Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Málokdy se stane, že dohraju závodní hru až do konce. Většinou mě přestane v půlce bavit a s hraním seknu, ale nové NFS mě i přes hromadu svých chyb udrželo až do samotného závěru.

V novém Hot Pursuit, je možné hrát za dvě strany – za závodníky a za poldy. Ve výsledku je ale jedno za koho hrajete, protože druhy závodu jsou si naprosto podobné u obou stran.

Jednak jsou tu klasické závody, které trpí ale docela podstatnou vadou – AI. Ta je naprogramovaná tak nechutně, až mě to místy neskutečně vytáčelo. Cheatuje, podvádí, vyjebává s hráčem tak, až to není hezký. Pokud jsem rozbil auto, o zatáčku dál už na mě parchanti spoluzávodníci čekali, ale jakmile jsem je dohnal, začali najednou jet rychleji než já. AI řídí hodně bezchybně (prakticky pořád stejně, hra si jen přizpůsobuje jejich rychlost a agresivitu) a s koncem hry se to stupňuje. Při takové jízdě po dálnici je to místy až nehratelné, protože se oponenti prostě nedají dohnat i když jedu maximální možnou rychlostí. Naštěstí takových závodů není mnoho.

Druhým typem závodu je klasická časovka, která mě zpočátku rovněž strašně pila krev, naštěstí jsem se postupem času naučil ovládat auto tak, že to pro mě nepředstavovalo problém a tak se pro mě tyto tratě stály pouhou oddychovkou.

Posledním typem závodu jsou tahanice s policisty, které mě bavily z celé hry asi nejvíc a právě díky nim jsem vydržel až do konce. Díky čtveřici různých zbraní, jsou tyto pasáže výbornou zábavou. Bohužel poslední pětka závodů byla vyloženě frustrující, protože AI na hráče absolutně nebrala ohled a snažila se ho za každou cenu zlikvidovat. A právě těchto pár závodu jsem jako jediných nedokončil na Zlatou medaili, protože jsem na to neměl nervy.

Grafiku rozhodně řadím mezi klady hry, protože je to jedna z věcí, která mě u hry udržela. Prostředí jsou opravdu krásná a nejedenkrát jsem se kvůli čučení na všechny strany pořádně rozsekal.

A co bych ještě vytkl? Naprosto idiotské animace při destrukci, které sice vypadají zpočátku úžasně, ale často při závodě docela zavaří. Mnohokrát se mi stalo, že jsem kousek před cílem (nechtěně) sestřelil útočícího soupeře, díky čemuž se spustí destrukční animace a hra mi bere ovládání z ruky. AI začne s mým vozidlem nepochopitelně zpomalovat a v závodě, ve kterém rozhodují i setiny sekundy, to je samozřejmě osudné (a taky naprostá demence, za kterou bych kreténa, který tohle vymyslel, pověsil za palce na několik dní do kobky, aby si takovou kokotinu příště rozmyslel). V tomhle momentu jsem míval taková zvláštní zatmění, kdy jsem se musel setsakramentsky ovládat, aby gamepad neletěl oknem.

Verdikt: Nové Hot Pursuit nejsou špatnou závodní hrou, ale na poměry NFS je to docela slabé. Hra obsahuje mnoho chyb, které při hraní opravdu vadí a slabší jedince dokážou i pořádně vytočit. Na druhou stranu ale hra dokáže velice obstojně pobavit a ikdyž komentář možná vyzní spíše negativně, hra to rozhodně není špatná a má svoje klady. Jen je občas těžší se k nim přes ty neduhy prodrat.

Pro: krásná grafika, hodně aut, výborný soundtrack, promakané tratě

Proti: nepřeskočitelné neustále opakující se několikasekundové animace mě přiváděly k šílenství, nevyladěné herní mechanismy, cheatující umělá inteligence, místy přepálená obtížnost

+22
  • PC 95
Neexistuje veľa závodných hier, ktoré by som dohral do konca. Keď sa to tak vezme, Okrem havajského Test Drive Unlimited a štvrtého Burnoutu to boli iba hry zo sérií Need For Speed a FlatOut.
A keďže ide o môj prvý "závodný komentár", nie je nič lepšie ako začať práve reinkarnáciou známej série (teda subsérie).

Pôvodne som ku HP pristupoval bez nejakých väčších očakávaní. Predsa len, hra kde sa banda zbohatlíkov premáva v luxusných autách a popri tom uniká pred strážcami zákona sa za originálnu označiť určite nedá. A keďže s malými očakávaniami prichádzajú veľké prekvapenia, nasledujúci text sa bude niesť najmä v duchu spokojnosti.

Hra ponúka hranie za obe strany, teda za pretekárov aj ruky zákona. Pôvodne som si myslel, že policajná časť hry bude len akousi "fíčurou", ktorá sa pekne vyníma na krabici a v reále nudným doplnkom ku pretekárskej zložke, ktorú si človek len rýchlo odbije, aby sa mohol okamžite vrhnúť späť do víru závodov. Lenže to by v tom nemohli byť Criterioni. Obe zložky sú si teda absolútne rovnocenné a hra Vás nenúti preferovať tú či onú stranu. Ja osobne som po každom úspešnom závode nasadol do policajného auta a tých, ktorých som sa snažil zo predtým predbehnúť som dostal za mreže. Tým pádom môžem vylúčiť akýkoľvek stereotyp, pretože každá hra bola iná ako tá predchádzajúca.
K tomu celkom dopomáha aj pestrá ponuka herných módov, kde sú klasické preteky tak trochu upozadené na úkor všemožných naháňačiek alebo časoviek.
Najviac som si užíval mód Hot Pursuit a to za obe herné strany. Dalo by sa to označiť za needforspeedovskú obdobu módu Road Rage známeho z Burnoutu.
Naopak najmenej sa mi páčili časovky, pretože zajazdiť ich na zlatú medailu bolo niekedy naozaj náročné.

