Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Minoria

27.08.2019
10.09.2020
kompatibilní
80
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dobrodružná hra Minoria by se dala označit jako duchovní nástupce série Momodora, odehrává se však v zcela novém fantasy světě inspirovaném středověkou Evropou. Dějově je hra zasazena do období během čtvrté Války Čarodějnic, v níž mocná náboženská organizace připomínající inkvizici vede boj se silami zla a těmi, jež jsou označeni jako čarodějnice. Sestry Semilla a Fran, misionářky ve službách církve, byly vyslány do zlem zmítané země, aby ochránily místní obyvatele před herezí a překazily čarodějnické kejkle.

Jedná se o ručně kreslenou 2D plošinovku, v níž coby hlavní hrdinka pohybujete po světě a bojujete s čarodějnicemi a jejími přisluhovači především za pomocí jejích šermířských schopností, speciálních chvatů, úhybných manévrů a rozličných kouzel, které pomohou zbavit se protivníků z větší dálky. Nechybí také důraz na postupné prozkoumávání světa a hledání jeho skrytých zákoutí, vylepšování hrdinčiných dovedností, bohatý příběh zaplněný spoustou vedlejších postav a lité souboje s obrovskými bossy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
I když zatím nemám dohranou sérii Momodora, pustil jsem se do tohoto duchovního nástupce. Hratelnostně jde o klasickou metroidvanii, stejně jako poslední Momodora. Svého předchůdce hra nezapře ani grafickým stylem. Ten je samozřejmě nový, ale rukopis autorů je jasný. To platí i pro souboje. Minoria to nijak nepopírá a pro vlastníky a hráče předchozích her obsahuje nejen narážky, ale dokonce zbraně z původní série. Než jsem našel vhodnější, tak jsem tuto milou pozornost celkem využíval. Obecně je grafika moc pěkně nakreslená a i styl světa se mi líbí.

Obtížnost je příjemně nastavená a souboje jsou zábavné. Běžní nepřátelé jsou celkem klasičtí a ani bossové nejsou originalita sama, ale jsou zpracování perfektně a každý souboj je jiný. Od začátku do konce jsem se nenudil. K žánru také patří průzkum prostředí a hledání cesty. Přítomno je dostatek tajných prostor a sběratelských položek a ani po svém pomalém hraní nemám nalezeno vše. Dohrání s trochou průzkumu navíc mi trvalo asi 9 hodin a kompletaci odhaduji tak na 80%. Pochválit musím i levelování postavy, které sice přináší malá zlepšení, ale je hezky svižné a tak je postava neustále ve vývoji. Ani v pozdějších fázích není problém udělat level za slabou čtvrthodinku.

Nakonec musím hru pochválit a doporučit. Jde o zábavnou záležitost v podstatě bez výhrad. Nedá se samozřejmě srovnávat s velikány žánru, především rozsahem jde o menší projekt, ale to vůbec nebrání tomu si hraní užít. Já určitě hře ještě nějaký čas dám a zkusím dohledat další tajemství.
+18
  • PC 80
Minoria je velmi příjemná plošinovka, která potrápí vaše nervy.

Na hru jsem narazil, když jsem hledal něco do herní výzvy. Na první pohled mě zaujalo grafické zpracování, které vypadá opravdu hezky. Samotná hratelnost je velmi příjemná a hra jako taková působí velmi plynule, což je u hry tohoto žánru velmi důležité. Ve hře totiž bojujete proti opravdu velkému množství různých nepřátel, proti kterým si musíte najít taktiku, jak je efektivně porazit, abyste ztratili co nejméně života.

S vaším postupem se postupně zvyšuje obtížnost, která je většinou nastavena velmi dobře, aby hra byla výzvou. Místy se ale obtížnost z nějakého důvodu změní skokově a vy máte pocit, že je hra nepřiměřeně těžká. Jindy je tomu ale naopak a vy se prosekáváte skrz nepřítele jako nůž máslem. S postupem hrou také nalézáte schopnosti, díky kterým máte možnost překonávat překážky i nepřátele. Tady vidím trochu nevyužitý potenciál, který radši vysvětlím na příkladu. Získal jsem schopnost dash, díky které jsem mohl při skoku prolétnout vzduchem o kus dále. Čekal jsem, že na této schopnosti ještě v kombinaci s double jumpem bude založeno překovávání velkých propastí nebo různých pastí. Ve výsledku ale nějakou preciznost ve skákání potřebujete opravdu zřídka, což je za mě škoda.

Během k průzkumu také sbíráte různá kadidla, která se dělí na aktivní a pasivní. Z pasivních můžete mít vybrané až dvě, z aktivních tři. Kadidel můžete během hry najít opravdu mnoho a zvolit si ta správná vám průchod velmi zjednoduší. To samé platí i pro zbraně. Ty mají různé typy útoků, které občas mění i animace a pohyby při použití výše zmíněných schopností. Svůj herní styl si tedy můžete přizpůsobit dle své libosti, aby vám vaše výbava co nejlépe sedla. Je to totiž opravdu potřeba, protože správná zbraň či kadidlo může někdy rozhodnout, zda zvítězíte nad bossem, kterých je ve hře rovnou několik.

Většina bossů jsou čarodějnice, které musíte v rámci příběhu porazit. Víc k příběhu říkat asi nechci, protože není nijak rozsáhlý, takže by jakýkoliv spoiler mohl zkazit moment překvapení při těch několika zvratech, které v ději nastanou.

Po dohrání máte ještě možnost vstoupit do tajemné věže, kde si můžete znovu zabojovat, nebo zahájit new game + s vybavením, které jste nasbírali, ale s o to silnějšími soupeři. To rozhodně potěší, protože hra jako taková není příliš dlouhá a měli byste ji dokončit do 6 hodin i s průzkumem drtivé většiny lokací.

Minoria pro mě ve výsledku bylo veliké překvapení a jedná se o velice nadprůměrnou plošinovku. Takže pokud hledáte něco kratšího, kde vám ale hra nedá nic zadarmo, mohu jen doporučit.

Pro: grafické zpracování, obtížnost, diverzita nepřátel, velké množství schopností, kadidel a zbraní, new game +

Proti: některé schopnosti nejsou plně využity, místy až příliš strmá změna obtížnosti

+10