Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (27.08.2014 19:22): Máš pravdu, ta kvalita, krom onoho omílání těch samých věcí dokola, v podstatě zůstala stejná. Mně ale zhruba ve třech čtvrtinách čtvrté epizody došla trpělivost, a vzhledem k tomu, že hry obvykle hodnotím spíš emocionálně než racionálně, tak to dopadlo takhle.
@AiMLEzZz (27.08.2014 19:07): Takže sme sa zhodli, že ide len o slovíčkarenie a v podstate sa rozumieme. Ale s posilovaním by som to fakt neporovnával :)

Možno záleží aj na to, aký záver si mal a možno zase nie. Ja som naopak nikdy nemal pocit, že by som mal na názory skupiny nejak zvlášť veľký vplyv. Môže to tak pôsobiť, pretože si si zrejme vyberal najlogickejšie možné voľby a je logické, že ti ich odkývali, ale skutočne tak tomu nikdy nebolo a hra šľalapala celý čas po vopred určenej ceste. V tomto sa posledné dva diely od zvyšku ozaj nijak nelíšia, stačí ak si na vybraných stránkach prečítaš voľby a ich následky. S neustále sa opakujúcou šablónou súhlasím, ale znova, ak si poriadne zanalyzuješ celú sériu, prídeš na to, že viaceré podzápletky sa variaujú neustále. Čo by si nakoniec chcel od v podstate komornej drámy odohrávajúcej sa vo svete, v ktorom ľudia tvoria minoritu. Ale beriem, že ťa niektoré veci mohli sklamať, akurát skutočne nevidím až tak rapídny pokles kvality. To skôr Telltale dookola opakujú tie isté "chyby"

A inak keď sme už pri tom, ani TWD vlastne nie je nijak zvlášť slniečková záležitosť. Veď je to depresia sama o sebe, kde neustále zomierajú ľudia, ktorí medzitým preberajú nie príliš veselé témy. Napriek tomu to ľudia hrajú, pretože ich tento koncept zjavne baví.

@M.a.t.t. (27.08.2014 13:57): Ah, promiň, tvoji otázku týkající se mýho hodnocení posledních dvou dílů jsem přehlídnul, takže zde jest moje odpověď. Přišlo mi, že krom toho, že se autoři nesnažili přijít s ničím novým a neustále se opakovala stejná šablona, kdy přijde pár nových postav, aby pak měl kdo umřít, tak už to drama dost ztrácelo na síle, stávalo se předvídatelným, nepůsobilo přesvědčivě a všechny zvraty byly dost na sílu. Na mysli mám zejména konec 4. epizody, kdy onen konflikt se skupinou Rusů (která měla mimochodem hroznej, americkej přízvuk) působil dost zbytečně, spíš než jako důsledek nějaké nedbalosti, které by se kdokoliv dopustil. Nejvíc mi ale vadilo, že narozdíl od všech postav, jsem nebyl přesvědčenej o tom, že by Kenny úplně ztratil soudnost a nedalo se s ním dohodnout. Jenže moje snahy o nějakou diskuzi všichni ignorovali, zejména na konci Jane a Kenny. Měl jsem pak už pocit, že na mě skoro nic nezáleží nebo že přinejmenším už se mi hra ani neobtěžuje podstrkovat tu iluzi. Což mi přišlo jako velkej kontrast s tím, kdy Clem v minulých epizodách měla až nepříliš uvěřitelně velkej vliv na celou skupinu a všichni s ní jednali, jako kdyby na ní všechno stálo. A konečně mě ani nijak zvlášť nezaujal úplnej závěr. Sice mě to nějak extra nezklamalo a nebudu kolem toho dělat humbuk jak někteří kolem Mass Effectu, ale spíš jediný, co jsem si řekl, bylo: "Hm..."

