Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Blackwell Deception

12.10.2011
24.09.2015
79
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Již čtvrtá hra z Blackwell série adventur vypráví opět příběh Rosangely a Joyeho. Rosa Blackwell má schopnost vidět duchy zemřelých a pomáhat jim přejít dál. Joey Mallone je duch, věčný společník a průvodce v jejím poslání. Když Rosa souhlasí, že pomůže svému bývalému kolegovi se článkem o pouličních senzibilech a podobných spirituálních podvodnících, postupně zjišťuje, že důvěřivé oběti nezůstávají pouze okradeni o peníze, ale někteří přišli i o život. Tentokrát nechce Rosa jen zachránit ztracené duchy, ale také vypátrat, kdo je zodpovědný za jejich smrt.

Blackwell Deception je klasická point and click adventura, vytvořená v AGS. Hráč může kdykoliv přepínat ovládání mezi oběma hlavními protagonisty, což je často k postupu dál nezbytné. Joey je nehmotný a nemůže tak normálně interagovat s předměty, navíc živí lidé ho nevidí, na druhou stranu mu tato vlastnost umožňuje prozkoumávat místa, kam se Rosa normálně nedostane.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (14.08.2016 00:06): Yop, ten kvalitativní skok je hodně velký a teprve až od tohohle dílu jsem Blackwell začal považovat za slušnou adventuru.

Byť, jak píšeš, předchozí díly samozřejmě nějaký ten základ vybudovaly, třebaže je samostatně považuji +/- za podprůměrné.

Obzvláště se pak těším na poslední díl, vypadá to, že ten tu laťku zase o kus posunul.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
V štvrtej časti Blackwell série prituhuje. Je to logický i keď diskutabilný prístup k sérii. Ale poznáme to z mnohých seriálov, kníh či hier. Najprv sa postavy predstavia, potom rozbehnú, občas máme nejaké tie flashbacky a nakoniec príde veľkolepé finále, kde sa zrazu prepoja veci a príbehy, u ktorých sme nevideli predtým spojitosť, hoci sme už zvyknutí "niečo" očakávať.

Blackwell deception je presne takým prípadom. Nie je to síce finále (autori sa dušujú, že budú ešte ďalšie časti). No zrazu je to viac než melancholicko-sarkastické (Hi, Joey) upratovanie blúdiacich duší. Autori sa našťastie ubránili epických proporcií a konfrontácii. To by predsalen takej komornej atmosfére a priestoru hry nesvedčalo. O to viac preto, lebo práve tá komornosť, až intimita je to, čo oddeluje Blackwell sériu od všetkých tých všadeprítomných záchran sveta, ktoré minimálne mne lezú krkom. Zápletka tak bola zvládnutá podľa mojich kritérii veľmi dobre. Postavy sa chovajú logicky, vedia prejaviť empatiu, smútok, vedia sa nahnevať či spanikáriť. A to stále veľa postáv vo videohrách prosím pekne nevie! Navyše ani v tých vysokorozpočtových. Z hľadiska výstavby scenára Blackwell Deception až tak neprekvapuje, ale skôr ukazuje precíznosť a kvalitnú gradáciu, jemné naznačovanie a ponechanie si pár tromfov v rukáve. Lákanie však nepôsobí ako prázdna trblietavá návnada, príbeh ako taký netrpí prázdnymi cliffhangermi a náznaky vedia človeka skôr potešiť než zbytočne naťahovať. A za to som vďačný. Po stránke adventúristickej je to klasika - logický postup, pri ktorom by hráč naozaj nemal zakysnúť. A hoci som sa pôvodne nejakej tej už nebezpečnej konfrontácie a jej spracovania bál, autori sa nenechali uniesť. Ešte aby si tak pohli s tou ďalšou časťou. Veď už je to predsalen pár rokov...

Pro: scenárista/scenáristi sa držia relatívne pri zemi, príbeh, postavy

Proti: trošku klišé "záporák", ktorý by si zaslúžil viac rozviesť svoju postavu

+14
  • PC 85
The Blackwell Deception má přímo ukázkovou výstavbu děje, kdy v prvních dílech pomalu představuje postavy, přináší nějaké ty zápletky a načrtne "mytologické" možnosti universa. A v The Blackwell Deception začíná všechny střípky do sebe zapojovat a připravuje hráče na velké finále. S novými díly se i samotný tvůrce učí, jak dělat dobrou hru a i když i první díl byl kvalitativně dost vysoko, každý novější díl je zase o kousek dál.

I přestože mám rád klasické adventury, na téhle sérii oceňuji především kvalitně napsané postavy, vtipné dialogy a funkční emoce. Samotné hraní je trochu vedlejší. Hlavní slovo tu má vtahující příběh, který se vyhýbá všemožným herním klišé a působí spíše jako komorní mystery seriál, než jako klasická adventura. Jak už se zmínil Tulareanus, záchrana světa na 101. způsob se nekoná. Obtížnost není vůbec vysoko, jednotlivé úkony jsou dost logické a hráč není ani brzděn v příběhu a ani nepříjemně frustrován.

I po grafické stránce prošla hra drobnými úpravami a lokace jsou ještě o něco detailnější a barevnější. Herní prostředí jsou atmosférická, ozvučení je též skvělé. Dabing už nepůsobí po technické stránce tak amatérsky a hudbě též nemám co vytknout. Jazzové tóny sedí do lehce noir atmosféry hry jako prdel na hrnec.

Pro: příběh, dialogy, humor - hlavní dvojka přiroste k srdci a působí lidsky, logický postup, postupná gradace děje

Proti: nic výrazného, snad jen někdy až moc zbytečně opakující se odpovědi

+14