Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (31.03.2021 15:22): Dohráno a musím říct, že to bylo hodně velké trápení. Chyběl mi tam prostě nějak příběh byt jsem vše přečetla objevila, tak se budu muset podívat někam na wiki. Asi jsem to nepochopila. Posledního týpka s ptačí hlavou jsem osvobodila pak sejmula a konec.

Takže si dám ted pauzu a uvidím, co dalšího si zahraji. Ovšem tohle by asi nebylo špatné, kdyby to nebylo také, jaké to je.

IceCreamYouScream (komentář): Souhlasím cítila jsem prostě nudu. Velkou posetou poušt nudou. Sice je hra hezká fajn atmosféra, ale příjde mi to jen u první lokace zbytek je prostě takový, jaký je, Někdy mín je víc :)

Ještě chci poděkovat Mrazíkovi za češtinu :) byt jsem jí našla až po dohrání :D. Tak vlastně ani nebyla třeba tady u tohohle titulu :)
@Phoenix (31.03.2021 14:24): No já měl za to ze když se tam člověk dostal do jednoho místa někde na skále byla nějaká tabulka nebo tak něco a když se na ni jakoby kliklo tak se zobrazila komplet 3D mapa cele hry. Dokonce si vybavuju ze jsem tam chodil kontrolovat kam se dá ještě jít. Ale možná si to s něčím pletu :)
@Kejtee (30.03.2021 16:17): Chápu, že lidem, kterým vyhovuje styl DS 3 / Bloodborne / Sekiro rychlostí pohybu, asi nebude vyhovovat původní Dark Souls (nebo třeba Mortal Shell). Mně nevadí ani jedno, ale je fakt, že první Dark Souls jsou v těžkém brnění tak nějak logičtější, než když v něm týpek ve trojce rychlostí blesku metá kozelce :-) A pro nás starší a pomalejší pány už to navíc chce pomalejší hry :-)

@Charllize (30.03.2021 16:31): První tři King's Field jdou, ale rychlost pohybu v King's Field Ancient City je normální trolling, tam jsem nastavil asi od poloviny hry zvýšenou rychlost celé hry v emulátoru :-) Zpomalení pohybu ve čtyřce byla odpověď From na to, že se postava v prvních třech dílech podle některých lidí hýbala příliš pomalu :-) Něco jako když vytýkali Guy Ritchiemu, že některým postavám v Lock, Stock and Two Smoking Barrels je špatně rozumět a výsledkem byla v Snatch postava Mickey O'Neil, které nebylo rozumět vůbec :-)
From hru od hry ten pohyb zrychluje. Oproti Kings Field je DS3 jak motorová mys:)

Za mne Code Vein má k DS nejblíž co jsem měl možnost hrat. Až na stylizaci, což muže být pro mnohé hráče problém. 
Vzdyt jen ten editor postavy je hra ve hře :D
@Jessy (29.03.2021 20:56): tiez by som sa tam rada raz pozrela :)
Inak aby som nebola uplne OT, tak musim povedat,ze ten Mortal shell vyzera dobre ale z gameplayom mi pohyb prisiel dost tazkopadny. Neviem nakolko je to take aj v skutocnosti, ale asi ma to skor nelaka skusit.
Este co sa tyka tych roznych souls like hier,tak spomeniem Code Vein. Demo sa mi pacilo a raz si to mozno zahram. Tiez to myslim stoji za vyskusanie.
@Jessy (29.03.2021 20:04): Rádo se stalo. Jak píše Kejtee, Sekira určitě zkus, je to výborná věc, jen Ti musí sednout a musíš k ní přistupovat s určitým očekáváním (není to RPG ani Dark Souls v Japonsku). Mně nesedla, ale to zase neznamená tolik (chci to časem zkusit znovu s jiným mind setem a tedy očekáváním, ale teď se chystám na Nioh 2).
@Phoenix (29.03.2021 13:56): Bloodborne mě hodně zaujal, ale není na pc.

Sekiro o tom jsem také slyšela a chci si to zahrát.

Aha, tak to jsem potom na Nioh zvědavá. Na oba díly.

No a Mortall Shell dohraji dám vědět.

Jinak moc děkuji za rozbor.
@Jessy (29.03.2021 12:21): První Dark Souls jsou (speciálně na dnešní poměry souls-like věcí) takové pomalejší a strategičtější. Pokud začneš se soul-like věcmi prostřednictvím Dark Souls Remastered, tak se určitě nic nestane. Je tady spousta lidí, kteří mají tuhle sérii hodně rádi (třeba já :-) ) a poradí Ti.