Čo sa týka technického spracovania, je na vysokej úrovni. Autá sú vymodelované do posledného detailu a aj znejú ako svoje predlohy. Je vidieť, že autori venovali ich tvorbe dostatok času. Ako povedal kedysi istý redaktor v relácii Game Page pri recenzii štvrtého dielu: "grafika je tak fotorealistická, že sa budete báť, aby na Vás tie autá nevyskočili z monitoru", s prižmúrením oka sa to dá povedať aj o Hot Pursuit.

Jediné, čo mi kazilo dojem z inak bezchybnej hry bol oficiálny soundtrack, ktorý mi absolútne nesadol. Keď si pomyslím na tie rockové "vypaľováky" z FlatOut hier alebo štvrtého Burnoutu, koniec koncov aj v predchádzúcich NFS hrách som si vždy po hudobnej stránke našiel niečo pre seba, príde mi to ako zvláštna voľba. Nuž čo, koľko ľudí, toľko chutí a v každej hre predsa nemôžu hrať len Ironi alebo Megadeti :)

Celkovo môžem zhodnotiť Hot Pursuit ako jeden z najvydarenejších dielov série od čias Most Wanted a pre mňa asi najlepší diel v sérii. Namakané autá, naháňačky s políciou, zábavné zbrane, to všetko tvorí dohromady skvelú závodnú hru. Vlastne mi to celé prišlo ako hranie sa s angličákmi. Nikto nerieši čo postavy motivuje k ich konaniu, ide len o to dobre a schuti si zazávodiť.

Pro: policajné naháňačky, zbrane, technické spracovanie

Proti: soundtrack, niektoré časovky

+21
  • PC 75
Je možné, že budu celou dobu prskat a nadávat na chyby a imbecilní designerský rozhodnutí, až se pak může zdát, že mě Hot Pursuit nebavilo... Vězte ale, že nejsem žádný závodní fajnšmekr. To znamená, že realističnost řízení, tuning, počet automobilových značek, věrnost aut předlohám, atp. - to všechno je mi u řitě. Většinou si chci prostě jen tak nějak zazávodit. A když mě samotné závodění nebaví, tak hře věnuju tak půl hodiny, než jí smažu a zapomenu. Hot Pursuit sem dohrál za obě strany (jestli se tak dá říct všem odjetým závodům s alespoň nějakou medailí... ve většině případů zlatou), tak chci, aby bylo jasno, že ta hra fakt zábavná *JE*. :) Následují náhodné myšlenky...

- Ježiši Kriste, jak jsi mohl dopustit, že u hry s názvem NEED FOR SPEED bude tak šíleně debilně zdržovací úvodní obrazovka. Loading chápu. Ale proč musim pokaždý čekat 10 vteřin, abych zjistil, že hra je od EA (já vim, stejně jako snad všechny ostatní díly!), že na ní spolupracoval Criterion (já vim, proto sem se na ní těšil!!) a že až začne pořádně hrát ta hustokrutopřísná muzika (dělejdělejdělej), tak zjistim, že hraju Hot Pursuit (imma fucking murder you!!!)... a že bych vlastně mohl zmáčknout enter, abych se TEPRVE TEĎ dostal do menu. (*exploze*)

- Mapa závodů musí alespoň na 3 vteřiny krutohustě zasvítit, než dovolí vybírat závody. (Takže další zdržování)

- Auta jsou vesměs hezká, ale prohlížecí kamera je v dobrém úhlu asi tak 5 vteřin. Pak následují detailní záběry zadku auta, nárazníku, dveří, světel... čili jestli bude to Porsche vypadat celkově líp v červené nebo černé se zjišťuje dost blbě. Zvlášť když je oblíbená barva až na konci seznamu, protože auto na chvíli zmizí, aby se načetlo s jinou barvou, jenomže prohlídková kamera se mění vklidu dál. (Smrdí to jako zdržování, ale dá se to obechcat...)

- Aut je celkem hodně a nová se dostávají dost rychle. Na začátku vpodstatě co vyhraný závod, to jedno až dvě auta ALE (!!!) nejde přeskočit obrazovka, že jsem vyhrál nějakou odměnu. Samozřejmě tam visí minimálně 5 vteřin. Asi pro retardované, co si musejí vyslabikovat slovo "reward" a říct nahlas číslo, co je u něj. Jenomže pak na dalších 5 vteřin naskočí cedule s názvem vyhranýho auta. Nic víc tam neni. Prostě Porsche XYX pěknym fontem, na který musim celou dobu čumět. A pak! Pak se objeví náhled na nové auto. To je většinou pěkné. Má u sebe i nějaký pseudofilozofický citát ve smyslu "Kdyby auta léčila rakovinu, tak bramborový salát a naše převodovka.". Jenomže ten náhled má tak 10 vteřin a nejdE KURVA PŘESKOČIT UŽ SEM MOHL BÝT V MENU A VYBÍRAT ZÁVOD DOPRDELE!!! Nedej bože když vyhraju nějakou schopnost. To se spustí nejzbytečnější dlouhá animace v dějinách animací, (která nejde přeskočit) a vysvětlí mi, že mám novou schopnost (která by se samozřejmě dala zkrátit na jednoduché - máš dělší pásy/nitro/dosah u emp... ale to by málo zdržovalo).

