Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadow Warrior 2

75
59 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.10.2016 PC
19.05.2017 PS4XOne
Vývojáři:
Flying Wild Hog
Oficiální stránky:
https://www.shadowwarrior.com/
Uplynulo pět let, co Lo Wang přetrhal spojenectví mezi jeho bývalým šéfem Zilla Enterprise a starými temnými bohy. Přes úsilí Lo Wanga zničit temnotu, je jí zahlcen celý svět a tak lidé a démoni žijí v novém zvláštním světě bok po boku. Dříve obávaný Lo Wang nyní žije mimo zkorumpovaný svět jako obyčejný žoldák. Poté je ovšem poslán na úkol, který se zvrtne a tak je znovu vržen do nového konfliktu mezi nejlepšími mladými vědci a kultem, jenž používá drogu jménem Shade.

Shadow Warrior 2 je brutální střílečka z pohledu první osoby, inspirovaná tradiční japonskou kulturou a navazující na předchozí díl Shadow Warrior. Hra kombinuje používání sečných zbraní, jako jsou katany nebo drápy se střelnými zbraněmi. Každý nepřítel je ovšem zranitelnější jiným typem zbraně a tak je nutno je kombinovat. Rovněž je přítomen malý RPG systém, můžete sbírat magické kameny a ty potom využít pro schopnosti používání živlů.

Hra rovněž nabízí kooperativní režim až pro čtyři hráče, systém vylepšování zbraní a částečně procedurální generování map.


Poslední diskuzní příspěvek

Pokud vlastníte monitor s funkcí HDR, dejte si pozor na následující. Zapl jsem HDR ve hře, ale efekt se mi nelíbil, takže jsem ho zase vypl.…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Chcete-li pořádnou střílečku, ráznou řežbu na blízko nebo jen ujetý humor a hromadu monster? tak to jste na správné adrese. Shadow Warrior 2 je mírně vylepšeným pokračovaním, které určitě potěší hrače prvního dílu a snad i hráče co mají raději starší střílečky a moc je neberou ty moderní jako BF nebo CoD.

Graficky je druhý díl hodně podobný jedničce, není to úplně dílo kde se budete kochat na každém kroku, ale prostředí rozhodně plní svůj účel a dobře se v něm pohybuje. Někde jsem četl, že lokace jsou částečně generované, což by sedělo k tomu, že se jednotlivé části hodně podobají takže se často budete procházet v až moc dobře známých kulisách pořád dokola. Někomu může vadit i velká barevnost, ale k tak ujeté hře mi to celkem sedlo. I když jsou zde pro mě vlastně jen tři typy prostředí, tak každé má svoje nepřátele, kterých je poměrně velké množství, určitě k padesáti kouskům.

Hratelnost je parádní, bavila mě jak střelba tak i porcování nepřátel zbraněmi na blízko. A zbraní je tady opravdu dost. Jsou rozděleny do klasických kategorií jako pistole, brokovnice, samopaly, raketomety atd., ale v každé kategorii je možnost si vybrat z dalších až osmi možností. I zbraně na blízko jsou hojně zastoupeny, samozřejmě nechybí katany, meče, různé sekáčky ale i pořádná motorová pila, plus jde na zbraně přidávat různé vylepšení...

Ale s růstem možností přibylo i podstatné množství odpadu. To že můžete vylepšovat své schopnosti asi ve dvaceti kartičkách ještě není takový problém a lze se v tom vyznat, ale čeho je opravdu moc tak to jsou vylepšení na zbraně. Je to prostě diablovka se sbíráním všemožného bordelu s barvičkama, procentama, sošek s různým elementálním poškozením a porovnávat to chce buď velkou trpělivost nebo aspoň chuť se vybavit tím nejlepším, což po další misi už na 90% platit nebude. Rozumím, proč se snaží vyvojáři přidávat nějaké ty možnosti, zvlášť když některé potvory mají své slabiny nebo odolnosti na různé typy poškození, ale někdy je méně více.

