Killing Time je hororová střílečka, která původně vyšla v roce 1995 exkluzivně pouze na herní konzoli 3DO. Přestože hra byla ve své době velmi inovativní, tak se ji, kvůli pár technickým chybám a několika nešťastným krokům vydavatelské společnosti, nepodařilo výrazněji zapsat do herní historie, stejně jako konkurenčním hrám Quake nebo Duke Nukem 3D. Po prodejním neúspěchu se snažil vydavatel situaci zvrátit a proto byl Killing Time o rok později v upravené verzi portován na osobní počítače systému Windows a Macintosh. Kromě grafiky došlo k výrazným změnám také v designu jednotlivých map a nepřátel. I přes své nesporné kvality se však hra opět většího úspěchu nedočkala. Příběh je vyprávěn pomocí videosekvencí využívajících technologii FMV a jsou ztvárněné živými herci. Kromě fikce jsou v něm zakomponovány i reálie starověkého Egypta.
Hráč v roli studenta egyptologie pátrá po ztracených vodních hodinách faraóna Ramsese, o kterých se traduje, že dokážou svému majiteli zajistit věčný život. Vydává se proto na ostrov Matinicus, kde před 60 lety došlo k podivné a dosud nevysvětlené události. V roce 1932 zde totiž Tess Conway pořádala na svém rozlehlém panství velkolepou slavnost k uctění letního slunovratu. Během ní se pokusila použít vodní hodiny k dosažení nesmrtelnosti, ale místo toho všichni účastníci včetně Tess záhadně zmizeli neznámo kam. Svou roli pravděpodobně sehrála i černá magie a okultní vědy, kterými byla Tess doslova posedlá. Ostrov byl na dlouhou dobu uzavřen pro veřejnost a mladý student se na něj odhodlá vydat na vlastní pěst. Po vylodění v přístavu a prvních krocích na pevnině však zjistí, že varování před podivnými existencemi, které se na ostrově pohybují nebyla rozhodně planá. Poklidné historické bádání a vyšetřování událostí, ke kterým zde před mnoha lety došlo, se tak rázem mění v boj o holý život.
23. července 2015 vyšla vylepšená verze původní hry v digitální podobě, která podporovala systémy Windows XP, 7, 8 a 10.
17. října 2024 vyšla remasterovaná verze od NightDive Studios, která kromě kompatibility s moderními OS a vydání na PC a moderní konzole přináší úpravy podobně jako u Powerslave: Exhumed remasteru, kdy levely byly přebrány z PC verze a sprity nepřátel z 3DO verze a následně vylepšeny.
Tak dohráno. Nakonec to bylo docela dobré, level design spíš už lepší, někdy poměrně nápaditý, random bludiště se sice sem tam objevují, ale naštěstí ne nikterak extra rozsáhlé, takže se v nich vždy dalo solidně orientovat. Ten health bug přetrvával až do závěru a občas se stalo, že mi jedním úderem nějaký protivník odebral hp ze 100% třebas na nějakých 20%, což bylo poměrně nepříjemné (a dělo se tak i po loadingu, čili se nejednalo pouze o nějaký náhodný critical hit). Final boss možná až příliš odolný, ale při použití vessels powers v podstatě fraška (god mode z back vessel + 8x melee dmg z arms to řeší :)). Otevřenost světa dost fajn, atmosféru to taky většinou mělo. S náboji už zase až takový problém nebyl, byť se tedy páčidlo stalo mým dobrým společníkem :) (některé druhy nepřátel jsem pro jistotu likvidoval jen s ním).
Trochu mi to celé připomínalo Realms of the Haunting.
Ten remaster určitě časem vyzkouším, až budu mít chuť si to zopakovat.
Trochu mi to celé připomínalo Realms of the Haunting.
Ten remaster určitě časem vyzkouším, až budu mít chuť si to zopakovat.