Samotná série Dark Souls se postupně vyvíjela od pomalejší jedničky k trochu rychlejší dvojce a ještě rychlejší trojce. Mezi dvojkou a trojkou autoři ještě spáchali Bloodborne, který je opět spíše založen na rychlém uskakování než na silném brnění, krytí a pomalém taktizování (tohle jediné jsem nehrál, přesněji by to určitě popsal někdo jiný). A nakonec FromSoftware vytvořili Sekiro: Shadows Die Twice, kterého hrát jako Dark Souls je přímo strategická chyba a má blíže právě třeba k Nioh (i když je od něj pořád ještě hodně daleko, protože nemá příliš RPG prvků a důraz je kladen téměř výhradně na schopnosti hráče).

Sérii Nioh podle mého srovnání s Dark Souls ublížilo. Je to spíše kombinace hodně těžkých her typu Ninja Gaiden a diablovek (mrť náhodně generovaného lootu, to v souls-like věcech moc nebývá, stejně jako třeba rozdělení na mise místo jedné velké mapy). Boje nebývají tak pomalé a strategické (kroužím kolem oponenta a oplatím mu ránu, jakmile se odkryje), spíše je důraz kladen na postoje, útočení pomocí komb nebo rychlé doplňování staminy.

Samotný Mortall Shell není příliš dlouhý, mně zabral něco kolem 10 hodin, první Dark Souls jsem hrál při prvním průchodu 60 hodin (může to být také tím, že to byla moje první souls-like věc, hodně jsem tápal a současně se kochal).
@Jessy (29.03.2021 09:28): Minimapa u souls-like věcí většinou nebývá a pokud jsou udělány dobře, tak se v nich dá vyznat i bez ní. Počáteční les je tady trochu chaotický, ale časem si člověk zvykne.

Health bar postavy je normálně vlevo dole, stejně jako health bar bossů uprostřed. U řadových nepřátel si nejsem jist, jestli na to nemá vliv nějaká shell schopnost.

Jestli chceš kompromis, tak nevím, jestli je dobré jej hledat právě u souls-like věcí :-) Ty bývají známé tím, že jsou těžší než běžný průměr, jakkoli nejsou tak těžké, jak spousta lidí tvrdí.
@Phoenix (23.03.2021 20:03): Hru jsem hrála a docela mě baví není lehká ovšem něco mi tam chybí. Mně tam třeba chybí minimapa a nebo healt bar. Vím, že by to bylo snadnější, ale dnešní hry jsou but až moc snadné a nebo zbytečně obtížné a já chci kompromis.
@Charllize (14.03.2021 15:51): Přijde na to, čemu říkáš podobné. Já to beru tak, že podobné musí být third person věci s RPG vývojem postavy. Což splňuje jen pár věcí (Mortal Shell ne, protože RPG prvky typu síla/inteligence, díky kterým lze hrát různým způsobem za různá "povolání", nemá). Code Vein, Hellpoint, Chaos (poloamatérská kopírka Souls, ale zabavil jsem se), Immortal Unchained (a i tohle je k diskuzi, protože hack&slash je tady poslední možnost), Lords of the Fallen, Nioh (myšleno série, můžeme ale spekulovat i tady, nakolik je to ještě Souls-like), Nose a Pascal's Wager.

Mrť věcí buď nemá moc RPG prvků (Ashen, Remnant nebo třeba Fallen Order), jiné se zase hrají z isometrického pohledu (Immortal Planet), shora (DarkMouse), z boku (Minoria) nebo jsou říznuté Rogue-like žánrem (Necropolis). Dnes je navíc v módě označovat za Souls-like věci, ve kterých stačí, že obsahují staminu, jde v nich provádět kotoul nebo jsou prostě trochu těžší (takové Dead Cells nemají se Souls společného vůbec nic vyjma faktu, že jde o počítačovou hru). Takže mám na Steamu v hledáčku úplně všechno, co má tag Souls-like ... a u drtivé většiny těchto her je podobnost velmi vzdálená až téměř žádná, skutečných klonů příliš není.
@Fritol (14.03.2021 15:26): podle mě tam hodně udělal poměr vzhledu a ceny. 30€ za hru dneska není skoro nic a přitom se ta hra na pohled tváří jako AAA záležitost. Pro mě byla cena jednoznačně největší motivace, proč ji koupit, ale je pravda, že po dohrání jsem se jí hned zase zbavil, protože tohle hrát znovu rozhodně nikdy nebudu.
@Fritol (14.03.2021 15:26): Přitom to není nic moc. Už aby byl ten Elden Ring a byl od těch klonů zase na chvíli pokoj. Stejně jediný podobný hry který stojí za to je akorát Nioh a Code Vein, jinak to je všechno takové skutek utek :)
@Dunemaster (07.03.2021 22:24): Jo, to bys nebyl sám. Doufám ze je taková kokotina jako new Switch only hry nenapadne, snad se poucily z new 3DS. Jsem ochoten přistoupit na způsob ps4/pro ale ať proboha nedělají nějaké only hry, Stejně to zvýšení výkonu bude minimální a rozdíl mezi verzemi by nemusel být velký. Ať se soustředí na oled display, ten mě netrápí pac to jako handheld nepoužívám.
@Dunemaster (07.03.2021 22:08): Ono WiiU nebylo o moc méně výkonné než Switch a Xeno x je na WiiU plné ústupků aby to běželo.