- Když začne závod tak hádej co. Začne jedna z několika málo druhů cutscén, která nejde přeskočit! Resp. trošku jde, ale zdá se mi, že tam jsou nějaké checkpointy, které to prostě přehraje. Což vysere u několikátého restartu, když ten úvodní čuprkůl smyk už nemůžete vystát...

- Co ale nejde přeskočit, jsou bourací animace (hej tak to sem nečekal)

- Řízení aut je takové těžkopádné a je třeba se ho napřed naučit zvládat. Rozdíly v náhonu na přední/zadní/všechny kola jdou fakt poznat. Některá začáteční auta se ale řídí opravdu debilně. Každopádně když vyberete nějakou dlouho zatáčku ve smyku, kolem dvou protijedoucích aut, a ještě do toho rozbijete bengálce.. tak je z toho hodě výborný pocit.

- Kecy u aut jsou jak z reklamního oddělení, takže jsou nudné a ještě je namluvila ženská s nesympatickým hlasem

- Policejní kampaň se mi zdála vesměs zábavnější. Víc akce a bourání, ale hnusnější auta. Teda jako jsou stejná, ale policejní skin nejde změnit a ten je ve většině případů hnusný. Tak mohli dát možnost, že si dám auto do normálních barev, protože jsem superbohatý fízlovský ředitel v civilu nebo tak něco... :-/

- Zkratky jsou povětšinou dost k prdu

- Policejní jízdy na čas se mi zdály těžké díky faktu, že každé škrábnutí jiného auta nebo svodidel ubíralo čas... než sem zjistil, že je jedno, kolik věcí nabořim, když pojedu pořád na nitro ^_^

- Ke konci obou kampaní se mi zdálo, že hra dost extrémně cheatuje. Na denním pořádku bylo, že jedu s nitrem a někdo mě předjede jen tak bez něj. U honiček s cajtama zase ten samý týpek s nitrem projel středem policejního záterasu a ani ho to moc nezpomalilo, zatimco já jsem tam někde škrtnul zrcátkem o policajta a zapla se mi k vychutnání nepřeskočitelná bourací kamera, která ani nedávala smysl, bo moje auto prostě jelo rovně a lítaly z něj jiskry.

- Grafika pěkná. Velmi pěkný efekt deště a jiskření u aut. Tratě vpodstatě taky dobré, jenom se mi nelíbila část s obří dálnicí. Za povedené považuju hlavně zasněženou horskou část, velký les a poušť u satelitů. Nelíbila se mi snad žádná jízda nocí, protože takové nezáživné.

- Hudba... sux. Pár písniček dobrých (a myslim, že to bylo fakt jenom dvě), ale na božský soundtracky Undergroundů nebo Poršáků to nemá ani náhodou. Písničky u policejních honiček byly dokonce ještě horší, než původní výběr. A co je lepší, nešly ani přepnout na "normální" hudbu. Dokonce ani v menu nešlo nastavit, jaké písničky se mají přehrávat. Na výběr bylo jen náhodné a postupné přehrávání. Kterýmu koněvovy tohle prošlo, to by mě zajímalo...

Pár slov na závěr:
Nemá to na klasiky arkádovýho závodění ála Midnight Club LA, Underground 2 nebo Most Wanted... ale rozhodně to není takový průser jako Hot Pursuit 2 , Run nebo Carbon

Pro: Grafika, některé části tratí, policejní kampaň

Proti: Zdržování!!!, cheatování

+16
  • PC 70
Po skvělé NFS: Shift, která značně arkádovou sérii přiblížila mnohem více realistickému pojetí simulovaného profesionálního závodění, se série opět vrací zpět ke svým kořenům, ve kterých hrají prim honičky s policií. Hra je více než podobná svému předchůdci z roku 2002 s trochu ošemetným názvem NFS: Hot Pursuit 2, což je pro mě v této sérii dosud nejhorší díl - především kvůli extrémně nízké obtížnosti a nezáživně zpracovanému modu kariéry.

Hot Pursuit z roku 2010 naštěstí napravuje ty nejpodstatnější neduhy výše zmíněného jmenovce. Obtížnost je zde poměrně vybalancovaná a dost se přizpůsobuje hráči, což je na jednu stranu dobře, protože hráč musí být stále ve střehu a po celý průběh závodu je tak o napětí a zábavu postaráno, na druhou stranu si však hráč může dovolit i několikrát za sebou fatálně bourat, protože i poté je schopen své protivníky díky jejich umělému zpomalení dohnat. Zní to sice hloupě, ale kupodivu to funguje dobře.