A co se ještě předchozího tématu týče - je to sice opravdu slovíčkaření, ale pořád mám za to, že když mě něco naplňuje, tak to ještě neznamená, že mě to nutně baví. Typickým neherním příkladem, kterej bych uvedl jako biochemik, je výzkum - není to vyloženě zábava - nesměju se u toho, nechvěju se vzrušením - ale ten drive, kdy hledáš odpověď na nějakou otázku nebo chceš zjistit, co se stane za takových a takových podmínek, prostě stojí za tu námahu. Totéž je posilování, který mě taky rozhodně nějakej extra nebaví, ale přesto ho dělám, protože z něj mám dobrej pocit aspoň nějaké odvedené práce. A totéž může, byť ne tak často, nastat i u her. A to ani nezmiňuju hry, který jsem dohrál víc ze zvědavosti či z videoherně "vědeckého" zájmu, než proto, že by mě bavily. Naposledy třeba právě Pineview Drive (což byla po všech stránkách celkem hrůza) nebo Afterfall: Insanity. Navíc si nemyslím, že i k dobrým hrám bych se potřeboval nějak extra vracet. Save The Date jsem ohodnotil sto procenty, stejně tak Dear Esther, ale to ještě neznamená, že mám chuť do toho jít znova. A to je asi v pořádku. Ostatně když se podíváš, dejme tomu, na Mulholland Drive, tak si určitě na konci neřekneš "ty vole, to byla jízda" a za týden se na to nepodíváš znova.

@GodOfTheSick (27.08.2014 17:08): Fakt, o co se tady snažíš? Snad nečekáš, že se ti Drolin pokloní a řekne, že máš pravdu, že lituje toho, co tvrdil, a vyhlásí tě vítězem diskuze. Vždyť je to snad úplně jedno, ne? Nezáleží na tom, co tvrdí nějaká "herní komunita", protože všichni jsme jí součástí a i my tvoříme většinový a menšinový názory. Ani ty, ani Drolin nemusí nic uznávat, protože sami svýma názorama utvářite to, co si myslí hráči.
@M.a.t.t. (27.08.2014 12:45): No já jsem právě zabil Kennyho. Pochopitelně kdybych věděl, jakou habaďuru Jane provedla, tak bych zabil ji. Na začátku třetí řady bude sice přeživším zameteno, ale zase se tam můžou vrátit ti tři zrádci. Jinak smrt/nesmrt Clem mě natolik vytočila, že kdyby ji doopravdy nechali zemřít, tak bych tomu napařil nulu!

@Drolin (27.08.2014 12:58): Že jsi ten fakt nebyl schopen (kromě citace neznámého webu odkudsi z Tramtárie) podpořit nějakým věrohodným důkazem. I kdyby tomu fakt bylo tak, já jen mírně upravím své původní stanovisko na - TWD je jednou z nejlepších (prodeje, všeobecné hodnocení) adventur 21. století . Já s tím dokážu žít, otázka je - co ty :-)
@AiMLEzZz (27.08.2014 13:37): V skutočnosti si mi neodpovedal ani na jednu otázku. Ak ťa hra motivovala k hraniu natoľko, že si sa od nej nemohol odtrhnúť = bavila ťa. Je irevelantné, či je to hra pre masy, či sa pri hraní cítiš depresívne alebo previnilo, nejakým spôsobom ťa baviť musela. Nikdy som nenapísal, že ťa musela baviť odľahčeným spôsobom, sú ľudia ktorí dobrovoľne vyhľadávajú art alebo drsné realistické drámy, pretože ich napĺňajú. A tí istí ľudia asi nebudú pozerať buranské komédie, pretože im nič nedajú a nebudú sa pri nich baviť. Ale toto mi príde ako zbytočné slovíčkarenie.

