Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Lord of the Rings: War in the North

  • PC 25
Hledáte kvalitní RPG s dobrým příběhem, kvalitními dialogy, propracovaným soubojovým systémem, nezapomenutelným audiovizuálem, které je zasazené do promyšleného světa? A navíc s coopem, abyste si ho mohli užít i s partou přátel? Tak to hledejte dál, protože War in the North takovou hrou rozhodně není.

Hra možná vyšla v roce 2011, ale i Half-Life 2 vypadá v porovnání s War in the North lépe. Opravdovým unikátem jsou především obličeje postav a mimika, která je na úrovni vycpaných muzejních exponátů.

A za zmínku také stojí, že engine je nejspíše z doby raného paleolitu, takže nastevní vyššího rozlišení než 1280x720 logicky neumožňuje.

Pokud někde září, tak to určitě nebude po příběhové stránce. Skupinka dobrodruhů je vyslána na výpravu s cílem odlákat pozornost od prstenu, zkrouhnout skřetí populaci na polovinu a zničit každout bednu a vyrabovat každou truhlu po cestě. Jestli po všech těch předchozích hrách ze Středozemě nerotoval Tolkien v hrobě, tak teď už nejspíš ano.

A vůbec, proč neposlat do Mordoru místo původního Společenstva rovnou tohle komando. Sauron by pravděpodobně co nerychleji utekl do exilu a odpadla by spousta nepříjemností.

Skvělým příběhem vás War in the North bude týrat prostřednictvím úděsného dabingu a ještě horších dialogů. Jakýkoliv pokus o odpor je marný (snad kromě vypnutí zvuku).

Pokud lze něco říct o soubojovém systému, tak určitě to, že není obtížný na pochopení. Veškerý boj na blízko se skládá z drcení jedné klávesy, dokud hra sama neupozorní, že se vyplatí stisknout i druhé. Občas se vyplatí udělat úhyb, nebo vypít lektvar. V případě extrémní lenosti pak počkat, dokud vás parťák nebo AI nezvedne.

Ve specifických chívlích se taky vyplatí použít bojovat na dálku (většinou ne, protože až na výjimky většina nepřátel vydrží víc, než dva týdny starý bochník chleba a boj na blízko prostě dá míň práce). K dispozici jsou luk pro hraničáře, kuše pro trpaslíka (první exemplář ve středozemi, o kterém vím) a Teal'cova tyčová zbraň pro elfku. Docela mě potěšilo, že šípů do luku a kuše je omezený počet, ale stejně se jich válí po zemi stovky, takže to nehraje větší roli. Celkově boj na dálku není úplně marný, ale oproti např. Hunted je takový "bez efektu".

Co se týče designu levelů, tak s tím se vývojáři moc nenadřeli. Aréna za arénou, občas nějaký spojovací koridor. Za zmínku stojí, že se aspoň pokusili do hry zakomponovat tajné lokace po vzoru některých starších her, ale k tajným mají opravdu daleko. Větší práci dá je přehlédnout, než najít.

War in the North také nabízí i coop, místní obdoba hardcore módu. Už jenom přesvědčit další lidské duše, že War in the North stojí za vyzkoušení je výzva sama o sobě. Přinutit pak hru, aby coop vůbec fungoval je ještě těžší. A navíc, jak se ukázalo, byla snaha stejně k ničemu, protože jediný zábavný prvek, který coop umožňuje, je leda tak odpalování sebevražedných skřetů poblíž vlastních přátel. Těch, které jste pracně přesvědčili, že War in the North stojí za vyzkoušení.

Celkově bych War in the North mohl doporučit maximálně jako zákeřný dárek pro někoho koho chcete potrápit (podobně dobře funguje i Dear Esther). Jinak se War in the North vyhněte co možná nejširším obloukem.

Pro: boj na dálku, tajné lokace... celkově ale nic nevybočuje z (pod)průměru

Proti: grafika, příběh, soubojový systém, menu...

+11