Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Vcelku zarážející, že tu není moc negativních komentářů, ale hodnocení je dosti rozporuplné. Nuže je na mě, abych to napravil. Předem bych taky rád upozornil, že jsem hrou prošel v coopu ve třech lidech, což by mělo teoreticky zážitek zvyšovat.

Hra se může zdát jako RPG, ale můžu vás ujistit, že má do RPG opravdu daleko a když pominu těch pár nudných skillů, ktere si lze v průběhu hry vymaxovat, tak je to jen lineární rubačka, kde drtíte myšítko a dalším tlačítkem se můžete bránit. A když říkám lineární, tak opravdu hodně. Takový Third-person Homefront. Kdyby se vývojaři alespoň snažili prostor nějak uzavřít, ale narazíte na spoustu vedlejších cestiček a volných míst, kde není žádná zátarasa krom neviditelné stěny samozřejmě. Dalším problémem jsou schody a různe vyvýšeniny. Je to pravděpodobně největší nepřítel z cele hry, protože když sejdete 1cm schodek, tak už se nemůžete vrátit zpátky. Vcelku otravné, když máte 2 cestičky, přičemž jedna je slepá, ale na jejím konci čeká odměna a vy ji nevyberete jako první a ups, jste za schodkem. Postava neumí skákat a nedokáže vyjít sebemenší vyvýšeninu, kterou by zvládlo i batole. Jediné momenty, kdy postava může skočit jsou předurčené a moc jich tu nenajdete.

Další věc, která mě neskutečně vytáčela, jsou sakra dlouhé dialogy, které ani nejsou zajímavé, a tak vyloženě nudí a jen jsem se modlil aby už byl konec. Stejně tak vytáčející jsou souboje, kdy byste ve třech zvládli mnohem víc nepřátel najednou, ale hra je občas servíruje po ubohém množství po dobu několika minut, což zajístí, že kysnete na jednom místě zbytečně dlouho. Pochválit bych mohl občasné tajné lokace, ktere nejsou ihned viditelné a oživení v podobě střelby z obřích kuší.

No a to nejhorší na konec - Bugy. První dvě hodiny hraní se zdály být ok a pak přišel problém, který mě provázel celou hru. Kvůli pádům v jedné lokaci se mi hra neuložila a po načteni poslední pozice, se neobjevoval boss. Nasledovalo googlení a zjistění, že není jiná možnost, než zůstat závislý na savu hostitele. Vynechám, že to zapříčinilo nefunkčnost achivu, což bych ještě přežil, ale těch pádů během hry bylo tolik, že jsem pomály trávil, včetně mých spoluhráčů, víc času restartováním hry, steamu, všeho... Můžete namítat, že to je problém internetu, ale ujišťuji vás, že steam community je plné nespokojených hráčů se stejnými problémy. Těsně před koncem, aby toho nebylo málo, hra začala padat celá, takže jsem opět nervní googlil....

Grafika není na rok 2011 žádná sláva, ale nejhorší taky ne. Jednotlivé urovně jsou odfláklé a ničím zajímavé. Takže jdete jedním dlouhým nudným koridorem. Soundtrack jsem pro jistotu ani nějak nepostřehl.

Co k tomu dodat.. podprůměrná, ničím vyjímečná či zajímavá rubačka. Ve všech ohledech nezáživná a vzhledem k ceně i směšná. Kdejaké béčko si pravděpodobně užijte víc.
+27 +28 −1
  • PC 75
Vzhůru zachránit Středozem a zničit Prsten moci a nebo ne? Naše parta tří hrdinů reprezentující tři důležité rasy dostává úkol trochu jiného ražení, musí vyrazit na sever a podívat se na trochu jiná bojiště a hrozby než kterým čelilo Společenstvo prstenu. Příběh který se točí okolo pobočníka pána zla Saurona, Agandaura, je i celkem zajímavý a poutavý, hlavně díky tomu co hrdiny potká a s kým se setkají.