Takže znova: Hra môže byť zaujímavá ale skutočne sa k nej niekedy vrátiš, ak ťa herne nenaplňala? A čo ti pripadá na posledných dvoch epizódach 2 série o toľko horšie, že ich hodnotíš úplne inak ako zvyšok série? ;)
@M.a.t.t. (27.08.2014 13:28): Já ti nevím, mně přijde, že používáš slovo "zábava" trochu moc liberálně. Například u onoho už zmíněného Pathologicu nemůžu říct, že bych se vyloženě bavil. Přesto mě neuvěřitelně zajímalo, jak se celá situace vyvine dál, k jakému dojde rozuzlení a hrou jsem se musel téměř propracovat. A stálo to za to. Podobný případ je podle mě třeba Papers, Please nebo Spec Ops: The Line, kdy je to sice zábavné, ale člověk se kvůli tomu cítí trochu provinile. A třeba Actual Sunlight je vyloženě depresivní hra, kde se o nějaké zábavě moc mluvit nedá, ale přesto mě to svým způsobem zaujalo.
@AiMLEzZz (27.08.2014 13:24): Súhlasím, ale primárnym kritériom musí byť vždy zábava. Ak sa hra snaží o presah a nečiní tak zábavným spôsobom, k čomu je to v konečnom dôsledku? Zaujímavá byť môže, ale skutočne sa k nej niekedy vrátiš, ak ťa herne nenaplňala?

A keď sme už pri tom, čo ti pripadá na posledných dvoch epizódach 2 série o toľko horšie, že ich hodnotíš úplne inak ako zvyšok série?
@M.a.t.t. (27.08.2014 13:01): Záleží na hře, ale mám za to, že doba, kdy hry byly jenom způsob, jak se zabavit, už je dávno pryč. Spousta her tě nutí, nebo se o to aspoň snaží, přemýšlet nad tím, co vlastně děláš, co se asi děje v pozadí, co stojí za takovým a takovým příběhem atd. atd. A ne nutně jen v rámci hry samotné. Hra může mít i přesah do osobního života. Někdy hra nemusí být samá zábava, aby byla extrémně zajímavá.
@GodOfTheSick (27.08.2014 12:00): Diskuze také nijak nevyvracela, že TWD je úspěšným komerčním počinem. Jako i fakt, že existují prodeji i všeobecným hodnocením úspěšnější produkty v dané oblasti.

Vymezení v oblasti umění nemůžeš převádět i na ostatní aspekty. Mimo toho, kde vidíš, že bych stavěl vyšší intelektuální hodnotu tomu, co se líbí mě? Avšak, při určitém rozhledu a znalostí v oboru rozpoznáš, můžeš rozpoznat estetické normy daného díla a jeho zasazení do celkového kontextu. To, že toto odvětví, videohry, nemají zatím vytvořeny rámce usazení daného díla je věcí druhou.

Tvůj vjem díla je celkově značně omezen, pokud jako jeho primární funkci stavíš pocit momentální zábavy.
Záverečné voľby boli asi jedny z najťažších, aké som bol kedy nútený v TWD učiniť.

Aj keď Kenny v priebehu druhej série výrazne strácal nad sebou kontrolu, jednoducho som ho nemohol zabiť. Vo Wellingtone sme sa však rozlúčili, pretože som sa rozhodol myslieť aj na AJ, čo viedlo k pomerne emociálnemu záveru. Celkovo som s koncom naozaj spokojný a oceňujem, že hráčove voľby tentokrát naozaj vedú k odlišným variantám. Aj keď samozrejme očakávam, že v úvode tretej série ich Telltale rýchlo spláchnu a pôjde sa klasicky nanovo :)
@ugraugra (26.08.2014 22:04): Staré adventury mají také fanatické fanoušky, kteří je považují za vrchol žánru. Má s nimi diskuze větší smysl?