O novém vykonejsim switchi nechci nic slyšet, jeden už mám a další kupovat fakt nechci. Při představě ze třeba SMT 5 by běželo jen na nějaké vykonejsi verzi se mi otvírá nůž v kapse. Kvůli tomu jsem si ten Switch primárně kupoval.
@Fritol (07.03.2021 21:54): Heh, co tak zkoumán porůznu na internetu mám čím dal tím větší pocit ze Switch na nějaký enhanced port nemá výkon, museli by to tam dat zřejmě skoro v 1:1 podobě, což je problém.
@Charllize (07.03.2021 21:33): Já to samozřejmě nijak nevyvracím, mecha hry rozhodně nejsou žádný mainstream, ale mám naději, že právě From a Activision to mohou změnit, protože ti rozhodně cílí na milionové prodeje. Daemon X Machina zdá se nic nezměnilo, ale pokud zisky jsou pro Marvelous dostatečné, tak by to mohlo znamenat, že zaplatí dvojku třeba.

Jsem na tom jinak stejně, já ještě nedávno považoval mechy za poměrně generické téma co mě vůbec nebralo, ale po 13 Sentinels a zkouknutí Neon Genesis Evangelion jsem na to trochu změnil názor a určitě chci zkusit nějaké další mecha hry i anime. :D
@Fritol (07.03.2021 21:21): Hmm. Já to beru dle sebe, jakožto AC veterán (lol) bych od sebe čekal ze to koupím a ono nic:) BTW na Switch se prodává každá blbina pac to je in, neřekl bych ze jde v tomhle případě o nějaké přímé proniknutí tohohle žánru do masového podvědomí a v příštích letech nať čeká jedna mecha hra za druhou.
vim ze to pruser nebyl, i to mělo slušně hodnocení ale dle mého to nic moc nezpůsobilo. Ale já nechci oponovat, pac jsem vlastně na tvé straně a o tyhle hry stojím. Jen jsem skepticky ohledně žánru, koneckoncu ani západní pokusy s Mechwarrior sérii nevychazeji nějak zásadně. Roboti jsou pro většinu hráčů dneska nuda, nenabízí to žádné aktivisticke vložky a ani to není moc ke čtení, natož aby to metasrackovalo bylo imerzni nebo tak něco,takže nic :)
Mozna kdyby daly robota do smash bros, to by zabralo, achjo.
@Charllize (07.03.2021 21:14): Myslíš Daemon X Machina? To možná nezapadlo tak, jak si myslíš. Na Steamu se tomu docela daří zdá se a na Switchi to taky asi nebyl žádný průser. V Japonsku to prodalo první měsíc přes 40k krabiček, což je na čistě Switch hru solidní a Marvelous si prodeje pochvalovali. A americký Amazon udajně vyprodal na launchi všechny kopie. Vzhledm k tomu, že to asi nebylo drahé na vývoj, tak to byl nejspíš úspěch.
@Fritol (07.03.2021 20:44): Mám obavu ze to je stejně mrtvý žánr jako ty dungeony. Jediné ze by to pojali nějak třeba ve stylu Xeno X kde ty roboti jsou jen součást hry.
Ale samo já AC mám moc rad, takže nic proti . Jen ze poměrně nedávno vyšel na Switch její duchovní nástupce ( myslím ze na tom dělal dokonce někdo z původního týmu AC) a zapadl jak cigaro do sněhu :)
@IceCreamYouScream (07.03.2021 18:10): @Fritol (07.03.2021 18:24): Styl ve slova smyslu třeba tajemna nebo vyprávění příběhu pomocí předmětů v inventáři ano, ale herně je tetralogie King's Field / Shadow Tower něco úplně jiného a má blízko ke klasickým first person dungeon crawlerům, jakkoli je pohyb real-time (i když v KF IV se postava hýbe tak pomalu jako by se jednalo o tahovku nebo simulátor želvy :-)) )