Příběh zde sice hraje svou roli, rozhovory, různé deníčky i "vaše hlava" má co říct, ale řekl bych, že důležitější pro atmosféru je zde humor, nadsázka, různé odkazy na kultovní hry či filmy a samozřejmě.... bez metalových králíků to tady prostě nejde :) Hudba je takový mix od tvrdší muziky po klasické japonské tóny takže mě vcelku potěšila viz. zdejší videa.
Ještě bych zmínil malé problémy s myší kde mi přišlo, že hra často mění citlivost, nevim jak je to možné, ale pořád jsem překlikával dpi, což se mi u jiných her normálně nestává.

Shadow Warriora jsem dohrál asi za 16 hodin, hra píše 90% celkově vybrakováno, takže už asi nemám chuť se ke hře vracet, ale byla to příjemná a hlavně bezmyšlenkovitá hra, něco jako můj zdejší komentář... jen u této hry se určitě více pobavíte... :)

Pro: Střílení, porcování, humor, metalovej králík... :)

Proti: Vylepšování na zbraně, stejné lokace, bug s dpi...

+24
  • PC 70
Pokračování solidního restartu Shadow Warriora je stejně povedené jako předchůdce. Opět jsou zde ale některé nedostatky či rozhodnutí, které mi při hraní vadily. Začnu ale pozitivy.

Je to opět sakra zábavná řežba s výbornou akcí, souboje a přestřelky jsou na velmi dobré úrovni. Zbraní je až přebytek, většina je v pohodě použitelná, přesto jsem však zůstal ve většině soubojů u katany, kterou nahrazoval při tužších soubojích raketomet a některý z heavy firearms (většinu hry King Skeletor). Nicméně nebylo v mých silách vyzkoušet úplně všechny zbraně, které hra nabízí, je jich opravdu požehnané množství.

Druhů nepřátel není nějak zázračně mnoho, ale stačí to. Problém je, že na většinu z nich narazí člověk v první třetině hry, poté už jen silnější varianty, takže později už ho nic nepřekvapí. Hra na hráče valí v některých momentech doslova tuny nepřátel (nejhorší jsou ty otravné drony), takže občas nastane trochu zmatek a je těžší se zorientovat. Jinak je masakrování nepřátel opravdu zábavné po celou dobu hry.

Grafika je na slušné úrovni, jenže hra trpí velmi špatným designérským rozhodnutím. Prostředí je totiž jen pár a je nutné se v rámci misí vracet neustále na ty samá místa. Po pár hodinách tak hráč vidí naprosto vše co hra nabízí. Hra obsahuje mimo hlavních úkolů i vedlejší, což je super, jenže ty zase vedou do těch známých prostředí. Příběh samotný je opět zábavné béčko, nedá se mu vlastně nic vytknout. Lehce švihnutý, nebere se vážně, do toho vtípky Lo Wanga...no prostě béčko :)

Další věcí která mi vadí je inventář a miliarda předmětů. Po každém větším souboji se na zemi válí hromady nábojů, lékárniček, vybavení a dalších serepetiček, které pak musí hráč v inventáři třídit. A nejhorší ze všeho jsou upgrady zbraní, těch jsou pak doslova tuny a nejhorší je, že je člověk musí používat, protože zásadně vylepšují váš arzenál. Jenže většina z nich je úplně k ničemu, takže je musí člověk prodat, nebo z nich vycraftovat lepší.

Jenže craftování upgradů je úplně k ničemu. V zásadě platí to, že ze třech základních upgradů uděláte jeden vylepšený a tak dále (jsou čtyři rarity upgradů). Vytvořil jsem jich přes sto, použil dva. Bohatě tedy stačily ty, které jsem našel. Možná může mít craftění lepší využití v New game +.

Jinak je Shadow Warrior 2 solidní akce, i přes zápory jsem se vlastně během hraní nenudil, spíš to jsou jen věci, které zamrzí a kvůli kterým nemůžu dát vyšší hodnocení než 70%.