Hra opět zaujme na svou svou dobu skvělým audiovizuálním zpracováním (nebýt absence antialiasingu) zcela vyhovujícím i dnešním standardům. Máme zde pestrý výběr licencovaných sporťáků téměř všech významných automobilových značek. Sice se téměř všechny ovládají úplně stejně a pocit z jízdy se tak při jejich změně moc nemění, i tak je ale na tyto modely radost pohledět a na krásných tratích je na plno prohánět.

Kariéra je zde rozdělena na dvě části - v první hráč hraje za klasického padoucha, kde nechybí kromě časovek a klasických závodů také pro sérii tolik typické honičky s policií, kdy hráč postupně sbírá nejrůznější vychytávky, které mu v likvidaci nebo ujíždění policii pomáhají. V té druhé části pak naopak hráč v kůži policisty pomocí jejich vychytávek pronásleduje a likviduje ilegální závodníky. I když je kariéra zpracována dost jednoduše, prakticky bez příběhu, postupovat v ní mě bavilo.

Závěrem lze říci, že NFS: Hot Pursuit určitě potěší každého fanouška série, kromě audiovizuálního zpracování sice v ničem nevyniká, i tak se ale jedná o solidní a zábavnou arkádovou závodní hru. Ideální oddechová záležitost. Ty otravné cutscény po likvidaci soupeře nebo policajta, často v ten nejméně vhodný moment, si ale autoři opravdu mohli odpustit.

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, zvuky, zábavná arkáda

Proti: AI, otravné cutscény v těch nejméně vhodných momentech, nezáživná kariéra, absence pohledu z kokpitu

+16
  • PC 50
Série Need For Speed se po hodně povedených Shiftech ubírá zase špatným směrem. Již po nainstalování vás čeká několik (sice kratších) videosekvencí, které samozřejmě nejdou přeskočit. To mě trošku naštvalo, ale kvůli tomu se hra posuzovat samozřejmě nedá.

Podle čeho se ale posuzovat dá je například jízdní model a fyzika aut, které podle mě ve hře v podstatě ani nejsou. Jak již zmiňoval Paul ve svém komentu, tak pořádný pocit z jízdy v podstatě chybí. Možná mě to tak štve, protože v předchozím díle byla fyzika aut a jízdní model propracována do detailů a já si tak mohl pocit z jízdy pořádně vychutnat.

Co mě ale štve snad ještě více je chybějící možnost tuningu vozů. Před každým závodem vám hra strčí pod nos auta, kterými ho můžete odjet, ale snad jediná možnost úpravy je změna barvy, které jsou navíc povětšinou dost odporné a vyberete si tak z cca tří snesitelných, tedy alespoň pro mě. Ano, během hry se vám odemykají vychytávky typu hřeby proti policii, ale to pro mě stejnak nemá cenu.

Abych ale jen nekritizoval, tak musím pochválit hodně dobrou grafiku, na kterou se kouká doopravdy příjemně. Dále samozřejmě také plně licencované vozy, to už je ale pro tuto sérii rarita. Na závěr bych tedy chtěl říct, že svěřit tento díl pánům z Criterion Games nebyl dle mého názoru nejlepší nápad (přiznám se, že netuším, co k tomu EA vedlo, poslední dobou se o herní průmysl nestarám, takže nejsem v obraze), stejně jako návrat k minulosti.

Pro: Grafika, licence vozů

Proti: Fyzika, jízdní model, žádný tuning, nuda

+15
  • PC 65
Na to, jak jsem se na to těšil, jsem strašně zklamanej. I tomu hodnocení tady moc nerozumím. První HP jsem nehrál, ale dvojku jsem dohrál několikrát. Nebyla to skvělá hra, ale byla to velmi slušná hra. I tohle mohla být...

Začnu plusy - vozový park je skvělý, je tam prostě všechno. Sporťáky, ameriky, hypersporty. Škoda, že policie má stejný vozy. Policejní Veyron je prostě ptákovina.
Druhou skvělou věcí je grafika. Jo, na tohle se fakt dobře kouká. Hraju spíš starší kousky (ano, 2010 je pro mě nová hra) a z tohohle mi celkem padala čelist.

A teď mínusy... soundtrack nemasný neslaný, nepamatuju si z něho nic. Prostředky pro boj s policií, resp. pro chytání silničních pyrátů. Je jich moc a jsou překombinované. Hrál jsem s ovladačem a i tak jsem měl při honičkách kotel práce to nějak uovládat. Méně je někdy více.
A teď ten nejhorší mínus - FYZIKA! Sakra, jak se to jmenuje? Need for Speed! Navíc Hot Pursuit. Jmenuje se to snad Ridge Racer? Nebo Sonic All start Racing? Ne. Je to hra z legendární arkádové série. Arkádové, ale přeci jen mající nějaký reálný základ. Opravdu do té hry dali "press button to drift"?! Spustím drift mód a od tý doby... to prostě samo driftuje? Vzpomínám si, jak jsme se toho času na piratesxxl vysmívali mobilním verzím NFS právě proto, že driftování tam bylo dělaný přitroublou minihrou. Jaké je moje zděšení když zjistím, že "velká" verze to má obdobně... No nic, prostě jízdní model je na nic.

