Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (13.08.2013 08:49): Já si řikal, že tam nějaká volba bude, ale kašlal jsem na to - pak jsem se dozvěděl, že šlo střílet do vzduchu, ale jak říkal týpek v jednom videu "jediné správné mi přišlo je postřílet" - stejně tak mně.
@Walome (13.08.2013 08:34): Nu, mě ale nepřišlo, že by se v tu chvíli cítil tak, jak to popisuješ. Takže by to bylo v tu chvíli ještě pokrytečnější a tak jsem to distribuoval tak nějak rovnoměrně.

Ale pravda je, že mě palba do vzduchu ani nenapadla. Což není ani tak překvapivé, když mě ta hra vyloženě několikrát dostala - rozhodnutí kterého pověšence zabít a kterého nechat žít. Prostě odejít mě nenapadlo.
@Shoggot (13.08.2013 01:59): Zrovna ta tvá spoiler scéna mi zvedla žluč, když jsem se několikrát snažil zasáhnout jen to auto na mostě a nikoliv i ty civilisty pod ním. Protože tam šlo vidět, že to jsou civilové. Ale počítal se jen přímý zásah, těsně před auto ne. A hře nedělalo problém mě kvůli tomu zabít.
Tak jsem po bombardování bílým fosforem a zatím musím říci, že se mi to dost líbí. Ta cover/fire hratelnost, kterou fakt od dob, co jsem dohrál všechny Gears Of War moc nemusím je tu pořád prokládána něčím zajímavým a to dávkování akce a posouvání v ději je opravdu dobře uděláno.
Právě tím správným dávkováním se i děj dobře posouvá dopředu.

Takhle by se měly dělat válečné akční hry, ne jako Call Of Duty: Black Ops 2. Tohle je ta správná cesta.

Navíc mi prostě ten všudypřítomný písek dost připomíná moje stanování u pyramid v Meroe, potažmo celý Súdán. Zatím sympatická hra, rozhodně uvažuji o komentáři.
@Bodkin (08.08.2013 14:48): "Nejvíce mi na tom vadilo to, že neexistovalo tlačítko, po jehož zmáčknutí bych zahodil pušku a odtáhl do pouště." Jo přesně, tak aspoň na konci ;)

Kluci, je to tak :D a hodnocení jsem nedal, protože sem blbej, sorry :D
@Walome (komentář): Překombinovaný děj vypadá kapánek jinak. Tady byl naopak surově jednoduchý a postupem času se na něj nabaloval pouhopouhý kontext.

Nejvíce mi na tom vadilo to, že neexistovalo tlačítko, po jehož zmáčknutí bych zahodil pušku a odtáhl do pouště.

A ovládání na PC bylo o něco lepší, byť také mělo stejné tlačítko pro sprint/cover

@Jack_Dark (08.08.2013 14:45): Jj, tvl. Sodoma ghomora.
Dobré to bylo. Ale to ovládání teda zabilo určitou část hratelnosti.

Moment, kdy jsem zjistil, že ta retrospektiva vlastně nebyla retrospektiva byl geniální hlavně v tom, že to bylo řečeno jen tak mimochodem.

Jů a scéna po creditech to já rád :)
To je problém, který se dal čekat. To, že pověst tuhle hru předchází, je jednoduše špatně. Hrál jsem to hned po vydání, a tak jsem byl ušetřen víceméně jakékoli zmínky o tom, co mě čeká, a o to byl závěr zajímavější.

Teď je z toho bohužel už hra, která je tímhle známa, což potom ztrácí veškerý smysl. Je to jako kdybych se přihlásil k armádě, abych mohl dosvědčit, že válka nemá smysl. Což je ten největší problém celé hry. Je příliš povrchně líbivá a podbízivá na to, aby mohla závěrem hráče efpéesek donutit k nějakému osvícení, a příliš akční k tomu, aby nasytila svou troškou toho, kdo to hraje v příslibu "něčeho hlubšího".

Proto je v tomhle hra v zásadě selhání. Já ji mám rád právě kvůli té náplni, která byla opepřená silnějším narativem, originálními nápady a proměnou charakteru. Jinak řečeno, bavil jsem se celou dobu.