War in the North je mixem mezi RPG a mlátičkou, vaše výbava a zbraně co naleznete ovlivňují dost účinnost vaší postavy, stejně tak i schopnosti a body zkušeností které vrazíte do vlastností. Takže bych hru obyčejnou mlátičkou nenazval. Přesto se na obrazovce objevují solidní masakry nepřátel, kdy hrdinova družina prosekává do řad nepřátel solidní díry, a z nich lítají hlavy a různé končetiny. Díky změnám prostředí, nepřátel a posunu v příběhu se naštěstí tato zábava neomrzí.

Graficky hra taky vypadá pěkně, ať už od designu nepřátel, až po nádherné scenérie které předvádí. Boj a masakry které se na obrazovce objeví jsou pěkné pokoukáníčko, zvláště zakončovací údery ve zpomaleném čase. Dabing je slušný a hudební doprovod správně grandiózní.

Hra se opravdu příjemně hraje a je škoda že skončí po 12 hodinách, naštestí znovuhratelnost má velkou. Je s podivem jak hra zapadla a že málo hráčů o tomto výborném kousku ví, rozhodně stojí za nákup a nezklame svojí kvalitou.

Pro: Atmosféra Lotra, masakr nepřátel, solidní hratelnost, dabing, grafika, hudba, lokace, postavy

Proti: Mohlo to být přeci jen delší dobrodružství

+20
  • PC 70
War in the North je fantasy rubačka s pár RPG prvky, jejíž děj se odehrává paralelně s hlavní dějovou linií Pána prstenů. Je možné si vybrat mezi elfskou kouzelnicí, trpasličím válečníkem a dunadanským rangerem, tomu také odpovídá styl hry. Mezi postavami lze na určitých místech ve hře přepínat, což vřele nedoporučuji (bude rozvedeno dále). Pouť za poražením Sauronova pobočníka Agandaura začíná v hostinci U Skákavého poníka, družina pokračuje přes pevnost Fornost a pohřebiště do Roklinky, pak se vydá bažinami a skalami do trpasličího města Nordinbad a nakonec přes les a doupě Urgothů do finální lokace Carn Dun. Jednou z kladných stránek hry je rozhodně rozmanitost lokací.

Bez ohledu na vybranou postavu budete dostávat zkušenosti za každý boj (a navíc za speciální finesy typu doražení nepřítele) a hlavní nebo vedlejší úkoly. Jakmile má postava dostatek zkušeností, zvýší se jí klasicky level, je možné rozdělit tři body mezi čtyři základní vlastnosti (síla, obratnost, stamina, moudrost) a jeden bod přidělit do speciálních schopností. Variabilita vývoje postavy je značná, je jen na vás, jestli se například s kouzelnicí specializujete na útoky na dálku či se vrhnete do bitevní vřavy s holí v jedné a s mečem v druhé ruce.

Paralelně s vývojem postavy je nutné postavu vybavovat zbraněmi a brněním. Výbavu je možné nacházet v truhlicích, různých rozbitných sudech, bednách, vypadává také z nepřátel, případně je možné ji koupit v obchodech v Bree, Roklince a dalších. Vybavení se postupně opotřebovává a je tak třeba platit kovářům za opravu. První problém nastává v momentě, kdy chcete vybavit jinou postavu než tu, za kterou právě hrajete. Nikde není vidět, jaké vybavení spolubojovníci používají (podle všeho se jim zlepšuje vybavení automaticky dle průchodu hrou) a když jim jednou nějaký předmět přidělíte, tak nemáte žádnou jistotu, že jej budou opravdu používat a nedostanete jej za žádných okolností zpátky. Přepnutí se do jiné postavy na daných místech má za následek rozházení inventáře při přechodu zpátky (suše mi zmizelo všechno, co jsem zrovna neměl na sobě), o resetování skillů a vlastností nemluvě (musel jsem takto jeden boj s bossem absolvovat se spolubojovníky s vlastnostmi téměř na nule, chuťovka). Další problém spočívá v tom, že vybavení se objevuje v bednách a obchodech značně nevyváženě (výskyt je náhodný) a od poloviny hry jsem tak zásadně nacházel výrazně horší kusy, než jsem právě používal.