Víte, ono by přitom stačilo se držet trochu při zemi. To, že ty auta mají maximálku přes 300 neznamená, že se musí jet pořád přes 300. Ale to ne, to by nebylo dost akční, kdyby se jelo 150. Takže se jízdní model musí dostatečně zjednodušit, aby se furt jelo 350. A výsledek je, jakej je.

Nemít to v názvu Need for Speed, asi bych tak zklamanej nebyl. Ale takhle 65 %. Po tomhle debaklu jsem si prostě musel jít spravit chuť na Underground 2.

EDIT: Nejdou vypnout replaye a nastavit HUD... bože, strašně mě bavilo vidět potisící, jak jsem zničil soupeře...

Pro: Grafika

Proti: Fyzika; nejde nastavit HUD a vypnout replaye

+13
  • PC 60
Ale tak jsem to cca hodinu a půl hrál. A už je to odinstalovaný. Grafika prostředí a aut krásná, nedostatkem je jen chybějící antialiasing. Ale jízda v noci za bouře je fakt pěkná. Jenže k čemu to je, když mě ta jízda vůbec nebaví. Jak jsem už rozmazlenej z Shiftu a jeho geniálního interiérovýho pohledu a pocitu z jízdy, tady není prostě nic. Furt jedu tupě s plynem na podlaze, catchup zařídí vše potřebný - hrozná nuda. Policajty jsem ani nezkoušel. Stačilo mi těch cca 6 závodů aby mě to přestalo komplet bavit..takže sorry, EA, no buy. Příští rok aspoň bude Shift 2.

A pořád si nemůžu pomoct - kdyby vzali právě Shift a jeho interiéry + driving feel + lehce tweakli fyziku, a postavili Hot Pursuit hru kolem tohoto základu, tak by z toho mohl být důstojný nástupce klasického NFS III - HP. Tento criterioní pokus je spíš nástupcem NFS6 - HP2, který taky za nic nestál :(.

Hodnotit nebudu, přeci jen jsem hrál staženou verzi na otestování místo chybějícího PC dema.

EDIT o půl roku později: Nakonec jsem hru koupil (za 150 orig. krabička, neodolal jsem). Ne že bych na samotnou hratelnost nějak změnil názor, ona to prostě je nic extra arkáda s příšernou rubberbandovou AI, ale nakonec jsem si zvyknul a docela mě to i začlo bavit, hlavně s lepšími auty. Navíc ta grafika je fakt nádherná.Ale víc jak 6/10 si to nezaslouží.

Pro: krásná grafika prostředí a aut

Proti: bohužel je to nuda, žádný pocit z jízdy, fyzika, zábava

+11 +14 −3
  • PC 65
Ono to není zas tak hrozné ... přesně tohle jsem si řekl, po pár odehraných závodech. Žádnej zázrak to ale také není ... to jsem si řekl o pár hodin hraní později. Ty dvě věty podle mě přesně vystihují nejnovější dílko ze série NfS. Poslední NfS:HP2 z roku 2002 mě dost těžce nebavil, takže s mírnou skepsí jsem instaloval jmenovce o osm let mladšího. Princip hry se moc nezměnil, opět šílená jízda v rámci mantinelů s imitací mírného pocitu volnosti, kdy je možné použít zkratky, které spíš, než aby cestu zkrátily, tak naopak zdržují. A to vše okořeněné otravnou policií, za kterou lze také hrát.

Hra trpí přesně tím nešvarem, který na nových závodních hrách nesnáším a to tím, že "polovinu" času, místo abych závodil, strávím sledováním efektních animací o tom, jaké nové auto jsem získal, kolik bodů jsem najel, jaké hlavní a vedlejší úkoly jsem splnil. Už je to delší dobu, takže se přiznám, že si nevzpomenu, ale mám pocit, že to nešlo ani přeskočit. Kurňa, já chci jezdit, až budu mít potřebu si prohlížet auta, tak si otevřu garáž ve hře/galerii na netu. Drobnost v podobě systému "ať je to napínavé až do konce", kdy nelze soupeřům ujet, ale naopak ani oni neujedou v případě nějaké havárie hráči už asi nemá smysl zmiňovat, u arkád už klasika.

Grafika mě docela potěšila, hra nevypadá špatně a solidně se to na mém PC i hýbalo.

Jak jsem napsal už na začátku, hru jsem po pár hodinách odložil a jestli se k ní ještě někdy vrátím je otázka, možná až bude hodně velká herní nouze.

Pro: Solidní grafika, chvíli je to zábava

Proti: Pitominy okolo závodění, po čase docela nuda, divná fyzika aut

+9 +10 −1
  • PC 80
Když nepočítám Shift, jsou poslední Need for Speed, o kterých rád mluvím - Most Wanted. A muselo to trvat dlouhých pět let, aby někomu došlo, že to chce konečně to, co se od podobné série očekává - parádní grafiku, libové káry a nabušený soundtrack. A hned je série zase tam, kde má být, na pomyslném vrcholu arkádových závodů. Od počátku jsem nečekal nic jiného a i počáteční rozpoložení ohledně zvláštního řízení mne neodradilo a po dlouhé době jsem si zase užil virtuální řízení aut, tak jak to mám rád.

