a místy jsem proklínala pitomý level design. Některé časované puzzly byly spíše otravné než challenging. Hra obsahuje docela dost bugů (například portál se někdy odmítal vytvořit, časté uvíznutí v texturách).

Finální hodnocení je tedy hlavně za snahu do toho tupého rubání přinést něco trochu nového, za snahu o mírnou inovaci v mezích zákona a také trochu beru v potaz mou případnou zaujatost. Hra v rámci svého žánru nejspíš není nijak špatná, mezi mé milované hry ji ale rozhodně nezařadím.

Pro: Hezké lokace, logické hádanky, ovládání

Proti: Repetitivnost, bugy, inventář

+17
  • PS3 80
Darksiders jsou skvělou akční adventurou. Sice v některých aspektech přeci jen trochu okatě opisují od slavnějšího žánrového bratříčka God of War, ale to v konečném důsledku vůbec ničemu nevadí.

Série se pyšní zajímavým zasazením, v kůži nas*aného jezdce apokalypsy si došlápnete na zplozence pekla, ale i nebeskou pakáž. "Válka" se s tím vážně moc nepáře a jako ve správné hack and slash akční adventuře zpráská na hromadu tuny zajímavých nepřátel včetně několika parádních bossů.

Soubojový systém je komplexní tak akorát abyste přirozeně využívali většinu úderů a schopností. Pocit z boje je skvělý a i po deseti letech od vydání má patří Darksiders mezi nejlepší kousky žánru. Hra klade značný důraz i na hádanky a průzkum okolí, přičemž možnosti se klasicky s přibývajícími schopnostmi krásně rozšiřují a prohlubují.

Dakrsiders jsem dohrál na obtížnost "Apocalyptic" na kterou je hra příjemně náročná. Vše je však v únosných mezích a delší záseky hrozí spíše na rafinovanější hádance než obtížném souboji. Třeba Darksiders III je na tutéž obtížnost místy vyloženě frustrující. Na konec se promlátíte za nějakých 20 hodinek a bavit se budete velice dobře pořád. Nepřijde mi, že by hra trpěla horší pasáží nebo někde výrazněji ztrácela dech.

Upřímně by si tenhle videoherní Armageddon klidně odnesl i lepší hodnocení než velmi slušnou osmičku, technický stav PS3 verze však není úplně ideální a hra se místy maličko trhá. Ne zrovna ideálně jsou vyřešené i checkpointy. Ve hře se bohužel rozmohl nešvar, že se po nezdaru objevíte s polovinou životů, ale léčivá truhlička se neobnoví. Vznikají tak situace, kdy obtížnější pasáže musíte chtě nechtě zvládnout s menším počtem životů, než jste jich měli při prvním pokusu. Což je z podstaty věci občas frustrující.

Hodnocení v době dohrání: 75 %; 165. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: Funkční soubojový systém; zábavné hádanky; originální tématika; průzkum je zábava; povedené schopnosti

Proti: Propady FPS na PS3; některé checkpointy; nepříliš zajímavý poslední souboj

+14
  • PC 90
No jak tuto hru nejlépe popsat asi tak že pro ty co jim je líto že série God of War nevychází na pc tak je tahle hra skvělé vykompenzování ba i vyrovnaný konkurent. Mě osobně vždy zajímaly báje a pověsti a Apokalyptičtí jezdci byly mezi nimi, a právě tady z jednoho jezdce hrajete, a je jím Válka ze začátku se mi nelíbil je vzhled a pak jsem pochopil že to musí být takový tří metrový hovado který zabije člověka i když se na něj jen podívá. No, a teď ke kladů to je jednoznačně krásně stylizovaná grafika, která je navíc výborně optimalizovaná a když si k tomu přimyslíte nádherné prostředí tak je to pastva pro oči. Jako další se mi líbí i příběh je to asi tím zasazení také se ve hře najdou i logické hádanky, které občas dokážou i potrápit ale jako zpestření to funguje, skvěle ve hře se také najde vylepšování zbraní a postavy zbraně si upravuje přes obchodníka za duše, které získáváte ze zabitých nepřátel a postavu si upravujete tím, že prozkoumáváte prostředí a hledáte různé artefakty. A jak poslední klad je dabing jednotlivých postav a samotné postavy které si zapamatujete a to je hlavní. A jako zápor je podle mě nevýrazná hudba během soubojů když jen tak chodíte po lokacích a nic se neděje tak je dobrá ale během soubojů to zamrzí a jako poslední zápor jsou samotné souboje s bossy, jako jediný mě bavil jen ten poslední. No a na závěr je to výborná hra u, které zamrzí ta hudba a boss fighty ale jinak je to pecka a poručuji jí všem co je mrzí se si nemohou zahrát God of War na pc to hle je totiž skvělý konkurent 90%.

Pro: Příběh, grafika, optimalizace, prostředí, logické hádanky, vylepšování zbraní a postavy, samotné zbraně, postavy a jejich dabing.