Se spolubojovníky je vůbec legrace, občas v bojích pomáhají, občas se vás tvrdohlavě pokoušejí oživit v momentě, kdy by stačilo dorazit posledního žijícího nepřítele. Velet jim jde pomocí dvou příkazů, které jsou vesměs k ničemu. Občas se také někde zaseknou, naštěstí je hra automaticky teleportuje k vám na speciálních přechodových místech. Ovšem z hlediska kooperativního hraní je takové Hunted: The Demon's Forge úplně jiná liga, na War in the North je opravdu hodně vidět původní záměr kooperativního hraní ve třech lidech.

Systém ukládání lze nejlépe popsat jako chaotický, hra se automaticky ukládá na nevyzpytatelných místech (přechody mezi částmi levelu zdaleka nejsou pravidlem, na druhou stranu se umí uložit několikrát ve městě, kde nehrozí žádné nebezpečí). S tím je spojený další bug, na některých místech je možné se vrátit do různých měst a zase zpátky, občas to má ovšem za následek respawn již vybitých nepřátel.

Největší problém hry ovšem spočívá v leveldesignu. Nijak zvlášť mi nevadí, když je tuneloidní rubačka udělaná tak dobře jako první půlka hry (vedlejší úkoly, odbočky, tajné chodby). Ovšem v momentě, kdy se autoři snaží hru vygradovat tím, že z tunelu vyrobí ještě větší tunel a počty nepřátel a jejich životy prostě jen vynásobí třemi, s tím už problém mám. Čtyři kapitoly ve druhé polovině hry mají poloviční délku než první čtyři a díky výše popsanému bohužel těžce táhnou hru směrem k průměru.

Pro: variabilita prostředí a vývoje postavy

Proti: vybavování spolubojovníků, chyby, systém ukládání, druhá polovina hry

+18
  • PC 70
War in the north i přes to, že se snaží tvářit se jako nějaké rpgčko, je spíše jen další tuctovou mlátičkou. Za zmínku stojí snad jen ukázka hlavních charakterů z LOTR jako je například Frodo, Aragorn, nebo Elrond se kterými prohodíte pár slov.

V první řadě se jako u každé mlátičky nejdřív podívám na bojový systém. Hrál jsem za Rangera a boj je prakticky stejný jako v Zaklínači 2, takže po chvíli hraní jsem si připadal jako kdybych hrál za pomalejšího bráchu zaklínače. Dále za zmínku stojí lukostřelba, která mi zprvu přišla originálně vyřešená způsobem, že prostě stisknete "alt" a on bleskurychle vytáhne luk a zamíří, ale po chvíli hraní vám dojde, že luk se tu bere jako zbraň na odstřelování lučištníků, ke kterým se nedá dostat s mečem.

Ani samotní nepřátelé nejsou zrovna nejzajímavější. Většinu z nich už budete znát z filmu, ale přibylo i pár nových. Bohužel žádný z nich mi nepřijde natolik zajímavý, aby stál za zmínku, protože prakticky každého nepřítele jde usekat standardním způsobem.

Příběh hry se docela i zajímavě ubírá ve stínu pána prstenů což poměrně potěší při pohledy na ty ne příliš úspěšné hry co se snažili příběh přímo převzít (snad až kromě bfme, kde to stálo za to).

Nakonec snad jen ještě vyzdvihnu kooperace, kdy při třech hráčích musí hra stát určitě za to. A například takové sbírání setů také potěší, i když pro mě rozhodně nejlepší mlátička tohohle roku je Hunted: The Demon's Forge, která War in the north předčí v každém směru snad jen kromě výbavy pro postavu.

Pro: rychlá výměna luku/meče,

Proti: neviditelné stěny

+16
  • PC 80
Škandalózne dobrá akčná bojovka s príjemným combatom, obstojnou grafikou a parádnou atmosférou. Svojím designom viacmenej pripomína Dragon Age alebo Mass Effect (tj filler combat na každom kroku) bez tých zbytočných telenoviel a súbojom Witchera 2. Lokácie sa rýchlo striedajú, majú fantastickú atmosféru a celkovo sa je na ne radosť pozerať.