@Drolin (26.08.2014 22:08): Já nic neobracím, to jenom ty se pořád vykrucuješ. Kdybych v tvém trollingu chtěl pokračovat, tak ti odpovím, že TWD je natolik geniální umělecké dílo, že ho prostě nelze napodobit. Tím pádem se žádná studia neinspirují, protože stvořit ho dokážou jen skuteční mistři jako TT. Kdežto lineární Dear Esther ti splácá dohromady za půl dne každý. A kdo má pravdu? Ale na to nereaguj, je to zbytečná diskuze.

Diskuze byla o tom, jestli je TWD úspěšná, kvalitní, významná atd. hra. A to se zjistí jednoduše. Stačí zkoumat historicky věrohodné dokumenty, které nám v minulosti zanechali naši předci. Že je odmítáš a nahrazuješ svými dojmy, je tvoje věc.

Ty máš neustálou touhu vymezit se vůči společnosti. Ukázat, že to, co se líbí tobě, má jakousi vyšší intelektuální hodnotu, než všechno ostatní. Ale to ze z tebe lepšího člověka neudělá. Stejně tak pohrdáš názorem prostého lidu, což je u socialisty alarmující. Ono až dospěješ, tak zjistíš, že život je především zábava a s ortodox hradcor postojem moc díru do světa neuděláš.

Svůj projev bych zakončil filozofickou hádankou.

Co když všechny hry, které považuješ za kvalitní, jsou ve skutečnosti naprosté braky? Ale ty jsi toho nejsi vědom, protože nevládneš dostatečně vysokou inteligencí, aby jsi to rozpoznal. Tvůj v současnosti dosažený Level 22 dokáže identifikovat TWD jako brak, ale už nedokáže určit, že třeba i TLC je úplně stejný brak. Tím pádem jsi ve skutečnosti stejný blbec jako fanoušci TWD, kterými opovrhuješ, akorát o tom nevíš. Přemýšlej o tom. Jednoho dne třeba potkáš vyšší mocnost, která ti to vysvětlí :-)

Nechápu, co se tady vlastně snažíte prosadit. Že TWD je dobrá hra, ať se to komu chce líbí nebo ne? Anebo naopak, že je to mainstreamová kravina pro "herní stádo"? O intelektuální hodnotě se tady můžeme bavit do hallelujah, ale faktem zůstává, že naprostá většina herní scény ji přijala kladně, netřeba tady arogantně tvrdit, že IGN (i když bych asi souhlasil) nebo RPS (tady bych zase nesouhlasil) jsou weby pro blbce. Call of Duty 4 mimochodem byla dobrá hra, která přišla s něčím novým, o čem se mluvilo, a co inspirovalo nespočet her potom. To, že vznikla řada bezmyšlenkovitých pokračování je věc druhá. V každém případě, ať je to jak chce, kterákoliv hra může být sebelépe kriticky přijímaná, ale to není žádná garance toho, že to bude něčí nejoblíbenější hra. Pro mě je zatím vrchol Pathologic, u kterýho naprosto chápu, že ho většina lidí neskousne, ale to ještě neznamená, že to budu všem vmetat do ksichtu a tvrdit jim, že když se jim líbí "jenom" TWD, tak jsou stádo. U mě můžou tyhle hry koexistovat a jsem rád, že mám možnost volby.
@M.a.t.t. (26.08.2014 22:16): Ta odpověd je snad jasná.

Adventury jsou můj nejoblíbenější žánr, tak hraju vše co přijde pod ruku. A TWD z těch všech věcí co jsem zkoušel stále vychází jako lehce nadprůměrný kousek - ale rozhodně to není 90ková záležitost, jak to tu herní stádo hodnotí.
@GodOfTheSick (26.08.2014 21:29): Nyní obracíš, globální dopad je v současnoti nulový (žádné studia se neinspirují) a do budoucna je zatím nepředvídatelný. Kvality TWD jako kulturníha díla jsou jinou problematikou.