Brát to ale jako výsměch Call of Duty nebo Battlefieldu, to mi přijde skoro pitomé.
@JohnCZ (06.08.2013 14:21): Jak píše níže USER47, jedná se o Apocalypse Now, geniální záležitost, která málem vůbec nevznikla (Martin Sheen u natáčení dostal infarkt, stalo se vícero podobných "hardcore" událostí). Na patrně nejznámější scénu, útok vrtulníků za současného Ritt der Walküren, odkazuje např. Soldier of Fortune II: Double Helix nebo odkaz

Mě právě naopak příběhem Spec Ops sedl naprosto maximálně. A asi o to víc jsem byl zklamán herní náplní (navíc na to všichni pěli chválu, pak je těžké být nadšený, ale snadné se zklamat). Co se týče zručnosti provedení, neřekl bych, že s daným enginem odvedli zase tak dobrou práci (o absurních počtech nepřátel v poslední třetině hry nemluvě).
@montana (06.08.2013 14:30): To by snad pořád měla být adaptace, ne? V případě Apocalypse Now i přiznaná, ten film byl nominován na Oscara za adaptovaný scénář. Že přejímá myšlenku a dějovou kostru bohatě postačuje.
Tady to vypada, ze si nekdo plete adaptace a inspirace.
Apocalypse Now a The Line neni ani omylem (ani volnejsi) adaptace Srdce temnoty. Ta knizka ma naprosto jinej dej. Film i hra si jen pujcuji jeji hlavni myslenku.

Knizka je mnohem hur stravitelna a hodne tezko se cte a zpracovava. Rozhodne ale doporucuju zkusit :)
@Phoenix (06.08.2013 14:12): Mohl bys prosím hodit link na ten film? A jsi si jistý, že reaguješ na mě? Jen pro ujasnění, proti kritice nic nemám - taky mi každá hra nesedne.

A je fakt, že pokud pominu příběh, tak je Spec Ops opravdu jen střílečka. Ovšem i tak je to jedna z nejzručněji provedených akcí, co jsem hrál. Snad akorát bych ubral na počtu nepřátel, ale holt teďka vládnou skripty, doby nelineárních map jsou už bohužel pryč.
@JohnCZ (06.08.2013 14:01): Mě osobně nakonec přes velmi slibný rozjezd Spec Ops The Line zklamala. Protože chytrý (bodejť, s takovou knižní předlohou, navíc filmová adaptace je jeden z nejlepších, ne-li úplně nejlepší válečný film všech dob) příběh slouží jenom jako kulisa standardní tuneloidní střílečce, kterých jsem hrál mrak (situace jiné než "naběhnu do místnosti, abych vymlátil 30+ díky skriptu se objevyvších borců" lze spočítat na prstech jedné ruky).

Opravdu mi chybí akce, kde nerozhodovala kvantita, ale kvalita nepřátel. Akce, kde bylo třeba prozkoumávat nelineární prostředí a používat předměty. Typickým příkladem ve FPS je The Operative: No One Lives Forever, v TPS Crusader: No Remorse.
Čím víc tady pročítám diskuze, tím víc mám pocit, že je tady spousta lidí, kteří se hlavně snaží ostatním dokázat, že jsou zkušenější...
Dneska to snad doklepnu. Jsem zvědavej jak se to vyvrbí, vypadá to, že zápletka směřuje jinam, než jsem čekal.
Jinak teda je velice působivé být uprostřed přestřelky třeba v obchodním domě, ve kterém se z repráků line normální popík. Člověk by neřek, jak děsně to funguje a je to lepší než typická akční bezpohlavní muzika. Každopádně mi to připomnělo totok. (spoiler z Pan a paní Smithovi nebo prostě Mr a Mrs Smith) (hlavní role Brangelina).
Ono to má aj coop kampan ci nie? už si nepamatám (na steame je len multak uvadzany, ale daco sa mi mari aj o coope)
@John Mirra (04.08.2013 18:32): Ale dyť já viim, je mi to jasný :) náhodou je to dobrý, na to, že je to válečná tps. Ale teda fakt mě sere to ovládání - útok na blízko a přeskočení překážky pod jednou klávesou... ách jo.
Uf, i na pc verzi se kreje a sprintuje jednou klávesou? To je tak děsně debilní, že mi to hlava nebere, v akci je to fatální věc... stejně jako, když vylezeš z krytu a z nějakýho neznámýho důvodu se postavíš místo abys zůstal skrčenej.
Kdyby jste chtěl někdo za něco vyměnit, mám tu jeden key na Steam navíc...
Hmm, na Suicidal to byl místy docela kurevský záhul (kdo by to řekl, že?), tak jsem zvědav na ten FUBAR.

...

Nu, stačí první tři kulky a člověk je mrkev a to ani většinou nejde vidět odkud, nebo nejde pořádně zareagovat. Horší než OP! :D