V tomto smere niet čo vytknúť. Čo sa však dá vytknúť sú značne stupídne dialógy -- za všetky spomeniem len keď sa moja postava - Ranger sa opýtala Elronda priamo v Rivendell "Imladris? What is Imladris?", prípadne Gandalfa "Carn Dum? I have never heared of Carn Dum. Tell me more about it", no všetko ostatné je viacmenej prvotriedne. Tiež mi nie je jasné dokedy plánujú vývojári kopírovať Diablov troj-talentový character building, ale budiš, pre účely akčnej hry sa to dá strpieť.
+14 +15 −1
  • PC 90
Tak a mám za sebou prvú (a dúfajme, že nie poslednú) hru z univerza Pána Prsteňov. Dlho som obchádzal obe filmové trilógie, až kým som si k nim nenašiel cestu. A s hrami to bolo podobné. V dobe vydania ma War in the North absolútne ničím neoslovil. Kombinácia fantasy a RPG pre mňa bola vtedy priam odstrašujúca. Ale s vekom človek (väčšinou) prichádza k rozumu a tak som hre od Snowblind Studios nakoniec dal šancu. A urobil som dobre.

Ako ste si už z popisu mohli prečítať, jedná sa o akčné RPG, alebo skôr čistokrvnú rúbačku s nejakými tými RPG prvkami, aby som bol presný. Hra síce ponúka kooperáciu s dvoma ďalšími hráčmi, ale ja som ju prešiel pekne sám na vlastnú päsť, teda s parťákmi ovládanými umelou inteligenciou.
Na začiatku mi hra dala na výber z troch postáv a to je to najhoršie, čo ma v hrách môže stretnúť. Nech sa už rozhodnem akokoľvek, skôr či neskôr svoju voľbu oľutujem.
Tentokrát som si vybral rangera Eradana, ktorý by sa v skratke dal označiť ako fantasy variácia na klasického riflemana z military strieľačiek. Z chladných zbraní som si hneď na začiatku obľúbil veľké obojručné meče a postupne som sa naučil využívať aj prednosti sekundárnej zbrane – luku. V podstate sa mi podarilo skrížením Aragorna s Legolasom vytvoriť ultimátny stroj na smrť a po osvojení všetkých dôležitých schopností sa zo mňa stal ultimátny stroj na smrť a nočná mora všetkých škriatkov, orkov, nemŕtvych... :D

Keďže ide o licencovanú hru, postavy ktoré na svojich cestách stretnete nie sú vždy len anonymné výtvory autorov, ale dojde aj na starých známych. Potešilo ma, že som si mohol pokecať s Elrondom, Aragornom, Gimlim, Gandalfom, Frodom a dokonca aj s Bilbom, okolo ktorého sa viaže jeden celkom zábavný vedľajší quest. Koniec koncov, celkové previazanie so známymi udalosťami a faktami je spracované na výbornú.

Trochu rozpačitý som bol zo súbojového systému. Hoci nečakám, aby každá rúbačka obsahovala bžilión komb ako Mortal Kombat alebo Tekken, napriek tomu by pestrejšia škála úderov nebola na škodu. Zaujímavým prvkom súbojov je tzv. hero mode, ktorý funguje tak, že po spôsobení určitého množstva poškodenia nepriateľovi sa nad ním objaví symbol a ak sa ho hráčovi podarí trafiť silným útokom, hlavný hrdina sa začne oháňať s nebývalou eleganciou a silou až dokým neinkasuje úder od nepriateľa. Vďaka tomu sú súboje omnoho zábavnejšie a variabilnejšie a jedná sa o vítané osvieženie.

Čo sa týka technického spracovania, veľa výhrad nemám. Graficky hra spadá do dobového priemeru, teda vyložene nepoteší ani neurazí a rozpoznať postavy známe z filmov nie je problém.
Pokiaľ ide o zvukovú stránku, svoje herné proťajšky nenadabovali všetci herci z filmov, ale keďže som ich v pôvodnom znení aj tak nevidel, nie je to pre mňa taký problém.

Z negatívnych komentárov a recenzií som nadobudol dojem, že ľudia od hry čakali niečo celkom iné ako to, čo im nakoniec ponúkla. Ja ako hráč hlavne strieľacích hier som bol práve naopak, príjemne prekvapený. Do rúk sa mi dostala príjemne odsypávajúca akčná rúbačka s občasnými rozhovormi a nejakým tým rozdeľovaním skúsenostných bodov. Zjednodušene povedané – taký modernejší Golden Axe.