Mortal Shell je celkem příjemný malý titul (má to slušnou atmosféru, pár zajímavých nápadů např. střídání shells nebo proměnu v sochu), ale přijde mi, že autoři neměli příliš velká ambice. Žádný vývoj postavy v RPG slova smyslu, pár typů nepřátel, pár map, za deset hodin je vymalováno (a to se ještě musíte flákat). Smysl má pouze pro skalní hráče souls-like věcí, kteří si rádi zahrají jakýkoli titul alespoň trochu podobný Souls, nikoli pro širší hráčskou obec.
@Fritol (07.03.2021 18:24): Spis kdyby vzkřísili Kings Field, i když na to nedojde, aspoň ne teď, pac dungeony jsou v prdeli. Ale from je firma která by mohla být jejich zivotabudic. S jejich pověsti by to lidi hráli víc hromadne a když by to bylo dobre, móda dungeonu by přišla raz dva. A ne ty zabugovane Indie pokusy v rámci dungeonu kterých je dost to fakt způsobit nemůžou :)
@Charllize (07.03.2021 17:58): Chápu, na druhou stranu já to beru tak, že to není ani King's Field, and Armored Core co FromSoft proslavilo. A ona ta šňůra souls-titulů taky není už jen pár let, ale už 12. Prostě, dneska když člověk řekne, že je fanoušek from software, asi si nepředstavíš sbírku 16ti dílů Armored Core nebo kolik jich prohoba je.. :D
@Charllize (07.03.2021 16:34): Takže jako termín "DS veterán" obsahuje i Sekiro, Bloodborne a Demon Souls? Nějak se v tom ztrácím.. samozřejmě jsem myslel veteránství ve smyslu všech souls-like her od studia From Software, platinový trofeje a SL1 runy na všech titulech, kterých se to týká. Logicky nemám na mysli Armored Core nebo Deraciné, ty asi úplně srovnatelný s Mortal Shellem nejsou, žejo :) 

No každopáně, nějak jsem se prokousal dvěma oblastma a jak byla hra ze začátku nesmyslně těžká, teď je zas pro změnu nesmyslně lehká.. za pár hodin to nějak doklepnu ale čekal jsem prostě od toho víc no. Nezapřu zklamání, čekání na Elden Ring to neukrátilo.
@IceCreamYouScream (07.03.2021 12:08): Takže jsi od From Sofware kromě DS titulů hrál i další jo? Jako třeba Kings Field, Armored Core a podobně. Ptám se protože takových tu moc nemáme, co ten jejich katalog mají nějak nahraný. Spis jde jen o hráče DS případně Bloodbornu a Sekira. Tedy spíše souls her.
Je v týhle hře nějaký léčení kromě houbiček a pečeně? Mám odehraný asi 3 hodiny bez jakýhokoliv progressu a fakt mě to přestává bavit, přehlídl jsem něco? Nebo jako procházet celou hru a léčit se jen parry útokem je účel?
[přesunuto z komentářů]

Není to špatný, ale nový Dark Souls to nejsou :-)
Tak snad remake Demons Souls dopadne lépe.

Pro: atmosféra, grafika

Proti: repetativní, nezajímavý bossové, level design, krátké
Gameplay loop, jakmile se člověk zakousne a zvykne si, je rozhodně sympatický, ale téhle estetiky jsem už poněkud přežrán. Audiovizuálem a atmosférou je to rozhodně působivé, kór od týmu 15 lidí, ale zároveň to zeje přenudnou prázdnotou, vůbec to ve mě nevyvolalo chuť prozkoumávat. A na to, aby to stálo jen na soubojích, to ty souboje opravdu nemá dostatečně zajímavé. Ale tak třeba plná verze ještě překvapí.
@HungryGhost (06.07.2020 20:11): Ten combat je skoro stejnej jako v Lords of the Fallen, žádný Dark Souls se nekonají. Nicméně atmoška fakt super.
Jinak, jestli je tohle už beta, tak to potěš prdel. Doufám, že na klucí ještě zamakají.
Tak se to hraje o něco líp než se zdálo z toho prvního gameplaye, ale žádná sláva to tedy není. Ten, kdo stříhal trailery, si zaslouží přidat, protože se mu lidi povedlo nalákat na něco horšího než takové Lords of the Fallen.