Pokud jde o weby, o žádných "té nejvyšší kvality" jsem nepsal a ani je tak neprezentuji. U daných dvou jde spíše o diskuzní forum a dobové recenze, než ty nové (po transformaci ag.com v obecnější záběr).
@Drolin (26.08.2014 19:18): Nenaděláš nic, TWD je adventurní CoD - hratelnost a obtížnost ořezaná na kost, aby to zvládl hrát i největší idiot, hraje se to skoro samo a každý díl je téměř stejný.

A jako CoD, i TWD má zástup fanatických fanoušků, kteří to považují za vrchol žánru a hádat se s nima je ztráta času :)
@Drolin (26.08.2014 19:18): Hmm, tak posledním příspěvkem jsi se dokonale vybarvil a nevím jestli má smysl na něj vůbec reagovat, protože takhle přiblble argumentovat můžu o jakékoli hře. Pokud se bavíme o globálním dopadu hry, tak soudný hráč především nebude brát vážně názor z jednoho pofidérního webu. Ale holt ty si pravdu nepřiznáš. Nezbývá tedy než tě ponechat osudu ve tvém vlastním světě. Ten náš se točí dál a je lepší :-P

Jinak sleduji třeba tvoje oblíbená média, na které jako záruku nejvyšší možné kvality, odkazuje tvůj vlastní profil. Jeden TWD udělil 90, 90, 80, 70, 100. Druhý rozdával samá Áčka. Ale vsadím se, že i tohle dokážeš nějak vysvětlit, aby to zapadlo do tvého pochmurného vidění světa, kde je TWD nekvalitní a neúspěšná hra, na kterou se zapomene :-)
@Drolin (26.08.2014 19:18): Predovšetkým kritiku si zažiť nemohol, nakoniec vo svojom vlastnom príspevku to popieraš. To že pozitívne hodnotenia ignoruješ, kvôli stránkam z ktorých pochádzajú, neznamená že neexistujú. Proste sa zmier, že táto séria má širokú fanúšikovskú základňu aj odborná kritika ju prevažne výrazne chváli. To, že si pár stránok pre fajnšmekrov myslí opak, na tom nič nemení. Svoj názor na TWD som tu už deklaroval viackrát a s tak výrazne pozitívnou odozvou sa nestotožňujem, nebudem sa však tváriť, že ju nevidím. Nechápem, prečo s tým máš ty osobne taký problém ;)
@GodOfTheSick (26.08.2014 17:22): Nevím jaké média sleduješ, ale já zažil především kritiku TWD. Chvála přicházela ze všeobecných videoherních stránek (IGN, GameSpot, RPS...), které soudný hráč brát vážně nemůže.

A moje oblíbená, stručná a jasná, recenze TWD (google translator z řečtiny):


• The game consists of the worst components that could select a output: Standardized, Made in Hollywood cinematic style, with a mellow, predictable and stupid scenario. • Aidiastiko spectacle that should're fifteen year or psychopath to put up with for long. • Monotono gameplay based on in tents limited time.

Summarising • evil with Gar OF THE Telltale has paraginei now. THE The Walking Dead They should not normally have a place as a adventuradikous Securities, not so much because of the stupidity (she freely and many original), but for this bastardemeno style adventure which started with Jurassic Park and it seems to go established by the manufacturer-publisher - and certainly, in the absence of the name of Telltale under the title, the game will be looking to find it alone in IGN and similar sites (and the reason I mention it is because I know that Some would look ...). Rating: 0/5