Pro: zábavné súboje, príbeh, známe postavy a miesta, primeraná dĺžka hry

Proti: súbojový systém mohol byť prepracovanejší, priemerná grafika

+13
  • PC 60
Dokonale přímočará rubačka, Golden Axe ve 3D s lehkou inspirací z Diabla. Sbírání náhodně generované výbavy a rozdělování bodů do skillů je docela zábavné, horší je to s rozvláčnými dialogy a vesměs zbytečnými questy. Soubojovému systému jsem do konce hry nepřišel na chuť, ale zajímavé lokace a zasazení do mého oblíbeného universa mě u monitoru nakonec udržely. První dvě kapitoly z celkových osmi jsou asi nejnudnější z celé hry, naštěstí se přibližně od kapitoly třetí cosi změní a hra se zuby nehty vyškrábe lehce nad průměr. Hra počítá s opakovaným dohráním a dalším levelováním družiny, ale motivace pro uvedené je nulová. Co-op multiplayer funguje, a to je asi to nejzajímavější, co o něm po hodině testování můžu říct.

Pro: Pro fanoušky Pána Prstenů je určitě zajímavé rozšířit si obzory o dosud neviděné události a lokace.

Proti: Slabší technická stránka, nepraktické ovládání - hra byla zjevně tvořena primárně pro konzole.

+13
  • PC 80
Tuto hru ani nevím, jak jsem získal a ani jsem se nedíval o čem má být. Proto jsem se docela bál, že se bude jednat o další kousek, který se snaží pouze přiživit na známém jménu filmu a já se ujmu role některé ze známých postav a budu rubat nepřátele o sto šest. Ale již při výběru postavy jsem byl překvapen, že v nabídce je sice trpaslík, elf a člověk, ale vůbec mi jejich jména nebyla povědomá.

Celý děj je svým způsobem paralelně zasazen do dějové linky filmu Pán prstenů. Během postupu hry jsem občas mohl prohodit řeč s někým ze známých hrdinů, ale to bylo tak vše. Zbytek byl originálním a ničím se neopičícím po slavném filmu, s výjimkou některých nepřátel.

Prostředí hry bylo místy uděláno nádherně a mnohdy mě o to víc mrzelo, že mám vytyčený prostor, kde se mohu pohybovat a není to pojatý formou otevřeného světa, abych se mohl podívat kamkoliv a více prostředí prozkoumat.

Když jsem viděl velikost mapy, doufal jsem, že hra bude na delší dobu, ale před koncem hry jsem měl bohužel takové neblahé tušení, že objevím pouze pár lokací a velikost mapy je pouze zavádějící.

Hra není žádné extra propracované RPG, jedná se spíš o rubačku, u které se člověk může řádně odreagovat a nemusí ani přemýšlet nad složitým ovládáním a spoustou skillů, které by byly třeba používat k zabití nepřátele.

Protože jsem hru hrál na nejtěžší obtížnost, která byla nabídnuta v základním výběru, občas mi zabití nepřátel či bossů dalo hodně zabrat.

Ocenil jsem, že i přesto, že je hra spíše vytvořena pro Multi-player, tak vaši společníci (boti) během soubojů, když jste smrtelně zraněni, Vás můžou uzdravit a pro Vás tak každá smrt neznamená začít od posledního uložení.
+13
  • PC 25
Hledáte kvalitní RPG s dobrým příběhem, kvalitními dialogy, propracovaným soubojovým systémem, nezapomenutelným audiovizuálem, které je zasazené do promyšleného světa? A navíc s coopem, abyste si ho mohli užít i s partou přátel? Tak to hledejte dál, protože War in the North takovou hrou rozhodně není.

Hra možná vyšla v roce 2011, ale i Half-Life 2 vypadá v porovnání s War in the North lépe. Opravdovým unikátem jsou především obličeje postav a mimika, která je na úrovni vycpaných muzejních exponátů.

A za zmínku také stojí, že engine je nejspíše z doby raného paleolitu, takže nastevní vyššího rozlišení než 1280x720 logicky neumožňuje.