Proti: Nevýrazná hudba při soubojích, nudné boss fighty.

+13
  • PC 75
Celkem milá komiks-macho rubanice kombinovaná s puzzlama a hopsáním. Graficky už tenhle WoW styl bůhvíjak neuchvátí, i když blbě to taky nevypadá. Souboje jsou radost sama, když kropíte okolí krví, zároveň ale dovedou působit docela repetivně. Většinou jsou ale fajně dávkované mezi hopsáním a puzzlováním, takže to nepředstavuje bůhvíjaký problém. Lahůdkou jsou pak souboje na koni s bossy.

Puzzly nejsou bůhvíjak těžké, samy o sobě mají prakticky jen jedno řešení - přesto jsem se na nich sem tam zaseknul, obvykle proto, že jsem důsledně přehlížel nějakou jejich část, velmi výjimečně pak kvůli náročnosti na koordinaci pohybů o něco méně výjimečněji pak kvůli nepohodám v ovládání. Trochu nepříjemné je, že často puzzly člověk řeší, aniž by věděl, k čemu to vlastně povede - jen prostě není co jiného udělat.

U ovládání a přehlednosti hry bych se vůbec pozastavil jako u největšího problému hry: Postupně získáváte pytel předmětů, které vám dávají nové schopnosti. Na D-padu jsou předvolené čtyři a, no.. je jich prostě trochu víc. V poslední cca čtvrtině hry je v tom už docela zmatek a člověk se nevyhne lezení do inventáře a equipování itemů. Jako by snad byl problém připlácnout pozice na diagonály, nebo to řešit ála AC2 přes radial menu. To, že schopnost daná maskou mizí krátce po tom, co člověk přepne na něco jiného, mě taky trochu irituje. Dál bych mohl zmínit skákání z portálů do výšky, kdy snaha udržet se ve vzduchu pomocí floatování paradoxně vede k tomu, že se nedostanete tam, kam potřebujete. Nebo že jsem si zaboha nemohl koupit víc než jednu léčivou blbost, ačkoliv pokud druhou najdu ve hře, tak mám prostě dvě a hra kvůli tomu nijak nedržkuje. Mód míření pak posouvá zaměřovač a výhled systémem, který jsem zahlédnul tuším na Wii (obraz se posouvá, jen když zaměřovač posunu k okraji), a musím říct že je to systém pěkně na hovno.

Nicméně, nic z toho nedělá ze hry bůhvíjaké peklo a hra za epicky brutálního frajera prostě baví. Hraje se to docela oldskoolově, člověk se tu na dnešní poměry docela nachodí a ani není tak vedený za ručičku, jak bývá dneska zvykem. Herní mechanismy se docela často obměňují, stejně tak prostředí, takže na stereotyp si celkově vzato stěžovat nemůžu. No... a to je asi všechno. Darksiders rozhodně není herní zázrak a má svoje chyby, ale slušně odvedená práce, to zas jo.
+12
  • PC 70
Hned na začátku musím říct, že jsem se na hru velice těšil, ihned poté, co jsem ji získal z časopisu SCORE. O hře jsem nikdy předtím neslyšel, ale zahrát si ji, se určitě vyplatilo.

Jelikož jsem o hře nic nevěděl, ihned po zjištění, že hraji za jednoho z jezdců apokalypsy, konkrétně za Válku, jsem byl nadšen. Začátek hry byl skvělý, zničení Země a příchod na ní, první seznámení s Válkou a to ihned v boji.

Jak jsem se ve hře posouval dál, přišlo mi všechno strašně (zbytečně) složité. Jelikož se nejedná pouze o bezduchou rubačku, byly ve hře velmi často úkoly, při kterých jsem musel zapojit svůj mozek a logiku. Některé logické úkoly se opakovaly celkem často např. přesunutí předmětu z jedné místnosti do druhé.

Dalším mínusem hry je strašně pomalý a těžkopádný pohyb postavy (možná to bude tím mečem). Na druhou stranu bylo dobré využívání teleportů do lokací, které jsem již navštívil.

Dalším aspektem hry je vylepšovaní schopností postavy (nová komba, zbraně, schopnosti zbraní). To vše si člověk mohl zakoupit pouze na určených místech a to je velikým plusem, protože jste nemohli vylepšovat své schopnosti kdykoliv.

Příběh hry jsem příliš nesledoval, protože jsem ji hrál s velkými rozestupy (občas jsem se musel nutit). V této hře jsou velmi dobré souboje s Bossy, na které jsem musel vymýšlet taktiku, abych je dokázal porazit. Především v souboji se Strigou jsem do ní půl hodiny mlátil jako blbec, než jsem zjistil, že ji musím rozbít rukavicí ochranu :-)

Pro: Kupování vylepšení, jezdec apokalypsy, bossfighty

Proti: Opakování logických úkolů, pomalost hlavní postavy

+11