Čekal bych, že k TWD se bude kanonicky vzhlížet jako k Mass Effectu nebo Crysis. Prostě něco, co otevřelo novou cestu a funguje to. Dear Esther bylo jen jedno a osobně mi přijde, že všechny ty jeho plagiáty ve stylu "jdi a dívej se" mu ve výsledku spíš ubližují.
@Drolin (26.08.2014 12:18): Tady ale nejde o můj nebo tvůj pocit. Spanilou jízdu TWD rokem 2012 jsi sám zažil a v recenzích to máš napsáno jasně - příběh, scénář, postavy, opravdové emoce! Globální síla o kvalitách TWD dávno rozhodla i bez tebe. Nevím tedy, proč se tomu pořád vzpouzíš, když všechno mluví proti tobě. Věštění z koule o historické bezvýznamnosti a zapomnění nemá ve světle oznámené třetí řady smysl. Nebo používáš kyvadlo? Za deset let se sám přesvědčíš o své "pravdě".
@Drolin (26.08.2014 12:43): Resident Evil od piateho dielu zmutoval (veľmi vhodný výraz :) ) v čistú akciu, takže určite nie a do úvahy musíš brať aj klesajúcu spokojnosť hráčskej verejnosti. Naviac to čo ty vnímaš ako lacné emócie zjavne mnohí vnímajú úplne inak a práve ľudský pohľad na apokalypsu je základným kameňom úspechu tohoto diela.
@M.a.t.t. (26.08.2014 12:31): Resident Evil. Daleko sympatičtější produkt, nehrající na laciné emoce ale jdoucí k jádru věci: střílení mozků z hlav zombie :).

Na klasickou point n click adventuru se zombie tematikou si však ani nevzpomenu. Nicméně ty bych s TWD ani neporovnával.
@Drolin (26.08.2014 12:18): "ale ne z hlediska koncových kvalit díla" Odhliadnuc od tvojho názoru, pričom ani ja si nemyslím, že ide o takú pecku, je táto séria hodnotená mimoriadne pozitívne, či už kritikmi, alebo hráčmi a príbeh je na žanrové pomery viac než vydarený. Možno sa toho niekto chytí a časom to spracuje lepšie, o to väčším medzníkom však bude TWD a o to viac sa na neho bude časom spomínať :) Časom tento koncept zrejme zastará, ale koľko adventúrnych titulov so zombie tematikou, ktoré svojho času vzbudili taký boom, poznáš? Možnosť, že TWD nezapadne v prepadlisku dejín, vnímam ako pomerne reálnu.
@GodOfTheSick (26.08.2014 12:07): Také byla jiná doba, videohry byly podstatně nákladnější zábava a okruh byl stejně tak menší. Z tohoto hlediska jsou zmíněné hry stejně, nebo i více, podstatné z historického hledisko (ale to i Mad Dog McCree nebo Night Trap).

TWD je ve své podstatě mezníkovým titulem, ale ne z hlediska koncových kvalit díla. Tedy je dost možné, že někdo podobný koncept vezme a zpracuje podstatně lépe a TWD bude jen technologickou, a zapomenutou, evolucí.

Nebo máš pocit, že TWD disponuje tak kvalitním scénářem, systém rozhodování, že se na něj bude vzpomínat i za deset let?

@AiMLEzZz (26.08.2014 11:49): :)
@Drolin (26.08.2014 11:37): Ani jedna hra nesplňuje všechna kritéria. S odřenýma ušima možná tak 7th Guest, ale herní fenomén to ve své době to nebyl. Ostatně pokračování propadlo. Phantsmagoria se prodávala, ale světová veřejnost ji přijala rozporuplně.
@Drolin (26.08.2014 10:14): Zase tvoje dojmy. Tak mi ukaž nějakou hru z devadesátek, která by prodala miliony, v dobových recenzích měla 90%, byla vyhlášena hrou roku a následně vyšuměla? Holt tvoje přání se nenaplní. Jednou budeš svým vnoučatům pyšně vyprávět - byl jsem u toho, když TWD vyšlo! ...A dědečku, co to byl ten Steam?
@GodOfTheSick (26.08.2014 09:49): Ano, pro tebe abych si pojistil případnou rekamaci :).

Oslavný článek nevyjde. Spíše si řeknou, co to byla za dobu, že se prodávala jak jablek série s nekvalitním scénářem a nefunkčním systémem rozhodování/dopadů. Hra, která bude plně doceněna pro svůj dopad bude Dear Esther, TWD bude jen další úspěšná reklamní hra, která vyšumí stejně rychle jako se objevila.

