Vývojáři z Wadjet Eye Games tímto dílem právě dovršili svou pětidílnou exkurzi do sféry posmrtné i do světa věcí, hranic a hmoty, v němž dvě osoby, dívka -médium- Rosangela Blackwell a duchovní průvodce Joey Mallone, pomáhají lidským duším očistit se a odejít na onen svět. V minulém vyšetřování došlo k učinění přítrže zhoubnému byznysu dvou senzibilů, kteří svým klientům víc škodili než pomáhali. Vědomi si toho, že toto nekalé počínání bylo jen "první ochutnávkou" něčeho mnohem většího a strašnějšího, neváháme ani na vteřinu a zabředáváme hlouběji do vod nebezpečí, abychom učinili spravedlnosti za dost.
Počáteční zastávkou Epiphany se stává zdemolovaný činžák mající nelichotivou přezdívku -feťácké doupě-. Nedávno v něm zasahovalo speciální policejní komando. Při razii se našla mrtvola neidentifikované ženy, ta nyní na místě ruin straší. Později zjistíme, že tato úloha není zdaleka jediný problém hodný řešení. Bádání nám také výrazně ztíží neznámý "padouch", jenž svou mocí dokáže rozpárat nebožtíkovu duši vedví. Hráči se naskytne i příležitost nahlédnout do tajů života (flashback) mladé Jocelyn (The Countess) a její strážkyně Madeline.
Z hlediska herních mechanismů je na tom Epiphany podobně jako jeho mladší sourozenci. Vizáž dostal na starost grafik Ben Chandler, nová posila týmu, jehož hříčky využívají detailní pixel art jako základ veškeré vizuální digitální tvorby. Pátou anabázi vybudoval na atmosféře všudypřítomného sněhu, padajících vločkách a potemnělém, chmurném prostředí zimního období. Motorem celého projektu je opět populární adventurní engine AGS.
Konečně jsem dohrál celou sérii. Pro mě naprosto skvělý počin, grafika pátého dílu mně vzala, obecně se mi líbila atmosféra zimného nočního města.
(900 kroků)
(900 kroků)
Pro: příběh a writing, atmosféra, stále se zlepšující technická úroveň, hratelnost, logické kombinace a postupy, emotivní finále
Proti: občas trochu chaos ve vedlejších postavách, ale jinak nic významného