Pro: Akce, zbraně, zábava

Proti: Jen pár druhů lokací, craftování, inventář, příliš velké množství předmětů

+23
  • PS4 65
Málo kdy se stane, že druhý díl přijde s inovacemi které spíše zamrzí než nadchnou, i když vychází z kvalitního základu. Zde se to bohužel stalo.

Jednička mě bavila, zde se zdá, že jádro je vlastně stále to dobré ale jsou tu změny co to sráží. Nutnost přehrabovat se v enormním množství zbraní co zde padají, vylepšovat je měnit jim energetické prvky a vlastnosti. Co funguje v RPG zde zabíjí kvantita nad kvalitou, kdy najít dobrou zbraň co si vylepším a nechám je zkrátka malý zázrak.

Další věc je opravdu odfláknutý level design. Mise se rozdělují na future město a venkov s horami a vesničkami. Zatímco venkov s démony připomíná první díl, městské mise s future prvky a tunou robotů působí otravně a nezáživně kdy mě tyto mise opravdu nebavili. Problém je, že v rámci vedlejších úkolů a výzev si je hráč projde tolikrát až to pěkné není.

Tuto hru jsem si i vybral do výzvy dohrání na nejtěžší obtížnost, což nebyla zrovna nejšťastnější volba. Nepřátele jsou na této obtížnosti opravdu nepříjemnou překážkou a nutnost řešit elementy, zbraně a jejich prvky je klíčová.

Co ale musím pochválit je možnost si zahrát až ve 4 lidech v coopu celou hru a udělat si tak kampaň a výzvy záživnější. Přesto mi přijde, že autoři chtěli dat příliš mnoho věcích nových ale výsledný dojem, je pak takový zmatený kočkopes který sice má odkaz na to dobré jádro první hry ale kazí to tím ostatním okolo.

+20
  • PC 65
Předchozí díl jsem si užil po všech směrech a dvojku jsem v akci sebral bez přemýšlení. Bohužel, dostavilo se značné zklamání.

Základy předchozího dílu byly znásilněny nepovedenou kopií herních mechanik Borderlands. Fanoušky jedničky to nenadchne a kdo si chce užit něco jako Borderlands, ať už kvůli RPG prvkům, střílení nebo co-op módu, udělá mnohem líp když si koupí nebo znovu zahraje Borderlands.

Grafika je sice technicky lepší než předchozí díl, ale subjektivně na mě nedělá dobrý dojem. Efektů je někde naprosto nesmyslné množství, a postavy vypadají jako levné kusy plastu.

Level design je otřesný. Všechny lokace vypadají genericky a nezajímavě, jejich rozložení nemá hlavu ani patu. To, že se neustále opakují, vůbec ničemu nepomáhá. Nepřátelé jsou místy nudní a jejich nekonečné opakování je vyčerpávající.
RPG prvky mi byly na obtíž, ať už nepřeberné množství z velké části neužitečných upgradů, nebo nesmyslně časově náročné získávání prostředků pro pokročilé vylepšení zbraní, kterého jsem se nakonec rozhodl nevyužívat.

Příběh a postavy jsou na tom lépe než herní mechaniky. Nejsilnější stránkou jsou interakce mezi Lo Wangem a jinými postavami, a také postavy samotné. Bohužel, je zde velmi málo prostoru pro jejich příběhy a tak je jejich vývoj docela nucený. Předchozí díl měl vyloženě béčkový, ale přitom velmi elegantní příběh, jehož průběh bylo příjemné sledovat a v rámci nastaveného rozsahu mu nešlo nic vytýkat. Zde příběh sice není špatný, ale skrz slabé herní mechanismy špatně podaný. Od třetí čtvrtiny hry už jsem velmi často přeskakoval všechny nepřátele které šlo obejít, jenom abych si poslech další dialogy a viděl konec příběhu. Tím jsem postupně přišel k tomu největšímu průseru, kterým je otevřený a nejednoznačně vysvětlený konec. Otevřenost by nebyla až takový problém, kdyby došlo k uspokojivému rozuzlení dosavadního příběhu. Takto jsem měl po dokončení pocit, že jsem byl ošizen.