Seacrest County je působivé a podmanivé místo, pusobíc dosti neotřelým dojmem a perfektně zapadá do celkového kontextu hry. Nabízí jak dlouhé rovinky, tak serpetýny, zasnežěné části, ... zkrátka od všeho něco. A na to že je tak rozlehlé, na konci už budete mít pocit, že ho znáte, jak své křusky. Takže jsem měl fajn pocit, když jsem cesty už znal i se všemi jejich strastmi a slastmi. Podobně jsem také přistupoval k vozidlům, zpočátku jsem rád experimentoval, ale nakonec jsem si v každé třídě (auta se dělí na třídy, dle svých podkapotních kvalit) oblíbil vždy jedno fáro a s tím jsem po většinu času jezdil. Policejní Mustang je samozřejmost, stejně tak jako Bugatti Veyron, takové mazlíky chvilku řídit je parádní pocit ;-)

Nové Need for Speed sice neumožňují tuning vozů (možný je jen výběr barvy), jako hromada předešlých dílů, ale možnost zahrát si i za ty "hodné". Mě v téhle hře bavila více, než za ty "zlé". I když každá část má své pro a proti ve výsledku mě hra bavila. A v současné době na zazávodění si ideální kandidát.

Pro: grafická stránka, výběr vozů, možnost hrát za policii, spousta variabilních závodů, soundtrack, Seacrest County, ...

Proti: nemožnost tuningu, obtížnost některých závodů, pokud chcete zlatou, když jedu s majákem, tak očekávám, že ostatní budou ohýbat, ale oni ne!, ...

+8 +9 −1
  • PC 70
Nehorázná závodní arkáda, která se snaží hlavně být ![[[COOL]]]!. Jinými slovy tak trochu moje "guilty pleasure". Moc pěkná grafika, hlavně modely aut, na 5.1 luxusní zvuk, parádní odreagování třeba při studiu, nebo po pár pivech ;) Ty trapně pseudodrsné popisky při představování nových aut jsem nakonec schopen odpustit.
+6 +7 −1
  • PC 70
Tak todle je velká nuda. Upozornuju, že jsem právě dohrál Most Wanted (2005) a musím konstatovat, že ty vaše bouračky a kochání se krajinou je na tom to nejlepší. Auta dostáváte uplně zadarmo. Při „závodech“ jsem v klidu druhou rukou konzumoval bramburky a jen odklikával další výzvy. Tomu řikám adrenalin jako prase. Když jsem skončil mimo vozovku na střeše, tak si toho fízlové ani nevšimli. Jedu dál. Už sedím ve sportovním GT. Proč mám sám hřebíkovej pás, aby se smazal rozdíl s policajty? Need For Speed už není o rychlosti! To se mi snad zdá. Takhle teda né!

Todle je fakt závodění pro imbecily. To, jak jsem se s MW spletl, tady si stěžuju oprávněně. Mně hezká grafika prostě nestačí. To radši přenechám řízení někomu jinýmu a budu se dívat. Ostatně kvuli podobným hrám jsem si vybudoval k paření na PC předsudky a zustal u starejch klasik.

Jízdní model je strašnej. Všechny auta se chovají stejně. Lítají ze strany na stranu, nereagují na pohyb volantu. Kolikrát mi nezbylo nic jinýho, než před nárazem zavřít oči. Za zmínku stojí jen něco jako řízenej smyk, kdy do každý zatáčky musíte zatáhnout ruční brzdu, jinak ji na levačku neprojedete. Tratě jsou na jedno brdo, žádná výzva. Policajti stojí za starou belu. Žádnej pocit z rychlosti. Fakt nezbývá než se kochat přírodou. No nic, už se tady nebudu dál rozplývat nad nedostatky nových Hot Pursuit.

Jo a zdá se mi to krapet náročný, protože mi párkrát zahrabala mašina a trhnul se obraz. To je taky moc fajn, že mi hra automaticky nastaví nejvyšší detaily a nemužu to změnit!

Pro: Naprosto dechberoucí a atmosferický prulet stíhačky nad krajinou. Je to detail, ale potěší. Ne, dělám si srandu. Kdybyste u krajnice mohli srážet kojoty, tak to považuju za plus, ale todle je málo.

+6 +7 −1
  • PC 80
V profilu nemám 100% dohrání, chybí mně ještě pár zlatých medailí na úplné dokončení hry. Přesto jsem hrál dostatečně, abych si mohl dovolit tuto hru hodnotit...

Závodů je opravdu hodně. Poté, co si v menu vyberete kariéru, načte se před Vámi mapa světa, ve které jsou, jak později zjistíte, pouště, lesy, horské cesty a tak všechno co by mělo být ve skutečném světě. Na výběr máte ze dvou druhů závodů, za policii a závodníky, kteří neví, co to jsou silniční pravidla a nebo snad nějaká značka co ukazuje omezení rychlosti. Podle toho jaké závody jezdíte, rozjíždí se Vám dvě samostatné kariéry za již řečenou policii nebo zloděje, které se vzájemně vůbec nekryjí a vy můžete chytat zloděje a nebo se vysmívat policii a jet vstříc cílové čáře podle toho jakou máte náladu. Za každý závod pro určitou stranu zákona dostáváte body, za které se Vám především odemykají nová auta a také díky nim postupujete na nové úrovně.

