Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Spec Ops: The Line

  • PC 60
Je to jako znamení, mé hodnocení je sté. 100 hodnocení je dostatečně vypovídající. A opět jsem se musel zklamat, v generaci dnešních hráčů. To, co dnešnímu hráči stačí k uspokojení je smutné. Tak málo a stačí to. Je povrchní si stěžovat na CoD a honorovat a přehlížet chyby mnoha průměrných her, které již pár let vycházejí jako houby po dešti. Ne, že bych pedantně stál na starých dobrých hrách (2006 a starší) i v dnešní době vyjde (ač okleštěné až na kost) něco slušného, je jen problém, že je to doslova 1-2 hry z 10ti. Kupuji všechny velké hry daného roku, ale většina stojí za prd a je mi líto, že jsem za to ty peníze dal, jsou prázdné, neosobité a nikdo by si na ně nevzpomněl. Je to smutné. The Line mělo být jiné, bohužel. Již se nelze ani spoléhat na lidi s podobným vkusem, kterých jsem si tady na DH cenil, za odměřené, střídmé, střízlivé a nonteen overrated hodnocení. Že se hra o něco snaží a snaží se býti jinou, neznamená, že slepě odhlédnu od faktu, že ta hra je děsně průměrná až k základnímu kódu.

Přitom jsem byl velkým fandou téhle hry, vyhlížel jsem ji ještě o rok dříve, než o ni většina věděla a hltal vše o téhle nadějné TPS. Měj jsem ji i předobjednánu, ale nějaký ten 6tý smysl velil jinak(díky!). Pro rok 2012 to pro mne byla magická 3jka - GR: Future Soldier, SO:The Line a Max Payne 3. GRFS nebyl žádný zázrak, SOTL byl košatější průměr a Maxe jsem raděj ještě nehrál, jelikož už asi tuším :/.

Proklamovaný písek se smrsknul na pár lineárních okamžiků, které bych dokázal spočítat na prstech jedné ruky. Ty kecy jakože to bude velký prvek v hratelnosti a bude hrát velkou roli byly jen prázdné výkřiky do tmy. Základní prvek hratelnosti - cover systém vůbec nefunguje, což byl dosti velký hřebíček do rakve. Demo tupé coop akce Army of Two 3 mělo alespoň skvělý a funkční cover systém. Zde vůbec nefunguje prosté přebíhání do krytů. Díky sprintu se kolikrát postava "nepřilepí" k překážce a vůbec celé ovládání bylo zmatené.

Druhý podstatný hřebíček byla směšná AI, hlavně spolubojovníků, která frustrovala snad nejvíce. To, že hraji jen já a oni střílí slepými, takže jsem na vše sám jsem ještě přežil, ale to že si chodí přímo pod hlavně nepřátel a pořád mi chcípají(od poloviny dále) a kvůli nim se hlavně vše opakovalo bylo k vzteku. AI nepřátel taky moc nepředvedlo, ale u těchhle cover TPS to není nic nového...Samozřejmě jsem hrál na HARD a spíše házela hra klacky pod nohy, než by byla těžká. O životnosti nepřátel vs hl.postavy ani nemluvě...

Ozvučení? Totální katastrofa! Hlavně zvuky výbuchů(granáty) byly jako petardičky od Vietnamců. Dabing nezachránil ani můj milovaný Nolan North, postava Martina Walkera mne neoslovila a spíše mi jeho (jindy skvělý) hlas lezl na nervy.

Captain Martin Walker, toť taky zajímavé téma. Na něm to vše stojí. Emoce od hráče? Jak? Za jednu scénu? Když hra netrvá ani 4,5hodiny(!!!)(na Easy 3h nebo co?) a animací a dialogů je minimum. Za tak krátkou dobu se vyloženě žádné vztahy mezi Walkerem a 2ma souputníky nevybudují. Ano, povrchní, ale taky čekejte povrchní zážitek. Příběh je jiný, tím je zajímavý, ale rozhodně ne dobře zpracovaný. Nic není dostatečně zakořeněno, prohloubeno. Tahle Walkerova pouť mi byla tak nějak putna. Oba teamati byli nevýrazní, jen pyskovali, jak je vše se** a špiclovali se mezi sebou. Žádný zajímavý background. Žádné silné a zajímavé dialogy. Je to jen procházka zajímavým prostředím, kde na vás střílí každý, koho potkáte, nikde se nezastavíte si odpočinout, si trochu zauvažovat, proč všechny musíte vraždit. Příběh má spoustu děr a působí nekonzistentně, je fajn že je "jiný" ale je průměrný (ale pořád lepší než ostatní válečné hry na hodné a zlé). Ale to z toho nedělá žádný zázrak pro další generace. Takže rovnice "jiný" ale průměr nerovná se propracované drásající sociální drama, které nenechá jedince klidného a začne přemýšlet nad otázkami války a zabíjení. Rovnice "jiný" ale průměr = ok, fajn, lepší jak průměrné kliše = dobrý , je ta, která se více blíží..

To někomu došlo až teď co je válka a zabíjení? Pár mrtvol v řadě a ztuhlý popel figurín to v téhle prezentaci rozhodně neukáže ani zdaleka. Natož nad tím fňukat, či přemýšlet.

Celá hra tak byla pouhou nudnou vatou, stejně tak jako jeho předobraz filmový, kde se putovalo po řece(ve hře po písku) oba velitelé vypadali na BOHY

(se kterými se nemohu dočkat, až se setkám, vždyť to bude ta nejlepší část, že? viď že ano? slib mi to! prosím!)

ale rychlý konec u obou zklame a je jakoby useklý. Zklamání. Divák/hráč je tahán za ruku a ty nejlepší konspirace on vymýšlí sám, je v rauši, jak to dopadne a on je vlastně ten konec tak prázdný. Člověk je tak manipulován, za hledání cesty na konec, to ho žene a motivuje, jenže dostane facku a uvědomí si, že za tím, za čím se hnal nestálo za ty fantazie, ale hlavně celá jeho cesta k cíli byla zbytečná a naprosto prázdná, nudná šeď...


Ještě bych zmínil naprosto tragickou jízdu na cisterně s vodou, která byla jako z roku 2000! Naprosto nejhorší(gameplay/prostředí/AI/fyzika?) a nejhnusnější část celé hry! Tlumiče jsou k ničemu, když to hrát stealth nejde a choise momenty taky nic nezmění.

The Line je jen prostě průměrná hra(hratelnostně): 50% se zajímavým příběhem : +10%, která se jednou zahraje a zapomene = 60%...nic víc bych v tom nehledal.


Z nejvíce očekávané hry 2012 se stal jen stín a s povzdechnutím jedeme dále. Už mne nebaví probírat se tou znětí průměrných her. Alespoň letos(doufejme) dorazí Ground Zeroes, první část MGS5, která nezklame ve všech ohledech. Bude to bohužel zase jen jedna hra roku 2013, která bude opravdu stát za to, bude jiná, než to stokrát viděné a stejné.

Jak se rozloučit? asi jen písní s naivní představou, že se situace zlepší, že nebudou jen průměrné a dobré hry. Že ještě budou zase i výborné a excelentní hry a že se lidi proberou se svými chabými nároky. To co Vám stačí, to dostanete! Nic navíc...

Pro: prostředí

+14 +17 −3