Celkem povedenou částí hry jsou sbíratelné knihy a deníky, které rozšiřují pozadí příběhu a světa. Otázka však je, jestli vás to vzhledem ne zrovna poutavé příběhové lince bude zajímat.

Díky akční ceně koupě nelituji a zážitek jsem si nějakým způsobem užil. Jedná se však o špatné pokračování a velmi slabý počin v rámci RPG akčních stříleček. Za mě slabé tři hvězdičky. Méně si hra nezaslouží, zábavní hodnotu to má. Musím však zopakovat, že jsem ze hry zklamaný a nelze to připsat neschopnosti tvůrců, ale jejich špatným rozhodnutím.
+19 +20 −1
  • PC 60
Shadow Warrior je podle mého výborný reboot, proto jsem se na dvojku těšil opravdu hodně. Bohužel se ale nepodařila zdaleka tolik, jak bych si představoval.

Dvojka přidává několik velmi zajímavých elementů. Krom hlavních misí je možné plnit i mise vedlejší (slouží k získání dalších peněz pro nákup vybavení a vylepšování postavy). Zbraní je více než dost, na konci hry jsem měl 52 kousků (a to jsem ještě nenašel všechny). Skillů jsem měl 35, byť namaxovaných jen pár. Krom toho je ve hře také sedm různých skupin upgradů (pro zbraně, náboje, elementální damage, brnění atd.).

Dvojku ale bohužel výrazně táhnou k zemi tři špatná designérská rozhodnutí. První se týká leveldesignu, který už není pevně daný, ale levely jsou vytvářeny pomocí nějakého pseudonáhodného algoritmu a používání assets, díky čemuž většina z nich vypadá téměř stejně. V zásadě se krom pár příběhových misí ocitnete buď ve futuristickém městě nebo ve vesnici v horách (a klidně se stane, že stejným televizním studiem se budete probíjet za jednu hru i čtyřikrát). Úplně zapomeňte na nádheru jedničky, leveldesign je v pokračování nebývalá bída.

Druhá záležitost je spojena s tím, že se autoři pokoušeli o něco na způsob Borderlands, takže z nepřátel neustále vypadávají zbraňová vylepšení, každou zbraň je možné osadit až třemi z nich. Bohužel je celá práce s inventářem tak neuvěřitelně krkolomná, že jsem na ni zhruba v polovině rezignoval a měl jsem nakonec vylepšenu vždy pouze nějakou variaci motorové pily, se kterou jsem "řešil" drtivou většinu soubojů.

Třetí výrazný přešlap spočívá v práci s obtížností. Po zabití se zkrátka člověk respawnuje u posledního checkpointu a přijde o nějaké peníze (za ty si může pořídit nové zbraně a upgrady, takže postih nula). Podle obtížnosti se přeživší nepřátelé buď vyléčí nebo ne (na druhou obtížnost se třeba neléčí ani bossové). Řešení by mohlo spočívat v hraní na poslední obtížnost a tak to také většina lidí do nějakého patche řešila. Po daném patchi ovšem autoři obtížnost překopali, nepřátelé tak mají na dvě poslední kvanta resistencí a životů a neuvěřitelně tím trpí dynamika bojů. Začal jsem na poslední a asi od druhé nebo třetí mise jsem hrál na druhou, protože hraní na vyšší zkrátka nebylo zábavné.

Dvojka je tak bohužel díky snaze o Borderlands kočkopes, ve kterém funguje máloco pořádně.

Pro: nepovinné mise, stále slušný gunplay, počty zbraní a nápadité skilly

Proti: bídný leveldesign, krkolomná práce s inventářem, špatně vymyšlená obtížnost

+17