Za obě dvě strany je více druhů závodů, např. za opačnou stranu zákona je tradiční závod, kdy vás nepronásleduje policie a cílem je být první v cíli; časovka, kdy máte v určitém čase dojet na určité místo a duel kdy závodíte pouze s jedním protivníkem. Za policii je také časovka, akorát za každé odření auta dostáváte trestné vteřiny, a také něco jako duel, kdy musíte dohnat jednoho zločince a jakýmkoliv způsobem ho donutit k zastavení. Nakonec je tu jak jinak mód "hot pursuit", ve kterém se za zloděje musíte vypořádat s policií, aby jste nebyli zatčeni a zároveň být první v cíli, za policii máte za úkol zatknout co nejvíc, v nejlepším případě všechny zloděje dříve, než dojedou do cíle. Obě strany mají zároveň různé vychytávky, pronásledovaní mají pás se hřeby, který je skvělým pomocníkem, pokud do Vás policie zezadu najíždí; EMP, což je elektromagnetický výboj, který na okamžik ochromí řízení; rušičku, která vysílá rušící signály takže policie nemůže na okamžik používat svoje vychytávky a nemůže se dorozumívat. A nakonec turbo které vyžene vaše auto na chvíli na maximální rychlost. Pronásledovatelé mají také pás se hřeby a EMP. Dále si mohou přivolat na pomoc kolegy, kteří vytvoří zátaras a ještě si mohou přivolat helikoptéru, která hází na zem pásy se hřeby v tu nejnevhodnější dobu. Obě dvě strany mají nitro, které se u zlodějů dobíjí jízdou v protisměru, těsným předjížděním a vybíráním zatáček smykem. U policie se dobíjí tak nějak samo a taky projetím zatáčky ve smyku. Ještě jak pro zloděje, tak pro policii jsou takové motivační závody, kdy dostanete auto na které musíte mít ještě třeba 700 000 prémií a musíte s ním dojet zase v určité době na určité místo.

Teď něco k autům... je jich celkem hodně, jsou rozdělený do tříd, z nichž každý závod je určen pro tu, nebo tamtu třídu. Jsou krásně zpracované a jejich příděl za prémie kupodivu nepřestává ani za pozdějších fází hry. Jízdní vlastnosti se ani moc nemění, ale některé auto se např. lépe ovládá ve smyku a mají samozřejmě rozdílný výkon což se promítne na maximální rychlosti apod.

Grafika je skvělá, není ji co vytknout. Vozidla jsou zpracována perfektně a okolí je nádherné. Jenže si ho během závodů zrovna moc neužijete, protože se snažíte především udržet na trati, a proto je zde volná jízda, kde si můžete vybrat jakékoliv auto z těch, které jste si odemkli a jezdit si po světě. Můžete se vozit po horských průsmycích, nebo jet nad jezerem při západu slunce...

O fyzice, nebo snad dokonce nedej bože! reálnosti se zde vážně mluvit nedá, ale pokud si zvyknete na ,,fyziku" aut, dá se říct, že kolize apod. fungují více než dobře a totéž se dá říci i o odstředivé síle v zatáčkách. No nějaká fyzika tam asi bude. Tuto hru nemůžete srovnávat např. s NFS: Shift, ale kdo má trochu vztah k arkádám, je tato hra skvělý způsob, jak si pořádně zajezdit.

Soundtrack je další kapitolou hry a skvěle podtrhuje atmosféru a adrenalin během jízdy. Zvuky motorů mi nepřišly nijak tragické a ozvučení celé hry mi velmi vyhovovalo.

Při vydání byla hra plná chyb, jako např. vypadávající textury na trati, auto, co po havárii odletělo někam do vesmíru (stalo se mi :D) apod. Nyní je však už všechno bezproblémové.

Pro: grafika, auta, soundtrack, hratelnost, kariéry, animace havárií

Proti: slabý model poškození, loadingy při restartu závodu

+5 +8 −3
  • PC 65
Mnou poslední hraný díl této známé závodní série byl třetí tematický kousek s názvem Hot Pursuit (dále jen HP3 nebo Hot Pursuit 3). Závody se po letech strávených městskými honičkami vytuněných kár s policií vrátily do malebné americké přírody, ale nejen tam. V tomto díle zavítáte například na dálnici, která je například zčásti v rekonstruci, k přehradní nádrži, pojedete okolo národního parku, nádherného jezera, pouštními dálnými rovinami okolo satelitů a podobně. Jde o jediný mnou hraní díl série s otevřeným světem a nutno zmínit, že víc než nádherným.

Stejně jako v roce 2002, i zde máte k dispozici dva typy kariéry - piráta silnic a policisty. Novinkou je jejich propojení dohromady, takže někde budete zatápět policistům ze sporťáků a jinde budete piráty silnic chytat skrytí za odznakem. Eventů je výrazně méně než v HP2, ale mají víc závodů, kterých je víceméně stejný počet jako v minulosti. Auta jsou opět nádherná a pokrývají období řekněmě poloviny 90. let až prvního desetiletí nového milénia. K dispozici jsou vozy dostupné běžným smrtelníkům i sporťáky pro ty nejbohatší. Hodně jsem si oblíbil zejména Ford Crown Victoria a projížděl se v něm po celém herním světě. Ještě jsem si vyzkoušel nový Dodge Challenger, ale jako stará škola na novější vozy nejsem. Ježdění po oblasti jsem konec konců shledal jako jeho největší plus herního otevřeného světa. Závody se dělí na klasické na určitý počet kol, úsek z bodu A do bodu B a nebo časovka. Jako policista máte úkoly rozbít pirátům ve sporťácích jejich miláčky a tím je vyřadit ze závodu. Čím více jich odstraníte, tím vyšší dostanete hodnocenní.