Pokud někde září, tak to určitě nebude po příběhové stránce. Skupinka dobrodruhů je vyslána na výpravu s cílem odlákat pozornost od prstenu, zkrouhnout skřetí populaci na polovinu a zničit každout bednu a vyrabovat každou truhlu po cestě. Jestli po všech těch předchozích hrách ze Středozemě nerotoval Tolkien v hrobě, tak teď už nejspíš ano.

A vůbec, proč neposlat do Mordoru místo původního Společenstva rovnou tohle komando. Sauron by pravděpodobně co nerychleji utekl do exilu a odpadla by spousta nepříjemností.

Skvělým příběhem vás War in the North bude týrat prostřednictvím úděsného dabingu a ještě horších dialogů. Jakýkoliv pokus o odpor je marný (snad kromě vypnutí zvuku).

Pokud lze něco říct o soubojovém systému, tak určitě to, že není obtížný na pochopení. Veškerý boj na blízko se skládá z drcení jedné klávesy, dokud hra sama neupozorní, že se vyplatí stisknout i druhé. Občas se vyplatí udělat úhyb, nebo vypít lektvar. V případě extrémní lenosti pak počkat, dokud vás parťák nebo AI nezvedne.

Ve specifických chívlích se taky vyplatí použít bojovat na dálku (většinou ne, protože až na výjimky většina nepřátel vydrží víc, než dva týdny starý bochník chleba a boj na blízko prostě dá míň práce). K dispozici jsou luk pro hraničáře, kuše pro trpaslíka (první exemplář ve středozemi, o kterém vím) a Teal'cova tyčová zbraň pro elfku. Docela mě potěšilo, že šípů do luku a kuše je omezený počet, ale stejně se jich válí po zemi stovky, takže to nehraje větší roli. Celkově boj na dálku není úplně marný, ale oproti např. Hunted je takový "bez efektu".

Co se týče designu levelů, tak s tím se vývojáři moc nenadřeli. Aréna za arénou, občas nějaký spojovací koridor. Za zmínku stojí, že se aspoň pokusili do hry zakomponovat tajné lokace po vzoru některých starších her, ale k tajným mají opravdu daleko. Větší práci dá je přehlédnout, než najít.

War in the North také nabízí i coop, místní obdoba hardcore módu. Už jenom přesvědčit další lidské duše, že War in the North stojí za vyzkoušení je výzva sama o sobě. Přinutit pak hru, aby coop vůbec fungoval je ještě těžší. A navíc, jak se ukázalo, byla snaha stejně k ničemu, protože jediný zábavný prvek, který coop umožňuje, je leda tak odpalování sebevražedných skřetů poblíž vlastních přátel. Těch, které jste pracně přesvědčili, že War in the North stojí za vyzkoušení.

Celkově bych War in the North mohl doporučit maximálně jako zákeřný dárek pro někoho koho chcete potrápit (podobně dobře funguje i Dear Esther). Jinak se War in the North vyhněte co možná nejširším obloukem.

Pro: boj na dálku, tajné lokace... celkově ale nic nevybočuje z (pod)průměru

Proti: grafika, příběh, soubojový systém, menu...

+11
  • PC 90
Asi najlepšia hra z prostredia Stredozeme. Dizajn hry je na brutálnej úrovni, atmosféra sa dá krájať a do toho vám hrá strhujúca hudba, ktorá udáva tempo až do konca. Vo War in the North sa nestretnete s klasickými Tolkienovskými hrdinami, no nahrádzajú ich solídne alternatívy, čo je vcelku pochopiteľné, keďže aj dejovo je to v podstate odlišné, ako hlavná linka v Pánovi Prsteňov. Jedná sa o simultánny príbeh Frodovho putovania, kde sa traja hrdinovia starajú o tie "zákulisné", teda podporné misie, ako je koniec-koncov porážka pravej ruky Temného Pána, Agandaura.

Pro: - dychvyrážajúci dizajn; atmosféra; hudba; návyková hrateľnosť

Proti: - bugy sa nájdu, ale čo tam po tom - ja som sa s ničím vážnym nestretol

+5