Tak to může být klidně Minecraft, Nintendogs i GTAV :). Ostatně i L.A. Noire.
@Drolin (25.08.2014 23:33): To tam máš vložené ty.

Fenomén TWD právě spočívá v tom, že hra dokázala uspět jak u recenzentů, tak u hráčů a vyvolat nebývalou vlnu zájmu. U většiny adventur z poslední doby se tohle prostě říct nedá. Pokud se tady chceš stavět do role adventurního odborníka, tak by jsi kvality a úspěch TWD měl akceptovat a ne ho neustále relativizovat svými vlastními mylnými dojmy.

Jak to počítají? Asi jak to prodali. Teď už je to stejně 20. A až v roce 2030 vyjde v Retro Gameru oslavný článek bude to jistě přes 30!

Jinak jsi zklamal. Jsem čekal, že přes noc budeš zkoumat a hledat, aby jsi našel úspěšnější adventuru, ale ono nic...zvlášť když je :-)
@GodOfTheSick (25.08.2014 22:28): Máš tam právě vložené -nebo-, komerě uspěšné tolik některé nejsou, ale hodnocením kritik (ostatně i tebe v případě Beyond a Alice :) jsou brány výšše.

A ohledně prodejů, je bráno těch 8.5 jako prodeje jednoho celku o pěti epizodách nebo jako prodej všech epizod jednotlivě, tedy 8.5/5=1,7?
@Drolin (25.08.2014 22:06): Však to je taky pro zábavu psáno.

Adventura, která by měla lepší recenze, větší prodeje a zároveň posbírala více cen než TWD prostě není. Měl by jsi se s tím smířit. Tebou jmenované hry jsou lepší max v jednom kritériu. Většina z nich však zaostává úplně ve všem. Jmenovat komerční propadáky jako je Beyond Good & Evil, Fahrenheit nebo Alice: Madness Returns, je pak vyloženě úsměvné.
@GodOfTheSick (25.08.2014 21:53): Ty máš rád takovéto prohlášení, že?

Hra roku, hra století, opus magnum Kena Levina, nejlepší hra všech dob. Je někdo proti?

Cesta, po které se TT vydali, je však správná. A kdybych na jedno oko neviděl, řekl bych i jediná možná. Bravo!

...nejlepší staré adventury...

Vždy mě ale pobaví :)).

@GodOfTheSick (25.08.2014 20:32): Prodeji, obecnou kvalitou nebo hodnocením, jsou na tom lépe L.A. Noire, Resident Evil 3-6, Silent Hill 2-8, Beyond Good & Evil, Fahrenheit, Alice: Madness Returns, MGS2-4... tedy, TWD nelze brát jako něco vyznamného a z historického ohledu podstatného (seriálovitou strukturu předvedl lépe Sam a Max a rozhodnutí, dopady na děj mají VN mnohdy daleko propracovanější, než je předváděno zde).
@ugraugra (25.08.2014 19:51): Však proč by TT dělali adventuru pro minulé hráče, když TWD je po všech stránkách nejlepší adventura, která zatím v 21. století vyšla? Recenze a prodeje mluví za vše. Ukájet potřeby adventurních starců, z nichž půlka sedí v domově důchodců a druhá půlka je dávno mrtvá, jaksi nemá smysl :-P


Telltale předvedou další revoluci v adventure žánru a v Season 3 budeme hrát za to novorozeně, přičemž budeme moct jen otáčet hlavou a brečet. Na co nějaké adventurní prvky nebo volby v dialozích, ty současní hráči nepotřebují.
Pravděpodobně nic pozitivního. Vzhledem k tomu, jak šíleně pro mě dopadla čtvrtá epizoda, se skoro bojím tu poslední vůbec hrát :D.