Negativ hry je bohužel víc než dost. Začal bych tím, že po spouštění hry si musíte v každé z kategorií v hlavním menu s výjimkou nastavení projít tutoriálem, který nelze přeskočit. Dále mi vůbec nesedla vysoká a někdy až tak trochu nespravedlivá obtížnost umělé inteligence protihráčů i policistů. Přijde mi, že policie jde primárně po vás. Opakovaně se mi totiž stávalo, že jsem bojoval s protivníkem o pozici v závodu, policie nás dojela a zaměřila se téměř vždy na mě. Následoval samozřejmě karambol, likvidace téměř vyhraného závodu a restart. Dále mi přijde, že protivníci dokáží i po sérii chyb dojet takřka nemožné a naopak dojet protiníky je někdy i v případě jedné či dvou chyb, které někdy ani nejdou ovlivnit, téměř nemožné. Minimálně u třetiny eventů jsem byl rád za dojetí na třetím místě, zejména u časovek. Dalším negativem, které mě hodně vadilo, byly různé možnosti jak vyřadit protivníky. Elektické pulzy a EMP vlny posunuly sérii úplně do jiného herního zaměření a z autentických závodů supersportů udělaly sci-fi závody plné nerealistické techniky jak z jiného světa. Nemluvě o kameře při kolizi, která vás úplně vyvede z koncentrace a můžete díky tomu přijít o dobře rozjetý závod a klidně i o vítězství v něm. Navíc tato kamera nejde vypnout. O autologu nemluvě, to je hrozná otrava.

Je škoda, jak hra celkově působí, protože graficky vypadá nádherně i na dnešní dobu. Otevřený svět a auta v něm jsou skutečně prvotřídní. Navíc svět není jen statický, ale žije vlastním životem. Ze závodů se ale stala na můj vkus až moc přehnaná arkáda. Dochází k obrovskému počtu kolizí v extrémně vysokých rychlostech, které by dávno končily totálkou a smrtí jezdce. Tady jedete samozřejmě dál a skončíte až někdy po desáté totálce. Série už dlouho směřuje konzolovým směrem a úplně se z ní vytratila atmosféra původních dílů. Je to všechno takové strohé, neslané-nemastné, bez duše, oploštělé a povrchní. Hru jsem dohrál s velkým sebezapřením, zklamán atmosférou závodů a už se k ní nemám v plánu vracet. Zbylé díly jsem hrál buď okrajově (Underground 2 a The Run - asi půl hodiny každý), nebo vůbec z důvodu nedostatečného PC nebo neosloven jejich zaměřením - Most Wanted a všechny ostatní zaměřené na městské závody. Odklon směrem k tuningu, rapu a městským závodům jako primárnímu zaměření úplně překopal sérii a dnes se toto bohužel rovná NFS. Snad se ještě někdy dostanu k vyzkoušení Shift a Shift 2.

Pro: grafický skvost, nádherný otevřený svět, Ford Crown Victoria, hromada aut, dva typy kariéry

Proti: extrémní obtížnost, zaujatá policie, protivníci dojedou téměř vše, přežijete snad 10 totálek, nesmyslné power-upy, atmosféra původních dílů je pryč

+5
  • PC 65
kam zmizel zapal a chytlavost ?? uz ve chvili, kdy jsem to poprvy videl, tak jsem si rikal, ze toto me nejak moc nelaka, nakonec jsem se rozhodl, ze si to take zkusim, protoze serii NFS mam rad, ale bohuzel od zacatku hra potvrzovala muj prvni odhad

grafika se povedla, je hezke se projizdet v tech autech, hezkym prostredim a cas od casu vyradit nejakyho policajta ci zavodnika ze hry, avsak model destrukce neni nijak oslnivy a po nekolika zavodech prestane bavit

zbrane jsou zajimava novinka, ale kdybych chtel hrat zavody ve kterych se pouzivaji zbrane, tak Split Second mi prijde mnohem zabavnejsi a propracovanejsi

zavodit s souperi znamena snazit se prechytracit "fyziku" hry nez snazit se jet co nejrychleji a nejcisteji, souperi jezdi tak rychle jak jezdis ty, takze ve chvili, kdy ty jedes delsi dobu rychle a bez chyb, tak oni jedou tak taky a kdyz udelas chybu, tak na tebe pockaji

zavodit s casem znamena jet co nejrychleji a doufat, ze zavod zkonci drive, nez te to prestane bavit uplne, pro me tam vyzva nebyla vubec zadna a pokud to slo, tak jsem se temto zavodum vyhybal, avsak tyto zavody byly nacpany jak k policii tak k zavodnikum ...

spustil jsem tuto hru 2x a vytahl se jak u policie tak jako zavodnik nekam za cca 5 lvl a asi uz budu odinstalovavat, mozna uz jsem moc zhyckanej, ale toto me opravdu nebavi

Pro: grafika trati i aut

Proti: nezazivnost, jednotvarnost, nuda

+3 +4 −1